Florus' Zwarte 5 GT Turbo
bij mb ook...
das ook de reden dat ik revisie voor die prijzen afwijs. Als er dan toch wat moet gebeuren, dan een nieuwe. Helaas zijn de hybrides weer een heel stuk duurder...
das ook de reden dat ik revisie voor die prijzen afwijs. Als er dan toch wat moet gebeuren, dan een nieuwe. Helaas zijn de hybrides weer een heel stuk duurder...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ongeveer het dubbeleHaas schreef:bij mb ook...

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25

gewoon kopen zon T25

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
of een nieuwe
kapitalist

kapitalist
mot je wel wat te rollen hebben he...Luco/Alpine-racer schreef:ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25![]()
![]()

rollen met stuivers zet geen zoden aan de dijk...

-
- Contacteer:
Als je er 23600 hebt kun je ze best ff naar MB toe rollen hoor.Haas schreef:mot je wel wat te rollen hebben he...Luco/Alpine-racer schreef:ach geld moet rollen
gewoon kopen zon T25![]()
![]()
rollen met stuivers zet geen zoden aan de dijk...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik weet nog wel een mooie setje ...wel snel zijn anders zit het op een banaanHaas schreef:bij mb ook...
FF een vraagje over de olie terugvoer leiding die vanaf de turbo naar 't carter loopt, is dat hetzelfde als bij de phase2,alleen dan een iets dunnere leiding?
Of kan het kloppen dat het vanaf de turbo eerst een kort stukje slang is wat met een pijpje is gekoppeld aan een stuk slang van zo'n 20cm lang wat aan de voorkant van de versnellingsbak over gaat in een stalen leiding?
Of kan het kloppen dat het vanaf de turbo eerst een kort stukje slang is wat met een pijpje is gekoppeld aan een stuk slang van zo'n 20cm lang wat aan de voorkant van de versnellingsbak over gaat in een stalen leiding?
Je hebt 2 versies ja 1 van 1,5cm diameter en 1 met 2cm diameter.
Helaas is er geen echt peil op te trekken wat nu fase1 of fase2 is, kep ooit es wat proberen na te bestellen, maar dat ging helemaal mis.
De 'dikke fase 2' is stukkie slang van turbo naar pijp, die pijp loopt over de bak naar voren naar het carter en sluit daat met ene rubber bochtje aan op het carter.
De 'dunne fase 1' loopt hetzelfde, alleen is het eerste stukkie slang tussen turbo en dat pijpie wat langer.
Uit mijn hoofd
Helaas is er geen echt peil op te trekken wat nu fase1 of fase2 is, kep ooit es wat proberen na te bestellen, maar dat ging helemaal mis.
De 'dikke fase 2' is stukkie slang van turbo naar pijp, die pijp loopt over de bak naar voren naar het carter en sluit daat met ene rubber bochtje aan op het carter.
De 'dunne fase 1' loopt hetzelfde, alleen is het eerste stukkie slang tussen turbo en dat pijpie wat langer.
Uit mijn hoofd
-
- Contacteer:
Misschien een beetje te late reactie, maar ter info.Florus schreef:@Ivo;![]()
![]()
Heb ff gezocht,maar kom nergens "turbo reparatie nederland" tegen,ook 't nummer bestaat niet meer![]()
Wat is trouwens een aanrader qua revisiebedrijf?, C&E, turbo world,of gewoon lekker naar Hoet gaan?
Bij Turbo World krijg je 100 Euro retour wanneer je de oude turbo naar heen opstuurt. Opsturen is gratis (antwoordnummer) en doos is bijgesloten.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
......Soooo he, meen je dat hey....,Duupke schreef: Misschien een beetje te late reactie, maar ter info.
Bij Turbo World krijg je 100 Euro retour wanneer je de oude turbo naar heen opstuurt. Opsturen is gratis (antwoordnummer) en doos is bijgesloten.

-
- Contacteer:
Sorry hoor, ik hoorde dat van de week toevallig. 

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Florus schreef:Nog een Vraag; kan ik een Renix 209 ook op een phase1 gebruiken,is het erg als 'k de pingelsensor niet aansluit?
Ja, gaat prima en nee dat boeit niet

Heb nog ff naar de remleidingen ook gekeken,toch een paar slecht stukjes hier en daar
,dus voor de zekerheid toch maar vervangen,leiding vanmiddag besteld bij Brezan,waarschijnlijk vrijdag binnen,kunnen we zaterdag lekker "hobby-en" 

Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.
Vraag me alleen nog af of de diameter v/d remleidingen nu 5 of 4,75 mm is ?
En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??.......
En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??.......

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ellende dat zoiezo.....
Maar het spul is goed buigbaar , let wel op voor kniekjes ( moet je wel heel lomp zijn
)
Maar het spul is goed buigbaar , let wel op voor kniekjes ( moet je wel heel lomp zijn

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
5mmFlorus schreef:Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ook zo'n lekker klussie in 't verschietLex schreef:5mmFlorus schreef:Zojuist vast een beetje aan 't demonteren geweest,meeste remleidingnippels los gekregen,ook de remdrukverdeler erondervandaan gehaald.
En is geheel van voor naar achter een beetje te doen,is de nieuwe koperen leiding een beetje buigzaam,of heb 'k me eigen weer een berg ellende op de nek gehaald??.......ik heb hier ook zo'n rolletje liggen van dat koper

Maar heb je die rol al gebruikt??, als 'k de oude remleiding opmeet zou 'k zeggen dat 't 4,75mm is,
Misschien 's dan toch m'n schuifmaat niet helemaal jovel meer

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij mijn phase1 was het 5mm uitwendig, heb gewoon een oude leiding meegenomen. Want de aansluitnippels kunnen ook verschillende maten zijn
Dus neem een ouwe leiding mee van voor en dan moet het goed komen

Dus neem een ouwe leiding mee van voor en dan moet het goed komen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
maatje colafles, kan er niets gebeurenjochem de haas schreef:Maar het spul is goed buigbaar , let wel op voor kniekjes ( moet je wel heel lomp zijn)

Leuk floris
sucses ermee

sucses ermee

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
niet meer goed florus??
erwin ff bellen
zijn die van een 19 16 v hetzelfde?
erwin ff bellen

zijn die van een 19 16 v hetzelfde?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan weet ik zeker dat erwin ze heeft liggen, wat mogen ze kosten (goed werkende) dan ga ik hem ff bellen voor je
Florus schreef:Ja, die zijn het zelfdeLuco/Alpine-racer schreef:niet meer goed florus??
erwin ff bellen
zijn die van een 19 16 v hetzelfde?![]()
Bij de mijnes hebben ze de nippels afgebroken![]()
effe uitboren, tapje derdoor en nieuwe nippels derin. heb ik ook al verschillende keren gedaan, werkt perfect. wel zorgen dat je niet te diep boort anders sluit ie niet meer goed af als je der een nieuwe nippel in draait
R5GTT. Drive it like you stole it