Info over de Solex 32DIS carburateur
Dan is die groep A tochnie helemaal fris, de mijne liep echt super, ook plots gasgeven was meteen optoeren, nix inkakken. Kun je ook wel terugzien in de AFR van m'n uitdraai. Heb ook nooit last van hikken of leegzuigen van de carb gehad. Gewoon originele pomp en druk.
Tis gewoon heel sterk afhankelijk van de staat van de carb, ik heb ook wel es dagen zitten kloten om er 1 goed te krijgen, uit pure wanhoop een vies goor reserveding uit de hoek getrokken en die liep gewoon in 1x goed.
Tis gewoon heel sterk afhankelijk van de staat van de carb, ik heb ook wel es dagen zitten kloten om er 1 goed te krijgen, uit pure wanhoop een vies goor reserveding uit de hoek getrokken en die liep gewoon in 1x goed.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Vreemd spul... zo'n carburateur... en ik heb mijn gp A nog wel grondig schoongemaakt en volledig van nieuwe membraantjes, rubbertjes, ringetjes, veertjes etc. voorzien.
Ik vind trouwens het drukverliesverschil van slechts 0.1 bar nou niet echt om over naar huis te schrijven...
Ik vind trouwens het drukverliesverschil van slechts 0.1 bar nou niet echt om over naar huis te schrijven...
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Was ik ook zeker niet van plan... met mijn aangepaste standaard carb had ik geen enkel probleem vwb de AFR's, dus dan gaat die er gewoon weer op-jo- schreef:Jan, wat Menno zegt effe uittesten. Je moet niet dadelijk naar een andere pomp gaan grijpen, gewoon effe de retour wat dichtknijpen

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
wat een moeilijk gedoe allemaal... 
hoezo ? Slangklem rond de retourslang van de benzine en bietje dichtknijpen
, dat verhoogt ook je benzinedruk
2 minuten schroeven en dan gaan rijden en de AFR waarden in het oog houden.

2 minuten schroeven en dan gaan rijden en de AFR waarden in het oog houden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Toch al gauw een % of 5 meer luchtJan Theeven schreef:Vreemd spul... zo'n carburateur... en ik heb mijn gp A nog wel grondig schoongemaakt en volledig van nieuwe membraantjes, rubbertjes, ringetjes, veertjes etc. voorzien.
Ik vind trouwens het drukverliesverschil van slechts 0.1 bar nou niet echt om over naar huis te schrijven...

Denk dat die 0,1 bar het effect is van die doorlaat, het debiet blijft even groot, of niet?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
uit mijn kofferbak tochSteven schreef:Dan is die groep A tochnie helemaal fris, de mijne liep echt super, ook plots gasgeven was meteen optoeren, nix inkakken. Kun je ook wel terugzien in de AFR van m'n uitdraai. Heb ook nooit last van hikken of leegzuigen van de carb gehad. Gewoon originele pomp en druk.
Tis gewoon heel sterk afhankelijk van de staat van de carb, ik heb ook wel es dagen zitten kloten om er 1 goed te krijgen, uit pure wanhoop een vies goor reserveding uit de hoek getrokken en die liep gewoon in 1x goed.

ik heb dezelfde carb als steef gehad op mijn 11 turbo
en ik heb ook geen hikjes gehad
moet er bij vertellen dat wij alle 2 reden met een t2 hybride
en de k tec 2,5" downpipe
ik alleen met een 65 mm uitlaat systeem erachter
en ik had geen fmic
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Net weer eens een lekker stuk gereden in het rode monster... en het lijkt wel alsof ie nu wat beter en soepeler loopt. Misschien moest die carb gewoon eens goed op z'n donder krijgen na al die tijd niksen in de schuur!
Anyway, hij is nog steeds wat aan de arme kant tijdens volgas en hoge toeren, maar dat kan ook komen doordat ik de turbodruk nog wat moet verlagen (van 1.6 naar een "veilige" 1.4 bar). Zal ik morgen eens doen...

Is niet jammer. Er is eindelijk weer eens een serieus techniek-topic en dat moet dan weer verkloot worden met prietpraat over slippende banden.Steven schreef:Beetje jammer Roy
Gaat wel degelijk ergens over, want uiteindelijk draait het om vermogen.

Dus discussie over de solex carb? Prima, dat kan hier.
Discussie over wat voor banden, of hoeveel vermogen kan in het daarvoor bestemde topic.

Nu weer on-topic, chat wordt verwijderd.

5 GT Turbo '88 GT5
Steve, dit heeft niks met machts-misbruik te maken. Dit is een topic over de carb van een 5 GTT. Niet over vermogen, banden of wheelspin.Steven schreef:Gaan we de machtsmisbruiker uithangen? Bepaal jij nu wat er wel en niet gezegd mag worden? Ik vind dit wel degelijk ontopic, vond de opmerking van Erik al ietwat apart, maar dat no-nonsense posts verwijderen vind ik altijd zo zielig.
Sorry hoor, begint bijna nazi-propaganda te lijken
Ik bepaal niet wat er wel of niet gezegd mag worden daar hebben we reglementen voor.
Blijf Ontopic! In de techniektopics is het niet toegestaan af te dwalen, de moderators zullen hier streng op toezien. Voor veel onderwerpen in de techniektopics is er een speciaal chattopic gemaakt om de behoefte voor het babbelen te stillen. Dit is gedaan om technische onderwerpen duidelijk te houden.
Heel simpel, toch? Als mensen dan de search gebruiken hoeven ze niet eerst een heel topic door te lezen die niet over dat onderwerp gaat.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Erik wil misschien wel moderator worden
ff ontopic dan:
hebben alle gtt's dezelfde solex carb?




ff ontopic dan:
hebben alle gtt's dezelfde solex carb?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb er nu 130 in zitten dacht ik.Steven schreef:Er is een miniem verschil tussen de fase 1 en de fase 2, oa de hoofdsproeier is gewijzigd van 115 naar 120 geloof ik.
Dacht er iets over in het cupboek stond, kep alleen geen zin om het op te zoeken
site doet ook weer vreemd, antwoord staat boven de vraag.
Of ben je helderziend Steven?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik sta gewoon boven jou, dat is gewoon een rechtensysteem 
Voor 1.2 bar was de ~regel iets van 135, waar heb jij em nu op staan?
En had jij nou ook egt in die 5 van je zitten of alleen die narrowband lambda?

Voor 1.2 bar was de ~regel iets van 135, waar heb jij em nu op staan?
En had jij nou ook egt in die 5 van je zitten of alleen die narrowband lambda?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Carburateur Phase I en Phase II hebben/hadden hetzelfde artikelnummer.
60 01 00 92 91 is gewijzigd naar 60 01 022 966
Standaardmaat sproeier is 120.
Sproeiers waren/zijn dus ook (hoogste waarschijnlijk) hetzelfde.
(zijn volgens Dialogys ook niet te bestellen bij Renault. Evenals een reparatie/revisieset. Gelukkig wel bij andere leveranciers)
60 01 00 92 91 is gewijzigd naar 60 01 022 966
Standaardmaat sproeier is 120.
Sproeiers waren/zijn dus ook (hoogste waarschijnlijk) hetzelfde.
(zijn volgens Dialogys ook niet te bestellen bij Renault. Evenals een reparatie/revisieset. Gelukkig wel bij andere leveranciers)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zit ongeveer op 1,0 bar dus 130 klopt dan ongeveer welSteven schreef:Ik sta gewoon boven jou, dat is gewoon een rechtensysteem
Voor 1.2 bar was de ~regel iets van 135, waar heb jij em nu op staan?
En had jij nou ook egt in die 5 van je zitten of alleen die narrowband lambda?
ik heb lambda en uitlaattemperatuur meter
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zal ik wel zoeken naar die quote van Steven, hebben ze'm der weer uitgeknikkert
Tging over: wheelspin in 2, T2, met moeite of niet.
Wat ik begrepen heb van iemand die zen hele leven in de racerij gezeten heeft is dat men bij veel opstellingen de venturi verkleint ipv vergroot. Nu om even op dat van steven terug te komen, als je der meer lucht door duwt zal die standaard T2 best wel wheelspin creeren in 2.
In ieder geval zijn die verdwijntechnieken weer waardeloos, maar goed, wat volgens sommigen waardevolle info is blijkt weer niet mee te tellen. Een auto loopt niet enkel door een aanpassing van 1 bepaald onderdeel maar door een combinatie van het geheel.

Tging over: wheelspin in 2, T2, met moeite of niet.
Wat ik begrepen heb van iemand die zen hele leven in de racerij gezeten heeft is dat men bij veel opstellingen de venturi verkleint ipv vergroot. Nu om even op dat van steven terug te komen, als je der meer lucht door duwt zal die standaard T2 best wel wheelspin creeren in 2.
In ieder geval zijn die verdwijntechnieken weer waardeloos, maar goed, wat volgens sommigen waardevolle info is blijkt weer niet mee te tellen. Een auto loopt niet enkel door een aanpassing van 1 bepaald onderdeel maar door een combinatie van het geheel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tja die venturi opboren is eigenlijk waardeloos, theoretisch gezien....
Maar in de praktijk blijkt het toch best aardig te werken en daar zijn bewijzen zat van. Mooier is gewoon een grotere dubbele carb, of de 2x origineelopstelling zoals Maurice van MBCP heeft gefixed.
Zoals ik al eerder zei, het is een compromis wat je maakt, beter is gewoon dat ding eraf knikkeren.
Maar om even met de woorden van Menno te spreken, waarom zoveel moeite in een prehistorisch blok stoppen, uit nostalgie?
Zoals die engelsen, die er keihard 2 bar doorheen persen is eigenlijk ook niet echt rendabel.
Dusja de GT is leuk tot op zekere hoogte, daarna kun je toch beter een 16v ombouwen.
Maar in de praktijk blijkt het toch best aardig te werken en daar zijn bewijzen zat van. Mooier is gewoon een grotere dubbele carb, of de 2x origineelopstelling zoals Maurice van MBCP heeft gefixed.
Zoals ik al eerder zei, het is een compromis wat je maakt, beter is gewoon dat ding eraf knikkeren.
Maar om even met de woorden van Menno te spreken, waarom zoveel moeite in een prehistorisch blok stoppen, uit nostalgie?
Zoals die engelsen, die er keihard 2 bar doorheen persen is eigenlijk ook niet echt rendabel.
Dusja de GT is leuk tot op zekere hoogte, daarna kun je toch beter een 16v ombouwen.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Ik zeg: als je moderne injectie wil... koop dan ook een auto met een modern blok die dat al heeft. De 5GTT heeft een carburateur en zo hoort ie... efficiënt of niet... 
En trouwens... voor de prijs van zo'n injectiekit met custom chip (€2000) heb je gewoon een leuke R5GTT!!

En trouwens... voor de prijs van zo'n injectiekit met custom chip (€2000) heb je gewoon een leuke R5GTT!!
idd Jan helemaal mee eens!
ik ben ook helemaal gek van die oude carb techniek.

ik ben ook helemaal gek van die oude carb techniek.
Die van jou heb ik ook wel hoge verwachtingen voor Mark, jij moet gewoon een leuke T25/28 hybrid hebben.
Dan pomp je wel een dikke 170/180 wielpk's
Die turbo van Paz zou ook wel iets voor jou zijn.
Edit: of is dit weer offtopic?
Dan pomp je wel een dikke 170/180 wielpk's
Die turbo van Paz zou ook wel iets voor jou zijn.
Edit: of is dit weer offtopic?

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Steven schreef:Edit: of is dit weer offtopic?

komt uiteindelijk allemaal goed hoor stevie
alle goeie dingen duren lang.

alle goeie dingen duren lang.

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Net op de rollenbank geweest... heb geen scanner hier, dus ik kan de grafiek niet laten zien (komt nog wel), maar ik heb in ieder geval 160pk aan de krukas (bij 5550 rpm) en 211Nm koppel (bij 4275 rpm). Best keurig toch? 

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
1.4 bar ja... vind het toch niet echt matig te noemen hoor...Abel schreef:op wat voor druk?
als dit boven de 1.2 bar is vind ik het erg matig, aangezien mark met 1.4 echt veel meer heeft aan de krukas
@ Mark: hoeveel pk had jij ook al weer? En wat voor carburateur en turbo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik vind het koppel wat tegenvallen, dat heb ik ook bij 122 wielpks op 1,0 bar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Voor hoelang?
Even de grafiek erlangs leggen
Aangezien hij daar dus 38 pk bij heeft, en pk's niets anders zijn dan koppel maal toerental, heeft hij dat koppel dus nog wat langer
Even de grafiek erlangs leggen

Aangezien hij daar dus 38 pk bij heeft, en pk's niets anders zijn dan koppel maal toerental, heeft hij dat koppel dus nog wat langer

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Koppel bereikt 210Nm bij zo'n 4200 toeren en blijft rond de 205Nm totdat de curve omlaag duikt bij 5600 toerenRiël Notermans schreef:Voor hoelang?
Even de grafiek erlangs leggen
Aangezien hij daar dus 38 pk bij heeft, en pk's niets anders zijn dan koppel maal toerental, heeft hij dat koppel dus nog wat langer