Clio Williams ombouw naar Ring-racer

Vertel hier alles over je project.
Lionheart
Contacteer:

@Luco: de bak blijft eerst origineel: eerst proberen en kijken hoe ie het doet op het circuit; te kort valt denk ik wel mee: de auto krijgt iets meer top vermogen en een hoger maximaal toerental, dan moet ongeveer 230/235 haalbaar zijn als het een beetje meezit. Aangezien het echte lange rechtestuk met de touristenfahrt niet open is, is dat vermoedelijk genoeg.

Bovendien rijdt ik ook af en toe op Zolder en Zandvoort, en dan wil je niet een al te lange overbrenging hebben.

Eerst maar eens proberen hoe het gaat, mocht het nu echt niet goed passen oid, kan ik ook nog kiezen voor een grotere rolomtrek van de banden (205/45-16 bijvoorbeeld) alvorens aan de bak te beginnen. Bakaanpassen is behoorlijk prijzig... en als je het doet moet, je het goed doen is mijn motto, dus dan zou er een sequentiele inkomen. Maar de prijs daarvan is genoeg om een echtscheiding aan de broek te krijgen ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
jochem de haas schreef:Er zijn alleen vaak wel mensen die het zonde vinden van zo'n willie ( ik niet ) en ik wou nou eens de eerste zijn die ( niet gemeend) ging miepen .
Ach, zolang het geen fase 1 Williams is... [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... wisted.gif[/img]
Dat zijn tenminste nog de echte wiliamerts......in beperkte oplagen zo als de bedoeling was :D de rest is massa productie :lol:
Lionheart
Contacteer:

jochem de haas schreef:
jochem de haas schreef:Er zijn alleen vaak wel mensen die het zonde vinden van zo'n willie ( ik niet ) en ik wou nou eens de eerste zijn die ( niet gemeend) ging miepen .
Ach, zolang het geen fase 1 Williams is... [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... wisted.gif[/img]
Dat zijn tenminste nog de echte wiliamerts......in beperkte oplagen zo als de bedoeling was :D de rest is massa productie :lol:
Kijkt een ieder even de andere kant op, dan verdeel ik Jochem even in 2 helften ;) :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Lionheart schreef:@Luco: de bak blijft eerst origineel: eerst proberen en kijken hoe ie het doet op het circuit; te kort valt denk ik wel mee: de auto krijgt iets meer top vermogen en een hoger maximaal toerental, dan moet ongeveer 230/235 haalbaar zijn als het een beetje meezit. Aangezien het echte lange rechtestuk met de touristenfahrt niet open is, is dat vermoedelijk genoeg.

Bovendien rijdt ik ook af en toe op Zolder en Zandvoort, en dan wil je niet een al te lange overbrenging hebben.

Eerst maar eens proberen hoe het gaat, mocht het nu echt niet goed passen oid, kan ik ook nog kiezen voor een grotere rolomtrek van de banden (205/45-16 bijvoorbeeld) alvorens aan de bak te beginnen. Bakaanpassen is behoorlijk prijzig... en als je het doet moet, je het goed doen is mijn motto, dus dan zou er een sequentiele inkomen. Maar de prijs daarvan is genoeg om een echtscheiding aan de broek te krijgen ;)
ik bedoelde ook mijn eigen bak is te kort voor de nordschleife (Y)
maarre heb je al vaak op de nordschleife gereden?
mooi maar ook gevaarlijk
heb er al een paar echt flink in elkaar zien zitten
motoren en auto's
sequentieel is duur ja :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
LotuzClioWilliams

Lionheart schreef:
jochem de haas schreef:
Kijkt een ieder even de andere kant op, dan verdeel ik Jochem even in 2 helften ;) :D
Multifunctioneel gereedschap. :lol:

[img]http://clio-williams.bottemanne.net/ima ... maken2.jpg[/img]

Maar Jochem heeft wel een beetje gelijk... [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... histle.gif[/img]
Lionheart
Contacteer:

@Luco: paar duizend kilometer ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Je had beter mijn Clio kunnen kopen, had je toch wel wat geld en werk gescheeld. :lol: :wink:

Je kunt ook nog de binnenste delen uit de deuren en achterklep slijpen.
Wat voor rolkooi komt erin, of was dat niet de bedoeling?
LotuzClioWilliams

Ben benieuwd of het ooit nog tot een confrontatie met deze wagen komt. Battle of the French hothatches. 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Lionheart schreef:@Luco: paar duizend kilometer ;)
dan ken je de baan dus tot in perfectie (Y) (Y)
Lionheart
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Lionheart schreef:@Luco: paar duizend kilometer ;)
dan ken je de baan dus tot in perfectie (Y) (Y)
Perfektie zeker nog niet; daar is de baan te lang en te moeilijk voor. (ook veranderd elk jaar een deel van het asfalt ;) er liggen er een stuk of 60 (soorten) ongeveer)
Lionheart
Contacteer:

robclio16V schreef:Je had beter mijn Clio kunnen kopen, had je toch wel wat geld en werk gescheeld. :lol: :wink:

Je kunt ook nog de binnenste delen uit de deuren en achterklep slijpen.
Wat voor rolkooi komt erin, of was dat niet de bedoeling?
Dat had gekunt inderdaad. Ik heb echter een paar redenen waarom ik dat niet heb gedaan:
1. km stand (hoe meer km, hoe slapper de koets; ik wilde een auto met lage km stand
2. het is geen williams op kenteken
3. diverse onderdelen die er op/bij zitten zou ik niet willen hebben
4. zelf opbouwen van de auto krijg je ook het gevoel bij de auto
5. ik vind het leuk om op te bouwen (en alles uit te zoeken :) )

(punten 1 en 2 zijn verreweg het belangrijkst hierin voor mij)

Rolkooi komt er deze week in. As Donderdag haal ik 'm op, dan is ie van voor tot achter ingelast (incl tot aand e veerpoten, en aan de achterbrigbevestiging etc.
antoine
Car: Renault Clio III RS

LotuzClioWilliams schreef:Ben benieuwd of het ooit nog tot een confrontatie met deze wagen komt. Battle of the French hothatches. 8)
http://static.8200rpm.com/Video_Section ... lliams.wmv

2 tegen 1. (Y) :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja me fiets ook als ie achter me 5 gebonden zit :lol:
canonballman

En vwb de versnellingsbak: die kan niet kort genoeg zijn voor de ring. De 2 langste 'rechte' stukken haal je geen snelheden boven de 210 km/u met een clio Williams, zelfs al heeft ie wat extra pk.s, omdat het ene stuk redelijk steil omhoog loopt, en het andere inderdaad onderbroken is voor de TF, maar dat zal ik Arnoudt niet hoeven te vertellen :wink:
Lionheart
Contacteer:

antoine schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Ben benieuwd of het ooit nog tot een confrontatie met deze wagen komt. Battle of the French hothatches. 8)
http://static.8200rpm.com/Video_Section ... lliams.wmv

2 tegen 1. (Y) :D
Grootste verschil is dat dat geen echte williams is ;) maar ook een omgebouwde 16v. op zich niks mis mee, maar het is geen echte williams.
Daarnaast kan die bestuurder beter rijden dan ik (en is die auto al helemaal af :) ; maar rijdt ie met een Nissan ipv met een Clio over de Ring ;) )
Laatst gewijzigd door Lionheart op zo 5 feb 2006 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Lionheart
Contacteer:

canonballman schreef::s MM, snap het niet helemaal meer.....

Is Lionheart nu Arnoudt Bottermans???
Dan kennen wij elkaar al daarvan (ben Reinier)

...
Spelling... Reinier (S)
Heb al veel spellingen gezien, maar deze spant de kroon :D
(je wint de hoofdprijs :beer: )

Maar wij kennen elkaar inderdaad al van het meest gecensureerde forum van Nederland ;)
Laatst gewijzigd door Lionheart op zo 5 feb 2006 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lionheart
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:Standaard 16v vs standaard Williams vs getunede 16v vs getunede Williams. Beetje zinloze discussie in dit topic... :~
Precies.

Ik wilde maar 1 Clio, en dat is een Williams 'punt'. Wat iemand anders van zijn/haar 16v heeft gemaakt boeit daar niet in voor mij. Naast de V6 is voor mij alleen de Williams een Clio die ik zou willen hebben op mijn inrit/cq in de garage.

Als mensen iets moois van hun 16v maken, vind ik het wel interessant om te lezen wat ze er ermee hebben gedaan, en kan ik er ook van genieten. Belangrijkste is dat zij genieten van hun auto. Maar het zal nooit een Williams of een V6 worden, en voor mij dus niet zo interessant.
PatrickG

Lionheart schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Standaard 16v vs standaard Williams vs getunede 16v vs getunede Williams. Beetje zinloze discussie in dit topic... :~
Precies.

Ik wilde maar 1 Clio, en dat is een Williams 'punt'. Wat iemand anders van zijn/haar 16v heeft gemaakt boeit daar niet in voor mij. Naast de V6 is voor mij alleen de Williams een Clio die ik zou willen hebben op mijn inrit/cq in de garage.

Als mensen iets moois van hun 16v maken, vind ik het wel interessant om te lezen wat ze er ermee hebben gedaan, en kan ik er ook van genieten. Belangrijkste is dat zij genieten van hun auto. Maar het zal nooit een Williams of een V6 worden, en voor mij dus niet zo interessant.
Mooi gezegd :)
Scheelt dat nou veel gewicht, die bitummen matten?
Lionheart
Contacteer:

@Patrick: aantal kilo. Maar het scheelt met name ook als er iets mis zou gaan: er zit nu minder brandbaars in de auto !
Florus

Mooi project (Y)

Gewicht lozen is en blijft de goedkoopste manier van tuning (Y) :)

Mag je accu ook gewoon zo in de kofferbak staan,of moet ie persé verdiept staan en afgesloten v/d bestuurdersruimte?
Lionheart
Contacteer:

Graag weer on-topic jongens (en meiden) :beer:
(keuzes voor auto's maken we zelf; laten we er gewoon van genieten en de kennis die we hebben delen !)
Laatst gewijzigd door Lionheart op zo 5 feb 2006 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Florus schreef:Mooi project (Y)

Mag je accu ook gewoon zo in de kofferbak staan,of moet ie persé verdiept staan en afgesloten v/d bestuurdersruimte?
Mag je gewoon zo neerzetten, zolang je em maar deugdelijk vastmaakt.
Sommige doen er een soort kissie omheen, maar dat hoeft niet eens.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hoeveel kilo denk je te winnen?
want een kooi weegt ook wel wat
Lionheart
Contacteer:

Florus schreef:Mooi project (Y)

hangt er van af wat je wilt; het mag zo wie zo voor straat gebruik. Voor circuit gebruik (afhankelik van in welke klasse je rijdt) heb je een zuurvrije bak nodig. Voor Ring gebruik hoeft dat niet, maar doe ik het wel.
Voor racerij gebruik zijn het toch al gel-accu's die geen zuur meer in zich hebben. Dat heb ik voor Willi niet gedaan; de kilo's van de accu kunnen geen kwaad om wat wieldruk te houden ;)
Lionheart
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:hoeveel kilo denk je te winnen?
want een kooi weegt ook wel wat
Scheelt toch weer ;) (juist ter compensatie van de extra kilo's voor de rolkooi :) )
Florus

Nou ben ik meer van het sprinten dan van het circuit dus kan ik die wieldruk in mijn geval beter voor houden zit ik net te denken (I) :D
Lionheart
Contacteer:

Florus schreef:Nou ben ik meer van het sprinten dan van het circuit dus kan ik die wieldruk in mijn geval beter voor houden zit ik net te denken (I) :D
In dat geval (sprinten) is dat duidelijk beter !
LotuzClioWilliams

Lionheart schreef:
Florus schreef:Nou ben ik meer van het sprinten dan van het circuit dus kan ik die wieldruk in mijn geval beter voor houden zit ik net te denken (I) :D
Ik merkte laatst dat het bochtenwerk met m'n vader op de achterbank een stuk lekkerder aanvoelde (voor mij dan) dan wanneer ik alleen in m'n wagen zit. Voortaan maar m'n kofferbak volladen. 8)
Lionheart
Contacteer:

Lionheart schreef:
Ik merkte laatst dat het bochtenwerk met m'n vader op de achterbank een stuk lekkerder aanvoelde (voor mij dan) dan wanneer ik alleen in m'n wagen zit. Voortaan maar m'n kofferbak volladen. 8)
:) Maar vooral: minder kilo's voorin: dus ff K-tec bellen, en een superlicht motorkapje bestellen en de accu naar achteren ;)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik ben benieuwd waarom je de accubak verzonken hebt. Heb je dit alleen gedaan voor de wegligging?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:[img]http://clio-williams.bottemanne.net/ima ... ebsite.jpg[/img]

Gaat de linkerkoplamp er nog uit voor meer koele lucht? :)
Op de Ring moet je auto voldoen aan de normale (APK)regels.

@Aernoudt: welkom hier! Als ik het goed heb, is dit niet je 1e Ringtool (Nürburgring.nl)? :wink: :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
LotuzClioWilliams

Heb je ook een andere motorkap besteld dan? Kewl! 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

shit dan mag ik er niet rijden?
heb geen kenteken erop.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Klopt luco..
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

@Luco: Klopt. Niet tijdens de Touristenfahrten. Is de VLN geen optie voor je? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie