Clio 16v Schakelen
Je moet effe die spanner opnieuw in de beginpositie zetten.
-
- Contacteer:
Gewoon een kwestie van zoeken dus....

Riël schreef:Als de kabel niet goed over het pedaal loopt, dus niet in de 'banen' waar ie inhoort, dan werkt de afstelling ook niet.
Ook als de kabel te stroef gaat, dan werkt de afstelling ook nietDie pedalen kunnen kapot gaan (1x gezien) maar meestal is 1 van de 2 opties de oorzaak. De spanner wordt nl elke keer opnieuw bediend. Als de kabel scheef ligt of gaat stroef, trekt deze de spanner niet genoeg aan en heb je maar een kleine 'effectieve' slag.
Voel, als je de pedaal bedient en weer naar boven trekt, of de kabel die naar buiten gaat, echt strak blijft staan. Als de kabel te stroef gaat, staat ie iewat bol als de pedaal boven is. Dan moet je de koppelingskabel vervangen (wat eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee is als je n nieuwe koppeling monteerd. Ding kost 2 tientjes en je voelt 't verschil goed.
De gtt die we te koop hebben heeft ook n nieuwe koppeling + kabel, en die duw je met een pink in bij wijze van spreken!
Riël schreef:Aan die pedaal zit een vertanding, en daarboven zit een haak met 2 van die tanden die erin valt. Nu duw je de koppeling helemaal in, dan duw je die veer omhoog en dan geef je de kabel wat speling. Nu trap je 2x op de koppeling waardoor ie weer terugzakt naar een nieuw tandje en hij strakker staat. Die moet ie automatisch doen. In het ongunstige geval zijn de (plastic) tandjes versleten en kan hij dus niet inhaken waardoor je kabel te slap hangt.
Kijk er gewoon eens naar. Lamp erbij, kop onder de pedalen en loeren hoe het werkt. Het is niet zo makkelijk uit te leggen, maar makkelijk te zien.
Succes!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
ik heb 's ff gekeken naar dat vervangen, maar zo makkelijk is dat nog niet ...
Bekleding weghalen is alleen al een klus. Weet iemand hier een truukje ervoor? Misschien dat ik dat dan nog ff snel doe voordat de nieuwe eigenaar ermee gaat rijden (als die zich hier meldt)
Bekleding weghalen is alleen al een klus. Weet iemand hier een truukje ervoor? Misschien dat ik dat dan nog ff snel doe voordat de nieuwe eigenaar ermee gaat rijden (als die zich hier meldt)