Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)
Dikke bak, gefeliciteerd 

Megane R26 -> Megane 4 RS
Ik wist het ook al effe.
Perfecte RS
Perfecte RS

Bedankt voor de enorm leuke reacties allemaal!
Die linker achterdeur heeft idd een heel klein kleurverschil, ik vermoed een transportschade omdat de auto zo geleverd is. Jammer dat er toen niks geclaimd is bij Renault, daar is het nu te laat voor. Op de foto zie het duidelijker dan in het echt, alleen maar van bepaalde hoeken.
Volgend jaar wil ik dat trouwens wel aan gaan pakken, dat staat bovenaan het lijstje

Volgend jaar wil ik dat trouwens wel aan gaan pakken, dat staat bovenaan het lijstje

-
- Moderator
- Car: Megane
Komt wel goed met dat kleurverschil 

mooie bak! fase 2 is toch net iets mooier vind ik. Vooral ook een mooie kleur.
Mijn vader heeft een Megane GT in die kleur, ook 5 deurs
En ik heb geen nieuwe auto gekocht hoor, heb al 9 maanden een Megane 2 met 5 deuren
Mijn vader heeft een Megane GT in die kleur, ook 5 deurs

En ik heb geen nieuwe auto gekocht hoor, heb al 9 maanden een Megane 2 met 5 deuren
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Jaloers
.
Mooie wagen en veel plezierige KM's gewenst!

Mooie wagen en veel plezierige KM's gewenst!
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Ik blijf eerst zoeken naar geld, en daarna naar een RS
.
Dit jaar alles uitgegeven aan de woning en de tuin. Net een Garage en 2 Carports laten zetten van 11m bij 5m. Dus de stalling is er klaar voor......nu de portemonnee nog.

Dit jaar alles uitgegeven aan de woning en de tuin. Net een Garage en 2 Carports laten zetten van 11m bij 5m. Dus de stalling is er klaar voor......nu de portemonnee nog.
Gefeliciteert Dennis,
Het is werkelijk een Super auto!
Ik heb er zelf met veel plezier ingereden vanaf de tenaamstelling in 02-2006 heeft de Megane RS nog nooit de wasstraat gezien.
Dus je kunt wel zeggen dat de eerste twee eigenaren liefhebbers waren.
Nog een tip met het Cup chassis war eronder zit moet je wel regelmatig je gaatjes van je remschijven open houden.
Doe je dit niet dan verglazen je remblokken,kun je er weer nieuwe onder mikken.
Succes en hou hem heel!!!
Gr Chris van der Flier
Het is werkelijk een Super auto!
Ik heb er zelf met veel plezier ingereden vanaf de tenaamstelling in 02-2006 heeft de Megane RS nog nooit de wasstraat gezien.
Dus je kunt wel zeggen dat de eerste twee eigenaren liefhebbers waren.
Nog een tip met het Cup chassis war eronder zit moet je wel regelmatig je gaatjes van je remschijven open houden.
Doe je dit niet dan verglazen je remblokken,kun je er weer nieuwe onder mikken.
Succes en hou hem heel!!!
Gr Chris van der Flier
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Kijk, daar is de eerste eigenaar haha.
Nou, de RS is goed terecht gekomen Chris, toch binnen de club hè.
Overigens, goede tip m.b.t. de gaatjes, dat moet ik zelf ook maar eens gaan doen.
Dennis, al een tank leeggereden?
Nou, de RS is goed terecht gekomen Chris, toch binnen de club hè.
Overigens, goede tip m.b.t. de gaatjes, dat moet ik zelf ook maar eens gaan doen.
Dennis, al een tank leeggereden?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Die tip met die gaatjes geldt zeker in de winterdag met zout en dergelijke zooi,dan slippen ze nog makkerlijker dicht.
Het probleem is dat de schijven niet meer de goede koeling krijgen.
Deze worden dan te warm en remblokken verglazen dan,het probleem is dat ie dan voor geen meter meer remt!
Heren,Megane RS-ers fase 2 met Cup,doe je er voordeel mee!!!!
Gr Chris van der Flier
Het probleem is dat de schijven niet meer de goede koeling krijgen.
Deze worden dan te warm en remblokken verglazen dan,het probleem is dat ie dan voor geen meter meer remt!
Heren,Megane RS-ers fase 2 met Cup,doe je er voordeel mee!!!!
Gr Chris van der Flier
-
goeie tip chris!! komt me ook vaag bekend voor hahaha toch goede oplossing van mij toen he? ik heb toen heeel wat gaatjes uitgeboord van je remschijven !
Zo, net op het werk 2 kleine pitjes uit de motorkap laten lepelen
Nog even een paar vraagjes die de afgelopen dagen omhoog zijn gekomen:
1: Als ik op de CC rij kan ik die aanpassen in stapjes van 2 km/h, alleen 80 km/h slaat ie over (dus 82 of 78 ). Iemand bekend hiermee?
2: Hoe krijg ik de pookknop eraf? Ik heb er nu 1 opzitten van een RS250, maar daar zit de achteruit op de verkeerde plek. Of is er nog een andere mooie optie, ik vind het relief wel mooi en dat heeft de orginele niet.

1: Als ik op de CC rij kan ik die aanpassen in stapjes van 2 km/h, alleen 80 km/h slaat ie over (dus 82 of 78 ). Iemand bekend hiermee?
2: Hoe krijg ik de pookknop eraf? Ik heb er nu 1 opzitten van een RS250, maar daar zit de achteruit op de verkeerde plek. Of is er nog een andere mooie optie, ik vind het relief wel mooi en dat heeft de orginele niet.
Laatst gewijzigd door DennisT op di 13 dec 2011 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
De cruisecontrol is standaard bij Renault.
Ik ben nog redelijk nieuw op RS gebied, maar ik meen gelezen te hebben dat dit een bekend electronisch 'probleem' is. Ik meen dat er hier geen fix voor was, maar 't is iig al eerder hier op 't forum behandeld.DennisT schreef:Zo, net op het werk 2 kleine pitjes uit de motorkap laten lepelenNog even een paar vraagjes die de afgelopen dagen omhoog zijn gekomen:
- Adinsx
We hebben het er in het Mégane II RS topic ook al even over gehad.
Zelfde ga je tegenkomen rond de 130
Hogerop misschien ook nog wel, maar zover heb ik het nog niet getest...
Zelfde ga je tegenkomen rond de 130

Hogerop misschien ook nog wel, maar zover heb ik het nog niet getest...
Ja echt super
Nog even een paar puntjes op de i zetten enzo, je kent het wel
Niet op te zeiken trouwens, maar zo'n 225 lust toch wel wat meer brandstof als de 172
Ik heb er pas 300 km mee gereden ofzo en veel korte stukjes, maar zit op 9,6 l/100km.
Even kort to-do lijstje voor de lange termijn:
-LA deur spuiten
-Evt iets grotere spoiler monteren icm de deur, R26-R wellicht?
-Silvervisions monteren voor de knippers
-Dumpvalve plaatsen
-Uitlaat aanpassen, ik denk middendemper verwijderen. Iemand een link voor een RVS middenpijp zonder demper? Ik ga niet slijpen/lassen namelijk. En orgineel eindstuk blijft toch het mooist.
-Custom mapping
-Speakerupgrade (heb Cabasse systeem al), misschien ook subje in reservewielbak?

Niet op te zeiken trouwens, maar zo'n 225 lust toch wel wat meer brandstof als de 172

Even kort to-do lijstje voor de lange termijn:
-LA deur spuiten
-Evt iets grotere spoiler monteren icm de deur, R26-R wellicht?
-Silvervisions monteren voor de knippers
-Dumpvalve plaatsen

-Uitlaat aanpassen, ik denk middendemper verwijderen. Iemand een link voor een RVS middenpijp zonder demper? Ik ga niet slijpen/lassen namelijk. En orgineel eindstuk blijft toch het mooist.

-Custom mapping
-Speakerupgrade (heb Cabasse systeem al), misschien ook subje in reservewielbak?
-
9,6 liter haal ik alleen als ik als een natte krant rij, en dan nog kost het moeite
Wellicht moet ik de bougies eens vervangen.
R26R spoiler is wat mij betreft de mooiste voor op een Megane. Die komt er hier volgend jaar ook. Alleen het boren in m'n auto vind ik niet zo geweldig. En het feit dat je een gaatje overhoud in het midden is ook niet alles
De uitlaat bestaat uit één stuk, dus slijpen en lassen ontkom je niet aan. Ik zou persoonlijk de achterdemper verwijderen. ....oh wacht dat heb ik al
Silvervisions aan de voorkant wordt nog een pain in the ass denk ik. Heb m'n lampen al moeten vervangen en dat was al kut. En die zitten nog redelijk gunstig tov de opening in de wielkast.
Succes iig en ik hou je topic in de gaten

R26R spoiler is wat mij betreft de mooiste voor op een Megane. Die komt er hier volgend jaar ook. Alleen het boren in m'n auto vind ik niet zo geweldig. En het feit dat je een gaatje overhoud in het midden is ook niet alles
De uitlaat bestaat uit één stuk, dus slijpen en lassen ontkom je niet aan. Ik zou persoonlijk de achterdemper verwijderen. ....oh wacht dat heb ik al

Silvervisions aan de voorkant wordt nog een pain in the ass denk ik. Heb m'n lampen al moeten vervangen en dat was al kut. En die zitten nog redelijk gunstig tov de opening in de wielkast.
Succes iig en ik hou je topic in de gaten

-
fittingen van raw heb je dr in een poep en een scheet uitliggen joh!! gewoon iets verder graaien met je armen . kwartslagje linksom draaien recht naar achter eruit trekken dan wat draaien en hoppa je hebt ze in je handen.. om ze gemakkelijker terug te monteren kun je de achterzijde vd fitting ietsjes inkorten, die plastic achterkant is gewoon veels te lang namelijk..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is bekend ja, heb ik ook.DennisT schreef:1: Als ik op de CC rij kan ik die aanpassen in stapjes van 2 km/h, alleen 80 km/h slaat ie over (dus 82 of 78 ). Iemand bekend hiermee?
Staat ook ergens in Megane RS Topic
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wat voor gaatje bedoel je christiaan? Gaten boren hou ik ook niet van, maar kitten moet voldoende zijn. Wij monteren ze regelmatig op een 107 en die zijn er nog nooit af gevallen, zelfs niet in de wasstraat
Ik ga iig beginnen met de knippers achter te vervangen, volgens mij heeft la te weinig massa (knippert soms sneller en achterlicht knippert mee)
Wat voor verschil geeft het verwijderen van de einddemper of middendemper? Iemand filmpjes ervan? Einddemper is reflectie denk ik, midden absorptie?

Ik ga iig beginnen met de knippers achter te vervangen, volgens mij heeft la te weinig massa (knippert soms sneller en achterlicht knippert mee)
Wat voor verschil geeft het verwijderen van de einddemper of middendemper? Iemand filmpjes ervan? Einddemper is reflectie denk ik, midden absorptie?
- Adinsx
Lees het IIRS topic nou is door 
Als je de middendemper weghaalt verdwijnt de turbofluit.
achterdemper weg is beter. Hebben Christiaan en ik.

Als je de middendemper weghaalt verdwijnt de turbofluit.
achterdemper weg is beter. Hebben Christiaan en ik.
-
Hier een howto voor de spoiler. http://www.meganesport.net/r26rspoiler.htm
De originele spoiler zit niet alleen gekit, maar zit ook nog eens met 3 boutjes vast. Aan de uiteinden, moet je aan weerszijde van de bestaande gaatjes 2 nieuwe gaatjes boren om de spoiler te monteren. In het midden boven je remlicht hou je dan een gaatje over omdat de r26r spoiler daar het dak niet raakt. Maar vastkitten houdt waarschijnlijk ook prima idd. Neemt niet weg dag je dan nog steeds een gaatje hebt
Wat Aladdin zegt, bij het verwijderen van je einddemper hou je de turbofluit en krijg je een lekkere brom en lekkere plofjes. Bij normaal rijden is het geluid in de auto nauwelijks harder. Bovendien heb ik ook nog gewoon de originele sierstukjes.
Zo zit het bij mij:
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 9745c4.jpg[/img]
De originele spoiler zit niet alleen gekit, maar zit ook nog eens met 3 boutjes vast. Aan de uiteinden, moet je aan weerszijde van de bestaande gaatjes 2 nieuwe gaatjes boren om de spoiler te monteren. In het midden boven je remlicht hou je dan een gaatje over omdat de r26r spoiler daar het dak niet raakt. Maar vastkitten houdt waarschijnlijk ook prima idd. Neemt niet weg dag je dan nog steeds een gaatje hebt

Wat Aladdin zegt, bij het verwijderen van je einddemper hou je de turbofluit en krijg je een lekkere brom en lekkere plofjes. Bij normaal rijden is het geluid in de auto nauwelijks harder. Bovendien heb ik ook nog gewoon de originele sierstukjes.
Zo zit het bij mij:
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 9745c4.jpg[/img]
Hmm, het monteren van die spoiler ziet er niet al te moeilijk uit gelukkig. Wel jammer dat je een gaatje over houdt, maar volgens de beschrijving zit deze uit het zicht.
Waar heb je die uitlaat aan laten passen en wat koste dat? Ik ken niemand met een lasapparaat voor rvs namelijk, vind het zonde als er weer een roestige lasnaad op komt.
Waar heb je die uitlaat aan laten passen en wat koste dat? Ik ken niemand met een lasapparaat voor rvs namelijk, vind het zonde als er weer een roestige lasnaad op komt.
Dat bedoelde ik eigenlijkDennisT schreef:Oke producteigenschap dus

Rolletje gevulde rvs draad kopen