Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Na het weekend weet ik meer.Tim_Coupe schreef:Wanneer komen die frames vrij ongeveer dan? Wil binnenkort aan de slag gaan

Project: GTT Blue Sport
Ah laat maar even weten als je meer weet 
Gisteravond maar eens even bezig geweest met de audio bekabeling die er nog in lag van de vorige eigenaar. Er heeft aardig wat audio in gelegen en er lag dus nog aardig wat rommel in.
Omdat er ook flink wat rammelde achterin heb ik vanavond besloten om te beginnen met het project. Leegtrekken van het interieur.
Ik ben tegengekomen:
- Rolletjes om een scooter af te stellen
- Een boel tie-wraps
- Losse schroeven
- stukken hard plastic
Al met al dus een boel zooi wat de rammels veroorzaakten
Gelijk maar de achterbank, gordels achter en de kofferbekleding eruit gehaald en dan ziet het er zo uit...
![Afbeelding]()
( Foto is van halverwege de klus, later had ik vieze handen
)

Gisteravond maar eens even bezig geweest met de audio bekabeling die er nog in lag van de vorige eigenaar. Er heeft aardig wat audio in gelegen en er lag dus nog aardig wat rommel in.
Omdat er ook flink wat rammelde achterin heb ik vanavond besloten om te beginnen met het project. Leegtrekken van het interieur.
Ik ben tegengekomen:
- Rolletjes om een scooter af te stellen
- Een boel tie-wraps
- Losse schroeven
- stukken hard plastic
Al met al dus een boel zooi wat de rammels veroorzaakten

Gelijk maar de achterbank, gordels achter en de kofferbekleding eruit gehaald en dan ziet het er zo uit...
( Foto is van halverwege de klus, later had ik vieze handen

meld je ook even aan op williamsclio.co.uk en clio16valver.co.uk daar zitten enorm veel mensen die hun clio strippen voor circuit gebruik. Daar kan je denk ik nog aantal handige tips vandaan halen.
-
- Car: megane 2
Nog even doorgaan en hij ziet er zo uit
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... esized.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... esized.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En zoek bij Nürburgring.nl het topic op van Aernoudt Bottemanne (Lionheart op dit forum), die had een mooi geprepareerde Williams. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zwakste punt van die auto was dat hij boog rond de kooi. Onderin Fuchsrorhre flapte het dak in, en daarna weer uit.
@ Paz: klopt, is sinds Aernoudt 2x van eigenaar gewisseld. En Aernoudt wisselt zelf sneller van auto dan ik van onderboek.

@ Paz: klopt, is sinds Aernoudt 2x van eigenaar gewisseld. En Aernoudt wisselt zelf sneller van auto dan ik van onderboek.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
[quote="Martijn"]Zwakste punt van die auto was dat hij boog rond de kooi. Onderin Fuchsrorhre flapte het dak in, en daarna weer uit.
Als je de kooi ook bovenaan vals last aan de carroserie zou dit niet mogen. We hebben in de rally clio ook een volledig doorgelaste kooi en het dak is nu weer super strak. zonder alle hemelbekleding en isolatie is het dak inderdaad net een stuk aluminium folie.

Als je de kooi ook bovenaan vals last aan de carroserie zou dit niet mogen. We hebben in de rally clio ook een volledig doorgelaste kooi en het dak is nu weer super strak. zonder alle hemelbekleding en isolatie is het dak inderdaad net een stuk aluminium folie.
Klopt idd, ik ben er in heen en weer naar Ter Apel geweest, en ook naar t ringweekend totaal geen problemen ermee,zit er zoiezo beter in als in een standaard 5gtt stoel...Arco schreef:Yup. Sparco Sprint V is tot nu een leuke en lekkere stoel voor weinig geld.
M'n langste rit erin was naar Ter Apel en dat beviel goed. Ik denk dat Chris en Florus je er meer over kunnen vertellen. Zijn er o.a mee naar de Ring geweest zonder problemen.
Ook Chris is er idd prima tevreden over!
Oke, de stoelen ben ik denk ik uit. Nu nog wachten tot Gerald die stoelframes schikbaar heeft.
Afgelopen weekend toch weer even naar de Ring geweest. Heerlijke rondes gereden en kon het toch niet laten om te timen hoe lang ik er nou over deed. Viel me 100% mee met een standaard Clio 16V
Ik heb ook een complimentje gekregen over m'n rijden en de auto van een BMW 325i E36 eigenaar. Het ging op het nurburgring.nl forum erover dat ik behoorlijk tevreden was over m'n Clio en dat ik lekkere rondes gereden heb.
De reactie van de betreffende persoon:
Afgelopen weekend toch weer even naar de Ring geweest. Heerlijke rondes gereden en kon het toch niet laten om te timen hoe lang ik er nou over deed. Viel me 100% mee met een standaard Clio 16V

Ik heb ook een complimentje gekregen over m'n rijden en de auto van een BMW 325i E36 eigenaar. Het ging op het nurburgring.nl forum erover dat ik behoorlijk tevreden was over m'n Clio en dat ik lekkere rondes gereden heb.
De reactie van de betreffende persoon:
En dan te bedenken dat dit bergop was! Ondanks het hoge koppel dat de BMW heeft stond de Clio toch z'n mannetje!Sow dat heb ik gemerkt ja. :shock: Je liet me een keer voorbij na HB 3. Dacht effe gas erop. T'is dat je gas losliet volgens mij, anders was ik er niet voorbij gekomen. Ding loopt echt retegoed![]()

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik begon de dag met iets van 10.39 (wegdek redelijk droog en halverwege ineens mist
)
Er zat steeds wat verbetering in en uiteindelijk ben ik gestopt met een 10.00.37 (droog wegdek en smerende banden in de laatste bochten
)
Best netjes al zeg ik het zelf met een auto die niet verlaagd is, 3 verschillende merken banden er onder heeft en een keer flink afremmen voor iemand die een schuiver gemaakt had.

Er zat steeds wat verbetering in en uiteindelijk ben ik gestopt met een 10.00.37 (droog wegdek en smerende banden in de laatste bochten

Best netjes al zeg ik het zelf met een auto die niet verlaagd is, 3 verschillende merken banden er onder heeft en een keer flink afremmen voor iemand die een schuiver gemaakt had.
Laatst gewijzigd door Tim op ma 28 jul 2008 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Niet te vaak doen inderdaad..
Daarom moet ik na 2 rondjes ring gewoon even stoppen.. de 2e ronde gaat meestal al veel te ruig en een 3e ronde daar achteraan gaat waarschijnlijk wel TE hard
Daarom moet ik na 2 rondjes ring gewoon even stoppen.. de 2e ronde gaat meestal al veel te ruig en een 3e ronde daar achteraan gaat waarschijnlijk wel TE hard

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vroegah hield de bijrijder gewoon het statief vast.
Maar da's 10 jaar geleden.
Nette tijd met je Clio.
BTG, neem ik aan. Voor het idee: met m'n 5 had ik vorig jaar een 10.28, inclusief gele vlag. Ben je er nu twee weekenden achter elkaar geweest? 

Nette tijd met je Clio.

Dan wat raken of hard over een curbstone. Pa... Het lenskapje van je camera is afgebroken, hoezo?? Nou ik ben er over heen geredenRobke schreef:In het gat van de mistlamp een camera hangen, dat geeft pas een gevoel van snelheid.

Inderdaad BTG, moet er wel bijzeggen dat de manier van schakelen en dergelijke niet echt vredelievend ging. Net als de bochtsnelheden. Achteraf ben ik toch even gaan denken van hoe kan dit de volgende keer beter op een zuinigere manier. Zo gaat er binnen no-time nog wat sneuvelen in de zin van: aandrijfassen, versnellingsbakken enz...Martijn schreef:Vroegah hield de bijrijder gewoon het statief vast.Maar da's 10 jaar geleden.
Nette tijd met je Clio.BTG, neem ik aan. Voor het idee: met m'n 5 had ik vorig jaar een 10.28, inclusief gele vlag. Ben je er nu twee weekenden achter elkaar geweest?
Nu inderdaad 2 weekenden achter mekaar geweest, een aardige aanslag op de bankrekening. Van de week kwam m'n vriendin met de mededeling dat ze de camping gereserveerd had en er al een tijdje niet geweest was. Weekend daarvoor was een mannenweekend dus nu was zij aan de beurt

Even wat stof afblazen..
Van de week heb ik bij Stroeve in Hardenberg in hardheid verstelbare Koni schokbrekers voor en achter besteld samen met Apex verlagingsveren om de wegligging wat beter voor mekaar te hebben!
Eind volgende week komt het spul binnen dus hopelijk lukt het nog om het er voor eind augustus erop te hebben
Tevens heb ik Ray z'n aandelen wat omhoog geholpen, 4 nieuwe Dunlop SP 9000 bandjes besteld en die zijn vandaag ook binnen gekomen!
Mooi weer wat te knutselen de komende tijd!
Van de week heb ik bij Stroeve in Hardenberg in hardheid verstelbare Koni schokbrekers voor en achter besteld samen met Apex verlagingsveren om de wegligging wat beter voor mekaar te hebben!
Eind volgende week komt het spul binnen dus hopelijk lukt het nog om het er voor eind augustus erop te hebben

Tevens heb ik Ray z'n aandelen wat omhoog geholpen, 4 nieuwe Dunlop SP 9000 bandjes besteld en die zijn vandaag ook binnen gekomen!
Mooi weer wat te knutselen de komende tijd!

Tankvlotter was niet helemaal goed meer, gaf de inhoud van de tank niet goed meer aan dus die moest vervangen worden.
Probleem is nu dat ik die ring samen met het rubber wat zorgt voor de afsluiting en het vastzetten van de vlotter niet meer erop krijg...
Heeft iemand een tip ofzo voor het weer monteren? Anders wordt Zandvoort morgen helaas niks voor mij
De tank was bijna leeg toen ik het los gedraaid heb. Tevens past die ring zonder het rubber wel erop maar met dus niet...
Probleem is nu dat ik die ring samen met het rubber wat zorgt voor de afsluiting en het vastzetten van de vlotter niet meer erop krijg...

Heeft iemand een tip ofzo voor het weer monteren? Anders wordt Zandvoort morgen helaas niks voor mij

De tank was bijna leeg toen ik het los gedraaid heb. Tevens past die ring zonder het rubber wel erop maar met dus niet...
Owow, vervormd is ie toch.
Kan maar een ding zeggen: blijven klooien. Of tank eronder uit.
Anders haal je je vanmiddag nog een goeie bus KIT en zorg je dat je m zo goed als kan dicht krijgt, en dan maar afkitten. T is maar een dop.
Kan maar een ding zeggen: blijven klooien. Of tank eronder uit.
Anders haal je je vanmiddag nog een goeie bus KIT en zorg je dat je m zo goed als kan dicht krijgt, en dan maar afkitten. T is maar een dop.
Vervormd is hij volgens mij niet, daar was ik al voor gewaarschuwd dat de tank nagenoeg leeg moest zijn.
Het jammere is dat ik zo weg moet en de rest van de middag dus geen tijd heb, vanavond dus weer verder! Kijken of m'n vingers in de tussentijd wat kunnen genezen.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Het jammere is dat ik zo weg moet en de rest van de middag dus geen tijd heb, vanavond dus weer verder! Kijken of m'n vingers in de tussentijd wat kunnen genezen.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
-
- Über-Spammer
Op het rtc gedeelte staat een matter kooi. Leuk ding, afgelopen week was ik er even wezen kijken
Is dat niks voor je ringracer?

-
- Moderator
- Car: MB
Mijn tankmeter is ook niet alles meer. Bij het opnieuw starten geeft deze meestal pas weer de juiste waarde. Maar ik ga er niet aan klooien. vind het wel mooi zo. Kijk toch alleen naar de dagteller voor het tanken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams