Williams Frank - Klussen aan de remmen...
-
dat zeg ik... 

-
zo, weer een jaar APK 

-
volgende probleem. er komt een ratelend/tikkend geluid bij m'n linkerwiel vandaan. uit de diverse topics op de site zou ik kunnen concluderen dat het iets te maken heeft met de aandrijfas.
brezan gebeld, een aandrijfas is niet leverbaar
de renault dealer levert ze alleen nog nieuw a 314 euro, doen we dus niet. brezan levert wel een homokineet.
nu is de vraag, is deze homokineet makkelijk te vervangen of kan ik beter de complete aandrijfas vervangen?
brezan gebeld, een aandrijfas is niet leverbaar

nu is de vraag, is deze homokineet makkelijk te vervangen of kan ik beter de complete aandrijfas vervangen?
Geen enkele williams heeft ABSFlorus schreef:Heb het zo nog nooit gezien,heb pas bij m'n oude williams de a-remmen vervangen,
daar zat het het zelfde als bij m'n 5GTT,zonder die Torx.
Heeft jou Williams soms ABS ?
Gewoon over je schouder gooien

-
Als het alleen bij rechtuit rijden is dan is het niet zeker dat het de as is.Frank M schreef:volgende probleem. er komt een ratelend/tikkend geluid bij m'n linkerwiel vandaan. uit de diverse topics op de site zou ik kunnen concluderen dat het iets te maken heeft met de aandrijfas.
brezan gebeld, een aandrijfas is niet leverbaarde renault dealer levert ze alleen nog nieuw a 314 euro, doen we dus niet. brezan levert wel een homokineet.
Een defecte as/homokineet uit zich meestal in het 'knokkelen' bij het nemen van een bocht (max. stuuruitslag)
-
is dit te doen zonder speciaal gereedschap?Menno schreef:Linksvoor, daar zit geloof ik een borgveer binnenin de homokineet. Je zit minstens tot je knieeen in 't vet, maar vervangen is te doen.
het is zowel rechtdoor als in de bocht. bocht naar links hoor ik m bijna niet, rechtuit en bocht naar rechts hoor ik m vrij goed. klinkt als een spijker in mn band zeg maar...canonballman schreef:Als het alleen bij rechtuit rijden is dan is het niet zeker dat het de as is.
Een defecte as/homokineet uit zich meestal in het 'knokkelen' bij het nemen van een bocht (max. stuuruitslag)
dit zijn goeie berichten, daar de aandrijfas van een williams niet heel makkelijk te krijgen isSteven schreef:Was de 19-16v as niet even lang als die van de Williams?

-
- Contacteer:
is je accu probleem al opgelost?
-
hey ad,
nee ook nog niet. accu was weer leeg, maar nu verdenk ik de accu zelf ook. lampje brandt in ieder geval niet meer.
nee ook nog niet. accu was weer leeg, maar nu verdenk ik de accu zelf ook. lampje brandt in ieder geval niet meer.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Hé Frank! Als een aandrijfas van een 19 16v echt past zou je Bart V. ff kunnen PMen..misschien heeft die er nog wel 1 liggen voor je! scheelt weer knaken 

-
bedankt voor de tip paul... 

-
- Contacteer:
nee omdat de accu leeg isFrank M schreef:hey ad,
-
hehehe(Hoolie)-Ad schreef:nee omdat de accu leeg isFrank M schreef:hey ad,
neeeeeee, als ik rij! lampje deed knipperen enzo. stekker er af, die was helemaal wit uitgeslagen. schoongemaakt en contactspray er in. aangesloten en geen knipperlampje meer

-
- Contacteer:
haha ok danFrank M schreef:hehehe(Hoolie)-Ad schreef:nee omdat de accu leeg isFrank M schreef:hey ad,
neeeeeee, als ik rij! lampje deed knipperen enzo. stekker er af, die was helemaal wit uitgeslagen. schoongemaakt en contactspray er in. aangesloten en geen knipperlampje meer
-

maar kan de homokineet zonder speciaal gereedschap worden vervangen menno?
-
Menno schreef:Yeps, alleen een passend borgveertangetje.
En veel geduld, en achteraf in je blote reet ff door de wasstraat. Het is een ontzettend geklooi en geklieder.

thnx!
-
Menno schreef:
En veel geduld, en achteraf in je blote reet ff door de wasstraat. Het is een ontzettend geklooi en geklieder.

Maar waarin verschilt een 19 as dan van een Willy as?
Is de 19 as langer of korter? En hoeveel scheelt dat dan?
-
goed, de assen zijn er na veel geklooi uit. ad en menno, nog bedankt voor jullie adviezen
met name de metalen driehoekige afdek-kap die op de bak zit geschroefd was een leuke klus. uiteindelijk met een ratel en 3 verlengstukken kon ik er bij...
bij de linkeraandrijfas zat er een lager, nog voor de homokineet aan de bakzijde wat van ellende uit elkaar viel. leek me niet helemaal gezond.
komend weekend ruilassen halen en weer monteren. ik hoop dat dit net zo goed gaat als verwijderen

bij de linkeraandrijfas zat er een lager, nog voor de homokineet aan de bakzijde wat van ellende uit elkaar viel. leek me niet helemaal gezond.
komend weekend ruilassen halen en weer monteren. ik hoop dat dit net zo goed gaat als verwijderen

-
op deze foto zie je achterin de hoes nog een lager. nu klinkt dit niet meer gezond bij mij. weet iemand of dit lager los te bestellen is, waar het voor dient en hoe ik het los moet krijgen?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Clio ... fas_53.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Clio ... fas_53.jpg[/img]
-
zitten alle pinnetje nog in het naar boven staande tonnetje die borging ziet er namelijk niet helemaal gezond uit.
dat lager in die hoes kan je niet los verkrijgen moet je de hoes compleet verv.
Waar het voor dient: die hoes zit vast geklemt op de bak en de as draait daar heb je een lager voor nodig anders zou de hoes scheuren.
Hoe te vervangen haal de borging voor die driepoot los met een die tik je er voorzichtig af met een hamer een een drevel.
Dan kun je de oude hoes eraf slopen en de nieuwe met beleid monteren
Waar het voor dient: die hoes zit vast geklemt op de bak en de as draait daar heb je een lager voor nodig anders zou de hoes scheuren.
Hoe te vervangen haal de borging voor die driepoot los met een die tik je er voorzichtig af met een hamer een een drevel.
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
80 euro hebje een nieuwe oke is wel met een beetje korting
-
hehehe dit is mijn aandrijfas nietRobert-Jan schreef:zitten alle pinnetje nog in het naar boven staande tonnetje die borging ziet er namelijk niet helemaal gezond uit.

bedankt voor je uitleg

-
een as?jochem de haas schreef:80 euro hebje een nieuwe oke is wel met een beetje korting
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jep ,scheeld een hoop gekloot
-
scheelt wel gekloot. maar ik heb tot op heden nog geen goedkopere kunnen vinden dan Mabo. Die levert er een om en nabij de 250-300 euro 
ruilassen voor de williams zijn niet te vinden...

ruilassen voor de williams zijn niet te vinden...
-
de t@ring voor een normale 16V kost een ruilas bij de dealer 122 ex.
wat zou een willy as dan wel niet kosten
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
euh oke dan zit ik er misschien naast ...maar probeer reno cars eens in rotterdam vlistkade 40 telnr 010 4378821 en roep mijn naan terloops ff ( ik weet niet of het helpt ) die kan namelijk aan veel dingen komen en de prijs valt mij altijd mee
-
ga ik morgen doen, thnx jochem 

-
dit zijn prijzen voor een nieuwe as. ruilas voor een williams kan ik niet vinden...Robert-Jan schreef:de t@ring voor een normale 16V kost een ruilas bij de dealer 122 ex.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
koop dan ook een echte autoFrank M schreef:dit zijn prijzen voor een nieuwe as. ruilas voor een williams kan ik niet vinden...Robert-Jan schreef:de t@ring voor een normale 16V kost een ruilas bij de dealer 122 ex.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
nu al slaapFrank M schreef:
jaren gaan tellen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.