" Barnfind" Lars Dijkstra R19 16V 1991 -> Uitlaat recht
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
@ mark: als je ze alle 4 eruit haalt, wat kun je dan checken/zien/moet er gebeuren?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Stel dat er ook water in 1 van de andere cilinders zit dan krijgt je startmotor het blok niet rond en hoor je dus enkel tik.
Alle 4 er uit dan heb je geen compressie en moet je het blok kunnen laten draaien op je startmotor.
Of als die wel defect is effe duwen en de 2e versnelling ingeschakeld of slepen achter een auto.
Gaat je blok dan wel goed rond dan kan je de bougies er in doen en weer starten of slepen duwen.
Alle 4 er uit dan heb je geen compressie en moet je het blok kunnen laten draaien op je startmotor.
Of als die wel defect is effe duwen en de 2e versnelling ingeschakeld of slepen achter een auto.
Gaat je blok dan wel goed rond dan kan je de bougies er in doen en weer starten of slepen duwen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ok kan dus best zijn dat door op 3 cilinder een paar minuten lopen dat de pakking het bij een andere cilinder ook begeven heeft en daar water in komt..? samen met het lege koelvloeistof potje verklaar dat wel wat denk ik...
hoe kun je dan checken dat je blok goed rond gaat zonder bougies erin?
hoe kun je dan checken dat je blok goed rond gaat zonder bougies erin?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als je KVS potje ook ineens leeg is dan heeft het er alle schijn van dat de koppakking kapot is.
Met bougies er uit (er in ook overigens) kun je aan distributie zijde ook alleen de krukas rond draaien om te checken of het blok nog rond komt.
Zoals ik het hoor zou ik hier een wat langer project van maken en de auto als je dat wil rustig aan weer helemaal opbouwen met een vers blokkie er in.
Bovendien je hebt ook de cabrio nog en die is bijna klaar kun je daar aankomende zomer van genieten
Je kan er een Megane 1 F7R-710 2.0 er in hangen, moet je alleen in de cilinderkop een kamertje laten frezen voor de rotor ontsteking en de ECU moet aangepast worden met een voetje voor de custom chip.
Biggelaar motors (wel bekend hier op het forum) kan dat onder andere doen.
Kijk hier ook voor in het project topic van Jacques die heeft het ook op die manier gedaan bij zijn Phase 1 cabrio.
Er staat ook nog een omgebouwde 1.8 naar 2.0 te koop hier op het forum, voor dat geld kun je zelf niet tegenop bouwen, meen voor iets rond de 800 euro.
Met bougies er uit (er in ook overigens) kun je aan distributie zijde ook alleen de krukas rond draaien om te checken of het blok nog rond komt.
Zoals ik het hoor zou ik hier een wat langer project van maken en de auto als je dat wil rustig aan weer helemaal opbouwen met een vers blokkie er in.
Bovendien je hebt ook de cabrio nog en die is bijna klaar kun je daar aankomende zomer van genieten

Je kan er een Megane 1 F7R-710 2.0 er in hangen, moet je alleen in de cilinderkop een kamertje laten frezen voor de rotor ontsteking en de ECU moet aangepast worden met een voetje voor de custom chip.
Biggelaar motors (wel bekend hier op het forum) kan dat onder andere doen.
Kijk hier ook voor in het project topic van Jacques die heeft het ook op die manier gedaan bij zijn Phase 1 cabrio.
Er staat ook nog een omgebouwde 1.8 naar 2.0 te koop hier op het forum, voor dat geld kun je zelf niet tegenop bouwen, meen voor iets rond de 800 euro.
Anything worth doing is worth doing right!.
yep en voor rtcers goedkoper 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zien jullie dan echt allemaal spoken? Koppakking van €100 en dat ding rijdt weer
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Kqchel zit bij de parafaan toch? In de auto is het verder droog zo te zien. We moeten eerst maar eens zien wat er aan de hand is. Blok moet rond kunnen komen want hij heeft gelopen. Denk dat nu de startmotor vast zit. Wil dit blok gebruiken als het kan (126.000 km) of anders een andere 1.8 als het moet. Nogmaals, geld groeit me niet op de rug om allerlei duurdere ombouwen te doen
dat zien we dan wel eens. Eerst maar aan het starten krijgen en compr test doen.
@ Roald: hoe draai je krukas dan rond?

@ Roald: hoe draai je krukas dan rond?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
krukas draaien kan simpel door ff je auto in de versn te zetten en eff te verduwen.
zie anders mijn PM ff
zie anders mijn PM ff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Net ding zeg! Heeft dat ding 20 jaar op sterk water gestaan ofzo? Zo hard heb ik een 19 16V nog nooit gezien!
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
@ Ronald: ja zou je denken he? tis echt ongelooflijk. maar goed, technisch goed is ook belangrijk dus daar zijn we nu mee bezig 

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
gister de bougieschachten droog gemaakt. motor zit niet vast, alles draait....!
nog niet kunnen starten, accu is slecht en startmotor pakt hem net niet. vanavond maar eens nieuwe accu van cabrio erbij halen en verder kijken. update volgt! ook 1 veerpoot los gehaald, eitje! beetje wd40 en alles kwam snel los. dat was bij de cabrio wel anders.....
vanavond ook maar de veerpoot roestvrij maken



vanavond ook maar de veerpoot roestvrij maken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Die van mij was al echt netjes, maar ook daar zat meer aan dan deze 16v, bij mij moest er een nieuwe wielrand links in, twee nieuwe buitendorpels en een rare roestplek rechts achter bij de wielkast bij de schokdemperlarsdijkstra schreef:@ Ronald: ja zou je denken he? tis echt ongelooflijk. maar goed, technisch goed is ook belangrijk dus daar zijn we nu mee bezig

Moest ook nog compleet nieuw rechter achterscherm in gezien ik die een 'beetje' had plat gereden

Kortom echt mazzel heb je met de carrosserie van deze!
Alle technische issue zijn verder prima op te lossen

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
HIJ DRAAIT!!!!!! en hoe. Andere accu en starten en lopen!!!! Wat een superavond
Deze week nog een keer lang laten lopen en goed warm draaien, benzine was nu op
Temp blijft goed, kvs peil ook
@ Mark: bedankt voor de "live" tips en support
Nu hrc en rembekr vervangen en rijden en dan plekjes aanpakken


Deze week nog een keer lang laten lopen en goed warm draaien, benzine was nu op

Temp blijft goed, kvs peil ook
@ Mark: bedankt voor de "live" tips en support

Nu hrc en rembekr vervangen en rijden en dan plekjes aanpakken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008

-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
distr riem is volgens de vorige eigenaar bij 100.000 vervangen, staat nu op 126.000. auto staat al wel ca 1 jaar stil
heb vorige eigenaar nog even gemaild wanneer deze verv is.
heb vorige eigenaar nog even gemaild wanneer deze verv is.
Laatst gewijzigd door larsdijkstra op do 16 jan 2014 6:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
niveau blijft mooi gelijk 
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/850/r3lz.jpg[/img]
it's alive!! :
http://www.youtube.com/watch?v=6W_9mfFz2JM
http://www.youtube.com/watch?v=WJ9aP1zoQJE

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/850/r3lz.jpg[/img]
it's alive!! :
http://www.youtube.com/watch?v=6W_9mfFz2JM
http://www.youtube.com/watch?v=WJ9aP1zoQJE
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
no problem 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Hij draait aardig goed maar hoor wat tikkend/sissend geluid in de buurt bij de injectors (denk ik). Wel gelijkmatig
En hij wordt warm, maar fan slaat niet aan. Wat is het eerste om naar te kijken? Sensor blok, radiateur? Werking fan?
En hij wordt warm, maar fan slaat niet aan. Wat is het eerste om naar te kijken? Sensor blok, radiateur? Werking fan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
dat tikken zijn je injectoren dat hoort zo.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Linksonder he? Zag hem zitten. Waarnaar verbind je hem door...? En de de aansluiting rechtsonder direct bij fan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra schreef:Linksonder he? Zag hem zitten. Waarnaar verbind je hem door...? De twee draden met elkaar verbinden. En de de aansluiting rechtsonder direct bij fan? Afblijven, die twee draden komen van een relais en geven de voeding aan de fan
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haal de stekker van het thermocontact en steek bv een omgebogen paperclip in beide uitgangen van de stekker.
Je fan zal nu permanent lopen zodra je auto op contact staat.
Je fan zal nu permanent lopen zodra je auto op contact staat.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
dat lijkt maar zo abel stationair regeling ligt er vanaf en het luchtfilter mist.
verder heeft ie erg lang stilgestaan en zijn alle stoters nog niet goed met olie gevuld.
bin there done that weet je nog wel?
verder heeft ie erg lang stilgestaan en zijn alle stoters nog niet goed met olie gevuld.
bin there done that weet je nog wel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok duidelijk. Maar goed, stel dat fan dan wel gaat draaien, wat is er dan defect?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
thermocontact
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Das een goeie Abel, ook nog even testen 

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008