[R5 GTT] <> te koop, einde project <>

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Zit niet zo vast beneden, dat weet ik wel :)

Het is mij prima gelukt met de voorste en achterste skirts er nog op, maar als je die ervanaf haalt is het makkelijker.

Maar ik zou ze laten zitten, want je zal niet de eerste zijn die de hele bevestigign van de voorskirt afbreekt als je 't wil losdraaien. Rotte klomp roest over het algemeen :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
1nsane

Riël schreef:Zit niet zo vast beneden, dat weet ik wel :)

Het is mij prima gelukt met de voorste en achterste skirts er nog op, maar als je die ervanaf haalt is het makkelijker.

Maar ik zou ze laten zitten, want je zal niet de eerste zijn die de hele bevestigign van de voorskirt afbreekt als je 't wil losdraaien. Rotte klomp roest over het algemeen :p
maar zitten die dingen dan gepopnagelt of zit het dan inmiddels bij mijn gtt anders? nouja ik ga morgen wel ff kijken, hoop dat ik er aan toe kom want ik voel me aardig beroerd (ja ook eigenaren van reno's kunnen zich niet 100% voelen :P)
1nsane

vandaag wat dingetjes gespoten , grilletje is weer mooi wit en achterklep weer vrij van roest straks de rest nog spuiten :D
Ollie

Goed bezig (Y)
1nsane

zo had gelukkig nog wat poly plamuur staan, vandaag alle steenslag, plekjes en roest behandeld, zaten nogal wat roestplekjes op, met name bij de achterruit, bij de deurpost links zat rechtsonder een hele plek maar daar zat ook nog een gaatje van ongeveer een halve cm.
helemaal weggeplamuurd, en gespoten, moet nu alleen nog die lange deuk in het dak doen, de scheur in de bumper (deze moet ik echt gaan polyesteren met matjes want deze is behoorlijk groot) het idee is om dan ook gelijk dat sleepgat dicht te maken, dit is zeker behoorlijk wat werk maar heb goede hoop daar ik int verleden veel boten heb gerepareerd met polyester etc. zogauw ik me camera terug heb maak ik er wat fotos van!
en zogauw ik over 2 weken me salaris heb gaat er wat stof gekocht worden, gelukkig doen mijn buren in stof dus die kunnen vast wel wat voor mij regelen ;)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Je pakt het serieus aan! (Y)

Veel succes en maak wat foto's!
1nsane

Chris schreef:1nsane, heel veel plezier met je GT. Heb hem op AutomaXX bekeken, en het is nog een gaaf bakkie om te zien! (Y)

Kom er gauw mee naar de meeting in Leiden op vrijdagavond. 8)
tot hoelaat duren die vrijdag avond meetings? wil namelijk best komen maar werk tot een uurtje of half 10 dus dan wordt t al gauw lastig, zou best x vrij kenne nemen
1nsane

oke hier komen de fotos, de eerste foto is de deurpost waar een behoorlijke kale plek zat met roest en een klein gaatje, zie je na een half uurtje werk gelukkig niets meer van :D, op de eerste fotos bij de topicstart kan je aan de bestuurderszijde wel zien dat er een plek zit helaas had ik geen fotos van hoe dat eruit zag:P

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40192.jpg[/img]

volgende keer toch betere krantjes nemen om af te plakken, er is wat nevel op de deurrubbers gestrand :P

hieronder: andere deurpost, zelfde verhaal, ook een kale plek, wel minder groot maar ook met een heel klein roestgaatje, overgens ga ik de bestuurdersdeur nog richten want die hangt een beetje naar onder door gebruik door de jaren heen, zou zonde zijn van me spuit/plamuur/opvul werk zijn want die deur schuurt er beetje langs.

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40198.jpg[/img]

dit was eerst het theater van een door zware steenslag geteisterde bumper, zaten echt heeeele diepe halen op, nu niet meer :P rubbers zitten ook weer spuitnevel op, zal de wind wel geweest zijn :S maarja die rubbers gaan er ook af, komen nieuwe stukken voor in de plaats want deze zijn toch krom als een hoepel

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40195.jpg[/img]

achterruit, zat ook een hele rand roest, rubbertje ff gelift, met de staalborstel en gespoten, en weg is de roestduivel :P

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40196.jpg[/img]

en nog een mooie shot van voren :P

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40197.jpg[/img]

ook ga ik vandeweek ff naar de garage want ik kwam er achter dat de rechter voortrein niet helemaal koosjer is, is ook aan het band te zien omdat die aan de buitenrand meer slijtage heeft, gewoon ff laten uitlijnen en richten die hap :D
Steven
Car: M536

Deuren kun je niet richten, daar moeten meestal gewoon nieuwe deurpennen in. Til je deur maar eens op, dan zul je 9 van de 10x zien dattie ontzettende speling heeft.

En dat spuitwerk doe je wel heel knullig dat je de boel niet ff netjes afplakt. Vooral je kentekenplaat...
Gelukkig kun je met thinner dat nog wel schoonkrijgen

Ben ook benieuwd hoe lang het duurt voor de roest er weer doorheenkomt. :p
1nsane

ik geloof dat ik duidelijk gezegd heb dat ik het had afgeplakt met krant op de een of andere manier toch nevel onder gekomen, t is ook alleen terhoogte van het nummerbord, terwijl ik over de gehele breedte de bumper gespoten heb, en alles is ontroest met een staalborstel op de boormachine, plekje bij de deurpost ook nog met roestoplosser.
Nadeem

Netjes gedaan hoor (Y) Het resultaat mag er wezen :worship:
1nsane

ook nog die deuk gefixt aan het rechterportier, zat een deuk met roest erop, denk ooit wat geraakt ofzo, was wel wat plamuurwerk want t was nogal diep plekje, je ziet nog wel dat de plek wat naar binnen staat maar dat zal ik een keer mooi moeten uitkloppen maar in het midden zat dus een diepe deuk:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40194.jpg[/img]

toch nog een fototje gevonden van hoe de deur eruit zag VOOR de reparatie :) op de foto niet goed te zien maar er zit, correctie, zat ook een gaatje dit is dus de bestuurderskant die het ergste schade had:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40188.jpg[/img]

en ter vergelijking het resultaat na:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40192.jpg[/img]
Vos

Steven schreef:En dat spuitwerk doe je wel heel knullig dat je de boel niet ff netjes afplakt. Vooral je kentekenplaat...
Gelukkig kun je met thinner dat nog wel schoonkrijgen
:lol:
Steven schreef:Ben ook benieuwd hoe lang het duurt voor de roest er weer doorheenkomt. :p
ik ook
:p
Florus

Roest komt er zeken weten weer door,met de staalborstel haal je het niet weg,moet je echt met de slijptol of straalpistool doen.

Ik knal altijd eerst de staalborstel er overheen om het losse roest weg te halen,en daarna de slijptol of stralen,net zo lang tot je vers glimmend staal ziet 8) ,zie nog steeds zwarte pitjes,of donkerkleurig ijzer,dan komt de roest er binnen korte tijd weer doorheen (N) .
Roy
Moderator

Had je je bumper niet ff kunnen demonteren. Die zit maar met 4 boutjes vast en dan kan je hem ff netjes spuiten. Dit is idd een beetje knullig zo :)
1nsane

Florus schreef:Roest komt er zeken weten weer door,met de staalborstel haal je het niet weg,moet je echt met de slijptol of straalpistool doen.

Ik knal altijd eerst de staalborstel er overheen om het losse roest weg te halen,en daarna de slijptol of stralen,net zo lang tot je vers glimmend staal ziet 8) ,zie nog steeds zwarte pitjes,of donkerkleurig ijzer,dan komt de roest er binnen korte tijd weer doorheen (N) .
had het met een staalborstel op een boor gedaan, net zolang tot er geen bruine troep meer was te zien kaal staal dus, was wel rotwerk vooral bij die plek bij het bestuurders portier maar daar heb ik roestoplosser overheen gesmeerd :P
Laatst gewijzigd door 1nsane op za 20 aug 2005 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1nsane

iemand had ooit op deze gtt de voorzijruiten geblindeerd :S maarja dat is er toen ook weer afgehaald, half de onderste randen zijn bij het verwijderen maar overgeslagen :P heeft me een uurtje frutten met een klein hobbymesje gekost maar het is er allemaal af zonder schade :)

dit dus:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40189.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik denk dat het janken word als je je skirts en afhaald en als je je achterbumper doet ga je ook ff schrikken , maar ik heb al gezien ( aan de foto's) dat je een handige donder bent .
Dus het gaat vast lukken Suc6 met je project .....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

1nsane schreef:
Chris schreef:1nsane, heel veel plezier met je GT. Heb hem op AutomaXX bekeken, en het is nog een gaaf bakkie om te zien! (Y)

Kom er gauw mee naar de meeting in Leiden op vrijdagavond. 8)
tot hoelaat duren die vrijdag avond meetings? wil namelijk best komen maar werk tot een uurtje of half 10 dus dan wordt t al gauw lastig, zou best x vrij kenne nemen
Je woont er toch in de buurt? Hoe mooier het weer, hoe langer het duurt... En als je om 22:00 aankomt, ben je echt niet te laat..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
1nsane

ik zal er bij zijn a.s. vrijdag avond! samen met een maat van mij :)
1nsane

jochem de haas schreef:Ik denk dat het janken word als je je skirts en afhaald en als je je achterbumper doet ga je ook ff schrikken , maar ik heb al gezien ( aan de foto's) dat je een handige donder bent .
Dus het gaat vast lukken Suc6 met je project .....
met die skirts zou je wel gelijk kunnen hebben ja, bij de bumper heb ik zover ik er met me dunne handen bij kon nix gevoeld en plekken als de wielkasten, dat was nog ok, maarha gelukkig heeft een van me beste maten een lasapparaat :D
-Ray-
Contacteer:

die ramen haal je er zo uit hoor, ken je alles weghalen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
1nsane

net de bumper gedemonteerd, hoewel na de eerste bout had ik hem eigenlijk al in me handen :S zat met 2 boutjes vast van de 4, wonder dat ie er nog niet vanaf was gedonderd :P anyway halve dag bezig geweest met polyester en plamuur en ik ben tot nu toe tevreden over het resultaat

hieronder: zo zag het eruit VOOR de operatie, een groot gat, en een scheur die van het gat helemaal richting het wiel liep, was net niet helemaal doorgescheurd en afgebroken.

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40187.jpg[/img]

bumperl0ze 5:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40203.jpg[/img]

en weg scheur!! sleepgat ook maar dichtgemaakt, vind t veel mooier als het helemaal dicht is, het kunststof was redelijk vervormd door whatever een vorige eigenaar er mee geraakt heeft, moest dus met een lijmklem het zwikkie bij elkaar houden, heb zoveel mogelijk origineel materiaal hergebruikt om het geheel uiteindelijk zoveel mogelijk in de originele vorm te krijgen:

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40201.jpg[/img]

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40202.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door 1nsane op zo 21 aug 2005 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
1nsane

op de een of andere manier ist net of die plek waar t gat zat is gephotoshopped :P zal wel met de lichtval te maken hebben ofzo
ARNO16V
Contacteer:

Ziet er goed uit! nu die zwarte bumperstrip d'r nog af en strak plemuren, en dan issie helemaal gaaf! :p
1nsane

toch nog maar ff de moeite genomen om hem in de primer te zetten, kan het lekker drogen vannacht en je ziet mini oneffenheidjes beter, gelukkig viel dat zeer mee dus morgen kan ik hem in de lak zetten :D

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40204.jpg[/img]

enneh die rubbers haal ik eraf, ik heb al nieuwe lapjes rubber in de bestelling, bedoeling is dat de gtt zoveel mogelijk in originele staat terug komt met wat verbeteringetjes ;) dat mislamp kapje heb ik maar late zitten ff komen toch nieuwe mistlampen op met van die witte antisteenslag kapjes zoals ze op me clio zaten :)maar dat framepje wat er nu nog op zit houdt een deel van de mistlamp bevestiging bij mekaar dus laat ik ff zitten tot ik weet hoe ik dat ga maken :), morgen ook ff de bevestigingspunten van de bumper maken want maar 2 schroeven is beetje tricky ;)
1nsane

vandaag afgelakt en gemonteerd :D niet slecht al zeg ik het zelf :)

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b277/ ... A40208.jpg[/img]
ARNO16V
Contacteer:

Ziet er goed uit!
Laatst gewijzigd door ARNO16V op ma 22 aug 2005 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

:worship:
1nsane

als ik klaar ben met het restaureren van de buitenkant dan gaat de binnenkant onder handen worden genomen, te verwachten: gehele interieur renovatie, een juicy installatie ;), customized stoelen. maarrr ik ben nog op zoek naar:

een dubbeldins middenconsole :D ga de ramen ook electrisch maken.
ARNO16V
Contacteer:

Heb je daar een dubbeldins console voor nodig?
Als je elektrische ramen in wilt dan kun je daar op de sloop gewoon een console uit een R5 halen waar al schakelaars in zitten toch?
Is toch het makkelijkst?
1nsane

ja maar vind een dubbeldinsje wel mooi :P
Calle

Wel mooi gedaan, je ziet niets meer van de scheur, maar de lip loopt niet helemaal recht lijkt het wel, net onder de gril lijkt een knikje te zitten. En zoals het een 5-je betaamd hangt de bumper niet helemaal recht :D...
1nsane

ja dat is zo t is maar heel miniem je ziet t in real life eigenlijk niet eens maar dat kwam omdat het daar heel erg beschadigd was, miste gewoon een stuk en je kan maar beperkt aanlengen met polyester ik ga nog ff kijken of ik het nog netjes kan wegwerken maar het stoort me niet eigenlijk.
Rob

Wel leuk om te zien dat je de GTT van Nick uit Ulestraten bent aan het opknappen. Zo te lezen is ie bij jou in goede handen! (Y)
Succes drmee
Plaats reactie