In de buurtTMC16v schreef:3? waar is de 3e dan?
clio turbo
-
Hij zal Marcel Scheper bedoelen met zijn volvo turbo blok in een 19 16vRob 16v schreef:In de buurtTMC16v schreef:3? waar is de 3e dan?
Compleet onrijdbaar
Is dat niet een beetje zonde van al 't werk wat verricht is om er een turbo aan te hangen?
Denk dat je beter kan kijken naar diverse aanpassingen van het onderstel en of aandrijflijn, waardoor je het vermogen wél kwijt kan.
Een boostcontroller zet je er mijns inziens bij om het drukverloop mooier / gecontroleerder te laten verlopen.
Bij de Apexi kan je overigens maar 1 algemene drukverloop per toerental instellen, dus voor alle versnellingen verloopt deze hetzelfde.
(Per versnelling kan je wel de startduty instellen om zodoende aan de vooraf ingestelde druk te komen.)
Denk dat je beter kan kijken naar diverse aanpassingen van het onderstel en of aandrijflijn, waardoor je het vermogen wél kwijt kan.
Een boostcontroller zet je er mijns inziens bij om het drukverloop mooier / gecontroleerder te laten verlopen.
Bij de Apexi kan je overigens maar 1 algemene drukverloop per toerental instellen, dus voor alle versnellingen verloopt deze hetzelfde.
Bij een 2WD moet je wel met een boostcontroller gaan werken, simpel weg omdat je met 2 wielen het koppel niet kan overbrengen op de weg, en daar kan je niets aan veranderen met wat voor aanpassing dan ook.
Ookal heb je een sper, goede banden en een ruwe ondergrond, als je zoveel koppel hebt dat je de maximale wrijving van beide wielen overwint heb je gewoon wielspin. Een sper zal dan wel iets schelen zodra 1 wiel grip verliest, maar als beide wielen tegelijk grip verliezen schiet je er dus nog niets mee op.
Ookal heb je een sper, goede banden en een ruwe ondergrond, als je zoveel koppel hebt dat je de maximale wrijving van beide wielen overwint heb je gewoon wielspin. Een sper zal dan wel iets schelen zodra 1 wiel grip verliest, maar als beide wielen tegelijk grip verliezen schiet je er dus nog niets mee op.
jawel.....
Dat het nog harder rookt

Dat het nog harder rookt

die gast rijdt zowiezo op hoge druk
ik schat meer dat 1,5 bar dus dan kan je nix anders verwachten dan wielspin.
wil eigenlijk wel weten wat voor turbo hij heeft.
ikheb die film al eeen tijdje gezien en kan maar 1 ding zeggen
gruwelijkkkkkkkkkkkkkkkk
ik schat meer dat 1,5 bar dus dan kan je nix anders verwachten dan wielspin.
wil eigenlijk wel weten wat voor turbo hij heeft.
ikheb die film al eeen tijdje gezien en kan maar 1 ding zeggen
gruwelijkkkkkkkkkkkkkkkk

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe het zo bij mij zal gaan
Ik denk in de buurt van zo ongeveer:Jochem de Haas schreef:Ik ben benieuwd hoe het zo bij mij zal gaan
http://www.bbperformancetuning.co.uk/vi ... %20BBT.wmv
-
wat kost een revisie ongeveer?