megane RS rijdt idd erg lekker. Ik heb er een paar keer mee op spa gereden. Wel irritant is dat hij standaard eerder in de begrenzer gaat dan mijn eigen auto. 1ste versnelling is niet zo bijzonder, maar in z'n 2 pikt hij het erg goed op vond ik. Over het algemeen scheelt het niet zo heel veel hoor, een standaard clio RS vs een megane RS, alleen op hoge snelheid komt hij wel langszetten. Wat overigens wel weer een stuk beter is is de weligging van de nieuwe clio RS. Maar ja, dat is ook niet zo gek, want de megane is er alweer wat jaartjes.indolicious1980 schreef:Heb vanaf heden ochtend ook een Megane RS tijdelijk onder mn kont![]()
Deze is ook door Fastchip geupgrade tot 250 + PK.....
Wat een bom op wielen, echt niet te geloven.
Verschil tussen een gechipte Clio RS en gechipte Megane RS is dat de Clio veel toeren+ veel herrie maakt en de snelheidsbeleving is hierdoor groter.
De Megane is een rustige en zeer comfortabele snelheidsduivel. Denk dat een clio de eerste 50 meter sneller is en daarna wordt hij beestachtig afgeslacht door zo'n door Fastchip onder handen genomen RS.
ff voorstellen; Pascal, Mégane RS
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
komt deze RS niet van de Renault dealer uit Zevenaar?
Destijds nog een blokkie mee om gemaakt
Heb ergens nog een foto, even zoeken
Edit:
Foto's gevonden, en volgens mij is het dezelfde
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 007698.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 007696.jpg[/img]
Destijds nog een blokkie mee om gemaakt

Edit:
Foto's gevonden, en volgens mij is het dezelfde

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Dat hij eerder de begrenzer ingaat lijkt mij logisch, want hij heeft ten slotte standaard een turbo en jij hebt op je hoogtoerige motor een turbo laten zetten. Ik ben het er ook mee eens dat zn 1e versnelling niet bijzonder is, maar als die turbo erin zit dan gaat hij heerlijk af.Sander2 schreef: megane RS rijdt idd erg lekker. Ik heb er een paar keer mee op spa gereden. Wel irritant is dat hij standaard eerder in de begrenzer gaat dan mijn eigen auto. 1ste versnelling is niet zo bijzonder, maar in z'n 2 pikt hij het erg goed op vond ik. Over het algemeen scheelt het niet zo heel veel hoor, een standaard clio RS vs een megane RS, alleen op hoge snelheid komt hij wel langszetten. Wat overigens wel weer een stuk beter is is de weligging van de nieuwe clio RS. Maar ja, dat is ook niet zo gek, want de megane is er alweer wat jaartjes.
-
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Het is em welAdinsx schreef:komt deze RS niet van de Renault dealer uit Zevenaar?
Destijds nog een blokkie mee om gemaakt![]()
Edit:
Foto's gevonden, en volgens mij is het dezelfde![]()

-
Sander2 schreef:megane RS rijdt idd erg lekker. Ik heb er een paar keer mee op spa gereden. Wel irritant is dat hij standaard eerder in de begrenzer gaat dan mijn eigen auto. 1ste versnelling is niet zo bijzonder, maar in z'n 2 pikt hij het erg goed op vond ik. Over het algemeen scheelt het niet zo heel veel hoor, een standaard clio RS vs een megane RS, alleen op hoge snelheid komt hij wel langszetten. Wat overigens wel weer een stuk beter is is de weligging van de nieuwe clio RS. Maar ja, dat is ook niet zo gek, want de megane is er alweer wat jaartjes.indolicious1980 schreef:Heb vanaf heden ochtend ook een Megane RS tijdelijk onder mn kont![]()
Deze is ook door Fastchip geupgrade tot 250 + PK.....
Wat een bom op wielen, echt niet te geloven.
Verschil tussen een gechipte Clio RS en gechipte Megane RS is dat de Clio veel toeren+ veel herrie maakt en de snelheidsbeleving is hierdoor groter.
De Megane is een rustige en zeer comfortabele snelheidsduivel. Denk dat een clio de eerste 50 meter sneller is en daarna wordt hij beestachtig afgeslacht door zo'n door Fastchip onder handen genomen RS.
Ik spreek een beetje uit ervaring en denk dat een standaard clio RS het behoorlijk moet afleggen tegen een standaard megane RS.
een clio RS met een turbo erop is een ander verhaal!
soms laat ik me wel eens verleiden tot een sprintje met de wel bekende
wrx-en en nieuwe gti's. bij droog weer en een goeie start blijf ik ze toch behoorlijk voor! meer dan neus lengtes wel te verstaan!
zijn ze gechiped dan wordt het wel weer een ander verhaal!!!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Foto's zijn van november 2007 denk ik.
Was er met m'n vriendin om haar nieuwe Twingo II te bekijken en om ff met de GT te raggen.
Had alleen beter eerst de GT en daarna de Mégane kunnen doen
Maar goed, tijd terug ook in een Trophy gereden, en dat rijdt nog net even wat leuker
Was er met m'n vriendin om haar nieuwe Twingo II te bekijken en om ff met de GT te raggen.
Had alleen beter eerst de GT en daarna de Mégane kunnen doen

Maar goed, tijd terug ook in een Trophy gereden, en dat rijdt nog net even wat leuker

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
ha ha...thx voor het inrijden!!!Adinsx schreef:Foto's zijn van november 2007 denk ik.
Had alleen beter eerst de GT en daarna de Mégane kunnen doen![]()
hij bevalt goed moet ik zeggen,heb em late remape en turbo druk wat hoger gezet.
Weggedrag in de bochten valt niet tegen had erger verwacht!(volgens de bladen)
de f1 en r26 hebben een sper... dat moet fenominaal rijden heb ik gehoord
nog ff door sparen

-
bedoel je niet toevallig wateringen? dat zou nl wel kunnenSanderrs schreef:Zag je auto gisteravond toch echt weer in ypenburg staan zo niet erg goeie replica. Zal volgende x het kenteken checken

-
RS passie heb jij je megane nou al onder handen laten nemen door fastchip?RS Passie schreef:
Ik spreek een beetje uit ervaring en denk dat een standaard clio RS het behoorlijk moet afleggen tegen een standaard megane RS.
wrx-en en nieuwe gti's. bij droog weer en een goeie start blijf ik ze toch behoorlijk voor! meer dan neus lengtes wel te verstaan!
Ik weet niet hoe een standaard megane RS rijdt, maar de gechipte die ik nu heb gaat als een raket.

-
indolicious1980 schreef:RS passie heb jij je megane nou al onder handen laten nemen door fastchip?RS Passie schreef:
Ik weet niet hoe een standaard megane RS rijdt, maar de gechipte die ik nu heb gaat als een raket.
ja idd die van mij is nou al geremaped! kon het niet laten

standaard was hij al redelijk snel en het verhaal hier boven was met een standaard RS. het was geen wereld van verschil maar toch wel wat sneller.
gti behoorlijk veel verschil, wrx bijna gelijk bij droog weer. 4 en 5de versnelling had ik toch wel 2 auto lengte's voorsprong! bij nat weer geeft een wrx mij het na kijken

Mooie RS! Flinke uitlaten zeg!!
Is de auto nog te bewonderen op de eindejaarsmeeting van de RTC op 16 november? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...