Voordelen van een Alpine turbo kop tov GT kop??
-
- Contacteer:
dat laatste deel is puur een bevestiging voor de poelie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mooi de moed zakte me al een stukje in de schoenen.
tja en een Turbo 1 of 2 nokken as vind je natuurlijk nergens
(maxi turbo :droom modus:)[/quote]
wie zegt datte???
nooit gehoord van Benny Raepers,d eman dat alles van een T1,2 ,Alpine en alles van renault-sport ,kan leveren
tja en een Turbo 1 of 2 nokken as vind je natuurlijk nergens

wie zegt datte???
nooit gehoord van Benny Raepers,d eman dat alles van een T1,2 ,Alpine en alles van renault-sport ,kan leveren
wie zegt datte???gille schreef:Mooi de moed zakte me al een stukje in de schoenen.
tja en een Turbo 1 of 2 nokken as vind je natuurlijk nergens(maxi turbo :droom modus:)
nooit gehoord van Benny Raepers,d eman dat alles van een T1,2 ,Alpine en alles van renault-sport ,kan leveren[/quote]
oh, bennie raepers ach ja.
oh, bennie raepers ach ja.[/quote]die ach ja,kan tenminste aan zo een zaken geraken,geen gelul als hier hoor,bellen ,ophalen en wegwezenpierre schreef:wie zegt datte???gille schreef:Mooi de moed zakte me al een stukje in de schoenen.
tja en een Turbo 1 of 2 nokken as vind je natuurlijk nergens(maxi turbo :droom modus:)
ja maar die zal vast niet goedkoop zijn. ik wil er ook niet voor krom liggen hoor.. Gilles wat zou zo'n ding moeten kosten bij Reapers?? zou jij voor me willen vragen?
ik heb trouwens Robert helaas nog niet voorbij zien komen in dit topic of Speedline. Kom op jongens laat eens iets van jullie horen.

ik heb trouwens Robert helaas nog niet voorbij zien komen in dit topic of Speedline. Kom op jongens laat eens iets van jullie horen.
Als ik het goed begrijp wil je dus zoiets gaan bouwen? Een C1J onderblok met Alpine(Turbo) kop met daar injectie opgebouwd?
[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... C01329.JPG[/img]
Tjek http://www.renaultpower.de
[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... C01329.JPG[/img]
Tjek http://www.renaultpower.de
-
- Contacteer:
zo te zien een normale at pomp maar dan op de achterkant van de kop gemonteerd
daar zit ook een deksel met een waterkanaal
omdat de kop ook voor een dikke turbo wordt gebruikt
daar zit ook een deksel met een waterkanaal
omdat de kop ook voor een dikke turbo wordt gebruikt
[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... C01015.JPG[/img]
deze is een stuk duidelijker
het is trouwens http://www.renaultpower.com
deze is een stuk duidelijker

het is trouwens http://www.renaultpower.com
-
- Contacteer:
goh die heet ook al sven ...
en daar is ook gelijk alles mee gezegdSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:goh die heet ook al sven ...

Immer wieder die verdammte Holländer
Even kort wat dingen waar ik tijdens het doordenken van dit plan tegenaan liep:
Het grootste probleem is de nokkenas. De AT nokkenas is klote, dus de as van een T2 is eigenlijk de enige optie. GTT nokkenas is praktisch onmogelijk. Probleem is dat je waarschijnlijk ook meteen aan T2 stoters en tuimelaars vast zit, wat financieel lastig is (hoewel, had Robert niet eens voor 80 dollar titanium stoterstangen laten maken voor zijn AT?). En dan is het nog de vraag of alles zomaar past, want de AT en T2 koppen zijn nog aardig verschillend (bijv. andere maten van de kleppen).
De waterpomp zal mijn inziens ook van een T2 moeten komen. De AT pomp zit aan de verkeerde kant van de kop, en andersom monteren komt denk ik niet uit. De GTT pomp is in ieder geval onmogelijk, omdat inlaatspruitstuk en koelslangen dan door elkaar heen moeten lopen. De T2 pomp zit aan dezelfde kant als de GTT, maar dan met de slangen niet opzij.
Ik neem aan dat er meteen injectie op komt (omdat je toch een inlaatspruitstuk moet maken), dus de ontsteking is op de verdeler na niet interessant. Wel: waar plaats je alle sensors, maar dat is niet moeilijk.
De plaats van de turbo zal ook gehandhaafd moeten blijven, omat er simpelweg geen andere plek is. Wel een spaghetti spruitstukje lassen en een lekkere dikke T25 hybride, of zelfs meteen een T3 o.i.d.(afhankelijk van de te berekenen vermogensschattingen).
Rest ons het plaatsen van wat standaard GTT randorganen, zware koppeling, dikke IC of charge-cooler, en de waarschuwings stickers "PAS OP, ZWENKT UIT!"
Het grootste probleem is de nokkenas. De AT nokkenas is klote, dus de as van een T2 is eigenlijk de enige optie. GTT nokkenas is praktisch onmogelijk. Probleem is dat je waarschijnlijk ook meteen aan T2 stoters en tuimelaars vast zit, wat financieel lastig is (hoewel, had Robert niet eens voor 80 dollar titanium stoterstangen laten maken voor zijn AT?). En dan is het nog de vraag of alles zomaar past, want de AT en T2 koppen zijn nog aardig verschillend (bijv. andere maten van de kleppen).
De waterpomp zal mijn inziens ook van een T2 moeten komen. De AT pomp zit aan de verkeerde kant van de kop, en andersom monteren komt denk ik niet uit. De GTT pomp is in ieder geval onmogelijk, omdat inlaatspruitstuk en koelslangen dan door elkaar heen moeten lopen. De T2 pomp zit aan dezelfde kant als de GTT, maar dan met de slangen niet opzij.
Ik neem aan dat er meteen injectie op komt (omdat je toch een inlaatspruitstuk moet maken), dus de ontsteking is op de verdeler na niet interessant. Wel: waar plaats je alle sensors, maar dat is niet moeilijk.
De plaats van de turbo zal ook gehandhaafd moeten blijven, omat er simpelweg geen andere plek is. Wel een spaghetti spruitstukje lassen en een lekkere dikke T25 hybride, of zelfs meteen een T3 o.i.d.(afhankelijk van de te berekenen vermogensschattingen).
Rest ons het plaatsen van wat standaard GTT randorganen, zware koppeling, dikke IC of charge-cooler, en de waarschuwings stickers "PAS OP, ZWENKT UIT!"

wat is e mis met een at nokken as?
waar heeft Ton dan 280PK met uit zijn at blok geperst?
Maar je kunt gewoon at tuimelaaras blijven gebruiken en de stoterstangen! die van Robert waren volgens mij 60 dollar en idd van titanium. dat deed hij om meer toeren te kunnen draaien. het scheelde iets van een 200 toeren die hij nu extra kon draaien volgens mij
waar heeft Ton dan 280PK met uit zijn at blok geperst?
Maar je kunt gewoon at tuimelaaras blijven gebruiken en de stoterstangen! die van Robert waren volgens mij 60 dollar en idd van titanium. dat deed hij om meer toeren te kunnen draaien. het scheelde iets van een 200 toeren die hij nu extra kon draaien volgens mij
Abel schreef:wat is e mis met een at nokken as?
waar heeft Ton dan 280PK met uit zijn at blok geperst?![]()
het waren alu stoterstangen, niet titanium.
btw die liggen er nu weer uit, ik had namelijk een klein rekenfoutje gemaak tav de xtra uitzetting van alu tov staal. Ik moest ze enorm wijd zetten (plm 0.55mm klepspeling koud), en das nix voor dagelijksgebruik.
Een t2 nokkenas past niet zomaar in een GTT onderblok omdat het nokkenaslager dat het dichtst bij de koppeling zit een iets andere dia heeft. Ik heb destijds voor de meterij aan kleptiming wel eens een geleende (dank jltuning) gtt nokkenas in mn AT onderblok geschoven, en tot mn verbazing paste dat niet.
Je zult een busje moeten maken oid.
btw die liggen er nu weer uit, ik had namelijk een klein rekenfoutje gemaak tav de xtra uitzetting van alu tov staal. Ik moest ze enorm wijd zetten (plm 0.55mm klepspeling koud), en das nix voor dagelijksgebruik.
Een t2 nokkenas past niet zomaar in een GTT onderblok omdat het nokkenaslager dat het dichtst bij de koppeling zit een iets andere dia heeft. Ik heb destijds voor de meterij aan kleptiming wel eens een geleende (dank jltuning) gtt nokkenas in mn AT onderblok geschoven, en tot mn verbazing paste dat niet.
Je zult een busje moeten maken oid.
Ja het zal toch een beetje een trial and error project worden denkt. Maar wel interessant.
Ja het is geen plug and play, eerder plug and pray!Abel schreef:hoe monteer ik dan een krosflow kop op mijn gt onderblok?
ik moet het nog maar eerst eens goed gaan bekijken merk ik al

Gewoon beginnen dan gaat dat van eigens.
gr s

momenteel (en voorlopig)
expirimentje met korte inlaat runners (nog houtje touwtje)
atmosferische nokkenas, plm 0.9-1.0 bar overdruk, en mn eigen opgelaste zuigers. cv plm 1:8.4.
en natuurlijk de chargecooler.
zelfs met euro 95 geen pingel
expirimentje met korte inlaat runners (nog houtje touwtje)
atmosferische nokkenas, plm 0.9-1.0 bar overdruk, en mn eigen opgelaste zuigers. cv plm 1:8.4.
en natuurlijk de chargecooler.
zelfs met euro 95 geen pingel
Klinkt goed
Maar niet teveel klepoverlap met die atmos.nokkenas?

kijk hier had ik ook zelf overnalopen te denken. de Alpine nokkenas gebruiken ik een Turbo blok. Die is natuurlijk veel "wilder" dan een AT Nokken as.
Laatste nieuws ik heb afgelopen weekend een AT blok gekocht. Dus ik ga serieus door met het project.
En Robert wat doet het nu? die A nokkenas in een AT? En wat is je vermogen nu?
Laatste nieuws ik heb afgelopen weekend een AT blok gekocht. Dus ik ga serieus door met het project.
En Robert wat doet het nu? die A nokkenas in een AT? En wat is je vermogen nu?
wow abel serieus man!!!!
ben alleen wel bang dat dit heel veel tijd gaat kosten .
is het nog gelukt met die wielspacers??
ben alleen wel bang dat dit heel veel tijd gaat kosten .
is het nog gelukt met die wielspacers??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mengsel dan toch he, geen lucht. Kan op zich niet zo heel veel kwaad lijkt mij, maar het is bij turbo motoren toch wel gebruikelijk om dit zoveel mogelijk te beperken door de nokkenas iets minder wild te maken.Abel schreef:Och met die klepoverlap blaas je aleen wat lucht direct in de uitlaat denk je niet? of mis ik nu iets?Matijs schreef:Klinkt goed![]()
-
- Contacteer:
dat los je ook niet met injecktie op (jammergenoeg)
Ok met een gewone apline nokkenstok gaat het ook niet perse beter. Maar aan die klep overlap kun je wel iets laten doen. nokken iets scherper laten slijpen. Toch?
Edit: Laat maar Mathijs verteld het zelfde al.
Edit: Laat maar Mathijs verteld het zelfde al.
de powerband van een alpine nokkenas ligt zeker 1000 rpm hoger dan die van een alpine turbo nokkenas.
dat betekend minder vulling bij 2000-3000 (en meer bij 5000-6000). Ook de korte inlaatbuizen (korter dan die hele lange waarmee ik voorheen reed) gaven minder vulling rond de 2500. Al met al betekend dat dat de turbo pas bij 3000 opkomt, hiervoor was dat bij 2500. Das een nadeel, maar in praktijk merk je het niet want je schakeld toch eerst een keer terug. Tis geen v8 namelijk.
Maar waar eerst de powerband bij 5500-6000 wel helemaal afgelopen was (opschakelen accelereerd weer harder), nu blaf ik em zo door naar de 7000
pk's heb ik geen idee van. 150 ofzo zal hij zeker wel hebben. Maar omdat hij niet pingelt kan de ontsteking weer wat vroeger.
Daar heb ik voorlopig geen zin in, want tzt maak ik een mooi nieuw spruitstuk, en dan kan het toch weer over.
doorblazen van mengsel: who gives a shit.
Volgens mij, als het rpm hoger is dan 2000, valt het wel mee.
dat betekend minder vulling bij 2000-3000 (en meer bij 5000-6000). Ook de korte inlaatbuizen (korter dan die hele lange waarmee ik voorheen reed) gaven minder vulling rond de 2500. Al met al betekend dat dat de turbo pas bij 3000 opkomt, hiervoor was dat bij 2500. Das een nadeel, maar in praktijk merk je het niet want je schakeld toch eerst een keer terug. Tis geen v8 namelijk.
Maar waar eerst de powerband bij 5500-6000 wel helemaal afgelopen was (opschakelen accelereerd weer harder), nu blaf ik em zo door naar de 7000

pk's heb ik geen idee van. 150 ofzo zal hij zeker wel hebben. Maar omdat hij niet pingelt kan de ontsteking weer wat vroeger.
Daar heb ik voorlopig geen zin in, want tzt maak ik een mooi nieuw spruitstuk, en dan kan het toch weer over.
doorblazen van mengsel: who gives a shit.
Volgens mij, als het rpm hoger is dan 2000, valt het wel mee.