Cliogek1970

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

tutuur schreef:Zijn die banden zo geweldig dan?
Op zich is het gewoon een goede Michelin band en naar mijn weten zelfs voor de Clio ontwikkeld.
Slijtage valt ook erg mee.
Daarbij is het meegenomen dat het de originele banden zijn voor de auto voor de mensen die de buitenkant zo origineel mogelijk willen houden.
Tot slot hoefde ik daarom maar 2 banden te kopen in plaats van 4.

Had ik dit niet besloten dan had ik zeker jouw P Zero Nero's gekocht.
Heb tot vandaag getwijfeld om ze erbij te kopen voor circuit ofzo want de prijs is netjes!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Geen probleem hoor! Ik raak ze wel kwijt :)

Eerst maar eens 40'ers voor mezelf kopen :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

PE2 zijn nog wel te krijgen... 163.- bruto ex. BTW per stuk.
25% korting ...

Exalto PE2 zijn goed, maar de nieuwe Sport 3 is nog iets beter lijkt mij. Zijn ook maar 10.- euro duurder .... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

PE2 gaan eruit? Gister zag ik ze er nog tussen staan en nu niet meer :p
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik heb voor 1 PE2 band 91 Euro exclusief 10 Euro voor verzenden betaald en voor de andere 128 Euro inclusief verzenden.
Dus 229 voor 2 banden inclusief verzenden.

2x de PS3 had me minimaal 255,90 gekost en dan heb ik nog 2 verschillende banden op de auto.
Vandaar mijn keuze.

Verschil tussen deze banden zal ik op straat niet snel merken denk ik.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Tot nu toe weinig veranderingen, wel veel ideeën.

Inmiddels ben ik in het bezit van een Audio Connexion Box van Renault. Moet nog wel worden ingebouwd. Gekocht op Ebay voor omgerekend 78 Euro inclusief verzenden.

Op 26 maart rollen-chippen-rollen op de Dynodag en daarna maar verder zien.

Vervolgens even steenslag uit de voorbumper spuiten en laad/los krasjes in de achterbumper wegspuiten.
Iemand ervaring en profi materiaal en spuitcabine in de regio Nijmegen?
Daarna wordt de auto gepoetst op 9 april door Martijn en ga ik 10 april met een schoon bakkie naar de Openingsmeeting.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Vandaag nieuwe remmen aangeschaft.
Het is de Brembo HC + Ferodo DS2500 geworden.
Schijnte perfect te werken!
Laatst gewijzigd door cliogek op di 15 mar 2011 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bij K-tec toevallig? Ik heb dezelfde set iig :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kosten? Zal wel lekker remmen :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Goede combi!
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Inderdaad bij K-Tec.
Het kan goedkoper maar dan moet je bij 2 bedrijven kopen en dan ben je uiteindelijk meer kwijt want Engelse bedrijven rekenen soms 49 Pond voor verzending.

K-Tec rekent 20 Pond voor verzenden en een goede bewezen service.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En die schijven hebben een carbon legering ofzo? Slijtvaster dus?
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ze schijnen inderdaad langer mee te gaan en in combinatie met goede blokken als de Ferodo tot 30% meer remvermogen te hebben.
Lijkt me wat optimistich maar alles is meegenomen.

Op de Engelse forums zijn ze in ieder geval zeer positief over deze combinatie en wordt zelfs op het circuit gebruikt omdat de kans op fading veel kleiner wordt met deze blokken.

Ik twijfelde nog om de Brembo Max te nemen maar kost meer en voor op straat weinig meerwaarde.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Even een update:

Ik heb definitief een V6 phase 2 / 182 Trophy spoiler gescoord.
Ben er super blij mee en inclusief de kortere cilinders.

De knipperlichten zijn vervangen voor witte leds.

Verder komt in augustus de Bilstein B14 schroefset binnen bij Steverink banden. Daar wordt de set gemonteerd met Eibach camber bouten en wordt de Clio uiteraard meteen uitgelijnd.

De motorafdekplaat wordt door de buurvrouw ge-airbrushed.
De kap wordt racing blue met bliksen boven de ontsteking en een ander bijzonder iets dat jullie binnenkort op foto's kunnen zien!

De achterremmen worden volgende week vervangen voor nieuw inclusief lager, abs-ringen en blokken.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan ik dat airbrushen nog uit je hoofd praten!?? :puke:

:)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach, het is de motorafdekplaat. Die kun je altijd nog weggooien
:p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De week na het airbrushen, ja... ;)
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Gaat niet lukken.
Die komt er en wordt zeker mooi.
En het is inderdaad maar een plastic kap.
Ik hou niet van een airbrush op de buitenkant van de auto, maar beter geen kap of een kap met air-brush dan een originele kap, want dat ding is nutteloos en lelijk.

Ik hou ook niet van tattoos, maar vind ze soms toch mooi.
Licht er alleen aan hoe en waar en professioneel of door een prutser.
:ja:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We wachten af... :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Cliogek1970 schreef:Even een update:

Ik heb definitief een V6 phase 2 / 182 Trophy spoiler gescoord.
Ben er super blij mee en inclusief de kortere cilinders.
Als een kind zo blij inderdaad :lol:

Mooie plannen Richard (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

De volgende aanwinst is een sleepoog met stikkers in het blauw en in het wit.

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EF7F7JFV.jpg[/img]

Niet mijn auto maar om even te laten zien hoe dat eruit ziet.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EI4VDT6O.jpg[/img]

Binnenkort foto's als alles gemonteerd zit.

Verder een vraag. Weet iemand een tune-bedrijf in de regio Nijmegen/Arnhem met verstand van Renault.
Dus een bedrijf die o.a. ook met de standaard ECU overweg kan.[/img]
Laatst gewijzigd door cliogek op di 21 jun 2011 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Verder een vraag. Weet iemand een tune-bedrijf in de regio Nijmegen/Arnhem met verstand van Renault.
Dus een bedrijf die o.a. ook met de standaard ECU overweg kan.
Zou gewoon naar Fastchip gaan als je kwaliteit wil.
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op di 21 jun 2011 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik heb het er met FastChip over gehad.

Auto is er al geweest om te chippen maar er moeten over een tijdje ook andere dingen(tuning) gebeuren naast het ECU verhaal.
Nu weet Henk een goed adres welke erg ver weg is voor mij. Op zich geen punt maar als er in de regio Nijmegen een goed bedrijf is dan is dat meegenomen.

Ga vandaag ook contact opnemen met DP Engineering.
Hebben veel ervaring met o.a. Peugeot en veel kennis van motoren en bijkomende electronica.
Weet alleen nog niet of ze specifieke Renault kennis hebben.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gaat die ring niet ontzettend irritant lopen klapperen en tikken bij flinke snelheden?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Adinsx schreef:Gaat die ring niet ontzettend irritant lopen klapperen en tikken bij flinke snelheden?
Hoop het niet anders is ie er zo weer af en komt ie er alleen op tijdens een circuit dag. Daar is ie eigenlijk ook voor bedoelt.

Ziet er wel mooier uit dan zo'n band en het originele sleepoog kan uit de kofferbak. Maar het kan zijn dat deze niet is toegestaan op de openbare weg in NL voor permanent gebruik?! Dat zien we dan wel weer.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik gok dat dat gaat rammelen als een dolle en dus je lak beschadigd? Ik zou m mooi in je kofferbak leggen ;)
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Schijnt niet te rammelen en ook geen lakschade op te leveren.
Heb het voor de zekerheid nagevraagd bij de Clio rijders in Engeland.
Daar rijden ze er bijna allemaal mee.
Plaats reactie