ACT: Uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
willow

starlight schreef:...ik heb nergens last van, de mijne is ook 3 cm verlaagd aan de achterkant.....
ik had er last van omdat mijn diameter 2 x zo dik als standaard was....:S

maar met je standaard einddemper moet dat dus geen problemen opleveren...
Johan_16v
Contacteer:

k heb er een devil onder hangen

iemand een idee hoeveel cm speling je ongeveer nodig hebt ongeveer, dus dat de uitlaat de as niet raakt op een of andere manier.
Haas
Car: Megane RS

willow schreef:ik had er last van omdat mijn diameter 2 x zo dik als standaard was....:S
Maatje Scania dus?

......

|:

Johan_16v schreef:k heb er een devil onder hangen

iemand een idee hoeveel cm speling je ongeveer nodig hebt ongeveer, dus dat de uitlaat de as niet raakt op een of andere manier.
Cm of drie moet genoeg zijn, maar ja, das ook proefondervindelijk he ;) Maar neem dit aan als richtwaarde. Ook afhankelijk van de staat van je schokdempers uiteraard.

Goed oplossing is, zoals riel zegt, je ophang punten naar je demper toebuigen, zodat de uitlaat hoger onder de auto komt te hangen. Ander aandachtspunt zijn de rubbers. Er zitter er vier, twee aan je achterdemper en twee bij de bocht na je middenpijp. Die laatste twee zijn vaak de oorzaak van nogal klapperen op de achteras...
Maus

Remco T. schreef:Dit topic had ik nou net nodig :p

Aangezien mn uitlaat zonder inzetdemper nogal lawaai maakt en met het inzetdempertje gaar klinkt,
zat ik te denken aan zo'n instelbare klep in mn uitlaat zelf van RBTuning ofzo. Zijn er mensen die weten of dit echt effect heeft ?

[img]http://www.importscene.com.au/images/2000500156b.jpg[/img]
Misschien dat je hier iets aan hebt.
http://www.lancerregister.com/showthrea ... +AND+decat
basje24

zijn er hier mensen met een magnex uitlaat?? zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee. wil namelijk een magnex erbij mij onder gaan bouwen.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ik heb vanaf de kat een magnex rvs systeem zitten, in combinatie met een katvervanger
Klinkt erg lekker vind ik!
Bij normaal rijden en constante toeren niet overheersend, zodra de uitlaat warm wordt, en je flink doortrekt komt er een heerlijke grom/brul uit! (Y)
starlight

...nou, gisteren even onder de auto gelegen(32 graden) :( om de middendemper vervanger er tussen te zetten.Man, wat zitten die teringmoeren vast.Ik had er al flink wat multispray opgespoten,en uiteindelijk met veel oergeschreeuw kwamen ze dan eindelijk los(helpt toch wel ,4x per week aan de gewichten hangen).Ik heb nu dus helemaal een open uitlaat(katvervanger,tussendempervervanger en een Sebring demper(toch nog iets tegendruk).Ik merk wel wat verschil in geluid,maar hij is wel veel soepeler.En hij knalt/roffeld aardig bij gas loslaten.Kortom,een geslaagde operatie. :p
willow

starlight schreef:...nou, gisteren even onder de auto gelegen(32 graden) :( om de middendemper vervanger er tussen te zetten.Man, wat zitten die teringmoeren vast.Ik had er al flink wat multispray opgespoten,en uiteindelijk met veel oergeschreeuw kwamen ze dan eindelijk los(helpt toch wel ,4x per week aan de gewichten hangen).Ik heb nu dus helemaal een open uitlaat(katvervanger,tussendempervervanger en een Sebring demper(toch nog iets tegendruk).Ik merk wel wat verschil in geluid,maar hij is wel veel soepeler.En hij knalt/roffeld aardig bij gas loslaten.Kortom,een geslaagde operatie. :p
tog schijnt het zo te zien als jij je middendemper vervangt door een middendemper vervanger dat je niet echt veel meer geluid krijgt...

want ik hoop wel dat me uitlaat lekker stil is als dat nieuwe setje eronder zit
starlight

..geluid is nu niet ineens superhard,maar het is wel wat donkerder(niet als een crx oid iig)Alleen als je doortrekt dan knetterd de uitlaat (beetje als een oud model rallywagen).Het is iig niet zo dat ik met oordoppen in de auto moet zitten.Maar nogmaals , hij trekt wel veel harder door(klimt gemakkelijker in de toeren.... (Y)
willow

ik heb nu met dat open uitlaatsysteem veel last van pingelen als de motor koud is omdat ie bijna geen tegendruk heeft, dus me toerental zakt dan terug naar 5/600 en klimt dan netjes terug naar 1000 ofzo

ben benieuwd of ik dat nog steeds last van hebt als ik dat nieuwe uitlaatgebeuren eronder heb zitten
starlight

...dat heb ik idd ook (beetje tussen de 1000rpm en 700 rpm)Niet de hele tijd maar zo ong. om de 20 sec.. :~
Robke
Car: Lexus IS250

willow schreef:ik heb nu met dat open uitlaatsysteem veel last van pingelen als de motor koud is omdat ie bijna geen tegendruk heeft, dus me toerental zakt dan terug naar 5/600 en klimt dan netjes terug naar 1000 ofzo

ben benieuwd of ik dat nog steeds last van hebt als ik dat nieuwe uitlaatgebeuren eronder heb zitten
Ik denk dat jij niet weet wat pingelen is......
Of het moet zijn dat je plankgas rijdt met een koude motor.
willow

Robke schreef:
willow schreef:ik heb nu met dat open uitlaatsysteem veel last van pingelen als de motor koud is omdat ie bijna geen tegendruk heeft, dus me toerental zakt dan terug naar 5/600 en klimt dan netjes terug naar 1000 ofzo

Ik denk dat jij niet weet wat pingelen is......
Of het moet zijn dat je plankgas rijdt met een koude motor.
d8 al dat het de verkeerde omschrijving was :)

en nee ik rij geen plankgas met koude motor :) ik heb ook geen hout in de auto liggen...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Is er nog een importeur van Peco in Nederland? Ik kan bij de clubsponsors en met Google in ieder geval niks vinden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

(Y) Maar 250 euro....? Dan vraag ik toch hier eens of ze ook naar Nederland verzenden. Dat zijn een snel verdiende 60 euro.

Edit: of hier.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
willow

nou eindelijk me herrie uitlaat eronder vandaan,

en katvervanger, tussendempervervanger en originele einddemper eronder

niet normaal hoe stil die nu is hahahha in vergelijking met wat ik gewend was, wel mooi dat je nu alleen het sportfilter hoort

we gaan alleen nog de flens van de spaghetti vervangen, want die is best slecht en dicht dus niet goed met de flens van de katvervanger!

weet iemand een adresjes waar je leuke eindstukkies kan krijgen voor op de originele einddemper, ik d8 zelf aan ovaal omdat ik een redelijk grote uitsparing in de bumper heb (Y)
frank_williams

Martijn schreef:Is er nog een importeur van Peco in Nederland? Ik kan bij de clubsponsors en met Google in ieder geval niks vinden.
Veban Rijswijk levert toch Peco?
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Wie weet waar ik grote diameter uitlaat pijp kan halen en deze kan laten buigen in een gewenste hoek (regio Rotterdam) ?

Ben op zoek naar de bocht die naar de eindpijp gaat, mijne is bij de beugels waar hij in de ophangrubbers hangt weg gerot.

En zo komt me GTT natuurlijk niet door de keuring heen :(

Weet iemand een adres dan heel graag..
-PAZ-
Über-Spammer

je kan van bosal of ander merk dat weet ik zo snel effe niet ook gewoon kant en klare bochten kopen in verschillende hoeken en diameters. mischien kan je daar eens naar informeren bij de automatrialen zaak.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tino
Erelid - RvT

Ik was pas bij A-parts hier in de spaanse polder. Die pakte een boek er bij maar die kon hem niet leveren.

Anders scheur ik vanmiddag wel even langs de brezan.
willow

Tino schreef:Wie weet waar ik grote diameter uitlaat pijp kan halen en deze kan laten buigen in een gewenste hoek (regio Rotterdam) ?

Ben op zoek naar de bocht die naar de eindpijp gaat, mijne is bij de beugels waar hij in de ophangrubbers hangt weg gerot.

En zo komt me GTT natuurlijk niet door de keuring heen :(

Weet iemand een adres dan heel graag..
een vriend van mij werkt in de rvs, ik denk dat hij jou wel kan helpen....
Tino
Erelid - RvT

@willow, heb je een pm gestuurd.
Johan_16v
Contacteer:

ik ben op zoek naar een konische pakking voor mijn devil uitlaatspruitstuk, vermits het huidige serieus lek is. heb m er vanmiddag ff onderuit gehaald, zag er lief uit :(.
ik heb ergens gelezen dat je deze zelfde pakkingen ook bv de gewone dealer kan bestellen, bijvoorbeeld een Bosal pakking. natuurlijk moet je dan wel het juiste productnummer weten... iemand die dit toevallig weet voor het Devil spruitstuk van n clio 16v (94)? zou een stuk handiger zijn dan m bij devil te halen, als ik m al vind.

oh ja, heb ff de pakking gemeten : zou 70 x 80mm moeten zijn
Haas
Car: Megane RS

70x80?
is t niet dezelfde diameter als van een orig spruitstuk? Dan kun je die zowat overal halen, niet alleen bij de dealer. Alleen wat je bedoeld met originele devil spruitstukken?
Johan_16v
Contacteer:

neej, de originele renault heeft een veel grotere diameter dan de devil. maar ik heb intussen ergens een dichting op de kop kunnen tikken, weliswaar ietsje te groot. oplossing : met slijpschijf stukje ertussen uit halen, en eronder gooien. is nog nooit zo goed dicht geweest, voor zover ik weet alleszins :D
Johan_16v
Contacteer:

iemand een idee hoe je de uitlaat 'stiller' kunt maken? bij bepaalde snelheden, vooral op autosnelweg (dus rond 120 - 140) maakt hij echt een kutherrie. er zijn nergens lekken, maar das gewoon het gebrom van die devil.

ik dacht al aan zoiets, zou dat veel afdoen?

http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 072CL1.jpg

mijn cat zit er eveneens al tussen. laat de goeie ideeën maar komen :D
Riël
Über-Spammer

íets in de geometrie veranderen kan idd de resonantie weghalen.

Loopt de uitlaat nergens tegenaan en hangt ie goed in de rubbers?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan_16v
Contacteer:

Riël schreef:íets in de geometrie veranderen kan idd de resonantie weghalen.

Loopt de uitlaat nergens tegenaan en hangt ie goed in de rubbers?
nja, in de rubbers hangt ie goed. maar wat wel vervelend is, hij raakt de tank ter hoogte van de konische koppeling van de einddemper. heb er voorlopig wat rubber tussen geduwd zodat de tank afgeschermd zit, maar het is wel de bedoeling om dit te verhelpen, al zie ik niet goed in hoe ik dat voor mekaar ga krijgen?
Gast

als een uitlaat te "strak" hangt krijg je ook enorm resonatie. Voorbeeld: ik heb een 3" lijn vanaf de turbo zonder enige vorm vang trilling opvang ertussen op de originele ophangingspunten na. Cup motor en baksteunen...je kan je niet voorstellen wat een herrie dat maakt binnen in de wagen. DE oplossing is een flex ertussen plaatsen (maatje scania) of van een Vito heb ik me laten wijsmaken. Die flex ontlast je systeem en weg resonatie. Puur theorie want ben er nog niet aan toegekomen...
-PAZ-
Über-Spammer

een flexibel in je uitlaat heb je inprincipe altijd nodig om de motorkanteling op te vangen. doe je dit niet is de kans heel groot dat de uitlaat op den duur gaat scheuren en ook dat ie tegen de bodem aanslaat bij optrekken, schakelen enz
Gast

mijn motor kantelt niet (cup motor en baksteunen)
Tom
Moderator
Car: MB

de CDI sprinters hebben er ook wel aardige flex stukken tussen zitten van een leuke diameter. Tussen de eerste en tweede kat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

-jo- schreef:mijn motor kantelt niet (cup motor en baksteunen)

zal met cup steuen idd heel erg veel minder zijn dan met origenele, maar beetje beweging heb je altijd een flexibel er tussen haalt dan toch wat spanning van de uitlaat af. ook zal je er bij een lijn motor veel minder last van hebben dan met een motor die er dwars in ligt
Gast

je mag komen kijken, dat ding beweegt gewoonweg niet :lol:
Plaats reactie