problemen bij reparatie... wie kan mijn vragen beantwoorden?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
JusClio16v

zag net trouwens ook dat alle schroeven van het luchtfilter nog los zitten.... over half werk gesproken...

luchtfilter is er zeker uit geweest voor die koppelingskabel?
-jacco-
Über-Spammer

JusClio16v schreef:ok thnx voor de tip, maar dat is no problem!
vriend van mij werkt daar en haalt mijn auto in ze eigen tijd ff op en ze checken hem morgen ff tussendoor gewoon vriendendienst! heb daar nl zelf ook 4 jaar gewerkt en ken de baas zelf ook goed dus dat zit wel snor!
Ah, owkey (Y)
Dan zalt meevallen :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

JusClio16v schreef:zag net trouwens ook dat alle schroeven van het luchtfilter nog los zitten.... over half werk gesproken...

Jep, anders kom je er nooit bij.
Haas
Car: Megane RS

Marcel B. schreef:
Haas schreef:
JusClio16v schreef:nee bij Renault Jongerius Woerden gaan ze gewoon checken of er iets kapot is waarvan valt aan te tonen dat dat daar is gebeurd... zal lastig worden maar het proberen waard!

en ze gaan met renault amsterdam overleggen dus wie weet...
mischien kennen ze wat zien aan de polen zelf. Pluspool is dikker dan de minpool, dus die wissel je niet ff 123 om, daar moet je de polen wel wat voor uitbuigen oid. Misschien wat sporen terug te lijden?
accu achterstevoren erin zetten lijkt me dan 'slimmer' :)
dan heb je toch nog een dikke + pool van de accu bij t mindraadje van de auto? :) Dan moet je dus nog goed vroeten wil je die draad daar op de accu krijgen :) Bedoel niet dat ze de draden andersom op de accu hebben gedaan, maar idd de accu verkeerd in de auto gezet hebben :)
Toch knap, aangezien die draden aardig op maat zijn en niet echt veel speling bevatten dat je ze makkelijk op een andere plek krijgt.. :S
JusClio16v schreef:zag net trouwens ook dat alle schroeven van het luchtfilter nog los zitten.... over half werk gesproken...

wel het makkelijkste idd :)
Laatst gewijzigd door Haas op do 16 feb 2006 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart GTT

Merijn schreef:
Haas schreef:nou nou nou..ze zijn niet allemaal zo slecht hoor. In Bergharen zit nog steeds een erg goede :)
Is ook een beetje kort door de bocht, maar mijn ervaringen met meerdere dealers zijn niet zo positief. :)
Even off-topic, sorry, maar ik wilde even door laten meten of mijn accu nog wel voldoende bijlaadde: Nou meneer, daar zijn we wel een half uur mee bezig, en dat zal u toch wel een 40 a 50 euro gaan kosten... Het enige wat ik kon denken: WTF?! En bij de Kwik-Fit (ik weet het, sorry) deden ze het meteen en kostte het me helemaal niks. (alleen een nieuwe accu want die was kapot)
Dus voor mij is de dealert er vanaf nu ook alleen maar voor onderdelen. (N)
JusClio16v

ok, weer nieuwe ontwikkelingen!

Heb net met een vriend mijn auto versleept naar jongerius woerden...

de accu minpool was niet goed bevestigd en het luchtfilter was dus ook niet goed terug geplaatst....

oftewel spoedklusje...

wordt vervolgd morgen!
Martijn Kool

stealers :(. succes ermee hoop dat ze wat vinden en dat t goed voor je komt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
dafallrapper

Merijn schreef:Ik zou zeggen: terug naar de dealer en laat alles fixen op hun kosten! :( En niet weggaan, voordat ALLES gemaakt is.
ik kan me wel voorstellen dat hij niet meer terug wilt naar die dealer.. die maakt het toch alleen maar erger...

Beter laat hij hem bij een andere dealer maken op de kosten van zijn vorige dealer ;)
Haas

nee...vooral die mensen aan laten kloten en er nix van melden (N)

Maar goed, das een andere discussie, laten we t ontopic houden :)
JusClio16v

nou... Ik heb samen met een vriend van me me wagentje gerepareerd.
De soort van zekering op de dynamo, hoe dat ding precies heet weet ik ff niet, was dus kapot. waarschijnlijk door te hoge spanning kapot gegaan. Die hebben we dus vervangen, en toen deed alles het weer! En de grille hebben we ook op een doe het zelf manier vast kunnen zetten.

Maar goed, de schade aan het onderdeel op de dynamo en de twee kapotte zekeringen van de radio en de sigarettenaansteker geven duidelijk aan dat er bij Renault Amsterdam iets verkeerds is gegaan wat zij gewoon doodleuk ontkennen. Kosten vielen weliswaar mee... 40 euro maar goed dat doet er niet toe.

Waarschijnlijk gaan we alsnog contact opnemen met renault Amsterdam om hun mee te delen dat we er nu helemaal 100% van overtuigd zijn dat er daar is mis is gegaan, en wat ze er dan mee doen is aan hun. Aangezien een dealer toch alles gewoon doodleuk kan ontkennen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Stuur ze gewoon een factuur, incl. arbeidsuren (zelfde tarief als zij rekeken, 80 euro per uur of zo). :) Kom je toch al snel op de 200 euro uit.
Haas

en als t ff kan, de dealernaam waar je vriend werkt erbij. Als dat een andere reno dealer is zullen ze niet razend enthousiast zijn, maar goed, staat wel ff wat professioneler. Elke beunhaas kan zeggen dat ze overtuigd zijn van de fout van een ander, als er een gerenomeerd bedrijf achter staat, is dat net wat overtuigender :)

wel mooi dat de schade dus meeviel (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Wat een gekneudel zeg :evil: , gelukkig valt de schade mee, hopelijk zitten er geen addertjes onder het gras!!
Plaats reactie