Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
mark 5t
Contacteer:

hij denkt dat ie inmiddels al een begrip is vandaar weird thread :lol:
canonballman

wow, die actie bij de McDoo is echt mega-ghetto-drifting: respect! :worship: :worship:
mag ik wel dat soort acties, alhoewel Beverwijk al wel een beetje gewend zal zijn.

Hoe noem je dat nou wat je daar doet? McDonuts?

200SX: tja, fix m, ga driften, vouw m in een boom met de rechterzijkant, en je hebt gelijk een goede reden om te beginnen aan de motorswap :p
PtrGte
Contacteer:

Steven: Ik hoop dat die 1800 turbo nog te fiksen is voor weinig, wij hebben hier al een stuk of 4 van die dingen gehad en alle keren zag het er niet fris uit van binnen...

wat betreft de Rolla's: kheb er gelukkig 3 staan hier, dus reserveonderdelen genoeg voorlopig :)
Schade rij je nogal makkelijk, heb ik ook mee kunnen maken met zo'n ding

succes met de swap!
Steven
Car: M536

Zo es een fotootje van de rear swaybar (stabilisatortstang).
Wel geinig dat deze een beetje in stugheid verstelbaar is.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Toyota/Whitline1.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Toyota/Whitline2.jpg[/img]

De voorzijde is ook dikker, maar niet verstelbaar. Ff geen zin om foto van e maken.
Ding stuurde door de stugge veren en dempers al aardig strak, maar dit is echt een massive verschil. Stuurt wel wat zwaarder, maar nu sturen is ook direct de hoek omgaan. En er is nog genoeg om te verbeteren!
Haas
Car: Megane RS

testrit, testrit, testrit....!!!!! :D
canonballman

Haas schreef:testdrift, testdrift, testdrift....!!!!! :D
Steven

8&9 Sept, je had meegekunt :lol:

Anders kom je maar langs, liefst wel ff langs je kwikfitmakkers dan ;)
Haas

ja, 8 sept is nou eenmaal een no go... :(

zal eens kijken of ik nog wat te burnen voor je kan bemachtigen :)
Steven

Heu beetje repost zie ik nu, vorige pagina ookal wat gezegd over die stabs, tis weer maandag hoor :~

Naja dan maar snel een nieuwe update zoeken :p
Haas

idd...tempo! ga die sx maar eens slopen.. :P
Dnns

je zwarte AE een levin of een trueno ??
AE is the shizzle.. :worship:
Dnns

trouwens de film initial D gezien ???
met the AE ?? :wink:
Haas

heb nog twee halfgare 15" bandjes voor je liggen... Wel van mijn megane, dus misschien wat te groot? 185/65/15 geloof ik?
en nog twee 205/40/17...
Steven

Zoo es ff wat stof afblazen hiero.... half jaartje verder, hoop niet gebeurt en een hoop weer wel.

We hebben ergens in November de starlet van Quoc/Racechinees/Calavera online gekregen met een 124pk op +/- 750kg, daar heeft nogal wat tijd ingezeten maar het resultaat mag er wezen.

Ff piccie op het circuit, waar ie eigenlijk alleen voor bedoeld is:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/Toyota/Slet_feb2008.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~qltruong/Share/Ci ... filter.jpg[/img]
Ding is nog hard in ontwikkeling, terwijl de motor en carroserie hard aan het aftakelen zijn, maarja het motto is: 'Als het niet stukgaat, is het ooknie leuk' :D
Nog plannen zat en volgende fase is een nieuwe (rechte/harde) carros om het geheel nog beter op te bouwen.

Goed het eigen wagenpark dan maar:

Laguna:
Keer de gescheurde ashoes aan de bakkant vervangen nadat ik een plas bakolie onder de auto ontdekte. ((N) constructie). Verder een dikke 14.000 km mee weggekacheld, blijt echt ideaal voor de lange afstanden.
Over 2 weken ook lekker ermee naar de wintersport in France 8)

AE86:
Staat een beetje op een laag pitje, staat veel binnen en loopt af en toe niet helemaal jofel.
Wel heb ik een complete (harde) bushingset erin geperst, zover ik de straat ff op en neer heb gereje, paar donuts heb gedraaid en een staande burnout heb gedaan... :D Een wereld van verschil, ding stuitert niet meer en licht veel rumoeriger op de weg (Y)

De remconversie ligt ook helemaal klaar met omgeboorde schijven, zal ik wel es wat fotos van neerzetten als ik eraan toekom. Is wel leuk setje.
Verder zit er een compleet 2-weg sperdiff in de pijplijn tussen Japan en hier, moet er alleen nog 2 passende steekassen bijzoeken, dan ist helemaal leuk driften 8)

200SX
Deze heb ik begin die jaar maar ontdaan van de dingen die ik wilde hebben en daarna verkocht voor het geweldige bedrag van €100 :D
Had geen zin meer om het ding nog een beetje fatsoenlijk rijdbaar te maken, dus hoppakee weg ermee... :bye:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/200SX/SteveSX_sloop.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/200SX/Ste ... toruit.jpg[/img]

De krachtbron, die straks achter een ander merkteken in de grille komt te liggen... To be continued ;)

En dan...

Williams
Zat eigenlijk totaal niet in de planning, maar ik heb de Williams van Sanderr hier op het forum overgenomen. Mede omdat ik deze auto wat beurtjes heb gegeven in de afgelopen 2 jaar en het apparaat toch wel erg fijn rijd :worship:

Tis een fase2 met een Achterberg bewerkte cilinderkop en chip (als het goed is), ding is erg fel en loopt echt goed voor een williams.
Verder K&N vervangingsfilter met dikke tube naar de bumper en een Devil spruitstukkie.

Nu kapte het ding ermee tijdens de testrit met een ietwat vaag lawaai.
Mijn eerste idee was de distributieriem die geknapt zou zijn, dus ik had me al helemaal voorbereid en kosten ingecalculeerd.

Dus hatsee aan de gang, d'ruit dat blok:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... _eruit.jpg[/img]

Dus ik distributie checken, krijg nou de hik, hijs nog heel :D
Achteraf gezien wel logisch, gezien de motor nog gewoon compressieslagen maakte :~

Maar wat is het dan wel? ff verder loeren:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... P_stuk.jpg[/img]

Hmm niet echt duidelijke foto, maar tis een ontplofte BDP-sensor :D

Naja dan is er wat mis in die bak, hoppa aan de gang:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... _takel.jpg[/img]

En hee wat is dit voor vage troep?:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... _troep.jpg[/img]

En jahoor daar is de boosdoener:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... aputto.jpg[/img]

De voering kwam gewoon los bij 7500rpm (gekoppeld!) en heeft een klein beetje huisgehouden. Nog geluk dat alleen die BDP-sensor aan puin is geslagen.
Mijn telefonische hulplijn Robke (:worship:) vertelde dat zijn uit elkaar gevlogen OMP 4 puck gewoon een gat in de bak had geslagen :~

Goed, valt allemaal wel mee dus. Nu bezig met groot onderhoud.
Nieuwe koppeling, distributieset, waterpomp, BDP, alle sappies etc. wordt allemaal maar gelijk meegenomen. Was niet van plan binnenkort weer dat blok er voor de gein nog es uit te halen (kutwerk). Dus ook geen half werk :)

Verder plannen is em gewoon op te knappen en goed bij te houden, misschien dat ik nog wel even een kuipstoel+deepdish erin frot voor de leuke uitjes 8)

Bij deze nog even een oproep voor iemand die nog een fatsoenlijke stuurverkrachtigingspomp heeft liggen voor de Clio16v blokken. De huidige isnie zo heel jofel meer...
-Ray-
Contacteer:

goeie shit neef! gaat ie op tijd klaar zijn voor de ring? die willie stoelen zitten lekker namelijk :D
Steven

Ach distributie en koppeling zitten er al in, alleen nog die stuurpomp en ff de waterpomp zien te bevrijden uit die achterlijke franse beugelrommel.
Dus hopelijk deze week rijden en toch wel uiterlijk voordat ik de 23e de Franse sneeuw induik 8)

Zag je er al tegenop, met die corolla mee? :D
-Ray-
Contacteer:

ehhh, lichtelijk? :lol:
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Goed bezich Steef. Netjes. :worship: :worship:
Christian

hee nette willi hoor en wat voorn kopeling heb je er nu in gezet?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat is een leuk wagenpark zo. Zou leuk zijn als je met de Williams naar de Ring kan.

Wat staat daar op de brug? Taunus?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Marcel B.

Welkom bij de club ;)
Tom
Moderator
Car: MB

eindelijk een echte auto (0) :wink: . Volgens mij mag je idd van geluk spreken dat niet heel het bakhuis aan gort ligt. En die waterpomp zit idd nogal hoerig. Dat is echt een puzzel daar, die beugelbende.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ah, weer echt rtc-lid nu :p

geinig bakkie steef! (Y)
Tom
Moderator

Zijn er overigens geen bedrijfjes die die stuurpompen reviseren?
Steven

Christian schreef:hee nette willi hoor en wat voorn kopeling heb je er nu in gezet?
Standaard Luk, als ik die binnen een jaar aan puin krijg gaat ie terug en haal ik wel een powerclutch. Maar de bedoeling was dattie gewoon heel blijft...
Martijn schreef:Dat is een leuk wagenpark zo. Zou leuk zijn als je met de Williams naar de Ring kan.

Tja toch is 3 autos niet echt de bedoeling, ik wil dit jaar toch es het huis uit en das zo toch een beetje lastig. Moet ik nog es over nadenken hoe ik dat ga aanpakken ;)
Dat is idd een ouwe Taunus 20M uit 69, schijnt erg zeldzaam te wezen in deze carroserievorm. Ding klinkt wel gaaf zonder uitlaten met die V6.
Paul1916v schreef:ah, weer echt rtc-lid nu :p

geinig bakkie steef! (Y)
Wat nou, ik had toch die Laguna nog? Moet je es tegen MikeVV zeggen dattie geen echt lid is met een Laguna, die word helemaal gek :D
En die Corolla is toch wel 1 van de laatste autos die ik weg zou doen, maar dat begrijp je eigenlijk alleen als je ermee gereden hebt :p
Steven

Tom schreef:Zijn er overigens geen bedrijfjes die die stuurpompen reviseren?
Nognie echt naar gezocht eigenlijk, zal ws. ook weer aardig in de papieren lopen. Een goeie 2ehands met verse vloeistof moet toch nog wel wat jaartjes meekunnen.

Zit er ook over te denken om de huidige te laten zitten en het systeem es goed door te spoelen.
Tom
Moderator

Of effe op de sloop kijken. Al weet je dan ook nooit wat je koopt. Of wellicht heeft Veban ofzo nog wat liggen.
paulvanrooij
Contacteer:

owja die gasboot heb je ook nog ;) :lol:

beetje verzameling zo ja :D
Steven

@Tom, nah slopen begin ik niet aan. Veban is nog wel een optie, al zal die z'n prijs ook wel weer weten. Kep nog wel wat lijntjes lopen, maar kep weinig geduld. Karre met die zooi! :D

@Paul, die 19 die ik had was met recht een gasboot, die Laguna is toch wel meer een kruiser. Echt te relaxed voor lange afstanden, maar idd het blijft een beetje lompe ouwelullenbak...
paulvanrooij
Contacteer:

gasgeven ging anders lekker op de achterbank hoor :lol: :p

maar de willi is dus uiteindelijk voor de handel? of toch wel leuk om te blijven rijden?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

[quote="Steven]
Martijn schreef:Dat is een leuk wagenpark zo. Zou leuk zijn als je met de Williams naar de Ring kan.

Tja toch is 3 autos niet echt de bedoeling, ik wil dit jaar toch es het huis uit en das zo toch een beetje lastig. Moet ik nog es over nadenken hoe ik dat ga aanpakken ;)
Dat is idd een ouwe Taunus 20M uit 69, schijnt erg zeldzaam te wezen in deze carroserievorm. Ding klinkt wel gaaf zonder uitlaten met die V6.[/quote]
V4 :)

Ik heb nog een stuurpomp van een Laguna 2.0 uit 98 liggen. Is die hetzelfde?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Zal zo es onder de kap kijken :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hehe, williams klaar? de mijne wel :wink: :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Netjes hoor Steef (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie