
Na veel vijfen en zessen............ Nee.
Misschien alleen het feit dat het heengaan van DE vier ,waarschijnlijk, aanleiding is voor een paar mensen tot het opstarten van een nog mooier "projectje" op 4 gebied...
-----------------
<font color=red>[reclame] Te koop: radiateur R5 GT turbo, nieuw in doos [/reclame]
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-07 23:51 ]</font>
Misschien alleen het feit dat het heengaan van DE vier ,waarschijnlijk, aanleiding is voor een paar mensen tot het opstarten van een nog mooier "projectje" op 4 gebied...
-----------------
<font color=red>[reclame] Te koop: radiateur R5 GT turbo, nieuw in doos [/reclame]
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-07 23:51 ]</font>
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hee krullebol, is inderdaad jammer van je 4. Hoop voor je dat de overbouwing allemaal goed verloopt. Het zal nu wel een stuk makkelijker zijn denk ik, niet?? Alle problemen heb je waarschijnlijk in het verleden al opgelost.
Is wel jammer: Duurt het weer een jaar langer dat een Renault 4 een Time to Beat neerzet op de Ring
Of komt Menno dit jaar nog met zn 4 in actie?????
groeten
Is wel jammer: Duurt het weer een jaar langer dat een Renault 4 een Time to Beat neerzet op de Ring

Of komt Menno dit jaar nog met zn 4 in actie?????

groeten
Het is wel iets nieuws voor me. Ik vrijwel alles al wel eens aan een viertje los gehad en weer gemonteerd, maar ik heb nog nooit ff de carrosserie vervangen.
Maar verder wastie technisch volledig goed en ik ga er een beetje van uit dattie dat met een nieuw carrosserietje nog steeds is.
Overigens had Menno alleen de motorkap eraf om een mega-intercooler te plaatsen. Daar zit niets negatiefs bij!
Gegroet, Folkert.
Maar verder wastie technisch volledig goed en ik ga er een beetje van uit dattie dat met een nieuw carrosserietje nog steeds is.
Overigens had Menno alleen de motorkap eraf om een mega-intercooler te plaatsen. Daar zit niets negatiefs bij!
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Dat van die ring is wel jammer, want we hebben nog twee rondjes!!!
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Ja, we moeten eens kijken. Wacht ff ik kijk wel op de kalender van de ring.
...
Ok, nieuw topic over aangemaakt : <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 89&forum=6" TARGET="_blank">Hiero.</A><!-- BBCode End -->
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-08 12:47 ]</font>
...
Ok, nieuw topic over aangemaakt : <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 89&forum=6" TARGET="_blank">Hiero.</A><!-- BBCode End -->
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-11-08 12:47 ]</font>
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja , maar zon carrosserie zal wel niet heel veel voorstellen om die te vervangen, wel??
Weegt geen donder, is net een Meccano bouwdoos zon auto (geen hidden bolts e.d.) en je kent die auto al van binnen en van buiten denk ik. Weet van een Kever (zon Volkswagen, met zon rare motor) dat die koetsen met iets van 10 bouten (M10, M12???) zitten vastgebout aan het onderstel. Als Volkswagen zulke maten gebruikt zal dat bij een 4 wel M6 zijn, niet?? Om gewicht te besparen as in Ringklaar

Weegt geen donder, is net een Meccano bouwdoos zon auto (geen hidden bolts e.d.) en je kent die auto al van binnen en van buiten denk ik. Weet van een Kever (zon Volkswagen, met zon rare motor) dat die koetsen met iets van 10 bouten (M10, M12???) zitten vastgebout aan het onderstel. Als Volkswagen zulke maten gebruikt zal dat bij een 4 wel M6 zijn, niet?? Om gewicht te besparen as in Ringklaar


Precies.. het zijn naar mijn beste weten ongeveer 8 boutjes. M8 en M6 gemixt.. Het lastige zou de kit zijn, waarmee de delen het meest aan elkaar zitten...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Maar met me motortakeltje tillen we 'm er zo af, heeft die kit weinig meer terug te zeggen
. ('t zijn trouwens wel iets meer schroefjes, maar op 't verwijderen van die zwarte shell mogen we oefenen, dus lukt best)

rev it like a rental
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Die kit zegt dan inderdaad: "KNNNNAPPPPP" 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En toen???? 6 weken Ziektebed??????
Moet je idd wel een takel voor gebruiken. Heb hier een kale koets van een 5 aan de takel hebben hangen, en die was toch behoorlijk zwaar, ik schat toch een 400 kilo ofzo. Een 4 koets zal toch ook wel een 200 kg wegen, niet??
Moet je idd wel een takel voor gebruiken. Heb hier een kale koets van een 5 aan de takel hebben hangen, en die was toch behoorlijk zwaar, ik schat toch een 400 kilo ofzo. Een 4 koets zal toch ook wel een 200 kg wegen, niet??
daar krijg ik dan wel weer nostalgische gevoelens bij: mn mooie zwarte carrosserie proberen om zeep te helpen met een motortakel..
Maar alles voor het goede doel!
Maar alles voor het goede doel!
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 23 aug 2001 0:00
- Locatie: Maassluis, The Netherlands
- Contacteer:
Ja maar... ja maar... matzwart is toch al niet zo vreselijk "mooi", het is meer "wreed". Als je de volgende ook weer matzwart gaat spuiten (spuiten notabene) dan kun je deze koets netzogoed uitdeuken. Da's nog veel wreder. Staat lekker woest en je kunt je boodschappentas ook gewoon op het dak laten ploffen. Dondert allemaal niets. Je kent de zogenaamde rat-bikes? Maak hier een rat-car van. Of ga je de volgende een nifty donkerblauwe metallic-look geven?
Rat is goedkoop en indrukwekkend.
Rat is goedkoop en indrukwekkend.
kweenognie wat het wordt. Eerst maar eens kijken wat voor carrosserietje ik op de kop kan tikken. Ik heb al een rode op het oog (althans, dat is de enige die me tot nu toe is aangeboden). Mijn viertje was in het zwart "stoer", maar duidelijk niet zo verwaarloosd als een rat-car. Bovendien gooi ik nooit boodschappentassen in of op een viertje (daar hebbik een 205GTI1.9 voor)... Een kratje bier zou nog net toegestaan zijn IN mn viertje.
Het spuiten (jaja, nix geen gerol) van het andere carrosserietje moest ik nog maar eens met de spuiter van de zwarte bespreken.
Gegroet, Folkert.
Het spuiten (jaja, nix geen gerol) van het andere carrosserietje moest ik nog maar eens met de spuiter van de zwarte bespreken.
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
jazeker als die service ergens zou zijn wel!!!!!
nee maar ff serieus de sloperijen in den haag zijn echte afzetters, ze hebben weinig en als ze iets hebben dan vragen ze redelijk dure prijzen ervoor.
Rotterdamse sloperijen zijn goedkoper en (onbekende)sloperijen in de buurt van dorpen zullen heel goedkoop zijn. Maar je moet dan zoveel rondbellen daarom ga ik toch maar naar de sloop in den haag.
Voor die relais had ik in gedachte een tientje ofso. Voor die 15 piek verschil had ik wel veel bier kunnen inslaan !!!
greetz,
ed
nee maar ff serieus de sloperijen in den haag zijn echte afzetters, ze hebben weinig en als ze iets hebben dan vragen ze redelijk dure prijzen ervoor.
Rotterdamse sloperijen zijn goedkoper en (onbekende)sloperijen in de buurt van dorpen zullen heel goedkoop zijn. Maar je moet dan zoveel rondbellen daarom ga ik toch maar naar de sloop in den haag.
Voor die relais had ik in gedachte een tientje ofso. Voor die 15 piek verschil had ik wel veel bier kunnen inslaan !!!
greetz,
ed
Hi Ron,
Ik wil best wat betalen voor die koets. Tenslotte heb ik de schade niet veroorzaakt, dus er staat wat tegenover. Ik heb nog niet beslist, maar het aanbod is ongeveer als volgt: 3daagse racecursus op zandvoort eventueel met licentie... Vertel maar wat je dr voor wilt hebben. Ik heb wel er ondertussen wel een nieuwe hobby bij: Viertjes verplaatsen op een ambulance achter mijn P406. Sjesus, wat kan dat ding dat goed. (Zondagavond viertje ophalen: Ik sta met lege ambulance netjes rechts bij het verkeerslicht. Staat er een drammerig klein japans koekblik naast me. Ik denk: geintje, ik trek hem eruit... Kwaad dattie was.. Hij gassen bij volgende verkeerslicht... Ik hem er weer uit trekken... hihi, wat een lol...).
Maaruh, Ron, hoe is de staat van die koets?
Gegroet, Folkert.
ps, ik moet geloof ik wouter ff bellen...
Ik wil best wat betalen voor die koets. Tenslotte heb ik de schade niet veroorzaakt, dus er staat wat tegenover. Ik heb nog niet beslist, maar het aanbod is ongeveer als volgt: 3daagse racecursus op zandvoort eventueel met licentie... Vertel maar wat je dr voor wilt hebben. Ik heb wel er ondertussen wel een nieuwe hobby bij: Viertjes verplaatsen op een ambulance achter mijn P406. Sjesus, wat kan dat ding dat goed. (Zondagavond viertje ophalen: Ik sta met lege ambulance netjes rechts bij het verkeerslicht. Staat er een drammerig klein japans koekblik naast me. Ik denk: geintje, ik trek hem eruit... Kwaad dattie was.. Hij gassen bij volgende verkeerslicht... Ik hem er weer uit trekken... hihi, wat een lol...).
Maaruh, Ron, hoe is de staat van die koets?
Gegroet, Folkert.
ps, ik moet geloof ik wouter ff bellen...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Zegguh, Arie, jij woont toch relatief dicht in de buurt van die blauwe koets? Zou jij voor mij niet ff een kijkje willen nemen? Of de binnenschermpies voor nog wat zijn en of er niet teveel roest tussen de randen van de achterschermen zit etc??
Bij voorbaat dank en gegroet, Folkert.
Bij voorbaat dank en gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Ik zal vandaag ff gaan kijken. je hoort het wel. Wouter bellen wordt een probleem: nadat ie eerst zijn pinpas/identiteitskaart/rijbewijs/kentekenbewijs kwijt is geraakt, is ie nu zijn ?????? kwijt.
Ik heb hem vrijdagavond gesproken en hij begon er zelf over.
-----------------
<font color=red> Ben ff niet thuis; WD40 halen...............
en voor mijn auto kijk je <!-- BBCode Start --><A HREF="http://home.worldonline.nl/~ahmerts/R19page.html" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> ff
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-11 12:50 ]</font>
Ik heb hem vrijdagavond gesproken en hij begon er zelf over.
-----------------
<font color=red> Ben ff niet thuis; WD40 halen...............
en voor mijn auto kijk je <!-- BBCode Start --><A HREF="http://home.worldonline.nl/~ahmerts/R19page.html" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> ff
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-11-11 12:50 ]</font>
Bij voorbaat dank alvast...
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik zou toch voor die 3 daagse Zandvoort cursus gaan. Die zal altijd wel veeeel meer kosten als een 4 koets.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 23 aug 2001 0:00
- Locatie: Maassluis, The Netherlands
- Contacteer:
Zo te horen heb je helemaal geen koets meer nodig? Je rijdt het hele land af met een auto-ambulance achter je wagen volgeladen met viertjes. Maar goed. Mijn koets rijdt nog (lees: complete R4) met nul roest op binnenschermen en nul roest tussen de koets en achterschermen en een zeer goede bodem. Eigenlijk is het beter een basis voor een opknapbeurt, maar ja. Wat het kost?
Brrglpffftsss, eehhh.... 1100 gulden?
Een losse koets kopen is goedkoper denk ik. Ik heb ook eventueel de carrosserie van de donkerblauwe (icoon), maar da's ook weer een bijna compleet ding. Die is ook rond die prijs. Zoals je ziet wil ik ooit nog eens miljonair worden. Da's geen schande.
Brrglpffftsss, eehhh.... 1100 gulden?
Een losse koets kopen is goedkoper denk ik. Ik heb ook eventueel de carrosserie van de donkerblauwe (icoon), maar da's ook weer een bijna compleet ding. Die is ook rond die prijs. Zoals je ziet wil ik ooit nog eens miljonair worden. Da's geen schande.
Mmmm... das net jammer. Suggereert dattie zo goed is dat het eindeloos eeuwig zonde is om van dat viertje alleen maar de carrosserie te gebruiken. Ik dacht zelf meer aan een van af prijs van 250piek... (voor de carrosserie, de rest maggie terug hebben...)
Maar ik neem het mee in de besluitvorming omtrent de aanschaf van een koetsje...
Gegroet, Folkert.
Maar ik neem het mee in de besluitvorming omtrent de aanschaf van een koetsje...
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Ik heb ff gekeken naar dat hok van Wouter. Was redelijk slecht te zien. dat ding staat onder de bomen en zit onder de bladeren/mos enz.
Oke, binnenscherm (voor/rechts) zit er niet op. Aan de andere kant was het nodige roest zichtbaar. De achterschermen waren in redelijke staat. Geen gaten bij de kitrand, wel roestvorming (vooral rechts, links was zo te zien oke). Hij is zeker niet super, maar ik heb wel veel slechtere gezien. Heb je nog wat aan foto's ? Anders maak ik die wel ff een keer.
Oke, binnenscherm (voor/rechts) zit er niet op. Aan de andere kant was het nodige roest zichtbaar. De achterschermen waren in redelijke staat. Geen gaten bij de kitrand, wel roestvorming (vooral rechts, links was zo te zien oke). Hij is zeker niet super, maar ik heb wel veel slechtere gezien. Heb je nog wat aan foto's ? Anders maak ik die wel ff een keer.
Thanks Arie. Harry heeft daarentegen nog wel een aardige staan. Ik denk dat ik er daar eentje ga halen. Ff steunpunt noord steunen... Alles onder voorbehoud van andere aanbiedingen.
Gegroet, Folkert.
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
kan zaterdag nog wel ff een blik werpen denk ik. (niet te hard, dan gaat ie er doorheenOn 2001-11-13 19:24, Folkert
wrote:
Thanks Arie. Harry heeft daarentegen nog wel een aardige staan. Ik denk dat ik er daar eentje ga halen. Ff steunpunt noord steunen... Alles onder voorbehoud van andere aanbiedingen.
Gegroet, Folkert.

rev it like a rental
Dat zou wel helemaal mooi zijn!
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Het heeft ff geduurd, maar dan maak ik ook wel melding van dat de restauratie van de body van mijn viertje gelukt is:
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... opage.html
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... opage.html
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
gezien het anndere topic hieronder, misschien ff de naam van het topic wijzigen folkert?
Het is nogal een oud topic, maar je hebt gelijk.. Ik zal ff mn best doen.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
On 2002-03-20 22:14, Folkert
wrote:
Het heeft ff geduurd, maar dan maak ik ook wel melding van dat de restauratie van de body van mijn viertje gelukt is:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... opage.html" TARGET="_blank">httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at/fotopage/fotopage.html</A><!-- BBCode End -->
Het ziet er weer mooi uit folkert, goed kleurtje ook 
Is jouw auto qua chassis opbouw nou wezenlijk anders dan die van menno? ik kan me bij hem die versnellingsbak door de voorste chassisbalk heen niet herinnerren ... (zal best hoor, maar ik denk , misschien zijn er verschillende methoden.)

Is jouw auto qua chassis opbouw nou wezenlijk anders dan die van menno? ik kan me bij hem die versnellingsbak door de voorste chassisbalk heen niet herinnerren ... (zal best hoor, maar ik denk , misschien zijn er verschillende methoden.)