Florus' Zwarte 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij mb ook...
das ook de reden dat ik revisie voor die prijzen afwijs. Als er dan toch wat moet gebeuren, dan een nieuwe. Helaas zijn de hybrides weer een heel stuk duurder...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:bij mb ook...
das ook de reden dat ik revisie voor die prijzen afwijs. Als er dan toch wat moet gebeuren, dan een nieuwe. Helaas zijn de hybrides weer een heel stuk duurder...
ongeveer het dubbele :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die hybrideŽs zijn idd erg duur, zou voor mijn gtt ook nog wel eens T2 hybrid of T25 willen aanschaffen. alleen die prijs he :(
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25 :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb ff rondgebeld vandaag, prijzen voor turbo-revisie varieéren tussen de 250 en 550 euro ex. BTW |: ,en die prijs van 250 euro is dan zegmaar, als er het minimale kapot is zegmaar......

Dus toch maar 2dehands-ie erop :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

of een nieuwe :D
kapitalist
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Luco/Alpine-racer schreef:ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25 :worship: :worship: :worship:
mot je wel wat te rollen hebben he... ;)

rollen met stuivers zet geen zoden aan de dijk... :(
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25 :worship: :worship: :worship:
mot je wel wat te rollen hebben he... ;)

rollen met stuivers zet geen zoden aan de dijk... :(
Als je er 23600 hebt kun je ze best ff naar MB toe rollen hoor.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:of een nieuwe :D
kapitalist
Sponsor jij me ff dan......... :p :wink:



Heb de turbo eraf liggen nu, compressorwiel is ook beschadigd,dus reviseren gaat zeker duur worden (N) .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Edit: ah tis er 1 zonder waterkoeling.

Ik heb er nog wel 1 voor je, voor een magistraal bedrag ;)
Heeft wel wat shaftplay, maar je hebt kans dattie nog best een rondje wil.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Haas schreef:bij mb ook...
das ook de reden dat ik revisie voor die prijzen afwijs. Als er dan toch wat moet gebeuren, dan een nieuwe. Helaas zijn de hybrides weer een heel stuk duurder...
Ik weet nog wel een mooie setje ...wel snel zijn anders zit het op een banaan
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

FF een vraagje over de olie terugvoer leiding die vanaf de turbo naar 't carter loopt, is dat hetzelfde als bij de phase2,alleen dan een iets dunnere leiding?

Of kan het kloppen dat het vanaf de turbo eerst een kort stukje slang is wat met een pijpje is gekoppeld aan een stuk slang van zo'n 20cm lang wat aan de voorkant van de versnellingsbak over gaat in een stalen leiding?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt 2 versies ja 1 van 1,5cm diameter en 1 met 2cm diameter.
Helaas is er geen echt peil op te trekken wat nu fase1 of fase2 is, kep ooit es wat proberen na te bestellen, maar dat ging helemaal mis.

De 'dikke fase 2' is stukkie slang van turbo naar pijp, die pijp loopt over de bak naar voren naar het carter en sluit daat met ene rubber bochtje aan op het carter.

De 'dunne fase 1' loopt hetzelfde, alleen is het eerste stukkie slang tussen turbo en dat pijpie wat langer.

Uit mijn hoofd
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dan zal het toch nog wel origineel zijn :) ,dacht dat PH1 en PH2 allebei hetzelfde was,en alleen de pijpdiameter het verschil was,maar zal dan toch wel goed zijn zo (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de retour leiding maakt echt niets uit.. Die is met 1.5 cm al echt drukloos
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nog een Vraag :D ; kan ik een Renix 209 ook op een phase1 gebruiken,is het erg als 'k de pingelsensor niet aansluit? :)
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Florus schreef:@Ivo; :lol: :lol:


Heb ff gezocht,maar kom nergens "turbo reparatie nederland" tegen,ook 't nummer bestaat niet meer :s

Wat is trouwens een aanrader qua revisiebedrijf?, C&E, turbo world,of gewoon lekker naar Hoet gaan? :)
Misschien een beetje te late reactie, maar ter info.

Bij Turbo World krijg je 100 Euro retour wanneer je de oude turbo naar heen opstuurt. Opsturen is gratis (antwoordnummer) en doos is bijgesloten.

:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Duupke schreef: Misschien een beetje te late reactie, maar ter info.

Bij Turbo World krijg je 100 Euro retour wanneer je de oude turbo naar heen opstuurt. Opsturen is gratis (antwoordnummer) en doos is bijgesloten.
:)
......Soooo he, meen je dat hey...., :lol: :lol: :lol:
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Sorry hoor, ik hoorde dat van de week toevallig. :~
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Die 100 euro is al opgeteld bij die 550 euro ex.btw :lol:, die heb je allang betaald :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Florus schreef:Nog een Vraag :D ; kan ik een Renix 209 ook op een phase1 gebruiken,is het erg als 'k de pingelsensor niet aansluit? :)

Ja, gaat prima en nee dat boeit niet :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb nog ff naar de remleidingen ook gekeken,toch een paar slecht stukjes hier en daar (N) ,dus voor de zekerheid toch maar vervangen,leiding vanmiddag besteld bij Brezan,waarschijnlijk vrijdag binnen,kunnen we zaterdag lekker "hobby-en" >-)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.

Vraag me alleen nog af of de diameter v/d remleidingen nu 5 of 4,75 mm is ?

En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??....... :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ellende dat zoiezo.....
Maar het spul is goed buigbaar , let wel op voor kniekjes ( moet je wel heel lomp zijn :~ )
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Reno's zijn zoiezo ellende........ dat scheelt :D

Naja, ga er maar gewoon aan beginnen :~ ,heb ook geen zin in geouwehoer bij de keuring,en met 't doel wat ik heb met deze auto is een betrouwbaar remsysteem ook wel weer lekkah....... :ja
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Florus schreef:Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.

Vraag me alleen nog af of de diameter v/d remleidingen nu 5 of 4,75 mm is ?

En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??....... :lol:
5mm (Y) ik heb hier ook zo'n rolletje liggen van dat koper :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Lex schreef:
Florus schreef:Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.

Vraag me alleen nog af of de diameter v/d remleidingen nu 5 of 4,75 mm is ?

En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??....... :lol:
5mm (Y) ik heb hier ook zo'n rolletje liggen van dat koper :lol:
Ook zo'n lekker klussie in 't verschiet :lol: :wink:

Maar heb je die rol al gebruikt??, als 'k de oude remleiding opmeet zou 'k zeggen dat 't 4,75mm is,

Misschien 's dan toch m'n schuifmaat niet helemaal jovel meer :s
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bij mijn phase1 was het 5mm uitwendig, heb gewoon een oude leiding meegenomen. Want de aansluitnippels kunnen ook verschillende maten zijn :p

Dus neem een ouwe leiding mee van voor en dan moet het goed komen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jochem de haas schreef:Maar het spul is goed buigbaar , let wel op voor kniekjes ( moet je wel heel lomp zijn :~ )
maatje colafles, kan er niets gebeuren :)
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Leuk floris (Y)
sucses ermee (Y) (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'K zoek ook nog met spoed, 2 achterremklauwen.........
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

niet meer goed florus??
erwin ff bellen (Y)

zijn die van een 19 16 v hetzelfde?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:niet meer goed florus??
erwin ff bellen (Y)

zijn die van een 19 16 v hetzelfde?
Ja, die zijn het zelfde (Y)

Bij de mijnes hebben ze de nippels afgebroken :( (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dan weet ik zeker dat erwin ze heeft liggen, wat mogen ze kosten (goed werkende) dan ga ik hem ff bellen voor je
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:niet meer goed florus??
erwin ff bellen (Y)

zijn die van een 19 16 v hetzelfde?
Ja, die zijn het zelfde (Y)

Bij de mijnes hebben ze de nippels afgebroken :( (N)

effe uitboren, tapje derdoor en nieuwe nippels derin. heb ik ook al verschillende keren gedaan, werkt perfect. wel zorgen dat je niet te diep boort anders sluit ie niet meer goed af als je der een nieuwe nippel in draait
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie