Peter met zijn *nieuwe* 19 16V chamade

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Sanderclioll schreef:Hij was ook lekker aan het roken :smoke:
koude motor rookt altijd he.
k had toen echt NET de auto opgehaald bij akkie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

En van alles wat je kan kopen, koop je een rode renault 19 16v met spoilers ?

Ja dus :D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ben benieuwd naar de foto's.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:En van alles wat je kan kopen, koop je een rode renault 19 16v met spoilers ?

Ja dus :D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ben benieuwd naar de foto's.
En hoe vaak ik dat wel niet heb aan moeten horen :p
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:En van alles wat je kan kopen, koop je een rode renault 19 16v met spoilers ?

Ja dus :D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ben benieuwd naar de foto's.
En hoe vaak ik dat wel niet heb aan moeten horen :p
ik heb de auto al wel alleen nog niet thuis staan. zodra dat wel het geval is komen er foto's

hoop de auto snel door de apk te krijgen en fijn te kunnen rijden!

groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

:@
Laatst gewijzigd door Okkie op wo 7 jan 2009 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Helaas is de auto goed verneukt om het even aso te zeggen.
auto voor de apk gegooit, Remklauwen achter vast, bijde remslangen achter rot, remslang linksvoor rot, Ontluchtingsnippels remklauwen achter afgebroken dus moet echt nieuw komen, ivm geen kat geen goede co, 4 nieuwe banden moeten er op door stilstaan en scheurtjes dus in de banden waar je het canvas doorheen ziet. bougiekabels was 1 van gebroken rest gewoon verrot verdeelkap en rotor ook slecht en de bougie's begin ik maar gewoon niet over. en de motorsteun natuurlijk.

olie + filter vervangen, brandstoffilter vervangen, bougie's verdeelkap rotor en bougiekabels vervangen en oja.. de accu ook, nu al een kleine 250 euro aan onderdelen dus vervangen in 3 dagen..

nu werd ik gebelt, of ik even langs kon komen bij de garage. en jahoor mijn angst was waar. de versnellingsbak is aangort.

we hadden hem laten staan met oud en nieuw en vervolgens met de vorst, we willen de auto weg rijden en hij zit nu in zijn 2de versnelling denk ik en hij gaat in geen andere versnelling.

auto staat nu dus weer bij stomphorst want hij wil graag kijken of hij een andere bak heeft liggen voor me en ook een hoop van de andere onderdelen.

Nu dus maar hopen dat het allemaal goed gaat komen.

baal wel heel erg, en zou eigenlijk nu de auto wel terug willen hebben, maar zaterdag hoor ik meer!

Groeten peter
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Eerste dingetjes zijn gewoon wat achterstallig onderhoud, gewoon fixen. Bak is wel ff wat minder, maar volgens mij bij een 19 wel redelijk wat ruimte om te vervangen.
rev it like a rental
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Menno schreef:Eerste dingetjes zijn gewoon wat achterstallig onderhoud, gewoon fixen. Bak is wel ff wat minder, maar volgens mij bij een 19 wel redelijk wat ruimte om te vervangen.
euh nee. net zo weinig als in een clio..

subframe los en de handel laten zakken of blok bovenlangs eruit en da de bak vervangen, beide klusjes kosten aardig wat tijd..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Bak vervangen bij een R19 16V valt nogal tegen inderdaad, blok laten zakken of het subframe er onder vandaan en het blok omhoog duwen om wat ruimte te krijgen.. nog blijft het spul klem zitten tussen de balken.

Zelf laat ik het complete subframe incl. motor zakken en wissel dan de versnellingsbak/koppeling (Y)

Je kunt wel uren lopen prutsen maar uiteindelijk is het demonteren van de motor makkelijker/sneller
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

heb je dat ding 'geblindoekt' gekocht :p
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

mja geblinddoekt gekocht,
hij liep als een zonnetje ook met die kapotte bougiekabel.

remslangen kan je ook goed zien vanaf de buitenkant van een auto, roest onder de achterbrug kan je ook zo goed zien.. bijde dingen zie je pas als de auto op een brug staat, een gebroken ontluchtings nippel precies het zelfde.

ik heb de auto naar de garage gebracht en toen reed het ding prima ik snap ook niet dat die bak zomaar uit het niets vast kan zitten. of ze moeten bij de garage uiteindelijk toch debiel hebben gedaan maar daar geloof ik niet zo in.

verder tja.. onderhoud moet altijd als hij bijna een jaar heeft stil gestaan natuurlijk dus dat snap ik zelf ook wel!

groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Menno schreef:Eerste dingetjes zijn gewoon wat achterstallig onderhoud, gewoon fixen. Bak is wel ff wat minder, maar volgens mij bij een 19 wel redelijk wat ruimte om te vervangen.
het valt allemaal ook reuze mee maar het is wel een hoop wat aan onvoorziene kosten komt he. en vooral die bak.
ik vraag me ook echt af wat ik kan regelen bij stomphorst, denk wel dat we er uit komen maar dan nog..

als gezegt word de motorsteun moet vervangen worden en dan alleen de ontsteking even nalopen dus de bougie's enzo, dan is het even een domper als er zoveel meer bij komt maarja..
zie maar is een bedrijf te vinden die geen winst wilt maken!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Okkie,
Kun je niet even checken of het versnellingsbakprobleem door je kapotte motorsteun komt en de bak helemaal niet stuk is. Scheelt een hoop werk en geld. Op de brug en schakelstang losmaken en versnellingen proberen.
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

jacques schreef:Okkie,
Kun je niet even checken of het versnellingsbakprobleem door je kapotte motorsteun komt en de bak helemaal niet stuk is. Scheelt een hoop werk en geld. Op de brug en schakelstang losmaken en versnellingen proberen.
Hey,
dat is al geconteroleerd. hij is echt om de 1 of andere reden vast geslagen en denk wel dat het komt door de kapotte motorsteun, dat hij gewoon te veel klappen heeft gekregen van het kantelen van het blok.

dat ga ik ook nog even goed nakijken want als het blijkt dat dat zo is dan moet ik eerst maar eens kijken of er niet nogmeer schade aan onderdelen zijn voor ik iets anders over het hoofd zie wat het anders kan zijn.

groet peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik mis ook wel een ontluchtingsnippel, ontlucht gewoon met de leidingen, druk erop en leiding los draaien, totdat daar geen lucht meer uitkomt en dichtdraaien, werkt probleemloos.

trouwens, welke motorsteun is kapot? de achterste? daar kom je niet bij, ook subframe los en omlaag of blok eruit om deze te vervangen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Martijn Kool schreef:ik mis ook wel een ontluchtingsnippel, ontlucht gewoon met de leidingen, druk erop en leiding los draaien, totdat daar geen lucht meer uitkomt en dichtdraaien, werkt probleemloos.

trouwens, welke motorsteun is kapot? de achterste? daar kom je niet bij, ook subframe los en omlaag of blok eruit om deze te vervangen..
ik zou zo niet zeker kunnen zeggen welke het is, maar geloof wel dat ie ergens achter zit ja.

oke dat van de leidingen wist ik niet, dacht dat de lucht dan nog in de remklauw blijft zitten.

groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

versnellingsbak moet vervangen worden!

nu krijg i van stomphorst een bak met code JB3036 erbij die is 100% goed, maar mijn bak is een JB 3044 is dit een probleem?

zo ja welke bakken kunnen er wel onder?

en is er iemand die hier tegen vergoeding dit voor mij wilt doen?

groeten peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Okkie schreef:versnellingsbak moet vervangen worden!

nu krijg i van stomphorst een bak met code JB3036 erbij die is 100% goed, maar mijn bak is een JB 3044 is dit een probleem?

zo ja welke bakken kunnen er wel onder?

en is er iemand die hier tegen vergoeding dit voor mij wilt doen?

groeten peter
dat moet niet uitmaken, volgens mij zijn beide bakken voor een ph1 met een stalen carter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vraag anders Reinier (cannonballman) eens. Die weet wel het een en ander van die codes waarschijnlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Oke, ik zal het zelf ook nog even extra conteroleren, want kan beter zeker weten dan dat we achteraf staan dat de bak niet goed is.

groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Hey mensen,

gister 20-02-09 mijn 19 bij Martijn gebracht.
mijn bak word gefixxed evenals mijn Motorsteun en een nieuwe koppeling

Met een beetje hoop maandag avond de 19 ophalen en dinsdag voor de keuring smijten!!!

en dan natuurlijk GAAN!


foto's van de auto kan ik helaas niet meer online zetten omdat ik geen id heb voor mijn foto's maar ga wel ff zoeken naar een andere optie


Groeten peter
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

3036 heeft een elektrische snelheidsmeter en een 3044 een mechanische
eindoverbrenging is wel hetzelfde 15/61
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

mark 5t schreef:3036 heeft een elektrische snelheidsmeter en een 3044 een mechanische
eindoverbrenging is wel hetzelfde 15/61
dus ik heb simpelweg nnu een probleem????

eehmzz...
wie weet heeft martijn het al opgelost.

groet peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

is gwoon mechanisch hoor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

GELUKKIG!!!
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

HIJ RIJD WEER!!!!

nu 23.55 en ik ben thuis

helaas 2 keer moeten stoppen..
koelvloeistofslangen waren niet goed vast gezet.

maar verder heeft de rit me goed gedaan!!!
was echt een leuke rit vanuit Notter naar Lelystad

114 KM heen..
en iets anders terug 99 KM

Mn kilometerteller is perfect..
tomtom zegt 120 ik rij 120.
dus dat is mooi
hij rijd ongeveer 1 op 14!

Groeten peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Okkie schreef:HIJ RIJD WEER!!!!

nu 23.55 en ik ben thuis

helaas 2 keer moeten stoppen..
koelvloeistofslangen waren niet goed vast gezet.

maar verder heeft de rit me goed gedaan!!!
was echt een leuke rit vanuit Notter naar Lelystad

114 KM heen..
en iets anders terug 99 KM

Mn kilometerteller is perfect..
tomtom zegt 120 ik rij 120.
dus dat is mooi
hij rijd ongeveer 1 op 14!

Groeten peter
tja als het binnen 1 zaterdag en maandag avond zonodig af moet dan kan zoiets gebeuren. gister kwart voor 23u klaar. volgende x als ik zoeits doe doen we het niet weer binnen zo een kort tijdsbestek, dan gebeurt zoiets me met die slangen ook niet want kan ik t zelf checken....
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Okkie schreef:HIJ RIJD WEER!!!!

nu 23.55 en ik ben thuis

helaas 2 keer moeten stoppen..
koelvloeistofslangen waren niet goed vast gezet.

maar verder heeft de rit me goed gedaan!!!
was echt een leuke rit vanuit Notter naar Lelystad

114 KM heen..
en iets anders terug 99 KM

Mn kilometerteller is perfect..
tomtom zegt 120 ik rij 120.
dus dat is mooi
hij rijd ongeveer 1 op 14!

Groeten peter
hebbie weer een mooie sportieve renault, is toch weer veel beter als zo'n ibiza he peter? ;) nog onderdelen nodig? kheb nog een 19 16v ph.1 in SZ staan die uit elkaar gaat (erg langzaam weliswaar)
R 5 Convertible Rulezz
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
Okkie schreef:HIJ RIJD WEER!!!!

nu 23.55 en ik ben thuis

helaas 2 keer moeten stoppen..
koelvloeistofslangen waren niet goed vast gezet.

maar verder heeft de rit me goed gedaan!!!
was echt een leuke rit vanuit Notter naar Lelystad

114 KM heen..
en iets anders terug 99 KM

Mn kilometerteller is perfect..
tomtom zegt 120 ik rij 120.
dus dat is mooi
hij rijd ongeveer 1 op 14!

Groeten peter
tja als het binnen 1 zaterdag en maandag avond zonodig af moet dan kan zoiets gebeuren. gister kwart voor 23u klaar. volgende x als ik zoeits doe doen we het niet weer binnen zo een kort tijdsbestek, dan gebeurt zoiets me met die slangen ook niet want kan ik t zelf checken....
Zo dat heb je snel gedaan inderdaad!!! kan me voorstellen dat je dan wel een slangklemmentje kan vergeten. Wil je het netjes doen dan moet je er de tijd voor nemen. Zijn de remklauwen achter er ook nog op gekomen?
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

het was verder ook geen probleem dat de slangen niet goed gemonteerd waren..
meer dat ik me 2 keer doodschrok haha!!


ik ga nu snel mn remklauwen vervangen en dan HOPEN dat hij vanmiddag nog voor de keuring kan!

groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Helaas ook dit valt even tegen..
weer opzoek naar nieuwe remklauwen.. 2 die echt goed zijn.. dus maar kijken wat ze nieuw kosten..

de rechts achter zit vast
en links denk ik ook want die wilt niet naar binnen..
helaas dus 30 euro weggegooit!

maarja.. het mag me even ook niet mee zitten!

Geen apk dus voorlopig!

Ciao
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Okkie schreef:Helaas ook dit valt even tegen..
weer opzoek naar nieuwe remklauwen.. 2 die echt goed zijn.. dus maar kijken wat ze nieuw kosten..

de rechts achter zit vast
en links denk ik ook want die wilt niet naar binnen..
helaas dus 30 euro weggegooit!

maarja.. het mag me even ook niet mee zitten!

Geen apk dus voorlopig!

Ciao
zoals zovele dingen met reparaties goed uitvoeren, je kan vaak beter voor nieuw spul gaan, nu ben je waarschijnlijk alsnog duurder uit.......kom je nog wel eens in Scherpenzeel Peter??
R 5 Convertible Rulezz
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

CChris schreef:
Okkie schreef:Helaas ook dit valt even tegen..
weer opzoek naar nieuwe remklauwen.. 2 die echt goed zijn.. dus maar kijken wat ze nieuw kosten..

de rechts achter zit vast
en links denk ik ook want die wilt niet naar binnen..
helaas dus 30 euro weggegooit!

maarja.. het mag me even ook niet mee zitten!

Geen apk dus voorlopig!

Ciao
zoals zovele dingen met reparaties goed uitvoeren, je kan vaak beter voor nieuw spul gaan, nu ben je waarschijnlijk alsnog duurder uit.......kom je nog wel eens in Scherpenzeel Peter??
hey chris..

nee ik kom niet meer in scherpenzeel..
mijn auto doet het dus niet zoals je snapt..

en kan dus al een tijdje niet rijden!

maar ik moet zeggen..
190 euro Per Remklauw vind ik gewoon echt een hele hoop geld

dus ja..
zit gewoon tegen!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hoe doe je dat dan? waar baseer je op dat ze vast zitten dan? die klauwen zagen er nog hel netjes uit..

draai je ze in dan of prbeer je ze in te drukken? je moet nl indraaien..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Martijn Kool schreef:hoe doe je dat dan? waar baseer je op dat ze vast zitten dan? die klauwen zagen er nog hel netjes uit..

draai je ze in dan of prbeer je ze in te drukken? je moet nl indraaien..
ik ben wel debiel maar niet helemaal stom..

ze zijn niet meer in te draaien..
heb al geprobeerd wd 40 er omheen te spuiten..
werk niet.
de leiding heb ik na lang kutten wel los gekregen uit de nieuwe..

maarja..

ik ben gewoon stom geweest..
op remmerij moet ik helemaal niet bezuinigen..

betekend alleen dat de auto nog ruim een maand niet rijd!

groeten peter
Plaats reactie