ACT: Alpine
hallo mensen...
ben ik weer... Heb een vraagje over een alpine.
Door verandering van werk binnenkort (als alles goed gaat) zal ik mn wagen van de zaak kwijt raken, op zich geen probleem, kan ik weer wat rijden wat ik zelf wil.
In eerste instantie wilde ik weer een 5gtt..... maar na verder zoeken en kijken kwam ik terecht bij de alpine v6 gt turbo.
Is deze wagen te gebruiken als dagelijkse auto? en zijn ze een beetje betrouwbaar?
ben ik weer... Heb een vraagje over een alpine.
Door verandering van werk binnenkort (als alles goed gaat) zal ik mn wagen van de zaak kwijt raken, op zich geen probleem, kan ik weer wat rijden wat ik zelf wil.
In eerste instantie wilde ik weer een 5gtt..... maar na verder zoeken en kijken kwam ik terecht bij de alpine v6 gt turbo.
Is deze wagen te gebruiken als dagelijkse auto? en zijn ze een beetje betrouwbaar?
Heerlijk weer een franse auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
qua verbruik zijn er betere mogelijkheden.
het is een uitzonderlijke auto die leuk rijd. hij is echter wel groot en zwaar.
ze zijn redelijk betrouwbaar, maar vervangings onderdelen kunnen moeilijk en/of duur duur verkrijgbaar zijn. als je een goed gevulde beurs hebt kun je het overwegen.
het is wel een hobby auto waar je af en toe aan moet knutselen
let goed op de slangen bijvoorbeeld, de motorruimte word heel warm bij die auto's en slangen kunnen flink verdroogd zijn. let ook op de gebruikelijke punten zoals: turbo, koppeling, bak, roest bij de koplampen en kokers. sommige modellen willen nog wel eens problemen hebben met de deurmechanismes. deze werken niet altijd feilloos.
heb je er al een op het oog?
het is een uitzonderlijke auto die leuk rijd. hij is echter wel groot en zwaar.
ze zijn redelijk betrouwbaar, maar vervangings onderdelen kunnen moeilijk en/of duur duur verkrijgbaar zijn. als je een goed gevulde beurs hebt kun je het overwegen.
het is wel een hobby auto waar je af en toe aan moet knutselen
heb je er al een op het oog?
nee niet echt 1 op het oog, staat een volgens mij wel een aardige op marktplaats, een rode RK-77-?? dubbele pijp achter, ziet er wel aardig uit.
Heerlijk weer een franse auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb zelf 4 jaar lang dagelijks met de gt turbo gereden
in het begin wat problemen gehad
als die technisch in orde is geen enkel probleem en een fantastische auto om dagelijks in te rijden
verbruik is gunstiger dan een gtt
let wel op roest

in het begin wat problemen gehad
als die technisch in orde is geen enkel probleem en een fantastische auto om dagelijks in te rijden
verbruik is gunstiger dan een gtt
let wel op roest


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
@ Luco, hoorde ik jou afgelopen zondag niet zeggen dat jij NOOIT online was overdag ? 

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Oh dat heb ik dan weer net niet gehoord 

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en nu weer thuis haha
moet wat doen om boven de 18 te blijven
moet wat doen om boven de 18 te blijven
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Bij het opmeten zijn we een aantal dubbelzinnige maten tegengekomen.
De wielen lijken te ver naar achter te staan, de veerpoten te ver naar voor. Dus er zit ergens een vergissing.
Maar Waar????
Nu had dus graag hulp ivm de maten van het chassis
Het zou kunnen dat de voorste draagarmen links en rechts van plaats verwisseld zijn....
dus:
Kan er iemand een foto nemen van de voorste draagarmen zoals ze moeten zijn.
Er is 1 holle kant aan de draagarm en 1 rechte, welke staat vooraan en welke achteraan.
Kan er iemand eens meten van de voorste bout van het achterste subframe tot aan de achterste bevestiging(het midden) van de voorste draagarm (recht en eventueel diagonaal)
En kan er iemand meten van voorste bout van het achterste subframe recht tot de metalen plaat van het schutbord.
Of kent er iemand mensen die mij aan deze maten kunnen helpen???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
vandaag is het er dan eindelijk van gekomen en ben ik voor een alpine v6 turbo gaan kijken.
de auto is opzich heel netjes en geheel origineel.
echter een minpuntje is dat de dagteller tijdens stationair draaien door blijft gaan. de teller blijft ook op 250 hangen. iemand enig idee wat dit kan zijn? ik zou graag weten wat hiermee is voordat ik eventueel tot een koop overga. moet ook nog even kijken voor de ruimte en kosten namelijk
de auto is opzich heel netjes en geheel origineel.
echter een minpuntje is dat de dagteller tijdens stationair draaien door blijft gaan. de teller blijft ook op 250 hangen. iemand enig idee wat dit kan zijn? ik zou graag weten wat hiermee is voordat ik eventueel tot een koop overga. moet ook nog even kijken voor de ruimte en kosten namelijk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
nee geen geldboompje
doe werken en leren combineren sinds mn 16e, woon thuis, dus dan krijg je langzaam maar zeker wat bijeen.
ik denk wel dat het electronisch is ja. ik heb wel eens gehoord dat een gtt dat ook heeft. wat zou het kunnen zijn?

ik denk wel dat het electronisch is ja. ik heb wel eens gehoord dat een gtt dat ook heeft. wat zou het kunnen zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is bij die van mij ook wel eensJ-P-S schreef:vandaag is het er dan eindelijk van gekomen en ben ik voor een alpine v6 turbo gaan kijken.
de auto is opzich heel netjes en geheel origineel.
echter een minpuntje is dat de dagteller tijdens stationair draaien door blijft gaan. de teller blijft ook op 250 hangen. iemand enig idee wat dit kan zijn? ik zou graag weten wat hiermee is voordat ik eventueel tot een koop overga. moet ook nog even kijken voor de ruimte en kosten namelijk
paar keer contact aan/uit zetten en het is weer ok

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
de teller doet ook vreemd want die bleef op 250 staan. de eigenaar heeft het niet eens gezien, maar vind het vreemd. als je hem op contact zet gaat de meter naar 250, normaal zou hij dan terug moeten vallen maar dat deed die niet. dus ik hoop niet dat er met de km stand is geknoeid.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nogmaals doet die van mij ook wel eensJ-P-S schreef:de teller doet ook vreemd want die bleef op 250 staan. de eigenaar heeft het niet eens gezien, maar vind het vreemd. als je hem op contact zet gaat de meter naar 250, normaal zou hij dan terug moeten vallen maar dat deed die niet. dus ik hoop niet dat er met de km stand is geknoeid.
is electronisch en renault he
je dagteller loopt dan ook als een gek


gewoon een paar keer contact aan/uit en het moet over zijn
zal je wel vaker gebeuren hoor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Controleer de stekkerverbinding op de versnellingsbak,J-P-S schreef:iemand enig idee wat dit kan zijn?
en kijk de massastrip van de tellerbak zelf na
Grootste probleem bij deze auto's zijn storingen door slechte massa.
ps: heb nog een tellerbak splinternieuw met 3km

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bedankt voor de informatie. dan weet ik tenminste dat het vaker voorkomt. volgende week komen we in contact met de vorige eigenaar, de auto staat namelijk bij een bedrijf en momenteel was de vorige eigenaar niet te bereiken.
to be continued....
to be continued....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
@steven
veel mensen vergissen zich in de A110
maar je hebt er ook zoveel
van 55 tot 140 pk voor de 1600 VD en die woog maar 710 kilo

veel mensen vergissen zich in de A110
maar je hebt er ook zoveel
van 55 tot 140 pk voor de 1600 VD en die woog maar 710 kilo


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bij die 1800 moet ik dan aan de groep 4 kas denken of niet
[img]http://www.diseno-art.com/images/alpine_a110.jpg[/img]
[img]http://www.diseno-art.com/images/alpine_a110.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja, met de uitgebouwde wielkasten enzo
Trouwens, -=->
http://www.youtube.com/watch?v=JcEnMf5AtNo
geen idee wat voor 1 het is, maar ik vind hem cool

Trouwens, -=->
http://www.youtube.com/watch?v=JcEnMf5AtNo
geen idee wat voor 1 het is, maar ik vind hem cool

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De gr 4 heb je ook weer in 2 versies, een circuit en een rally versie.KoenGTT schreef:Bij die 1800 moet ik dan aan de groep 4 kas denken of niet
[img]http://www.diseno-art.com/images/alpine_a110.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6081.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6082.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ze hebben al 16 verschillende hoofdtypes alpine A 110 en als er dan van de 1800 twee versies zijn kan je nagaan hoeveel subtypes er welniet geweest zijn
zelfs voor de echte 110 kenners is het soms niet uit elkaar te houden
ik vind ze zo mooi
zelfs voor de echte 110 kenners is het soms niet uit elkaar te houden


ik vind ze zo mooi

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=6057
een groep 4 1800
een groep 4 1800
Voor de liefhebbers onder ons,
houd dit topic maar goed in de gaten, want er gaat in juni een heeel leuk evenement komen bij Van Kerkhof & Visscher....
Dit heeft alles te maken met o.a. de Alpine....
wordt vervolgd
houd dit topic maar goed in de gaten, want er gaat in juni een heeel leuk evenement komen bij Van Kerkhof & Visscher....
Dit heeft alles te maken met o.a. de Alpine....
wordt vervolgd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
navraag gedaan ivo
ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen
evenement schijnt in hetmidden van het land te starten
jammer dat de alpine dan nog niet af is
is 2 en 3 juni ivo?


ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen
evenement schijnt in hetmidden van het land te starten
jammer dat de alpine dan nog niet af is

is 2 en 3 juni ivo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
[img]http://www.diseno-art.com/images/alpine_a110.jpg[/img]
dit is een 1600sx. geweest van robert anthonis uit antwerpen. geen originele 1800. wel omgebouwd. hij heeft een motor laten bouwen door benny raepers uit st. truiden. 1800 injectie en ongeveer 180-190pk.
en ja dit is groep 4 uitbouw.
1600 dohc
1600 turbo
verder heb je van de 1600sc een groep 3 uitvoering gehad, van de 1800 een groep 5.... en zo kan ik nog heel lang doorgaan over de a110
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6081.jpg[/img]
dit is geen groep 4 rally uitvoering. dee rally uitvoering heeft de radiateur inlaat zitten waar nu de letters alpine staan. de spatborden zijn wel groep 4.
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6082.jpg[/img]
dit is groep 5 uitbouw
dit is een 1600sx. geweest van robert anthonis uit antwerpen. geen originele 1800. wel omgebouwd. hij heeft een motor laten bouwen door benny raepers uit st. truiden. 1800 injectie en ongeveer 180-190pk.
en ja dit is groep 4 uitbouw.
bijvoorbeeld:ze hebben al 16 verschillende hoofdtypes alpine A 110 en als er dan van de 1800 twee versies zijn kan je nagaan hoeveel subtypes er welniet geweest zijn
zelfs voor de echte 110 kenners is het soms niet uit elkaar te houden
1600 dohc
1600 turbo

verder heb je van de 1600sc een groep 3 uitvoering gehad, van de 1800 een groep 5.... en zo kan ik nog heel lang doorgaan over de a110

[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6081.jpg[/img]
dit is geen groep 4 rally uitvoering. dee rally uitvoering heeft de radiateur inlaat zitten waar nu de letters alpine staan. de spatborden zijn wel groep 4.
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/arcl/DSC_6082.jpg[/img]
dit is groep 5 uitbouw

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
toen waren de fransen echt gek
hadden ze elke dag een ander subtype

hadden ze elke dag een ander subtype



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja er zijn er veel. maar van de andere kant zijn veel alpines zoals op de voorgaande afbeeldingen achteraf verbouwd, hetgeen niet origineel is.
de ''gewone'' berlinettes zijn makkelijk, de race/rallyversies verschilden van race tot race technisch gezien
de ''gewone'' berlinettes zijn makkelijk, de race/rallyversies verschilden van race tot race technisch gezien

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
blijft een feit dat ik het de mooiste alpine vind die ze gemaakt hebben



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja dat is ook zo. helemaal mee eens! in april gaan we verder aan die van pap 
