drijfstanglagers vervangen, nu olieprobleem (zie onderaan)
-
Gewoon de oliedruk meten met een andere meter
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
Hey ryClio16v.
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Bij mij was/is er ook een krukas/drijfstang lager uit gelopen.
Drijfstangtap even opgemeten en de schade viel nog mee.
Heb een complete set krukas lagers gehaald (incl kruk/drijfstang) en voor de zekerheid een nieuwe oliepomp.
Als hij binnenkort weer inelkaar zit dan laat ik de oliedruk even bij de dealer meten,want ze hadden het ook eens gehad bij een motor en daarvan bleken de lagers van de hulpas er uit te liggen waardoor er niet genoeg druk op werd gebouwd in de kruk/drijfstang lagers!
Hulpas wordt aangedreven door de distributieriem en zorgt voor de aandrijving van de oliepomp!
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Bij mij was/is er ook een krukas/drijfstang lager uit gelopen.
Drijfstangtap even opgemeten en de schade viel nog mee.
Heb een complete set krukas lagers gehaald (incl kruk/drijfstang) en voor de zekerheid een nieuwe oliepomp.
Als hij binnenkort weer inelkaar zit dan laat ik de oliedruk even bij de dealer meten,want ze hadden het ook eens gehad bij een motor en daarvan bleken de lagers van de hulpas er uit te liggen waardoor er niet genoeg druk op werd gebouwd in de kruk/drijfstang lagers!
Hulpas wordt aangedreven door de distributieriem en zorgt voor de aandrijving van de oliepomp!
mjah mijn probleem is iets vager,
helemaal koud heb ik oliedruk..
warm ook.. (met andere meter gemeten) alleen geeft de meter op het dash geen druk aan,..
lijkt me dat als deze kapot is hij helemaal geen druk aan geeft?
helemaal koud heb ik oliedruk..
warm ook.. (met andere meter gemeten) alleen geeft de meter op het dash geen druk aan,..
lijkt me dat als deze kapot is hij helemaal geen druk aan geeft?
-
- Moderator
- Car: MB
mijn meter begon een paar maanden geleden ook ineens gek te doen. Laatst toen het blok eruit was effe de kontaktjes schoon gemaakt en ingespoten met kontakt spray en nu doet hij het weer perfect
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams