leeroy's 5 gtt combat; Verkocht
ik kwam er net achter dat de pomp het niet deed omdat er een kabeltje in een stekkerblok rechtsonder achter het plastic gebeuren geen goed contact maakt, ik had het relais doorverbonden en toen deed hij het eerst nog niet toen ik ging zoeken hoe de kabel liep deed hij het opeens wel dus die kap los getrokken en kwam uit bij een wit stekkerblok en daar een kabel in maakte slecht contact door een knik in de kabel. hij sloeg vervolgens ook een aantal keer aan maar wil nog steeds niet blijven lopen. wat wel apart is dat als ik het contact aan zet op stand 2 ik de pomp nu wel hoor even. en alles zit nu trouwens weer op de goede manier aangesloten dus met relais enz. ga zo even kijken of ik die even moet omlussen omdat deze nu kapot is gegaan, verzuipen kan zo'n ding toch niet met injectie?
ja sorry iets te voorbarig geweest hij loopt wel en in het begin ook wel redelijk goed, maar als je een min of 5 onderweg bent dan begint te pomp te kreunen, en harder als je stationair staat te draaien neemt het volume nog meer toe en op het moment dat je te lang stil staat slaat ie zelfs af. het relais heb ik al eens eruit gehaald en de stekker doorverbonden maar bleef het doen. kan het zijn dat de benzinedrukregelaar het niet meer goed doet en te weinig druk doorlaat naarmate de motor warm wordt? stond erg veel druk op de toevoerleiding had ik het idee. of is het een elektrisch probleem..
drukregelaar kan idd stuk zijn.(oud)
heb je wel alle slangen aan de juiste aansluitingen zitten?
probeer anders eens je pomp door te verbinden met constant 12V er op en dan te gaan rijden.
suc 6
heb je wel alle slangen aan de juiste aansluitingen zitten?
probeer anders eens je pomp door te verbinden met constant 12V er op en dan te gaan rijden.
suc 6
dus of je aansluitingen op de drukregelaar zitten verkeerd of je pomp is gewoon defect.
regelaar dus.
malpassi bestellen van improve tuning das de beste regelaar voor een gtt.
heeft een drukregelaar dezelfde aansluit methode als op de fse regelaar want anders zou de oude weleens verkeerd kunnen zitten
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ontage.jpg[/img]
a is retour van de rails b retour naar de tank
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ontage.jpg[/img]
a is retour van de rails b retour naar de tank
ik lees net dat je injectie hebt?
wat voor blok hangt er in?
turbo of niet?
evt een foto van de regelaar onder je motorkap?
wat voor blok hangt er in?
turbo of niet?
evt een foto van de regelaar onder je motorkap?
ja zit injectie op standaard blok met turbo injectie is door christian erop gebouwd en moet nu nog een laatste keer afgesteld worden door menno.
fotos heb ik nog even niet ik zal kijken of ik ze morgen op het werk kan maken
fotos heb ik nog even niet ik zal kijken of ik ze morgen op het werk kan maken
dit klopt, de zijdelingse aansluiting komt van de rail af en de onderste retour tank.leeroy schreef:heeft een drukregelaar dezelfde aansluit methode als op de fse regelaar want anders zou de oude weleens verkeerd kunnen zitten
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ontage.jpg[/img]
a is retour van de rails b retour naar de tank
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
die drukregelaar moet wel turbodruk aansturing opzitten net als bij een 21T
dus als turbodruk omhoog gaat moet de brandstoruk ook omhoog gaan.
laat eens wat fotos zien van dat ding!
speciaal onder de kap natuurlijk.
dus als turbodruk omhoog gaat moet de brandstoruk ook omhoog gaan.
laat eens wat fotos zien van dat ding!
speciaal onder de kap natuurlijk.
vacuum en druk jo.
op verzoek;
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00278.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00279.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00280.jpg[/img]
er moet nog heel wat aan gebeuren om hem netjes te maken want zoals ik het vanavond heb gezien is het nog lang niet zoals ik wil. en onderhoud staat ie ook wel om te springen
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00278.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00279.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00280.jpg[/img]
er moet nog heel wat aan gebeuren om hem netjes te maken want zoals ik het vanavond heb gezien is het nog lang niet zoals ik wil. en onderhoud staat ie ook wel om te springen
Gefeliciteerd man!! Blijf dit een dikke GTT vinden!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Beste spaghetti zeg!
Maar goed, met voldoende tijd, geduld en hulp kom je een eind!
Succes!
Maar goed, met voldoende tijd, geduld en hulp kom je een eind!
Succes!
Even off topic:
Is die verbinding met veer/demper element tussen je blok en de schokbrekerverbindingsstang (hoe noem je zoiets nu) bedoeld om het kantelen van het blok te beperken.
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00279.jpg[/img]
Is die verbinding met veer/demper element tussen je blok en de schokbrekerverbindingsstang (hoe noem je zoiets nu) bedoeld om het kantelen van het blok te beperken.
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00279.jpg[/img]
ik was trouwens vergeten om fotos te maken van de andere drukregelaar die ik heb gemonteerd die heb ik aan een boutgat op de veerkoker rechtsvoor gemaakt dus niks met tyraps oid
@ mark het is er een die je kan instellen op een druk en bij vollast gaat deze ook +- 0.8 bar hoger, de oude zat zoals je op de foto ziet vlak tegen een koelslang vast dus misschien dat de regelaar door de warmte van de koelslang kapot is gegaan oid. met de andere regelaar maakt de pomp aanzienlijk minder herrie maar is nog steeds niet goed. ik had het idee dat het de regelaar moet zijn aangezien de pomp brandstof levert en 12.6 volt krijgt bij draaiende motor, en als ik de regelaar ertussenuit haal en de pomp laat draaien deze normaal klinkt. dus ga morgen de oude regelaar halen omdat hij dit eerst ook niet deed met de regelaar die erop zat misschien was deze al oud of zo? en hij liep toch goed in eerste instantie

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
schokbrekerverbindingsstang = veerpootbrug 

nou er weer het 1 en ander aan gedaan het brandstof probleem heb ik samen met een vriend van me naar alle waarschijnlijkheid gevonden al weet ik dat pas als ie weer loopt. de brandstofrail hield de injectoren in het spruitstuk gedrukt met 2 alu beugeltjes waarvan er 1 gebroken was waardoor de injectoren los kwamen te zitten. ter vergelijking bij mijn jevney throttlebodies zit de rails vast met 4 bouten. als je goed kijkt op de eerste foto zie je duidelijk verschil tussen bv de middelste en de buitenste injectoren tijdens het lopen hoorde je ook verschil als je de rails aandrukte en weer los liet. uiteraard heb ik het spruitstuk eraf gehaald maar toen ik deze bekeek aan de achterkant schrok ik wel even (foto 2.) daar zit een partij vloiebaar metaal op daar wordt je akelig van
ook inwendig zit het vol met scheuren en bramen en dit is wat mij betreft wachten op een volgend iets wat afbreekt. dit samen met de spaghetti kabelboom heb ik maar besloten het eraf te halen en het dan maar goed te maken. het is bijna niet te doen een probleem te vinden als het alles kan zijn. een aangezien ik voor mijn vertrek er nog in wil rijden gaat de carb er weer op. verder heb ik wat andere noodzakelijke dingen gedaan, de verdelerkap bougiekabels en bougies vervangen. de v-snaar vervangen.
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00286.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00288.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00289.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00287.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00291.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00295.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00294.jpg[/img]

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00286.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00288.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00289.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00287.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00291.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00295.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... C00294.jpg[/img]
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
omg..
. Spruitstuk snel in de prullenbak gooien. Dat dat ooit fatsoenlijk heeft gelopen... Ding zat met 2 moeren vast aan de cilinderkop?

Laatst gewijzigd door Johan op zo 1 nov 2009 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ongelofelijk
Zonde dat er soms zo'n zooitje van gemaakt wordt. Nu zit jij met de problemen...Succes ermee 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Damn....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
sjongejonge.... wat een teundebeun gedoe he.....
dus nu alles weer ombouwen naar carb. ??
dus nu alles weer ombouwen naar carb. ??
Renault 19 1.8 16V Cabrio