En het lijkt erop dat de 1e Clio 16v turbo eraan zit te komen

CADSander schreef: Heb je dat CAT tekeingen voor moeten aanleveren?
gr sander
Zijn dr ook meer die dat kunnen....Steven schreef:Zijn er dingen die in CAD gezet moeten worden dan? Ken ik zo voor je doen
Echt positief zijn ze niet over de K03 sport volgens mij hier in de tekst.clio_16_klapper schreef:The K03 Sport does flow more air than the standard K03, and is capable of holding boost at the 15 lb level. Unfortunately, the K03 Sport was a stopgap measure. Modifying the stock K03 worked, but reliability was a factor for some people. The thin shaft remained, so balancing the bigger wheels of the K03 Sport was even more important. It was also difficult, and as mentioned before, the slightest imperfection could cause the shaft to wobble and the impeller blades to impact the sides of the turbo--or worse--at higher boost levels. There just wasn't a lot of room to play with in the K03. To top it all off, excessive heat was still a factor. This was exacerbated in the K03 Sport because its greater capacity begged higher boost levels, which means even more heat.
Then, along came the Audi TT. This car uses the same 1.8T engine as the Passat, but with a whopping 225 hp. It does this through the use of the K04. A bigger version of the K03, the K04 has bigger wheels than the K03 or even the K03 Sport. Subsequently, it can flow more air at the same boost level, without any reliability questions. The K04 is so much better than the K03 Sport in fact that virtually every tuner offering a turbo upgrade for the 1.8T has abandoned the K03 Sport in favor of the K04
Mischien hier wat aan, wat gegevens van de K03 sport tov K04,
Als ik dat zo lees zijn niet echt re spreken over de k03 sport ,dus de aangepaste standaard k03. en ik lees niet echt iets Negatief over de stock k03.clio_16_klapper wrote:
The K03 Sport does flow more air than the standard K03, and is capable of holding boost at the 15 lb level. Unfortunately, the K03 Sport was a stopgap measure. Modifying the stock K03 worked, but reliability was a factor for some people. The thin shaft remained, so balancing the bigger wheels of the K03 Sport was even more important. It was also difficult, and as mentioned before, the slightest imperfection could cause the shaft to wobble and the impeller blades to impact the sides of the turbo--or worse--at higher boost levels. There just wasn't a lot of room to play with in the K03. To top it all off, excessive heat was still a factor. This was exacerbated in the K03 Sport because its greater capacity begged higher boost levels, which means even more heat.
Then, along came the Audi TT. This car uses the same 1.8T engine as the Passat, but with a whopping 225 hp. It does this through the use of the K04. A bigger version of the K03, the K04 has bigger wheels than the K03 or even the K03 Sport. Subsequently, it can flow more air at the same boost level, without any reliability questions. The K04 is so much better than the K03 Sport in fact that virtually every tuner offering a turbo upgrade for the 1.8T has abandoned the K03 Sport in favor of the K04
Mischien hier wat aan, wat gegevens van de K03 sport tov K04,
Echt positief zijn ze niet over de K03 sport volgens mij hier in de tekst.
Maar kan aan mij liggen. lol
gr sander
Ja ik heb dat ff goed afgedekt met gevaar voor eigen leven
PostPosted: Fri Sep 23, 2005 8:08 am (RTC Member) Post subject: Reply with quote
DUS DAAR STA JE DAN IN JE ONDERBROEK AAN JE AUTO TE FLEXEN EN TE LASSEN!!! worship worship lol
Zou ik hier aan de kant van de weg niet zo gauw overwegen hehe!
Er rijden er wel al een paar in NL.Erik Olijnsma schreef:K4 spint veel later op, de K3 is een wijze keuze voor de Clio
En het lijkt erop dat de 1e Clio 16v turbo eraan zit te komen
Dennis 16v uit meppel , met die Maxi kit er omheen bv.Erik Olijnsma schreef:in NL?
Dat klopt K03 is goed alleen de K03 sport is niet zo'n goede turbo. Is ook nog een optie K03. Wat is de maximale druk die een K03 kan leveren?clio_16_klapper schreef:Als ik dat zo lees zijn niet echt re spreken over de k03 sport ,dus de aangepaste standaard k03. en ik lees niet echt iets Negatief over de stock k03.
waarom?canonballman schreef:Vervang ook effe je multiriempje
voor canonballmen~Haas~ schreef:waarom?canonballman schreef:Vervang ook effe je multiriempje