[Skorpion Turbo Clio 1]-The Beginning-

Vertel hier alles over je project.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee joh bart al ie tuners en raceteams zoals achterberg, verschuren, bleekemolen enz enz enz zijn allemaal heikneuters die niet weten hoe je 200 pk uit een blok haalt :lol: :lol: :lol:


nee ff serieus die 200 zijn weer wilde indianenverhalen, zet hem eerst maar eens op de bank en laat hem goed afstellen voordat die in e soep loopt
er zijn genoeg mensen hier die er ervaring mee hebbe dat het niet goed gaat :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Nou de 200pk ga ik zeker voor.
Ik heb vandaag een AEM
benzinebuis en grotere injectors besteld.

misschien ook een x een T2,5 turbo erop.
Maar daarom zeg ik "The Beginning";)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik ben benieuwd als ie een keer op een fatsoenlijke bank geweest is, wat de Clio er aan vermogen uitgooit :wink:
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Ivo van Achthoven schreef:Ik ben benieuwd als ie een keer op een fatsoenlijke bank geweest is, wat de Clio er aan vermogen uitgooit :wink:
Nog even afw8en ;)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

<=Nimma Clio=> schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik ben benieuwd als ie een keer op een fatsoenlijke bank geweest is, wat de Clio er aan vermogen uitgooit :wink:
Nog even afw8en ;)
Als hij verstandig is gaat ie eerst de remmerij aanpassen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

lijkt me ook verstandig met 200pk :)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

ach joh, een muur of ander voorwerp remt ook heel hard hoor
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dan zit het motorblok zo bij je opschoot. Kan je meteen alles doorsmeren en controleren.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

WouterW schreef:Dan zit het motorblok zo bij je opschoot. Kan je meteen alles doorsmeren en controleren.
haha zoalang zal ie toch niet rondrijden met 200pk,
de lagers die in een 1.7mpi zitten zijn dezelfde als bij een 1.7T
die kunnen die kracht nooit aan.

het is wel zo dat rica met alleen een chip al 164pk levert dus met iets meer turbo druk en enz dan is er misschien 180pk uit te halen
en dan kom je weer met probleem je moet die pk`s wel op de weg kunnen brengen, anders heb je er meer last van dan plezier.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

zal wel een feest zijn om in de regen mee te rijden. lekker uitaccelereren in de bochten enzo
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Siempie schreef:zal wel een feest zijn om in de regen mee te rijden. lekker uitaccelereren in de bochten enzo
haha ja heerlijk ik moest afgelopen dinsdag naar den bosch regende en bij stoplicht ik 3/4 gas spinnen hup overschakelen weer spinnen en hup naar de 3e versnelling en nog spinnen en
dat met alleen druk omhoog naar 0.7bar 2.25 inch uitlaat en
dan in bochten niet te veel gasgeven anders ook spinnen
en dat is dan met een R5 GTE met 1.7T en dat heeft toch iets beter onderstel dan een standaart clio
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

ik denk dat daar niet meer te rijden is dalijk (die clio)
klasgenoot heeft een corsa-a met een 2.016vturbo blok met iets meer
dan 180pk maar das wel zweten om dat ding recht op de weg te houden als je het gas intrapt :lol:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Mark Coupe schreef:ik denk dat daar niet meer te rijden is dalijk (die clio)
klasgenoot heeft een corsa-a met een 2.016vturbo blok met iets meer
dan 180pk maar das wel zweten om dat ding recht op de weg te houden als je het gas intrapt :lol:
Dan moet hij een fatsoenlijk onderstel op die auto zetten, of een ander merk kopen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en leren sturen :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Danny, setje fatsoenlijke banden helpt ook een hoop hoor :P

Uniroyal Rainsports bijv...


Naja genoeg gespecula.. eh. eerd, laten we nu maar gewoon rustig afwachten tot het hele verhaal klaar is :D
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Die zijn echt lekker in de regen (Y)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Doet me denken aan een clio vr6 bi turbo x 2 :biertjuh:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah idd, dat wassem :lol:
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

WouterW schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik ben benieuwd als ie een keer op een fatsoenlijke bank geweest is, wat de Clio er aan vermogen uitgooit :wink:
Nog even afw8en ;)
Als hij verstandig is gaat ie eerst de remmerij aanpassen.
Remmerij is al aangepast(lees even terug);)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

<=Nimma Clio=> schreef:
WouterW schreef: Als hij verstandig is gaat ie eerst de remmerij aanpassen.
Remmerij is al aangepast(lees even terug);)
Noem je dat aanpassen dan??? :S. RSI-schijven zijn hetzelfde als je eigen (oude) RT schijven.... 8)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:@Danny, setje fatsoenlijke banden helpt ook een hoop hoor :P

Uniroyal Rainsports bijv...


Naja genoeg gespecula.. eh. eerd, laten we nu maar gewoon rustig afwachten tot het hele verhaal klaar is :D
lagen fulda`s op sinds gisteren andere maar uniroyal komt erbij mij niet op dat vind ik niks.
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

ik vind die uniroyals super gewoon. met mn williams kan vaak op een nat wegdek met ong 4000 rpm vanuit stilstand wegtrekken zonder wielspin. als ik dit probeer met mn 75 pk starlet sta ik in 2 nog te spinnen...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heej Sunil, hoest met de turbostuff? :)

Wij hebben binnenkort ook een Starlet GTi project...
Gast

3.7 bar benzine druk ???? Op een geblazen motor ???? Met geen 200 pk ????


Zou ik toch graag willen weten hoe je het ding aan de praat krijgt. Als ik men 2.0 l bekijk met 803 injectoren en Fastchipmap, draait ie 310/320 pk op 2.8 bar benzinedruk...en dan moet ik bij stationair bijna een opvangbak achter de uitlaat plaatsen vanwege te rijk !

Ow ja....men benzinePOMP geeft ook 6 bar... :~
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Goh, iemand onderneemt eens wat, ipv z'n suffe standaard gt'tje voor de 100e keer te poetsen of Bruut op te voeren met 0.0001 bar turbodruk met een standaard oplossing van een of andere suffe tuner, en je hebt gelijk 2 pagina's GEZEIK. Leuk cluppie hier hoor (N)
rev it like a rental
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Snap het eigenlijk niet helemaal?, de gemiddelde 16v/williams draait toch ook met een brandstofdruk van rond de 3,5 bar??, waarom kan dat bij een geblazen motor niet dan? :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

eigenlijk heeft menno wel gelijk
maar aan de andere kant topic starter laat eens wat zien
dan heb je veel van de sceptische gasten hier gelijk stil
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Menno heeft zeker gelijk, zeker gezien een groot deel hier nognie eens een leuk preseterend hok heeft :p

En beetje nablaten kunnen we allemaal ook heel goed.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Steven schreef:Menno heeft zeker gelijk, zeker gezien een groot deel hier nognie eens een leuk preseterend hok heeft :p
Wat ik heb helemaal geen hok :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja en je bent niet eens lid... vraag me af waarom die ban er eigenlijk nog afgehaald is :lol:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

O-)
Gast

Menno schreef:Goh, iemand onderneemt eens wat, ipv z'n suffe standaard gt'tje voor de 100e keer te poetsen of Bruut op te voeren met 0.0001 bar turbodruk met een standaard oplossing van een of andere suffe tuner, en je hebt gelijk 2 pagina's GEZEIK. Leuk cluppie hier hoor (N)
ben niet aant zeiken, snap enkel bepaalde zaken niet. Vandaar de ?????
Florus schreef:Snap het eigenlijk niet helemaal?, de gemiddelde 16v/williams draait toch ook met een brandstofdruk van rond de 3,5 bar??, waarom kan dat bij een geblazen motor niet dan? :)
is dat de pompdruk of je werkelijke inspuitingsdruk ?

Een 21 T draait rond de 2.4 bar inspuiting, das dus de druk tussen de benzinedrukregelaar en de injectoren.

3.8 op een turbomotor lijkt me....onrijdbaar/niet af te stellen/niet eens te starten...
Laatst gewijzigd door Gast op za 20 jan 2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jo- schreef:
Menno schreef:Goh, iemand onderneemt eens wat, ipv z'n suffe standaard gt'tje voor de 100e keer te poetsen of Bruut op te voeren met 0.0001 bar turbodruk met een standaard oplossing van een of andere suffe tuner, en je hebt gelijk 2 pagina's GEZEIK. Leuk cluppie hier hoor (N)
ben niet aant zeiken, snap enkel bepaalde zaken niet. Vandaar de ?????
Florus schreef:Snap het eigenlijk niet helemaal?, de gemiddelde 16v/williams draait toch ook met een brandstofdruk van rond de 3,5 bar??, waarom kan dat bij een geblazen motor niet dan? :)
is dat de pompdruk of je werkelijke inspuitingsdruk ?

Een 21 T draait rond de 2.4 bar inspuiting, das dus de druk tussen de benzinedrukregelaar en de injectoren.

3.8 op een turbomotor lijkt me....onrijdbaar/niet af te stellen/niet eens te starten...
ik rij met mijn 1.7 turbo op 3 bar benzinedruk en dit is gemeten bij de regelaar. hij start daarop goed, aan bougies is niks van verzuipen te zien zijn mooi schoon.
alleen wel af en toe na stuk rustig rijden een behoorlijke naverbranding in de uitlaat van de benzine :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-jo- schreef:
Florus schreef:Snap het eigenlijk niet helemaal?, de gemiddelde 16v/williams draait toch ook met een brandstofdruk van rond de 3,5 bar??, waarom kan dat bij een geblazen motor niet dan? :)
is dat de pompdruk of je werkelijke inspuitingsdruk ?
Dit was de druk gemeten op de benzine rail boven de injectoren :wink:
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Yes Yes de injectors zijn in huis.
Benzinedrukregelaar iets hoger afstellen
en gaan ermee.
Injectors die makkelijk 5bar aankunnen.

Snel komen er foto's ervan...

Wie weet waar ik goeie foto's kan vinden,
om de verschillen van veerpoten voor clio 1
goed te zien en voor een redelijk prijsje???

Alvast bedankt....
Plaats reactie