Ongeval door nalatigheid van de dealer...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
arthur19

Ze kunnen trouwens niet ontkennen dat de motor werkte bij aflevering. Ze hebben er namelijk een proefrit in gemaakt ivm het remmen probleem. Proefritten gaan toch erg moeilijk zonder draaiende motor he! of niet? >-)

En nadat men maatje de monteur en joost tot de conclusie waren gekomen dat de motor dus vastgelopen moest zijn, zei men maat: we zijn hier tenslotte bij een garage, is het dan geen service om er even naar te kijken zodat we zekerheid hebben over de oorzaak?

En dat vond joost geen probleem! MAAR monteurtjes moesten betaald worden, dus daar mocht ik dus wel weer centjes voor ophoesten! Het is toch te gek voor woorden, wat een sukkel en wat een flutdealer.

Maar goed, joostje kwam dus eigenlijk totdezelfde conclusie als men maat, en later de onafhankelijke garage. Een vastgelopen blok.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

s6 verder met dit arthur en check je pm eens aub :wink: :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Laten we hopen dat dit tot een goed einde gebracht gaat worden... Pfff... Ik zou hier echt helemaal van over de rooie gaan, als dit mij zou gebeuren.

Succes, man! Hou ons op de hoogte.
-PAZ-
Über-Spammer

tering zeg, das nie echt normaal, ze moeten dat toch zelf ook gemerkt hebben, je motor is niet in elkaar gedraait van stil staan op een parking.
normaal gezien is elk auto bedrijf gewoon verzekerd voor schades of fouten door toe doen van personeel. en dat er met de auto gereden word is echt nix speciaals als je een auto een onderhoud gegeven hebt of je hebt wat vervangen van remmen of wielophanging enz ezn dan rijd je altijd even een stukje om te kijken en te horen of alles na behoren werkt
R5GTT. Drive it like you stole it
arthur19

je hoort mij niet zeggen dat ik niet over de rooie ben. Tis dat ik iets te beschaafd ben om echt vervelend te worden, maar ik heb er wel bijna het recht toe. Snachts die hele etalage bende inkeilen met wat stoeptegels eraan ofzo haha

als je het op een rijtje zet wordt het echt absurd.

-reparatie a 500 euro als actie op het wegvallen van de remdruk, tijdens reparatie ook genoodzaakt een huurauto te huren bij die dealer (leenautos vallen kennelijk niet onder de service) inclusief bijbehorende kosten

-weer wegvallen van de remdruk met als gevolg emotionele schade (ik had toch echt een kind kunnen doodrijden of zelf echt kunnen verongelukken met men vriendin naast me) en voor minimaal 1000 euro aan lak en blikschade

-Zij zeggen dat het men eigen schuld is, en de remmen gewoon goed functioneren

-Oplegger inclusief bijbehorende kosten huren om auto op te halen en naar R19 16V jongens te brengen om abs en rem sys eruit te slopen en te vervangen voor een conventioneel systeem

-Motor blijkt in mekaar te zijn gelopen, tank blijkt leeg gereden te zijn

Dit zijn toch gewoon maffia praktijken van jongens die kennelijk te slap en laf zijn om echt crimineeltje te worden?
-PAZ-
Über-Spammer

gah met je verhaal ook eens naar de bovag, en neem eens contact op met renault nederland, wie weet haalt dat wat uit
R5GTT. Drive it like you stole it
arthur19

Renault Kempenaar heeft naar aanleiding van mijn post op het R19 16V forum (identiek aan wat ik hier gepost heb) de webmaster van betreffend forum gemailed dat hij het bericht direct diende te verwijderen omdat het hun naam schaadt en het slechts een verhaal van 1 kant is.

Wat dachten de heren van vrijheid van meningsuiting en het recht tot publicatie? En waar halen ze het gore lef vandaan te eisen dat mijn topic verwijderd wordt??

als ze niet van slechte publiciteit houden moeten ze anders met hun klanten omgaan.....en nu ik weet dat ze zich er zo druk om maken zal ik nog wat meer mijn best gaan doen hun schandalige manier van zaken doen bekend te maken bij geheel renault rijdend nederland.En als ze het een verhaal van een kant vinden....ze wisten de website kennelijk ook te vinden...en het is een openbaar voor iedereen toegankelijk forum, wat weerhoudt ze ervan zich te verdedigen? Graag zelfs!!! Kben benieuw wat ze ter verdediging te zeggen zouden hebben...kan me namelijk bijster weinig van hun argumenten voorstellen!

Maja hoe meer mensen op de hoogte zijn van wat ze mij geflikt hebben, hoe beter. Kheb al meerdere mailtjes gehad van mensen uit die omgeving die zeggen blij te zijn met de informatie en ervoor zullen zorgen dat ze hun renault daar nooit terrecht zal komen!

Kga in ieder geval wat mailtjes de deur uit doen naar de bovag, consumentenbond, radar etc.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Is jouw post nou ook verwijderd van het 16v forum?

Of heeft de webmaster jou gewoon ingelicht?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Danny van Duren
Car: GTT

ik wil nie vervelend doen maar als het abs uitgeschakeld is dan hoort de wagen nog gewoon te remmen want als er een wiel sensor niet werkt schakelt het abs zichzelf al altijd uit en da komt heel vaak voor da die sensors stuk gaan
arthur19

Mijn post is uiteraard niet verwijderd. Kheb enkel om het forum te beschermen de namen van de garage en betrokken persoon verwijderd.

Kan ik hier ook wel doen als de webmasters dat wensen? Alleen wel jammer dat dan niemand meer weet om welke garage het gaat, en er dus eigenlijk niemand gewaarschuwd wordt.
Bart V

Danny van Duren schreef:ik wil nie vervelend doen maar als het abs uitgeschakeld is dan hoort de wagen nog gewoon te remmen want als er een wiel sensor niet werkt schakelt het abs zichzelf al altijd uit en da komt heel vaak voor da die sensors stuk gaan
Dat hoeft niet zo te zijn. Het abs systeem van de 19 werkt anders. De druk word verzorg door een electrompomp. Als die niet meer werkt, heb je vroeg of laat bijna geen druk meer...iig niet genoeg voor een noodstop. Dat staat dus verder los van de abs sensoren. In het geval van een defecte wielsensor is er inderdaad niets aan de hand.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

arthur19 schreef:Mijn post is uiteraard niet verwijderd. Kheb enkel om het forum te beschermen de namen van de garage en betrokken persoon verwijderd.

Kan ik hier ook wel doen als de webmasters dat wensen? Alleen wel jammer dat dan niemand meer weet om welke garage het gaat, en er dus eigenlijk niemand gewaarschuwd wordt.
Euh, de webmaster heeft jouw topics aangepast :D

Maar voor de rest, ik geef je echt geen ongelijk, dit is zeker materiaal om verder uitgezocht te worden, zoals meer wordt aangegeven een motor houdt er niet zomaar op
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
arthur19

ok ok ok ik geef toe dat heeft remi gedaan, maar ik heb er geen bezwaar tegen gemaakt, en had et ook zelf willen doen als ie erom gevraagd had :D
Remi 16V
Contacteer:

Moet ik het hier ook ff doen!!??? :lol: :wink:
arthur19

Nog mensen die interesse hebben in onderdelen van betreffende auto? Alles is nog in topstaat...behalve de motor inwendig en natuurlijk het abs systeem.

Internieur is puntgaaf, banden zo goed als nieuw, en de remus einddemper zit er ook pas paar maanden onder(was wel 2e hands maar in uitstekende staat).
Tevens heb ik de orginele einddemper nog, die ook netjes is.

De carosserie is ook geheel roestvrij en onbeschadigd, behalve rechtsvoor waar ik de aanrijding gehad heb.

Ook heb ik een nette katvervanger (een leeggehaalde kat met een pijp erin gelast) klaar liggen...die wilde ik er net onder gaan doen.

Ik denk dat ik de auto voorlopig met rust moet laten tot na de rechtzaak, maar als mensen al interesse hebben kan ik dat alvast noteren. En misschien hoef ik het einde niet af te wachten en kan de auto eerder in onderdelen weg.
Plaats reactie