ik heb de grens nog steeds niet bereikt dat ie zegt van nu ga ik glijen.
wat dat betreft heeft ie echt een steekje voor op de 5.ik mis em wel
Tuurlijk is er verschil met verschillende rijders.On 2002-01-27 19:23, speedline
wrote:
Nou en of dat dit past. Renault is nl. net als de meeste andere Europese autofabrikanten net "LEGO". Alles van bepaalde aandrijflijnen en chassis kun je onderling uitwisselen.
Alleen als je met 15" vlg. rijdt (breder dan 13") komen de banden te ver uit de spatschermen bij een Clio 16v achteras onder een 5gtt. Bij 19 16v draagarmen voor hetzelfde verhaal.
Als we het hebben over snel rijden of "fun" rijden is bij mij hetzelfde. Als ik oversturend de bocht doorga is de bochtsnelheid toch wel de limiet genaderd, maar dat terzijde.
Driften of strak tegen de limiet rijden zal wel altijd een punt van discussie blijven. Op het circuit neig je naar strakke lijnen rijden i.v.m. bandenslijtage. Maar in de rallysport zie je tussen de heren piloten toch wel enorme verschillen. Bijvoorbeeld oudgediende Walter Rörhl met zijn 100m voor de bocht dwars stijl en op vermogen de bocht door, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tommi Mäkkinen die een vrij "hoekige" stijl aanhoudt.
Per klasse en ondergrond verschilt dit natuurlijk. Maar driftend de hoek om hoeft niets af te doen aan bijvoorbeeld je rondetijd op het circuit.
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-27 19:28 ]
Pat...patrick b schreef:ik moet zeggen dat het me nu 100% meevalt met het overstuur en onderstuur.ik heb van beide gevallen geen last met de 19 16v,die wegligging is subliem,echt grandioos.
ik heb de grens nog steeds niet bereikt dat ie zegt van nu ga ik glijen.
wat dat betreft heeft ie echt een steekje voor op de 5.ik mis em wel
Is het niet beter om deze rondom te monteren voor een optimaal weggedrag ipv alleen achter?Steven schreef:
-spoorverbreders achter
Zie Steven's post......Maik (WOOFER) schreef:-Verlagen 5cm (voor lager dan achter)
-veerpootbrug (voor en achter)
-goeie dempers/veren
-goeie bande spanning
-goeie banden
verder ik ff niet weten.
Robert deB schreef:Zie Steven's post......Maik (WOOFER) schreef:-Verlagen 5cm (voor lager dan achter)
-veerpootbrug (voor en achter)
-goeie dempers/veren
-goeie bande spanning
-goeie banden
verder ik ff niet weten.
Jah dat denken er wel meer, ik vind het een beetje knullig staan. Dan wordt het echt weer van: 'kijk-mij-eens-intressant-doen'.Rudo schreef:Beterz 10x te veel uitleggen dan 1x te weinig
Ik heb mijn bandenspanning altijd erg hoog.Steven schreef:Mja mijn auto kwam bij het ongelukkie dus in 1x zo heel snel om dat ie niet meer te houden was, zelfs al was ik Alert en had ik tegen kunnen sturen en gasgeven dan had ik ws. tch de vangrail getikt.
Methoden om het een beetje te voorkomen (ff samenvatten)
-Achter lagere bandenspanning dan voor (had ik dus gelijk @ 2.2 bar= teveel)
-Niet teveel negatief camber voor (ik heb fase1, dus 2,5 graden negatief geloof ik)
-Goeie banden (ahem die van mij waren niet helemaal top)
-Zorgen dat ie voor lager staat dan achter (mijnes stond al achterover en ik had 3 man extra mee)
-Rechte achtertrein wil ook wel eens handig zijn..
-stabistang voor
-spoorverbreders achter
-opassen met plotseling nat wegdek
-Beheerst kunnen rijden.
Ik denk dat ik nog veel zou kunnen leren op zo'n rallycursus
Heb van de week nog ff zitten testen met mijn banden.Marinus16V schreef:Uh...achterberg raadde mij voor de Willy aan om voor 2.5 te nemen en achter 2.3 of 4.
Het verbaast me dat jullie het hebben over hardere achterbanden.
Uh... Ik heb die bridgestone bandjes en ik heb ze voor op 2.7 gezet en achter 2.5 en ik vind het echt weergaloos rijden.Heb van de week nog ff zitten testen met mijn banden.
Heb achter ook zachter gehad dan voor, dat vond ik niet goed rijden.
Ik zit nu op 2.7 voor en 3.0 achter en dat is lekker.
Je voeld nu echt goed hoe de auto reageerd. Dit is met Goodyear eagle F1.
Ik weet niet hoe het straks is met met mij S-03's van Bridgestone. Maar daar kom ik wel weer 8ter