[R19 16v] Project TMC
Weer wat opgemerkt,
Stationair 900 toeren,
10seconden later regelt ie zich zelf naar 1200a1300
10seconden later regelt ie zich zelf weer naar 900
Geen tps dan dan schommelt ie veel sneller!
(edit)
Bougies zijn ook alle 4 zwart!
Zo loopt ie stationair:
http://www.minddrive.nl/bagger%20lopen.avi
Stationair 900 toeren,
10seconden later regelt ie zich zelf naar 1200a1300
10seconden later regelt ie zich zelf weer naar 900
Geen tps dan dan schommelt ie veel sneller!
(edit)
Bougies zijn ook alle 4 zwart!
Zo loopt ie stationair:
http://www.minddrive.nl/bagger%20lopen.avi
Map sensor gewisseld geen effect,
Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.
Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.
Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
En ik heb geen rijsnelheid signaal
Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.
Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.
Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
En ik heb geen rijsnelheid signaal
Distributie staat gewoon, Aldus me broer!Bart V schreef:Toch eens een andere ecu proberen....je moet dingen uitsluiten met dit soort zoek-storingen.
meet ook nog eens je compressie...en conrtroleer ook de timing eens van de distributie.
Compressie wil ik nog wel een x testen,
Was vorige x 12bar
Weer wat uitgevonden,
Heb koudestart injector uitgeschakeld door de stekker los te halen, Maar koud blijft hij elke x zonder hort of stoor goed op gas reageren!
Maar de stekker is eraf,
Tijd om me serieus zorgen te gaan maken
80-120 in 3 8,73 sec
80-120 in 5 26,96 !!!
Heb koudestart injector uitgeschakeld door de stekker los te halen, Maar koud blijft hij elke x zonder hort of stoor goed op gas reageren!
Zou het dan zo kunnen zijn dat ie in de open stand vast staat?Menno schreef: Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de eindtrap van die koude-start injector er uit fikt. Dat herken je wel aan de ravage in je computer.
Maar de stekker is eraf,
Tijd om me serieus zorgen te gaan maken
80-120 in 3 8,73 sec
80-120 in 5 26,96 !!!
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Chrissie, kijk ff op het Team 19 16v forum. 

Wanhopig wordt ik ervanMenno schreef:Die koude start injector doet een minimale tijd iets, bij arctische omstandigheden. Bij dit weer doet dat ding zowiezo nix, dus niet zo raar dat 't niet uit maakt of de stekker er aan hangt of niet.
Ik hoop dat het werkelijk helpt, Anders zou het betekenen dat de motor gewoon versleten is, Maar dat lijkt me niet met 1liter olie op 10.000kmMarcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Chrissie, kijk ff op het Team 19 16v forum.
das misschien ook een goeieTMC16v schreef:Map sensor gewisseld geen effect,
Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.
Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.
Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
En ik heb geen rijsnelheid signaal

Geen rijsnelheids signaal zou er nix mee te maken moeten hebben toch met acceleratie van de motor? Dan moet ik opzoek naar andere kabel denk ik.PtrGte schreef:das misschien ook een goeieTMC16v schreef:Map sensor gewisseld geen effect,
Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.
Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.
Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
En ik heb geen rijsnelheid signaal
Wat bedoel je nou precies? Eerst vond je 't te laag, maar die waardes waren nix mis mee.TMC16v schreef:Niemand?
mapsensor registreert nog steeds teveel onderdruk!
Wat voor druk meet je volgas? Als daar 't probleem zit, is 't vlot opgelost...
Stationair 500mbarMenno schreef:Wat bedoel je nou precies? Eerst vond je 't te laag, maar die waardes waren nix mis mee.TMC16v schreef:Niemand?
mapsensor registreert nog steeds teveel onderdruk!
Wat voor druk meet je volgas? Als daar 't probleem zit, is 't vlot opgelost...
Maar de kat is ook zo lek als wat, De pakking tussen kat en middenpijp is lek. Misschien dat het daar kan zitten,
Kat verstopt lijkt me niet, Als ik gas in vrij geef knalt ie lekker kat versleten zou wel kunnen.
Huh dat snap ik even niet,Menno schreef:Ok, geen enkele reden dus om aan te nemen dat de kat niet verstopt is. Dat druk-verhaal wil je niet snappen ofzo, dus dat zal ook allemaal wel. Enyhoe: veel plezier d'r mee
Waar heb je druk-verhaal uitgelegd dan?
En die kat lijkt me niet verstopt voordat ik hem monteerde kon ik er nog met beetje moeite gewoon door heen kijken (600km geleden)
Nu ik alles weer een beetje voor elkaar heb,
Dashboard alles werkend en verlichting door gelust,
Motor weer in orde lopend zit ik met een nieuw probleem wat mij vanmorgen op viel! Toen ik voor het eerst sinds weken weer een lang stuk gereden heb,
Dat als ik rem ik een soort KLOENK geluid hoor van onder de motor kap! En dat ik soms voel dat stuurt trilt en dat het dan ook zo maar opeens weer weg is.
En bij het remmen verneem ik hele stuur trillen, Maar dat zullen wel krommen schijven zijn. Heb nog setje liggen
Dashboard alles werkend en verlichting door gelust,
Motor weer in orde lopend zit ik met een nieuw probleem wat mij vanmorgen op viel! Toen ik voor het eerst sinds weken weer een lang stuk gereden heb,
Dat als ik rem ik een soort KLOENK geluid hoor van onder de motor kap! En dat ik soms voel dat stuurt trilt en dat het dan ook zo maar opeens weer weg is.
En bij het remmen verneem ik hele stuur trillen, Maar dat zullen wel krommen schijven zijn. Heb nog setje liggen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kijk eens of er ergens wat los ligt. 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Volgens probleem dient zich aan,
brandstof lekkage via slangen van vlotter naar de brandstof pomp ( 1e modellen hadden een externe brandstof pomp)
Nu wil ik dus een dompel pomp van een later model gaan inbouwen,
En andere brandstofleidingen gaan trekken.
Wie kan me hier wat adviezen over geven?
Is het verstandig om dompel pomp te nemen of op zoek te gaan naar aftermarket brandstofpomp?
En wat voor soort brandstof leidingen valt aan te raden als je toch gaat vervangen
brandstof lekkage via slangen van vlotter naar de brandstof pomp ( 1e modellen hadden een externe brandstof pomp)
Nu wil ik dus een dompel pomp van een later model gaan inbouwen,
En andere brandstofleidingen gaan trekken.
Wie kan me hier wat adviezen over geven?
Is het verstandig om dompel pomp te nemen of op zoek te gaan naar aftermarket brandstofpomp?
En wat voor soort brandstof leidingen valt aan te raden als je toch gaat vervangen

of je neemt de pomp van een williams, die zit geintegreerd met de sensor, dus in het zelfde gat. Alleen denk ik dat het antislingerschot ook onder dat ene gat zal moeten zitten, anders heb je bij bijna lege tank dat je pomp droog komt te staan in een bocht.Bart V schreef:Er moet een andere tank onder, anders past je dompelpomp er niet in. Je huidige tank heeft 1 gat voor de vlotter, een tank met dompelpomp heeft er 2.....vul de rest zelf maar in
Vandaag begonnen met bekijken van het laswerk op het achterscherm,
Dus de schuurmachine er maar op na het tegen komen van eeuwig veel plamuur kwam daar de boosdoener van het loslaten van plamuur.
Of het nou roest is slecht laswerk ik heb geen idee. Maar wat ik wel weet is dat het niet zo blijft want zo er niet uit! Verder heb ik de achterbumper verwijderd om daar het plaatwerk achter te bekijken!
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20425.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20426.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20427.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20428.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20429.jpg[/img]
Onder de achterbumper zag het er nog wel redelijk uit, Ga kleine plekjes bij werken. En op nieuw in de tectyl zetten spuiten onder de achterbumper vind ik beetje onzin aangezien je het niet weer gat zien.
Dus de schuurmachine er maar op na het tegen komen van eeuwig veel plamuur kwam daar de boosdoener van het loslaten van plamuur.
Of het nou roest is slecht laswerk ik heb geen idee. Maar wat ik wel weet is dat het niet zo blijft want zo er niet uit! Verder heb ik de achterbumper verwijderd om daar het plaatwerk achter te bekijken!
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20425.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20426.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20427.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20428.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20429.jpg[/img]
Onder de achterbumper zag het er nog wel redelijk uit, Ga kleine plekjes bij werken. En op nieuw in de tectyl zetten spuiten onder de achterbumper vind ik beetje onzin aangezien je het niet weer gat zien.
en wat ga je nu met die geschuurde plekken doen???
hee...
wanneer draait die turbo nou eens?
beter probeer je eerst je gewone 120 pk 16v eens fatsoenlijk lopend te krijgen voordat je verder gaat...
succes he!!!
wanneer draait die turbo nou eens?



beter probeer je eerst je gewone 120 pk 16v eens fatsoenlijk lopend te krijgen voordat je verder gaat...
succes he!!!

Ga denk ik heel / half ander achterscherm erin zetten denk ik.edwin19 schreef:en wat ga je nu met die geschuurde plekken doen???
Ik heb geen haast, En zoals ik al eens zei op msn! Ik doe het niet om andere mensen voor te zijn. En ik ga daar niet weer over in discussie.PtrGte schreef:hee...
wanneer draait die turbo nou eens?![]()
![]()
![]()
beter probeer je eerst je gewone 120 pk 16v eens fatsoenlijk lopend te krijgen voordat je verder gaat...
succes he!!!

Gister weer bezig geweest,
De Brandstoftank ziet er niet frisjes uit! Denk dat ik hem er maar compleet onderweg haal en bekijk of ik er een 2e phase onder ga zetten. Want ik ruik benzine!
Ook is de achterkant zo goed als bijna kaal kan de kofferklep een aanpassing krijgen. De Achterkant
De Brandstoftank ziet er niet frisjes uit! Denk dat ik hem er maar compleet onderweg haal en bekijk of ik er een 2e phase onder ga zetten. Want ik ruik benzine!
Ook is de achterkant zo goed als bijna kaal kan de kofferklep een aanpassing krijgen. De Achterkant
Vanmiddag even wat onderdelen opgezocht:
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20446.jpg[/img]
Motorsteun/Hangijzer die chasisbalken komt! Ga ik niet gebruiken dus is te koop voor mensen die vinden dat hun 19 teveel stata te rammelen in de motorruimte!
Verder heb ik wat lijsten gehaald die langs de A stijlen lopen in de auto! Die van mij waren door boord doordat ze er tweeters tegenaan geschroeft hadden.
Verder heb ik een ander slot en slotvanger gehaald want mijn kofferklep sloot niet netjes meer af! Dus rammelende kofferklep behoort ook te het verleden.
Verder heb ik snelheids opnemer van een JB1 bak en Snelheidsmeter paneel uit een Twingo gesloopt! De plannen daarvan kan je al wel raden.
[img]http://www.blauertacho.de/doc/renault/t ... ild-e4.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20446.jpg[/img]
Motorsteun/Hangijzer die chasisbalken komt! Ga ik niet gebruiken dus is te koop voor mensen die vinden dat hun 19 teveel stata te rammelen in de motorruimte!
Verder heb ik wat lijsten gehaald die langs de A stijlen lopen in de auto! Die van mij waren door boord doordat ze er tweeters tegenaan geschroeft hadden.
Verder heb ik een ander slot en slotvanger gehaald want mijn kofferklep sloot niet netjes meer af! Dus rammelende kofferklep behoort ook te het verleden.
Verder heb ik snelheids opnemer van een JB1 bak en Snelheidsmeter paneel uit een Twingo gesloopt! De plannen daarvan kan je al wel raden.
[img]http://www.blauertacho.de/doc/renault/t ... ild-e4.jpg[/img]