Zeg nee tegen km heffing site is online
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
In 1999 was de VVD al tegen rekeningrijden ....
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Rekeningrijden/politiek.html
http://www.vol.nl/viewtopic.php?p=4281184#4281184
Eens een rechtse kakker, altijd een rechtse kakker.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Rekeningrijden/politiek.html
http://www.vol.nl/viewtopic.php?p=4281184#4281184
Eens een rechtse kakker, altijd een rechtse kakker.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
en in 2013 gaan ze snelheids boetes uitdelen op basis van je kastje. Kan je dus nooit mee te hard rijden. Even met 130 inhalen, paf boete!
wedden? ik doe 50 euro in de pot.
Shit, dat heb ik weermarcel16v schreef:Helaas...Arjen schreef:
Daar heb ik ook een oplossing voor. Tegen die tijd woon ik mooi in Plopsaland en daar hebben ze voor zover ik weet geen km heffing.
En een veel lager tarief voor de wegenbelasting.
http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/ook ... 42437.html

Maar als ik dat zo lees dan zijn de plannen daar nog niet zo ver gevorderd.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
het zal maar zo gek worden dat het net zo wordt als bij bussen,pin onderin,en niet harder gaan dan 130.Vos schreef:ik ookGeert schreef:en in 2013 gaan ze snelheids boetes uitdelen op basis van je kastje. Kan je dus nooit mee te hard rijden. Even met 130 inhalen, paf boete!
maar toch K** als je een peper dure auto koopt,om vervolgens 130 te moeten rijden,als je ff gas geeft,zit je er overheen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
waar staat dat dan dat ze ook gaan registreren hoe hard je rijd en vervolgens boetes gaan uitdelen? dat heb ik nog nergens gelezen.
wat zullen de auto's van voor 87 straks ineens mateloos populair worden zeg, ga ik toch maar eens kijken voor een 560SEC
wat zullen de auto's van voor 87 straks ineens mateloos populair worden zeg, ga ik toch maar eens kijken voor een 560SEC

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ga m'n 25 nog een keer knuffelen. Ben wel benieuwd waar het allemaal op uitdraait.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
net als bij de euro.... een genaait volk.
beloftes dat alles beter wordt.... eerst zien,dan geloven
Renault Megane Coupé 2.0 16v
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
alleen dan allemaal rottend omdat het klimaat hier ietsje minder is 

Als je het gezien hebt, is het al te laat... There's no way back als het er eenmaal is. Dan worden we structureel in de ster genaaid.chris-mc schreef:net als bij de euro.... een genaait volk.

Het ergste vind ik nog dat je feitelijk getraft wordt als je in de file staat. Net of je daar voor je lol staat???
Ja dan moet je dichterbij je werk gaan wonen of thuis gaan werken.... Dat valt niet mee in de bouw.
En dan ook nog zo'n big brother kast in je privebezit, lijkt wel of Stalin nog steeds leeft....
[/i]

Ja dan moet je dichterbij je werk gaan wonen of thuis gaan werken.... Dat valt niet mee in de bouw.

En dan ook nog zo'n big brother kast in je privebezit, lijkt wel of Stalin nog steeds leeft....

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ondanks dat er 3 liter ATF olie onder de Dodge ligt omdat er een keering van de stuurbekrachtiging uit gelazerd is ben ik toch wel weer blij met dat ding
ouderwets autorijden zonder kastje
Maar wat een hoerig verhaal blijft het zeg.. die snelheidsboete's hoeven ze echt niet mee aan te komen.. dan kan ik de 19 16V wel verkopen.. of stallen naast de Ring ofzo

Maar wat een hoerig verhaal blijft het zeg.. die snelheidsboete's hoeven ze echt niet mee aan te komen.. dan kan ik de 19 16V wel verkopen.. of stallen naast de Ring ofzo

Fietsen en karten als troostprijs Ronald!!!!!!Ronald1916V schreef:Ondanks dat er 3 liter ATF olie onder de Dodge ligt omdat er een keering van de stuurbekrachtiging uit gelazerd is ben ik toch wel weer blij met dat dingouderwets autorijden zonder kastje
![]()
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Ja klopt, zelfs mensen die geen auto hebben worden straks gestraft omdat de provincie een andere melkkoe moet vinden vanwege weggevallen wegenbelasting.Roy schreef:Het ergste vind ik nog dat je feitelijk getraft wordt als je in de file staat. Net of je daar voor je lol staat???![]()
Ja dan moet je dichterbij je werk gaan wonen of thuis gaan werken.... Dat valt niet mee in de bouw.![]()
![]()
![]()
En dan ook nog zo'n big brother kast in je privebezit, lijkt wel of Stalin nog steeds leeft....![]()
[/i]
Trust me. I know what I'm doing.
Precies hetzelfde als toendertijd met de euro idd.Merijn schreef:Als je het gezien hebt, is het al te laat... There's no way back als het er eenmaal is. Dan worden we structureel in de ster genaaid.chris-mc schreef:net als bij de euro.... een genaait volk.

Nu ook weer, we gaan niet meer betalen maar anders....

Wel een goed initatief van Driving-Fun.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Moderator
- Car: MB
ach ja, het hele "rekening rijden" is zo gek nog niet. Dat wil zeggen, wie meer rijd betaald ook meer. Het huidige plan van aanpak rammelt echter nogal op bepaalde fronten.
- Oldtimers belasting/rekening vrij? Ik vind het van de zotte. Van mij mogen ze de eerste 3000km ofzo vrij geven voor oldtimers (mensen die er dus enkel als oldtimer een zondagsritje mee maken) en daarna kunnen zij ook gewoon de volle mep betalen (evenals die zotte apk regeling voor die oude lijken).
- mensen in de grenstreek? Die hebben weer mooi geluk. Die zullen dus lekker door de buurlanden knallen om weer in nl te eindigen.
- mrb en bpm vervalt? Ja, maar de provincies mogen een nieuwe belasting bedenken. Alleen bij de gedacht van een belasting bedenken zakt je broek toch al af. En je koopt nu lekker een auto met volle bak bpm die je over een paar nog maar eens gaat betalen.
- Buitenlanders? Die kudde Polen bijvoorbeeld die je nog wel eens tegenkomt?.........
En zo kun je nog wel even doorgaan. Over het GPS en privacy verhaal maak ik mezelf persoonlijk niet zo druk. Denk eerder dat de gemiddelde Nederlander blij zou zijn als hij zo interessant was om te volgen.
Al met al rijd ik vrij weinig met prive auto's dus dat is nog een geluk

- Oldtimers belasting/rekening vrij? Ik vind het van de zotte. Van mij mogen ze de eerste 3000km ofzo vrij geven voor oldtimers (mensen die er dus enkel als oldtimer een zondagsritje mee maken) en daarna kunnen zij ook gewoon de volle mep betalen (evenals die zotte apk regeling voor die oude lijken).
- mensen in de grenstreek? Die hebben weer mooi geluk. Die zullen dus lekker door de buurlanden knallen om weer in nl te eindigen.
- mrb en bpm vervalt? Ja, maar de provincies mogen een nieuwe belasting bedenken. Alleen bij de gedacht van een belasting bedenken zakt je broek toch al af. En je koopt nu lekker een auto met volle bak bpm die je over een paar nog maar eens gaat betalen.
- Buitenlanders? Die kudde Polen bijvoorbeeld die je nog wel eens tegenkomt?.........
En zo kun je nog wel even doorgaan. Over het GPS en privacy verhaal maak ik mezelf persoonlijk niet zo druk. Denk eerder dat de gemiddelde Nederlander blij zou zijn als hij zo interessant was om te volgen.
Al met al rijd ik vrij weinig met prive auto's dus dat is nog een geluk

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Het rekening rijden an sich is niet verkeerd. Alleen de manier waarop is weer typisch Nederlands.
Een kastje in iedereen zijn prive bezit waarvan ze verwachten dat ie geen problemen gaat geven...
En we gaan gegarandeerd niet meer betalen zeggen alle mannen op het pluche.
Bij elk groot project de laatste jaren zijn ze ver boven de begroting uitgekomen. En dan zou het nu ineens goed gaan???
En het wordt je gewoon door de strot geduwd, of je het nu wilt of niet...
Een kastje in iedereen zijn prive bezit waarvan ze verwachten dat ie geen problemen gaat geven...

En we gaan gegarandeerd niet meer betalen zeggen alle mannen op het pluche.
Bij elk groot project de laatste jaren zijn ze ver boven de begroting uitgekomen. En dan zou het nu ineens goed gaan???

En het wordt je gewoon door de strot geduwd, of je het nu wilt of niet...

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Moderator
Tolpoort???
dat is ook niets. Dat werkt wellicht enkel op bepaalde trajecten als je maar niet hoeft te stoppen voor die shit.
Verreken in de brandstof is eigenlijk misschien nog wel het makkelijkste/best/goedkoopste. Echter zal de overheid hier niet zo happig op zijn denk ik aangezien ze dan geen invloed kunnen uitoefenen op bepaalde tijden en trajecten.
dat is ook niets. Dat werkt wellicht enkel op bepaalde trajecten als je maar niet hoeft te stoppen voor die shit.
Verreken in de brandstof is eigenlijk misschien nog wel het makkelijkste/best/goedkoopste. Echter zal de overheid hier niet zo happig op zijn denk ik aangezien ze dan geen invloed kunnen uitoefenen op bepaalde tijden en trajecten.
-
- Contacteer:
en probleem is dat als je het in de brandstof prijzen doet dat iedereen in het buitenland gaat tanken...
-
- Moderator
dat is idd ook een heikel punt dan.
En wat te denken van de invoerings/opstart kosten. Ik las ergens wat over een geschat bedrag van 4 miljard?
. wie gaat dat betalen?
En dan die boetes op het niet naleven
. Als je een complete kinderklas uitmoord kom je er beter vanaf 
En wat te denken van de invoerings/opstart kosten. Ik las ergens wat over een geschat bedrag van 4 miljard?

En dan die boetes op het niet naleven

-
ben je 3 jaar te laat, niet meer te betalen in duitsland, 2 jaar geleden kcoht je ze zo nu en dan nog voor 1800.. met wat werk uiteraard. lukt je nu niet meer-Ray- schreef:waar staat dat dan dat ze ook gaan registreren hoe hard je rijd en vervolgens boetes gaan uitdelen? dat heb ik nog nergens gelezen.

ik ga mijn auto omkatten denk ik als het er echt door gaat, ff een 86-er van maken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Opstartkosten gaan wij betalen en boetes automatisch innen is de volgende stap want het CJIB gaat de rekeningen verzorgen.Tom schreef:dat is idd ook een heikel punt dan.
En wat te denken van de invoerings/opstart kosten. Ik las ergens wat over een geschat bedrag van 4 miljard?. wie gaat dat betalen?
En dan die boetes op het niet naleven. Als je een complete kinderklas uitmoord kom je er beter vanaf
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tja, ik denk dat ik elders ga wonen, milder klimaat, minder controle over van alles en nog wat, meer parkeerplekken, meer ruimte, minder pasjes, betere service, vriendelijker mensen etc.
Nederland staat in feite al vol met autos en dat is niet meer interessant, rekening rijden of niet, het verandert weinig.
Nederland staat in feite al vol met autos en dat is niet meer interessant, rekening rijden of niet, het verandert weinig.
Haha jongens ik wordt wel bang van jullie complottheorieen en waangedachtes.
Dit is gewoon een plan dat door gewone mensen in de regering in elkaar is gestoken. Het probleem is dat ze het wellicht wel goed bedoelen maar ze gewoon nog net niet de brains hebben en iets te eigenwijs zijn om er WEL iets goeds van te verzinnen.
Ik wordt wel ziek van dat geneuzel van ze willen ons naaien ze willen ons pakken etc etc
Kom op zeg.
Dit is gewoon een plan dat door gewone mensen in de regering in elkaar is gestoken. Het probleem is dat ze het wellicht wel goed bedoelen maar ze gewoon nog net niet de brains hebben en iets te eigenwijs zijn om er WEL iets goeds van te verzinnen.
Ik wordt wel ziek van dat geneuzel van ze willen ons naaien ze willen ons pakken etc etc

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Lekker naief blijven, heb je de stukken van het wetsvoorstel gelezen?Riël schreef:Haha jongens ik wordt wel bang van jullie complottheorieen en waangedachtes.
Ik wordt wel ziek van dat geneuzel van ze willen ons naaien ze willen ons pakken etc etcKom op zeg.
Lees ze maar eens, wordt gewoon bewust zo ingestoken.
Luco/Alpine-racer schreef:Lekker naief blijven, heb je de stukken van het wetsvoorstel gelezen?Riël schreef:Haha jongens ik wordt wel bang van jullie complottheorieen en waangedachtes.
Ik wordt wel ziek van dat geneuzel van ze willen ons naaien ze willen ons pakken etc etcKom op zeg.
Lees ze maar eens, wordt gewoon bewust zo ingestoken.
Helemaal mee eens luco,....ik wordt scheit en scheit ziek van dat zogenaamde kapitalisme....stelletjes communisten hier.
Ze weten al met hun kut pasjes hier en daar waar we de laatste 10 jaar een scheet hebben gelaten.
Chipknip op te parkeren freebees om bij de pijpshop iets te kunnen kopen, airmiles om zogenaamd eens een keer op vakantie te kunnen gaan maar dan toch stiekum eens een cd aanbieden wat we er dan mee kunnen betalen (zodat we dan toch niet op vakantie kunnen),pin pasjes zodat we niet met geld over straat hoeven, en zo verder en zo verder.
Ik ken die tijd nog dat ik bij de kassa kwam en dat je zoiets had van,.....och nee hè....heb ik dat,weer iemand die moet pinnen.
Nu doet bijna iedereen dat en is het andersom,....zo van heb je geen pin pas!! als je met contanten betaald.
Maar de mensen vergeten dat iedere handeling meteen geregistreerd is,en blijft!
En nu komen ze boven alles met een systeem waar ze kunnen zien op welk tijdstip je je waar ook bevond

Geef mij dan maar zo'n muur,... dan ken je je nog begeven waar je wil

Dus die wortel die ze ons weer voorhouden......sorrie hoor...maar zijn wij allemaal ezels die je kunt lokken?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Contacteer: