Clio 1.8 16V Turbo

Vertel hier alles over je project.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

K4 spint veel later op, de K3 is een wijze keuze voor de Clio

En het lijkt erop dat de 1e Clio 16v turbo eraan zit te komen (Y)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Sander schreef: Heb je dat CAT tekeingen voor moeten aanleveren?

gr sander
CAD :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zijn er dingen die in CAD gezet moeten worden dan? Ken ik zo voor je doen :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven schreef:Zijn er dingen die in CAD gezet moeten worden dan? Ken ik zo voor je doen :p
Zijn dr ook meer die dat kunnen.... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wou net zeggen, d'r is geen zak an :p
Maargoed jij kan vast geen Eindig Elementen 3D modellen maken ;)

Maargoed ging hier over KKK op 16v
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

clio_16_klapper schreef:The K03 Sport does flow more air than the standard K03, and is capable of holding boost at the 15 lb level. Unfortunately, the K03 Sport was a stopgap measure. Modifying the stock K03 worked, but reliability was a factor for some people. The thin shaft remained, so balancing the bigger wheels of the K03 Sport was even more important. It was also difficult, and as mentioned before, the slightest imperfection could cause the shaft to wobble and the impeller blades to impact the sides of the turbo--or worse--at higher boost levels. There just wasn't a lot of room to play with in the K03. To top it all off, excessive heat was still a factor. This was exacerbated in the K03 Sport because its greater capacity begged higher boost levels, which means even more heat.

Then, along came the Audi TT. This car uses the same 1.8T engine as the Passat, but with a whopping 225 hp. It does this through the use of the K04. A bigger version of the K03, the K04 has bigger wheels than the K03 or even the K03 Sport. Subsequently, it can flow more air at the same boost level, without any reliability questions. The K04 is so much better than the K03 Sport in fact that virtually every tuner offering a turbo upgrade for the 1.8T has abandoned the K03 Sport in favor of the K04

Mischien hier wat aan, wat gegevens van de K03 sport tov K04,
Echt positief zijn ze niet over de K03 sport volgens mij hier in de tekst.
Maar kan aan mij liggen. :lol:

gr sander
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

he jongens niet zo moeilijk. bier,ijzer, snijbrander,ziedaar een flens :D
k03 tov k04 . deze hele fijne vent gaat met hoge comp: lage druk rijden je zal zien dat dit de beste keus is , dus van af +- 1000-1500 al vuldruk en dat schiet ook op :p en dan met 0,4 0,5 bar is dit een wijze keus amen :beer:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Afbeelding

DUS DAAR STA JE DAN IN JE ONDERBROEK AAN JE AUTO TE FLEXEN EN TE LASSEN!!! :worship: :worship: :lol:
Zou ik hier aan de kant van de weg niet zo gauw overwegen hehe!
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

clio_16_klapper wrote:
The K03 Sport does flow more air than the standard K03, and is capable of holding boost at the 15 lb level. Unfortunately, the K03 Sport was a stopgap measure. Modifying the stock K03 worked, but reliability was a factor for some people. The thin shaft remained, so balancing the bigger wheels of the K03 Sport was even more important. It was also difficult, and as mentioned before, the slightest imperfection could cause the shaft to wobble and the impeller blades to impact the sides of the turbo--or worse--at higher boost levels. There just wasn't a lot of room to play with in the K03. To top it all off, excessive heat was still a factor. This was exacerbated in the K03 Sport because its greater capacity begged higher boost levels, which means even more heat.

Then, along came the Audi TT. This car uses the same 1.8T engine as the Passat, but with a whopping 225 hp. It does this through the use of the K04. A bigger version of the K03, the K04 has bigger wheels than the K03 or even the K03 Sport. Subsequently, it can flow more air at the same boost level, without any reliability questions. The K04 is so much better than the K03 Sport in fact that virtually every tuner offering a turbo upgrade for the 1.8T has abandoned the K03 Sport in favor of the K04

Mischien hier wat aan, wat gegevens van de K03 sport tov K04,


Echt positief zijn ze niet over de K03 sport volgens mij hier in de tekst.
Maar kan aan mij liggen. lol

gr sander
Als ik dat zo lees zijn niet echt re spreken over de k03 sport ,dus de aangepaste standaard k03. en ik lees niet echt iets Negatief over de stock k03.
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

jij hebt straks een fijne auto. :smoke:
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:


PostPosted: Fri Sep 23, 2005 8:08 am (RTC Member) Post subject: Reply with quote


DUS DAAR STA JE DAN IN JE ONDERBROEK AAN JE AUTO TE FLEXEN EN TE LASSEN!!! worship worship lol
Zou ik hier aan de kant van de weg niet zo gauw overwegen hehe!
Ja ik heb dat ff goed afgedekt met gevaar voor eigen leven :D dan maar in het ondergoed lassen en slijpen,
Want daar achter liggen alles kabels van`t Dashboard (die er helemaal uit is).
En ja een goede lasspetter op een bosse kabels = een bulte ellende :D
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Erik Olijnsma schreef:K4 spint veel later op, de K3 is een wijze keuze voor de Clio

En het lijkt erop dat de 1e Clio 16v turbo eraan zit te komen (Y)
Er rijden er wel al een paar in NL.

Mooi project, ga zo door en laat die foto's maar komen!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

in NL?

ik dach talleen in Engeland
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:in NL?
Dennis 16v uit meppel , met die Maxi kit er omheen bv. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een k03 is lekker vlug van de partij lijkt me. Bovendien heb je het bij een 16v nog niet Direct nodig om een dikke vuldruk te hebben, volgens mij gaat dat op gtt-specs al heel aardig vooruit (0.7 bar?)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
whyler
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004 11:03
Locatie: helmond

de K03 en K04 zijn haast niet te onderscheiden in opspoeltijd beide modellen zijn binnen notime op 0,4 bar het verschil zit hem natuurlijk in de grote en de maximale druk.
een K03 geeft standaard maximaal 0,71 een KO4 zoals gemonteerd op de S3 gaat tot 0,8 bar standaard.
een K04 verplaatst gewoon net wat meer lucht wat resulteert in 45pk meer dan een K03.

voor de geintreseerde hieronder het drukverloop van een K03

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y168/W ... rukk03.jpg[/img]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

clio_16_klapper schreef:Als ik dat zo lees zijn niet echt re spreken over de k03 sport ,dus de aangepaste standaard k03. en ik lees niet echt iets Negatief over de stock k03.
Dat klopt K03 is goed alleen de K03 sport is niet zo'n goede turbo. Is ook nog een optie K03. Wat is de maximale druk die een K03 kan leveren?

Heb je al iets aan je motor aangepast?

Gr s :D nder
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

moet je kijken hoe kut zo,n interne waste gate af regeld!!!
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y168/W ... rukk03.jpg[/img]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Regelt een externe dan beter? Werkt toch volgens hetzelfde principe, waarom zou die dan netter regelen?

Nou is dit ook geen geweldige grafiek natuurlijk, druk en toeren tegen de tijd weg gezet. Dan beter druk tegen toeren weg zetten, dan krijg je ook een beter beeld denk ik.

gr s :D nder
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja 50 seconden op 6000+ toeren?

Lekker r r r :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Oke hier weer ff een update vandaag de motor en bak eruit gehaalt. Foto's zeggen meer dan woorden :D dus hier dan maar wat foto's

[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/cli ... large).jpg[/img]
[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/cli ... large).jpg[/img]
[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/cli ... large).jpg[/img]
[img]http://www.erwinvandenbelt.demon.nl/cli ... large).jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Leuk motiefje ;)

Veel succes met t poetsen van t blok :lol:
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Ach een beetje van die TV Sell. schoonmaak spul erop en zo schoon :lol: Teminste op tv gaat dat zo :D , ja en dat motief word mijn nieuw bekleding in de auto :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Vervang ook effe je multiriempje :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Staat al ffies stil zo te zien.
Wat gaat er gebeuren om de compressie te verlagen of blijf je met deze compressie rijden?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef:Vervang ook effe je multiriempje :wink:
waarom? :p
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

~Haas~ schreef:
canonballman schreef:Vervang ook effe je multiriempje :wink:
waarom? :p
voor canonballmen :p :smoke: :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bril opzetten Haas: er is een heel bakje droogtescheurtjes over de multiriem gekiept :foto:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

zoo ff bezig met het spruitstukje van mijn kleine neefje hahahahaha :lol:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/erwin1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/erwin2.JPG[/img]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

De tandjes...., hoe gaat dit ooit passen in die motorruimte... >-)

Wel kwijlen om te zien (Y)
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

hahaha hoe gaat dit passen???heb net niels takken met zijn clio wiliams ff gebeld en heb nog ff stiekum gemeten en ,,,,,,,,,ja het gaat passen ,voor de wijsneuzen onder ons ja ook als je gas geeft :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

verdorie jeroen al weer zo`n mooi stukkie werk! (Y)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

maaruh........ gaat de compressieverhouding nog naar beneden?
of rij je met 0,1 bar :lol:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

kleine mod: aan de zuigers iets dikkere koppaking en +- 0,7 bar druk (Y)
dit natuurlijk met een intercooler en vrijprogrameerbaar zoals het nu lijkt. :D :D
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Oef, gelukkig
ik heb eens een keer een gast met een peu.... gezien die snapte maar niet dat z'n motor steeds stuk nadat hij er een turbo op geschroefd had met 0.7 bar druk :bonk:

wat een ......... |:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie