F7R of J7T?
pussy... 

staat al een jaar stil...
boeit niet, een AE86 is net als een huis...ieder jaar worden ze duurder, dus een jaartje meer of minder...
niet dat ik hem ooit verkoop ofzo hoor
maar goed...dis dus off-topic...
boeit niet, een AE86 is net als een huis...ieder jaar worden ze duurder, dus een jaartje meer of minder...

niet dat ik hem ooit verkoop ofzo hoor

maar goed...dis dus off-topic...

Hangt van een paar dingen af, m'n broertje had het idee al een paar weken lang, om zo'n blok in z'n clio te monteren, is dat een beetje te doen?Menno schreef:serieus op zoek?ARNO16V schreef:Hebt er toevallig nog iemand zo'n J7T blok liggen waar die vanaf wil?

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
waren jullie die gasten die met luchtzakken werken cannonball?canonballman schreef:Wie noem jij een mietje, mietje?PtrGte schreef:ach...mietje![]()
"veilig" en "marge": allemaal termen gebruikt door lelleke mensen![]()
(PS: mooie drift trouwens met die champagne-bak van je op zandvoort op http://www.autofotos.nl/2005/CircDag051 ... G_5652.jpg ...kweetnie of het echt goed ging komen maar vooruit!)
Mr. Sideways![]()
Enne, NEE, die drift kwam niet goed, kun je op de daarop volgende foto zien. Ging iets te dwars. Is me in die bocht vaker gebeurd. Was niet mn favoriete bocht, net zo min als de Hugenholtz. Het driften ging me in de snellere bochten een stuk beter af. Aan het einde van de dag zelfs 90 procent van Bosuit gedrift.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Luchtzakken?????????? hoe bedoel je?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als krik 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Pak lekker een F7R.ARNO16V schreef:Hangt van een paar dingen af, m'n broertje had het idee al een paar weken lang, om zo'n blok in z'n clio te monteren, is dat een beetje te doen?Menno schreef:serieus op zoek?ARNO16V schreef:Hebt er toevallig nog iemand zo'n J7T blok liggen waar die vanaf wil?
Project: GTT Blue Sport
-
Effe een weekendje weg en de hele thread is een puinhoop
Wel mooie foto's van een taxi gezien. Toyota's zijn niet echt mijn cup of thea, maar gaan wel goed haaks de bocht door.
Maar effe back to topic:
-Wat zijn serieuze veranderingen aan een F7R?
-Is een J7T inderdaad 60 a 70 kg zwaarder als een F-motor? (heb namelijk Safranes en Lagunas vergeleken en kwam op dat verschil uit)

Wel mooie foto's van een taxi gezien. Toyota's zijn niet echt mijn cup of thea, maar gaan wel goed haaks de bocht door.
Maar effe back to topic:
-Wat zijn serieuze veranderingen aan een F7R?
-Is een J7T inderdaad 60 a 70 kg zwaarder als een F-motor? (heb namelijk Safranes en Lagunas vergeleken en kwam op dat verschil uit)
-
serieuze veranderingen aan een F7R:
-throttle bodies icm 'de rest' (nokkenassen, chip, uitlaatsysteem etc.) Resultaat: meer vermogen, bij vooral meer toeren.
-turbo. Nog meer werk en kosten als bovenstaande als je het goed wil doen, maar wel nog meer vermogen, en ook veel meer koppel, ook bij 3 a 4000 tpm.
En dat een J7T 60 a 70 kg meer weegt gaat er bij mij niet in. Hooguit 20 a 30 kg, maar je komt er maar op 1 manier achter: beide blokken wegen.
Gewichten van Lagunas en Safrane bekijken/vergelijken is zinloos.
-throttle bodies icm 'de rest' (nokkenassen, chip, uitlaatsysteem etc.) Resultaat: meer vermogen, bij vooral meer toeren.
-turbo. Nog meer werk en kosten als bovenstaande als je het goed wil doen, maar wel nog meer vermogen, en ook veel meer koppel, ook bij 3 a 4000 tpm.
En dat een J7T 60 a 70 kg meer weegt gaat er bij mij niet in. Hooguit 20 a 30 kg, maar je komt er maar op 1 manier achter: beide blokken wegen.
Gewichten van Lagunas en Safrane bekijken/vergelijken is zinloos.
-
Owja, je bent zot als je gaat proberen een J7T in een clio te krijgen, en iets minder zot als je het probeert in een 480 te krijgen als er een veel, en veel beter alternatief is: F7R
-
Waarom zijn Volvo rijders minder zot?
Iets er nog iets te verbeteren aan de kop van een F7R?
en zijn er ook ervaringen met speciaal ontworpen inlaatspruitstukken (grotere gasklep met indivuduele 'runners') of bestaan die niet?
En is een F4R niet een nog betere basis?

Iets er nog iets te verbeteren aan de kop van een F7R?
en zijn er ook ervaringen met speciaal ontworpen inlaatspruitstukken (grotere gasklep met indivuduele 'runners') of bestaan die niet?
En is een F4R niet een nog betere basis?
-
nee, met throttle bodies wordt meestal bedoelt dat elke cilinder zijn eigen gasklep heeft.
Ik bedoel eigenlijk een setup als standaard, maar dan speciaal ontworpen voor meer vermogen.
Ik bedoel eigenlijk een setup als standaard, maar dan speciaal ontworpen voor meer vermogen.
Voor meer vermogen wil je meer lucht...en kom je al snel uit op tb's. Met een ander inlaatspruitstuk is mischien wel iets te winnen (of verliezen), maar het originele spruitstuk is al best goed bedacht door Renaultettore bugatti schreef:nee, met throttle bodies wordt meestal bedoelt dat elke cilinder zijn eigen gasklep heeft.

-
Nou, ik ben eruit hoor!
Zat op de site van Renault Sport te kukeluren en wat zag ik daar?
Een F4R uit de FR2000 (2l formule auto) voldoet perfect aan mijn specificaties in mijn eerste post.
16V; 1998cc; 82.7x93; 196BHP@7000rpm; 222Nm@4750rpm
Dat moet toch voldoende zijn?
Had nog geen lef gehad om te kijken wat zo'n blok kost.
Zat op de site van Renault Sport te kukeluren en wat zag ik daar?
Een F4R uit de FR2000 (2l formule auto) voldoet perfect aan mijn specificaties in mijn eerste post.
16V; 1998cc; 82.7x93; 196BHP@7000rpm; 222Nm@4750rpm
Dat moet toch voldoende zijn?

Had nog geen lef gehad om te kijken wat zo'n blok kost.