Verzekering Clio RS
-
- Moderator
- Car: MB
vind het overigens nergens op slaan dat je een auto lastig kunt verzekeren. Dat ze de premie's omhoog doen vind ik niet gek maar om gewoon nee te zeggen vind ik eigenlijk vrij schunnig. Ik heb overigens nooit problemen gehad een auto te verzekeren. (alleen wa+ waren ze niet zo happig op)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
idd. Ik kreeg toch de standaard dingen te horen
"te snelle auto"
"te weinig schade vrije jaren"
let op, ik was 26 toen ik de GTT wilde verzekeren. Dus geen "pikkie" van net 18
had er al een leasebak bij enzo. Mocht niet baten.
"te snelle auto"
Tja, die zwarte lijst die weet wat...dennisvr schreef:idd. Ik kreeg toch de standaard dingen te horen
"te snelle auto"

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het is echt afhankelijk van de maatschappij, je leeftijd en waar je woont (verzekeringen voor iemand die in niemandsland woont is nu eenmaal goedkoper dan voor iemand die in het centrum van een grote stad woont). Tip kijk gewoon eens wat een tussenpersoon voor je kan doen. Een offerte kost niks en kan je wel een stuk verder helpen. Zorg er wel voor dat als je een offerte krijgt dat je dan ook wel geacepteerd word bij die verzekeraar, even navragen dus.
Het scheelt ook vaak als je al bent verzekerd bij die maatschappij dan maken ze eerder een uitzondering voor je.
maar goed met een snellere auto is bewezen dat je ook eerder schade maakt. Het zelfde is dat mannen eerder schade maken dan vrouwen en daarom krijgen ALLEEN vrouwen extra korting bij Allianz (zet de auto en verzekering dus op naam van je vriendin/vrouw of verbouw jezelf)
Net zoals jongeren tussen de 18 en 24 naast 65-85 de grootste brokken makers zijn!
Het scheelt ook vaak als je al bent verzekerd bij die maatschappij dan maken ze eerder een uitzondering voor je.
maar goed met een snellere auto is bewezen dat je ook eerder schade maakt. Het zelfde is dat mannen eerder schade maken dan vrouwen en daarom krijgen ALLEEN vrouwen extra korting bij Allianz (zet de auto en verzekering dus op naam van je vriendin/vrouw of verbouw jezelf)
Net zoals jongeren tussen de 18 en 24 naast 65-85 de grootste brokken makers zijn!
-
- Contacteer:
Voor dat geld verbouw ik liever mijn RS. Die BB Performance turbo kit erop.
Enne: tussenpersoon, zeker doen!

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het goed is kan een tussenpersoon ook elk jaar uitrekenen of je nog de goedkoopste/beste verzekering hebt.elmotheelk (Eric) schreef:Voor dat geld verbouw ik liever mijn RS. Die BB Performance turbo kit erop.![]()
Nou mannen weer even oude koeien uit de sloot halen....
Ik mag heb net weer even verschillende sites geraadpleegd en tevens wat belletjes gepleegd, maar helaas wil de goedkoopste verzekeraar (in mijn geval dan) mij weer niet verzekeren...
Ohra vind dat de auto teveel vermogen heeft en het zou dus niet uitmaken of of ik nou ouder zou zijn geweest of bijv. meer schadevrije jaren zou hebben, wat ik overigens vreemd vind. Je zou zeggen dat het een combi van die factoren zijn. (Ook al neem ik dus 7 schadevrije jaren mee). Anyways wellicht wel leuk met de nieuwe RS rijders erbij om weer eens wat info te posten?
Mijn geval :
FBTO als verzekering, premie 76.03 per maand. (7 schadevrije jaren, 70% no claim korting).
Ohra zou op iets van 64 eur uitkomen, en nu hebben ze een actie tot 31/03 dat je 100 euro korting krijgt als je een all-risc verzekering afsluit.
Ben wederom benieuwd naar jullie autoverzekering info?
Thx.
Ik mag heb net weer even verschillende sites geraadpleegd en tevens wat belletjes gepleegd, maar helaas wil de goedkoopste verzekeraar (in mijn geval dan) mij weer niet verzekeren...

Ohra vind dat de auto teveel vermogen heeft en het zou dus niet uitmaken of of ik nou ouder zou zijn geweest of bijv. meer schadevrije jaren zou hebben, wat ik overigens vreemd vind. Je zou zeggen dat het een combi van die factoren zijn. (Ook al neem ik dus 7 schadevrije jaren mee). Anyways wellicht wel leuk met de nieuwe RS rijders erbij om weer eens wat info te posten?
Mijn geval :
FBTO als verzekering, premie 76.03 per maand. (7 schadevrije jaren, 70% no claim korting).
Ohra zou op iets van 64 eur uitkomen, en nu hebben ze een actie tot 31/03 dat je 100 euro korting krijgt als je een all-risc verzekering afsluit.
Thx.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ohra (100% dochter van Delta Lloyd) is gewoon klote.Sander2 schreef:Nou mannen weer even oude koeien uit de sloot halen....
Mijn geval :
Thx.
Je betaald (misschien) wel minder en je krijgt dus ook minder. Ze zijn minder makkelijk met coulance betaling, en moeilijker met no-blaim no-claim (dwz een schade waar je niks aan kan doen, waar je toch schuldig voor wordt geacht, dat je dan niet achteruit gaat in je bm)
Nogmaals kortingen zeggen niks, iedere maatschappij heeft zijn eigen bruto premie waar de percentage (per maatschappij ook verschillend) over worden berekend.
Ik zou het eens proberen bij Fortis ASR (gaat via tussenpersoon). Je betaald misschien iets meer maar je krijgt er veel meer service voor terug!
Turien & Co uit Alkmaar (ook via tussenpersoon) daar kun je terrecht voor moeilijkere dingen.
Ben je echt hopeloos kun je jezelf altijd nog bij Rialto verzekeren. Voor een simpele WA premie betaal je dan ongeveer 2.000,-. (http://www.railto.nl)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!