F7R of J7T?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

pussy... :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoest met je Corolla Pat?

Vriend van me heeft er nu ook 1, rijd echt goed zeg.
Deze is ook met sper (staan er ook 2 op mp trouwens).
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

staat al een jaar stil...

boeit niet, een AE86 is net als een huis...ieder jaar worden ze duurder, dus een jaartje meer of minder... :)

niet dat ik hem ooit verkoop ofzo hoor :beer:

maar goed...dis dus off-topic... :beer:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Menno schreef:
ARNO16V schreef:Hebt er toevallig nog iemand zo'n J7T blok liggen waar die vanaf wil? :)
serieus op zoek?
Hangt van een paar dingen af, m'n broertje had het idee al een paar weken lang, om zo'n blok in z'n clio te monteren, is dat een beetje te doen? :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

canonballman schreef:
PtrGte schreef:ach...mietje :lol:

"veilig" en "marge": allemaal termen gebruikt door lelleke mensen :D

(PS: mooie drift trouwens met die champagne-bak van je op zandvoort op http://www.autofotos.nl/2005/CircDag051 ... G_5652.jpg ...kweetnie of het echt goed ging komen maar vooruit! :) )

Mr. Sideways :beer:
Wie noem jij een mietje, mietje? :wink:

Enne, NEE, die drift kwam niet goed, kun je op de daarop volgende foto zien. Ging iets te dwars. Is me in die bocht vaker gebeurd. Was niet mn favoriete bocht, net zo min als de Hugenholtz. Het driften ging me in de snellere bochten een stuk beter af. Aan het einde van de dag zelfs 90 procent van Bosuit gedrift.
waren jullie die gasten die met luchtzakken werken cannonball?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Luchtzakken?????????? hoe bedoel je?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als krik :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ARNO16V schreef:
Menno schreef:
ARNO16V schreef:Hebt er toevallig nog iemand zo'n J7T blok liggen waar die vanaf wil? :)
serieus op zoek?
Hangt van een paar dingen af, m'n broertje had het idee al een paar weken lang, om zo'n blok in z'n clio te monteren, is dat een beetje te doen? :)
Pak lekker een F7R. :wink: Plug and Play wat wil je nog meer??
ettore bugatti
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 5 dec 2005 21:33

Effe een weekendje weg en de hele thread is een puinhoop :)
Wel mooie foto's van een taxi gezien. Toyota's zijn niet echt mijn cup of thea, maar gaan wel goed haaks de bocht door.
Maar effe back to topic:
-Wat zijn serieuze veranderingen aan een F7R?
-Is een J7T inderdaad 60 a 70 kg zwaarder als een F-motor? (heb namelijk Safranes en Lagunas vergeleken en kwam op dat verschil uit)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

serieuze veranderingen aan een F7R:

-throttle bodies icm 'de rest' (nokkenassen, chip, uitlaatsysteem etc.) Resultaat: meer vermogen, bij vooral meer toeren.

-turbo. Nog meer werk en kosten als bovenstaande als je het goed wil doen, maar wel nog meer vermogen, en ook veel meer koppel, ook bij 3 a 4000 tpm.


En dat een J7T 60 a 70 kg meer weegt gaat er bij mij niet in. Hooguit 20 a 30 kg, maar je komt er maar op 1 manier achter: beide blokken wegen.

Gewichten van Lagunas en Safrane bekijken/vergelijken is zinloos.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Owja, je bent zot als je gaat proberen een J7T in een clio te krijgen, en iets minder zot als je het probeert in een 480 te krijgen als er een veel, en veel beter alternatief is: F7R
ettore bugatti
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 5 dec 2005 21:33

Waarom zijn Volvo rijders minder zot? :)

Iets er nog iets te verbeteren aan de kop van een F7R?
en zijn er ook ervaringen met speciaal ontworpen inlaatspruitstukken (grotere gasklep met indivuduele 'runners') of bestaan die niet?

En is een F4R niet een nog betere basis?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik denk dat je throttle boddies bedoeld? Daar zijn idd ervaringen mee op F7R/P blokken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ettore bugatti
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 5 dec 2005 21:33

nee, met throttle bodies wordt meestal bedoelt dat elke cilinder zijn eigen gasklep heeft.
Ik bedoel eigenlijk een setup als standaard, maar dan speciaal ontworpen voor meer vermogen.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ettore bugatti schreef:nee, met throttle bodies wordt meestal bedoelt dat elke cilinder zijn eigen gasklep heeft.
Ik bedoel eigenlijk een setup als standaard, maar dan speciaal ontworpen voor meer vermogen.
Voor meer vermogen wil je meer lucht...en kom je al snel uit op tb's. Met een ander inlaatspruitstuk is mischien wel iets te winnen (of verliezen), maar het originele spruitstuk is al best goed bedacht door Renault (Y)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Toevallig stond er op de meeting in de Zwolle een Clio met geklust inlaatspruitstuk. Maar std is zo gek nog niet, bij een F7R. Behoorlijk breed gebied qua koppel.
rev it like a rental
ettore bugatti
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 5 dec 2005 21:33

Nou, ik ben eruit hoor!
Zat op de site van Renault Sport te kukeluren en wat zag ik daar?
Een F4R uit de FR2000 (2l formule auto) voldoet perfect aan mijn specificaties in mijn eerste post.

16V; 1998cc; 82.7x93; 196BHP@7000rpm; 222Nm@4750rpm

Dat moet toch voldoende zijn? :)
Had nog geen lef gehad om te kijken wat zo'n blok kost.
Plaats reactie