Ik vind blauw zonder metallic iig mooier. Wat mij betreft wordt m'n Williams ooit (als die straatprijs nou eindelijk eens hier valtAdinsx schreef:Er worden tegenwoordig ook niet veel auto's meer verkocht zónder metallic lak hè.
cliogek [Clio RS182]
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Die zwarte.. wat een plaatje zeg!!


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
dat zwarte schaap in de rij bedoel je?ARNO16V schreef:Die zwarte.. wat een plaatje zeg!!![]()


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Je bedoeld deze stoelen zeker? Zijn geleverd op de RS trophy in engeland en een paar in zwitserland. De trophy was een laatste editie van de clio 2 RS. Zie quote.
Zien er goed uit
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... hy-637.jpg[/img]
Zien er goed uit
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... hy-637.jpg[/img]
However, the final Clio II RS ("Trophy" - of which 550 were made worldwide) included suspension revisions such as Sachs remote-reservoir dampers from the Clio Cup race car, a lower ride height, lightweight Speedline Turini 16" Anthracite wheels, spoiler from the Clio 255 V6, Recaro seats and exclusive Capsicum red paint with Trophy decals on the sills and an individually numbered plaque on the driver's seat base. 500 went to the UK, while a further 50 (with subtle differences) went to Switzerland. The Trophy has been heralded as one of the best hot hatches of all time and won 'Evo' magazine's People's Performance Car of The Year, 2005, beating rivals such as the Lamborghini Gallardo and other exotica in the process.
Die bedoel ik inderdaad.
Schitterende stoelen, jammer dat ze niet in NL geleverd zijn.
Zullen ook wel niet meer te koop zijn of erg duur.
Vreemd dat er zoveel verschillen zijn met landen om ons heen. Zie bijna door de bomen het bos niet meer. Zelfs door de bladeren de bomen niet meer, haha.
Dan maar weer op zoek naar een setje Megane RS stoelen in blauw.
Kom ze ooit wel weer tegen.
Stuurtje overigens nog niet binnen. Ik hoop maandag!

Vraag me nog steeds af of een ander stuur niet had gepast.
Bijvoorbeeld een Megane 2 RS stuur zoals hier op de Franse ebay
http://annonces.ebay.fr/viewad/Volant-C ... 5008107875
Schitterende stoelen, jammer dat ze niet in NL geleverd zijn.
Zullen ook wel niet meer te koop zijn of erg duur.
Vreemd dat er zoveel verschillen zijn met landen om ons heen. Zie bijna door de bomen het bos niet meer. Zelfs door de bladeren de bomen niet meer, haha.
Dan maar weer op zoek naar een setje Megane RS stoelen in blauw.
Kom ze ooit wel weer tegen.
Stuurtje overigens nog niet binnen. Ik hoop maandag!

Vraag me nog steeds af of een ander stuur niet had gepast.
Bijvoorbeeld een Megane 2 RS stuur zoals hier op de Franse ebay
http://annonces.ebay.fr/viewad/Volant-C ... 5008107875
Ik kan het op die foto niet goed zien. Maar ze zien er op de foto gewoon hetzelfde uit als mijn stoelen 
Als je die een keer wilt zien moet je het maar laten weten. Woon namelijk ook in Nijmegen

Als je die een keer wilt zien moet je het maar laten weten. Woon namelijk ook in Nijmegen

Megane R26 -> Megane 4 RS
Dat lijkt me leuk Kunnen we meteen elkaars auto bekijken.
Misschien een idee voor een mini-meeting in Nijmegen?
Ik heb een half uur geleden mijn stuur terug gekregen van de bekleder in Duitsland. Wat duur wachten lang als je de auto niet kan gebruiken.
Het resultaat mag er wezen, hier de foto's:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIGYYJA8.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-73ESNPYK.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMKLLT3F.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDDYQDRH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUJPYXYA.jpg[/img]
Misschien een idee voor een mini-meeting in Nijmegen?
Ik heb een half uur geleden mijn stuur terug gekregen van de bekleder in Duitsland. Wat duur wachten lang als je de auto niet kan gebruiken.
Het resultaat mag er wezen, hier de foto's:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIGYYJA8.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-73ESNPYK.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMKLLT3F.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDDYQDRH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUJPYXYA.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 19 aug 2011 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Cliogek1970 schreef:Dat lijkt me leuk Kunnen we meteen elkaars auto bekijken.
Misschien een idee voor een mini-meeting in Nijmegen?

stuur ziet er strak uit!
Ziet er netjes uit zo 
Ben benieuwd hoe het eruit ziet in de auto.
Bij regiomeetings op het forum is een Friday Night Oss-topic te vinden.
Je kunt het daarin proberen.
Anders word het gewoon een keer met z'n 2en ergens afspreken.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet in de auto.
Die mini-meeting was vroeger vaak op vrijdagen bij de Mac in Beuningen. Is alleen al een hele tijd niet meer geweest.Cliogek1970 schreef:Dat lijkt me leuk Kunnen we meteen elkaars auto bekijken.
Misschien een idee voor een mini-meeting in Nijmegen?
Bij regiomeetings op het forum is een Friday Night Oss-topic te vinden.
Je kunt het daarin proberen.
Anders word het gewoon een keer met z'n 2en ergens afspreken.
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
stuur is weer netjes 

Bedankt voor de positieve reacties. Ben er ook erg blij mee!
Het stuur zit er inmiddels in en de airbag weer geactiveerd. Handig als je iemand kent die de apparatuur daarvoor mee naar huis mag nemen van zijn baas.
Heb verder een vraag voor de mensen die in de metaal werkzaam zijn.
Wie kan mij helpen aan:
4 ronde aluminium busjes van een beetje kwaliteits-aluminium, met een diameter van 20 mm en 10mm hoog.
Met in het midden een gaatje van 10mm.
De onderkant van het busje moet een klein beetje schuin zijn. Deze schuinte komt niet erg precies. zal iets van 20-25 graden zijn.
Heb nog niet het juiste kunnen vinden maar zoek zelf ook verder.
Bedankt voor de reacties!
Het stuur zit er inmiddels in en de airbag weer geactiveerd. Handig als je iemand kent die de apparatuur daarvoor mee naar huis mag nemen van zijn baas.
Heb verder een vraag voor de mensen die in de metaal werkzaam zijn.
Wie kan mij helpen aan:
4 ronde aluminium busjes van een beetje kwaliteits-aluminium, met een diameter van 20 mm en 10mm hoog.
Met in het midden een gaatje van 10mm.
De onderkant van het busje moet een klein beetje schuin zijn. Deze schuinte komt niet erg precies. zal iets van 20-25 graden zijn.
Heb nog niet het juiste kunnen vinden maar zoek zelf ook verder.
Bedankt voor de reacties!
Niet toevallig tegengekomen op je Aussie trip ?Steven schreef:Idd, wat is dit nou weer voor omschrijving...
Denk niet dat iemand nu opeens uit z'n hoekje komt om te zeggen, hee die heb ik toevallig precies liggen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Tekening maken en naar de draaibank-boer gaanCliogek1970 schreef:Bedankt voor de positieve reacties. Ben er ook erg blij mee!
Het stuur zit er inmiddels in en de airbag weer geactiveerd. Handig als je iemand kent die de apparatuur daarvoor mee naar huis mag nemen van zijn baas.
Heb verder een vraag voor de mensen die in de metaal werkzaam zijn.
Wie kan mij helpen aan:
4 ronde aluminium busjes van een beetje kwaliteits-aluminium, met een diameter van 20 mm en 10mm hoog.
Met in het midden een gaatje van 10mm.
De onderkant van het busje moet een klein beetje schuin zijn. Deze schuinte komt niet erg precies. zal iets van 20-25 graden zijn.
Heb nog niet het juiste kunnen vinden maar zoek zelf ook verder.
Bedankt voor de reacties!

Helaas niet.
Ook het Baaf team moest het met 4 busjes oplossen, anders moet je rechts slijpen en links de afdekkap verwijderen.
En het is beiden of niets dus dan ga ik net als Baaf de brug iets verhogen.
Kan wel een andere brug kopen maar deze weegt minder dan 600 gram en ziet er ook nog eens super uit en is origineel van RS.
Ook het Baaf team moest het met 4 busjes oplossen, anders moet je rechts slijpen en links de afdekkap verwijderen.
En het is beiden of niets dus dan ga ik net als Baaf de brug iets verhogen.
Kan wel een andere brug kopen maar deze weegt minder dan 600 gram en ziet er ook nog eens super uit en is origineel van RS.
Overigens...is Adinsx de enige die leest?
Het is inderdaad om de veerpootbrug iets op te hogen.
Tis toch niet zo moeilijk te begrijpen dat een rond busje van 20mm in diameter en 10mm hoog met een gat van 10mm......een rond busje van 20mm in diameter en 10mm hoog met een gat van 10mm is?
Vraag het daarom aan de mensen die in de metaal werkzaam zijn.
Dus geen standaard Renault artikel anders was ik wel wat specifieker geweest voor de mensen die niet weten waar het over gaat.


Het is inderdaad om de veerpootbrug iets op te hogen.
Tis toch niet zo moeilijk te begrijpen dat een rond busje van 20mm in diameter en 10mm hoog met een gat van 10mm......een rond busje van 20mm in diameter en 10mm hoog met een gat van 10mm is?
Vraag het daarom aan de mensen die in de metaal werkzaam zijn.
Dus geen standaard Renault artikel anders was ik wel wat specifieker geweest voor de mensen die niet weten waar het over gaat.
Dat stuur ziet er goed uit zeg!! Wat kost zoiets nou? Mag ook per PM hoor!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Lijkt het wel op hèCliogek1970 schreef:Overigens...is Adinsx de enige die leest?

Maar ik denk dat je het beste ergens een massieve staaf alu kan zoeken en daar zelf aan gaat zagen/boren etc.

Of een metaalbewerkingsman. Al op marktplaats, werkspot.nl etc gekeken of iets geplaatst?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ja ik zal eens gaan zoeken.
Komt vast snel goed met die busjes.
@ARNO16V...ik heb het laten doen in Duitsland bij
http://www.leder-lenkrad.de/
Erg goed bedrijf en gespecialiseerd in sturen en snel in contact.
Beetje Duits kunnen schrijven is wel makkelijk.
Kost 140 Euro inclusief terugzenden.
Opsturen naar Duitsland = kleine 20 Euro.
Binnen 10 werkdagen gegarandeerd terug.
Kleuren en uitvoering naar wens. Even een tekening toevoegen met kleuren en uitvoering en klaar.
Normaal krijg je een ruilstuur, maar Renault hebben ze niet op voorraad. En dat werkt toch niet als je speciale wensen hebt dus 10 dagen niet sturen is het enige nadeel.
Zo heb ik de nieuwe losse duimgrepen onder het leder laten plaatsen i.p.v. er overheen.
Komt vast snel goed met die busjes.
@ARNO16V...ik heb het laten doen in Duitsland bij
http://www.leder-lenkrad.de/
Erg goed bedrijf en gespecialiseerd in sturen en snel in contact.
Beetje Duits kunnen schrijven is wel makkelijk.
Kost 140 Euro inclusief terugzenden.
Opsturen naar Duitsland = kleine 20 Euro.
Binnen 10 werkdagen gegarandeerd terug.
Kleuren en uitvoering naar wens. Even een tekening toevoegen met kleuren en uitvoering en klaar.
Normaal krijg je een ruilstuur, maar Renault hebben ze niet op voorraad. En dat werkt toch niet als je speciale wensen hebt dus 10 dagen niet sturen is het enige nadeel.
Zo heb ik de nieuwe losse duimgrepen onder het leder laten plaatsen i.p.v. er overheen.
Bedankt voor de tip! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Volgens mij heb ik je vandaag eindelijk een keer gespot. Rond kwart voor 3 onder de stationstunnel door. Ik zat undercover bij mijn vader in de Scenic.
Heeft wel ff geduurd om een mede Nijmeegse-RTCer te spotten
Heeft wel ff geduurd om een mede Nijmeegse-RTCer te spotten

Megane R26 -> Megane 4 RS
Klopt helemaal, dat moet ik geweest zijn.GJ schreef:Volgens mij heb ik je vandaag eindelijk een keer gespot. Rond kwart voor 3 onder de stationstunnel door. Ik zat undercover bij mijn vader in de Scenic.
Heeft wel ff geduurd om een mede Nijmeegse-RTCer te spotten
Volgende keer ff toeteren hé!

Als ik achter het stuur zat en met de RS was had ik wel ff getoeterd. 

Megane R26 -> Megane 4 RS
Vandaag is de Clio weer voorzien van een verse APK.
Uiteraard alles in orde en met de complimenten van de monteurs!
Iemand toevallig bekend met de
Clio Sport 172 / 182 Turbo Conversion van Engine Dynamics.
Kan over het bedrijf niet zoveel vinden.

Uiteraard alles in orde en met de complimenten van de monteurs!
Iemand toevallig bekend met de
Clio Sport 172 / 182 Turbo Conversion van Engine Dynamics.
Kan over het bedrijf niet zoveel vinden.
Volgens mij kan je beter MBcarperformance voor de ombouw kiezen das gewoon een NederlanderCliogek1970 schreef:Vandaag is de Clio weer voorzien van een verse APK.
![]()
Uiteraard alles in orde en met de complimenten van de monteurs!
Iemand toevallig bekend met de
Clio Sport 172 / 182 Turbo Conversion van Engine Dynamics.
Kan over het bedrijf niet zoveel vinden.
en dat bedrijf wat je noemt lijkt wel heel veel op K-tec
En SANDER heeft zo'n kit op zn auto
Even 2 puntjes die ik wil voorleggen.
De eerste is een 2-delige vraag:
- Heeft iemand, of weet iemand een setje 15" staal te koop voor mijn Clio RS.
Daar gooi ik dan mijn winterbanden op. Een net setje aluminium ook aanbieden a.u.b.
- Voor mijn vriendin zoek ik nog 14" winterbanden van een A-merk met minimaal 6mm profiel en maximaal 3 jaar oud.
Verder een vraag over de bandenspannings-sensoren van de grotere Renault.
- Kan ik de sensoren ook op de Clio zetten en dan een apparaatje kopen waar de spanning mee af te lezen is?
Ik neem aan dat het draadloos wordt doorgegeven.
Bedankt voor de reacties!
De eerste is een 2-delige vraag:
- Heeft iemand, of weet iemand een setje 15" staal te koop voor mijn Clio RS.
Daar gooi ik dan mijn winterbanden op. Een net setje aluminium ook aanbieden a.u.b.
- Voor mijn vriendin zoek ik nog 14" winterbanden van een A-merk met minimaal 6mm profiel en maximaal 3 jaar oud.
Verder een vraag over de bandenspannings-sensoren van de grotere Renault.
- Kan ik de sensoren ook op de Clio zetten en dan een apparaatje kopen waar de spanning mee af te lezen is?
Ik neem aan dat het draadloos wordt doorgegeven.
Bedankt voor de reacties!
Ik vermoed dat het verhaaltje met sensoren niet gaat werken.
Om terug te komen op de turbo ombouw: ik heb een compleet gereviseerd f7 turbo blok van eng. Dyn. En dat ziet er super netjes uit.
Er werken 2 mannen van het voormalige bbcp en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn!
Om terug te komen op de turbo ombouw: ik heb een compleet gereviseerd f7 turbo blok van eng. Dyn. En dat ziet er super netjes uit.
Er werken 2 mannen van het voormalige bbcp en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
15" staal kan ik misschien wel voor je aankomen.
De winterset van mijn eigen RS komt misschien te koop als ik de Clio verkoop en de nieuwe eigenaar niet de set wil overnemen.
Ik heb overigens 15" alu gescoord van een Mégane I Coupé destijds op MP.
De originele sensoren van Renault gebruiken gaat niet werken. Dan kun je beter een universele set kopen die met elkaar communiceren.
Het 'oude' systeem wat in de Laguna I en Scénic I phase2 zat werkte volgens mijn geheugen met verschillende opnameelementen dichtbij de wielen. Dus niet geheel draadloos, maar over een korte afstand.
De winterset van mijn eigen RS komt misschien te koop als ik de Clio verkoop en de nieuwe eigenaar niet de set wil overnemen.
Ik heb overigens 15" alu gescoord van een Mégane I Coupé destijds op MP.
De originele sensoren van Renault gebruiken gaat niet werken. Dan kun je beter een universele set kopen die met elkaar communiceren.
Het 'oude' systeem wat in de Laguna I en Scénic I phase2 zat werkte volgens mijn geheugen met verschillende opnameelementen dichtbij de wielen. Dus niet geheel draadloos, maar over een korte afstand.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik heb wel een setje rs look alike velgen in 15 inch voor je.
Pm maar
Pm maar

Ik ben toe aan verlagen.
Nu heb ik besloten om de schokbrekers nog even origineel te houden omdat ik de motor dit jaar nog niet extreem ga tunen.
Dus er moet een goed setje verlagingsveren komen.
Hierbij denk ik aan een setje Eibach Sportsline veren voor € 165,--
Die veren zouden, volgens de verkoper, de auto aan de voorkant met 45-50mm verlagen en aan de achterkant 30mm.
Weet iemand of dit in de praktijk ongeveer klopt?
Zoals jullie zien kan mijn auto wel een veren update gebruiken!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPX4NUFG.jpg[/img]
Nu heb ik besloten om de schokbrekers nog even origineel te houden omdat ik de motor dit jaar nog niet extreem ga tunen.
Dus er moet een goed setje verlagingsveren komen.
Hierbij denk ik aan een setje Eibach Sportsline veren voor € 165,--
Die veren zouden, volgens de verkoper, de auto aan de voorkant met 45-50mm verlagen en aan de achterkant 30mm.
Weet iemand of dit in de praktijk ongeveer klopt?
Zoals jullie zien kan mijn auto wel een veren update gebruiken!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPX4NUFG.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 12 aug 2011 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.