" Barnfind" Lars Dijkstra R19 16V 1991 -> Uitlaat recht

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

@ mark: als je ze alle 4 eruit haalt, wat kun je dan checken/zien/moet er gebeuren?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Stel dat er ook water in 1 van de andere cilinders zit dan krijgt je startmotor het blok niet rond en hoor je dus enkel tik.
Alle 4 er uit dan heb je geen compressie en moet je het blok kunnen laten draaien op je startmotor.
Of als die wel defect is effe duwen en de 2e versnelling ingeschakeld of slepen achter een auto.

Gaat je blok dan wel goed rond dan kan je de bougies er in doen en weer starten of slepen duwen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

ok kan dus best zijn dat door op 3 cilinder een paar minuten lopen dat de pakking het bij een andere cilinder ook begeven heeft en daar water in komt..? samen met het lege koelvloeistof potje verklaar dat wel wat denk ik...

hoe kun je dan checken dat je blok goed rond gaat zonder bougies erin?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als je KVS potje ook ineens leeg is dan heeft het er alle schijn van dat de koppakking kapot is.
Met bougies er uit (er in ook overigens) kun je aan distributie zijde ook alleen de krukas rond draaien om te checken of het blok nog rond komt.

Zoals ik het hoor zou ik hier een wat langer project van maken en de auto als je dat wil rustig aan weer helemaal opbouwen met een vers blokkie er in.
Bovendien je hebt ook de cabrio nog en die is bijna klaar kun je daar aankomende zomer van genieten :)

Je kan er een Megane 1 F7R-710 2.0 er in hangen, moet je alleen in de cilinderkop een kamertje laten frezen voor de rotor ontsteking en de ECU moet aangepast worden met een voetje voor de custom chip.
Biggelaar motors (wel bekend hier op het forum) kan dat onder andere doen.
Kijk hier ook voor in het project topic van Jacques die heeft het ook op die manier gedaan bij zijn Phase 1 cabrio.

Er staat ook nog een omgebouwde 1.8 naar 2.0 te koop hier op het forum, voor dat geld kun je zelf niet tegenop bouwen, meen voor iets rond de 800 euro.
Anything worth doing is worth doing right!.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep en voor rtcers goedkoper :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zien jullie dan echt allemaal spoken? Koppakking van €100 en dat ding rijdt weer
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Of er zit ergens anders een lek, bv radiator, kachel, waterpomp, slangen, vriesdop. Auto is 22 jaar oud. Als de compressietest goed is gok ik op de kachel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Water in de cilinder is altijd fout he Lars. Kachel sowieso ook vervangen. Net zo als je al zei die is 22 jaar!
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Kqchel zit bij de parafaan toch? In de auto is het verder droog zo te zien. We moeten eerst maar eens zien wat er aan de hand is. Blok moet rond kunnen komen want hij heeft gelopen. Denk dat nu de startmotor vast zit. Wil dit blok gebruiken als het kan (126.000 km) of anders een andere 1.8 als het moet. Nogmaals, geld groeit me niet op de rug om allerlei duurdere ombouwen te doen :) dat zien we dan wel eens. Eerst maar aan het starten krijgen en compr test doen.

@ Roald: hoe draai je krukas dan rond?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kachel radiator zit achter het dashboard, krukas kun je ronddraaien door een lange sleutel op de krukaspoelie te zetten.
Anything worth doing is worth doing right!.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

krukas draaien kan simpel door ff je auto in de versn te zetten en eff te verduwen.

zie anders mijn PM ff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Net ding zeg! Heeft dat ding 20 jaar op sterk water gestaan ofzo? Zo hard heb ik een 19 16V nog nooit gezien!
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

@ Ronald: ja zou je denken he? tis echt ongelooflijk. maar goed, technisch goed is ook belangrijk dus daar zijn we nu mee bezig (Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

gister de bougieschachten droog gemaakt. motor zit niet vast, alles draait....! :worship: nog niet kunnen starten, accu is slecht en startmotor pakt hem net niet. vanavond maar eens nieuwe accu van cabrio erbij halen en verder kijken. update volgt! ook 1 veerpoot los gehaald, eitje! beetje wd40 en alles kwam snel los. dat was bij de cabrio wel anders..... :gun: (N)
vanavond ook maar de veerpoot roestvrij maken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

larsdijkstra schreef:@ Ronald: ja zou je denken he? tis echt ongelooflijk. maar goed, technisch goed is ook belangrijk dus daar zijn we nu mee bezig (Y)
Die van mij was al echt netjes, maar ook daar zat meer aan dan deze 16v, bij mij moest er een nieuwe wielrand links in, twee nieuwe buitendorpels en een rare roestplek rechts achter bij de wielkast bij de schokdemper :(
Moest ook nog compleet nieuw rechter achterscherm in gezien ik die een 'beetje' had plat gereden (U)

Kortom echt mazzel heb je met de carrosserie van deze!
Alle technische issue zijn verder prima op te lossen :)
Anything worth doing is worth doing right!.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

HIJ DRAAIT!!!!!! en hoe. Andere accu en starten en lopen!!!! Wat een superavond :worship: :worship:
Deze week nog een keer lang laten lopen en goed warm draaien, benzine was nu op 8)

Temp blijft goed, kvs peil ook

@ Mark: bedankt voor de "live" tips en support :grin:

Nu hrc en rembekr vervangen en rijden en dan plekjes aanpakken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

(Y) nice! Hoe oud is de distributie riem?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Sweet :)
Anything worth doing is worth doing right!.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

distr riem is volgens de vorige eigenaar bij 100.000 vervangen, staat nu op 126.000. auto staat al wel ca 1 jaar stil
heb vorige eigenaar nog even gemaild wanneer deze verv is.
Laatst gewijzigd door larsdijkstra op do 16 jan 2014 6:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

no problem (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Hij draait aardig goed maar hoor wat tikkend/sissend geluid in de buurt bij de injectors (denk ik). Wel gelijkmatig
En hij wordt warm, maar fan slaat niet aan. Wat is het eerste om naar te kijken? Sensor blok, radiateur? Werking fan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat tikken zijn je injectoren dat hoort zo.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Fan wordt aangestuurd door de temperatuurschakelaar op de radiator. (Links als je er voor staat). Even doorverbinden en bij moet dan aanslaan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Linksonder he? Zag hem zitten. Waarnaar verbind je hem door...? En de de aansluiting rechtsonder direct bij fan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

larsdijkstra schreef:Linksonder he? Zag hem zitten. Waarnaar verbind je hem door...? De twee draden met elkaar verbinden. En de de aansluiting rechtsonder direct bij fan? Afblijven, die twee draden komen van een relais en geven de voeding aan de fan
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Haal de stekker van het thermocontact en steek bv een omgebogen paperclip in beide uitgangen van de stekker.
Je fan zal nu permanent lopen zodra je auto op contact staat.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

sorry maar ik vind niet dat die motor mooi loopt. wel erg veel herrie en bokken onderin.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat lijkt maar zo abel stationair regeling ligt er vanaf en het luchtfilter mist.

verder heeft ie erg lang stilgestaan en zijn alle stoters nog niet goed met olie gevuld.

bin there done that weet je nog wel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok duidelijk. Maar goed, stel dat fan dan wel gaat draaien, wat is er dan defect?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

thermocontact
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wordt de rad wel warm? zo nee kan het de thermostaat nog zijn
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Das een goeie Abel, ook nog even testen ;-)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Plaats reactie