ACT: Vrijrijden @ CPZ
Jups 
Ik ga iig even die kant op, al is het maar om te kijken

Ik ga iig even die kant op, al is het maar om te kijken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En dan niet in de bosjes blijven hangen he met je telelens ..... 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nope 
En als ik het niet kan laten misschien het circuit van dichterbij bekijken ?.....

En als ik het niet kan laten misschien het circuit van dichterbij bekijken ?.....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gasgeven met dat hok. Helm op je bakkes en lekker je eigen tempo rondjes rijden. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Juist ja 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik moet het allemaal even zien, heb vanavond de 19 16V weer in de schuur geparkeerd, planning was toch wel om 'm daar te laten staan tot de RTC Jaarafsluiting, mischien er na nog een dagje meepakken ofzo
Wil nog 1x naar de Ring dit jaar..

Wil nog 1x naar de Ring dit jaar..
28 oktoberTim schreef:Hmm, sounds attempting![]()
Binnenkort kon er via vrijrijden.nl ook op Zolder gereden worden toch?

ik heb er wel vrij voor, we moeten alleen nog ff overleggen 
in december moetie apk gekeurd zijn en daarvoor moeten/willen we nog wel t een en ander doen, dus ja, tis even kiezen: nog rijden of nu schorsen en aan de slag.

in december moetie apk gekeurd zijn en daarvoor moeten/willen we nog wel t een en ander doen, dus ja, tis even kiezen: nog rijden of nu schorsen en aan de slag.
Ik heb de knoop al doorgehakt, autootje is geschorst. Morgen een kooi ophalen 
Binnenkort maar bestellen van allerlei rubbers, nieuwe draagarmen, kogels en stuurstangen. Nieuwe schijven, remblokken v+a, remleidingen, Magnecor's, bougies, verdeler, lagers....

Binnenkort maar bestellen van allerlei rubbers, nieuwe draagarmen, kogels en stuurstangen. Nieuwe schijven, remblokken v+a, remleidingen, Magnecor's, bougies, verdeler, lagers....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hehe, ff goed doorbeulen en kan hij er weer een jaartje tegen
.
Haal je hem ook ineens helemaal leeg, deurpanelen etc heb je toch niks aan
Op Spa is toch ook nog een dag binnenkort?!

Haal je hem ook ineens helemaal leeg, deurpanelen etc heb je toch niks aan

Op Spa is toch ook nog een dag binnenkort?!
Sehr gut! Ik twijfel nog even over wanneer ik hem schors. Eerst nog even een dag Ring, zandvoort of misschien Zolder en dan powerflex dingen bestellen en eens kijken of er het 1 en ander in de motor vervangen kan worden.
Iemand nog belang bij revisiemateriaal van een F7P?
Iemand nog belang bij revisiemateriaal van een F7P?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ff offtopic, powerflex is opzich wel leuk maar kun je geen caster mee stellen zoals met standaard rubbers wel kan. Standaard meuk kun je heen en weer persen in de arm, de powerflex is vast van maat. Heb die dingen nog ergens liggen trouwens, ff foto maken morgen.
Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?
Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?
Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
off topic
Heb jij die extra baksteun (van een 19 16v) er al op zitten ?, dat zal ook nog wel iets schelen
bovenste bak steun los en bak opkrikken?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Doen we wel als we die gare koppeling ook gaan wisselen, dan moet de bak er toch achterwegTim schreef:Nee heb ik er niet tussen zitten. Wellicht als de motor gelicht gaat worden in de winter maar dat is even zien. Hoor van diverse personen dat het een gekloot van jewelste is om dat met ingebouwde motor te doen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nee dat gaat inderdaad niet. Heb die dingen in C&K liggen, pap neemt ze morgen anders wel ff mee zodat ik foto's kan maken.Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?
Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Powerflex is stugger, maar verwacht ook niet de eeuwige levensduur. Dat spul heeft ook de neiging wat eerder te gaan kraken mocht het je boeien.
Ik weet nog niet hoeveel het caster scheelt in rijdeigenschappen, Bart kan daar meer over vertellen

De baksteun is inderdaad wel te doen als je de bak omhoogkrikt, al is het met jullie onderhoud nog eenvoudiger. In de 19 steun zijn trouwens ook nog varianten, de echte cup steun heeft namelijk een metalen onderplaat waar de rubber opzit, de standaard steun is volledig rubber. Tis maar een detail en een wereld van prijsverschil. Lekker standaard nemen, merk je goed genoeg

Motorsteun is ook wel te upgraden met bijvoorbeeld pu kit, deze is na een tijdje toch plastisch uitgehard


*Edit*: denk dat dit wel in een ander topic thuishoort

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wat betreft cupsteunen, denk dat ik bij jou dan wel op het juiste adres ben wat betreft info. ik zoek nog zoiets voor mijn 19 16V, met name de achterste steun en eigenlijk ook de baksteun, want die is bij mij ook al 2x gescheurd (wel circuitgebruik maargoed, daar is ie voor)Jean-Paul-S schreef:Nee dat gaat inderdaad niet. Heb die dingen in C&K liggen, pap neemt ze morgen anders wel ff mee zodat ik foto's kan maken.Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?
Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Powerflex is stugger, maar verwacht ook niet de eeuwige levensduur. Dat spul heeft ook de neiging wat eerder te gaan kraken mocht het je boeien.
Ik weet nog niet hoeveel het caster scheelt in rijdeigenschappen, Bart kan daar meer over vertellen![]()
De baksteun is inderdaad wel te doen als je de bak omhoogkrikt, al is het met jullie onderhoud nog eenvoudiger. In de 19 steun zijn trouwens ook nog varianten, de echte cup steun heeft namelijk een metalen onderplaat waar de rubber opzit, de standaard steun is volledig rubber. Tis maar een detail en een wereld van prijsverschil. Lekker standaard nemen, merk je goed genoeg![]()
Motorsteun is ook wel te upgraden met bijvoorbeeld pu kit, deze is na een tijdje toch plastisch uitgehardMocht je voor andere rubbers willen gaan kan je die sowieso bij dpt etc bestellen
*Edit*: denk dat dit wel in een ander topic thuishoort
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Baksteun, je bedoelt dan de onderste, of heeft de 19 bovenop nou ook nog een steun? Waar is die precies gescheurd? Er zijn wel aangepaste versies waar ik je een foto van zal sturen. Daar is eventueel nog wel aan te komen als je genoeg geduld hebt.
Achterste steun moet ik ff voor zoeken
Edit: Achterste vind ik niet in speciale uitvoering. Oorzaak kan zijn dat er nooit echt met de 19 in competitie gereden is, al is er ooit eens een enkeling geweest die hem inzette in een tourwagenklasse.
Achterste steun moet ik ff voor zoeken

Edit: Achterste vind ik niet in speciale uitvoering. Oorzaak kan zijn dat er nooit echt met de 19 in competitie gereden is, al is er ooit eens een enkeling geweest die hem inzette in een tourwagenklasse.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
een 5GTT heeft toch ook zo'n kantel/motorsteun achter ? bij mij lazert die bus steeds uit het aluminium waardoor het staal tegen het alu komt van de steun en dat geeft een boel lawaai bij een flinke bocht naar rechts (zoals de Tarzanbocht)Jean-Paul-S schreef:Baksteun, je bedoelt dan de onderste, of heeft de 19 bovenop nou ook nog een steun? Waar is die precies gescheurd? Er zijn wel aangepaste versies waar ik je een foto van zal sturen. Daar is eventueel nog wel aan te komen als je genoeg geduld hebt.
Achterste steun moet ik ff voor zoeken
Edit: Achterste vind ik niet in speciale uitvoering. Oorzaak kan zijn dat er nooit echt met de 19 in competitie gereden is, al is er ooit eens een enkeling geweest die hem inzette in een tourwagenklasse.
De baksteun is de enige steun, da's dat rubberen blok wat ze als 4e steun bij een Clio gebruiken, een 19 16V heeft 2 steunen voor en 1 zo'n motor/kantel geval aan de achterkant

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok
Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?

Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die achterste is 60 euro origineel, daar heb ik er dus al 3 van gesloopt in 5 jaar tijd.. dus zo'n GroupN steun is een optie. vervangen is ook al zo leuk. daar moet je hele subframe voor zakken omdat ie bovenop het subframe staat en de steun van de bak er omheen.Jean-Paul-S schreef:gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok![]()
![]()
Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
Iemand een foto van zo'n groupN ding ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
FF afbeelding van Reichhard geleend:
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 195R05.jpg[/img]
Losse steun 83 (achterste)
Heb net ff foto's gemaakt van de baksteun bij de cup clio, ff uploaden
[img]http://img203.imageshack.us/img203/3125/s5003924.jpg[/img]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/3835/s5003925.jpg[/img]
[img]http://img185.imageshack.us/img185/6955/s5003928.jpg[/img]
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 195R05.jpg[/img]
Losse steun 83 (achterste)
Heb net ff foto's gemaakt van de baksteun bij de cup clio, ff uploaden

[img]http://img203.imageshack.us/img203/3125/s5003924.jpg[/img]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/3835/s5003925.jpg[/img]
[img]http://img185.imageshack.us/img185/6955/s5003928.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 9 okt 2009 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De achterste bedoel je, het hondenbot. De rubber onder je accu is de standaard.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Deze steun heeft een 19 helaas niet, anders was je snel klaar met de achterste steun verbeteren. 

bij mij gaat de rubber steun onder de accu steeds stuk.
niet het rubber maar de pen breekt gewoon als gevolg van alu op ijzer en dus elektrolitische corrosie.
en ja alles is verder cup ook de voorste "19" steun zit er op.
zal denk ik ook gewoonweg wel door circuitgebruik komen.
ik beul het echt af
niet het rubber maar de pen breekt gewoon als gevolg van alu op ijzer en dus elektrolitische corrosie.
en ja alles is verder cup ook de voorste "19" steun zit er op.
zal denk ik ook gewoonweg wel door circuitgebruik komen.
ik beul het echt af

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Das wel een zeldzame breuk, zou bijna zeggen dat je complete bakophanging heel stijf is, maar de motor an sich wel kan kantelen en daardoor die pen kapot trekt. Lijkt me een logische verklaring, die pen breekt niet voor niets af.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Als ik de juiste Steven benJean-Paul-S schreef:gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok![]()
![]()
Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?

ik heb een versterkte achterste 5gt steun van ebay (van reichard) maar die is na een paar circuitdagen ook al aardig flexibel. Ik ben/was van plan er aan de zijkant een plaatje ijzer tussen te lassen