Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Goof

Mijn GT is vorige week verlaagd, maarre.... ben bang dat alle 4 mijn schokbrekers over zijn, achter iig.
Beetje jammer, ik heb nu niet echt het geld die nu te vervangen maar moet toch gaan gebeuren; wegligging volkomen butt bij hoge snelheden.
Arjen

Aan de voorkant heb ik al Bilstein veerpoten zitten. Ik heb de verlagingsveren die al op de originele Renault veerpoten zaten, toen ik de auto kocht, daarop overgezet.
Arjen

Gwoonweg fantastisch die Koni's. NIET DUS. Ben er net mee bezig geweest. Zo uit de doos werken ze als een versleten fietspomp. Dus: verstellen die dingen. Zit er een soort Donald Duck bij als handleiding. Oftewel, alleen plaatjes zonder getallen erbij en enige logica. Alsof Walt Disney dronken was toen hij het tekende. NU heb ik dus 1 demper die nog steeds werkt als een oude fietspomp, alleen met bijgeluiden. De andere wil ik nu eigenlijk cadeau doen aan het leger. Misschien handig voor onder een tank. Maar ik moest er met al mijn gewicht aan gaan hangen om hem weer uit te krijgen.

Ga eerst wel weer ff langs de leverancier. Kijken wat die ervan zegt.
Abel
Über-Spammer

hmm das bout.

Suc6 :wink:
Arjen

Nou, ben net een uur bij de leverancier geweest. Die kijken en bellen naar de groothandel. Is van 1 schokbreker het verstelmechanisme kapot. Gaat de groothandel nog moeilijk doen ook !! FOUT !!!

Moeten ze net bij mij wezen. Ik zou er met een hamer op geslagen hebben ? Heb ik daarna zeker de demper weer overgespoten. En ik moest ze niet verstellen. Dat hobbelt zo op klinkerwegen en laat staan als je je schoonmoeder nog is in de auto krijgt......

DAN HAD IK WEL EEN CITROEN BX GEKOCHT !!!!!!!!

Dat ding moet aan de weg kleven. Affijn, ze sturen er nu 1 op (rechtsstreeks van de fabriek). Duurt 1 a 2 dagen en de leverancier regelt het dan verder met de groothandel. Kost me geen geld. Al stond ik wel op het punt om te zeggen dat ze die dingen in hun #%$^#^%#$ mochten steken en wel ff twee Bilsteins zou halen.

Jammer, denk je toch goed spul te kopen en krijg je zo'n reaktie. Over de de automaterialen zaak verder niets dan lof. Die deden hun best en gingen meteen overal achteraan bellen.
canonballman

Ja, zoiets verwacht je toch niet van Koni. En dan van die leipe opmerkingen dat je er met een hamer op zou hebben geslagen.......
Mn neefje van 3 doet dat nog niet!!

Ik ga toch ook eens informeren voor sport dempers. Ben wel Koni fan (nu een beetje minder), maar die hebben geen kortere zuigerstangen voor max. verlaging. Apex misschien wel............ WEET IEMAND DIT??

Jamex adverteert ook met kortere zuigerstangen, maar ja, dat merk hè!!!

Om trouwens terug te komen op het Negatieve Wielvlucht met Monroe Sensatracs onder een GTT- verhaal:
Was zaterdag dus bij Jan Uitlijn geweest, en die GTT heeft zo dus 5 graden negatieve wielvlucht voor!!!!!! Hadden ze nog nooit meegemaakt!!
Maakten ze een opmerking: Heb je hier soms een speciaal onderstel onder??? Ik zeg NEE, gewoon Monroes. Zegt ie: Kan niet. hij kijken......Verrek, ja!!!

Kreeg mn auto trouwens amper de brug op. Met 2 man omhoog moeten tillen, en toen nog met subframe en uitlaat ertegenaan
Arjen

De Bilstein sprintline serie schijnt ook kortere zuigerstangen te hebben. Ook G-max maakt ze met kortere stangen. Weet niet of ze wel voor elke auto te krijgen zijn.
Arjen

Heb net de Koni's onder de 19 gezet. Hij kleeft nu aan de weg en is toch nog redelijk soepel. Misschien nog te soepel. Dat moet ik nog ff aanzien. Anders kan ik ze nog een stuk verstellen. Nu nog ff sparen voor een paar Koni's aan de voorkant.
canonballman

Hee Bilstein dus. Dat hebben ze ook bij Biesheuvel.......
Plaats reactie