C.A.R. {Computer Animated Renault}

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

allereerst :worship: echt geweldig zoiets man!

Ten tweede vraagie: is als je zoiets hebt het nou makelijk in ene spel te verwerken?

ten derde negatief "commetaar" mocht ook: voor skirts zijn iets te groot
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, de sideskirt is te diep!

De sluiting van de deur is wel superrealistisch :D

Maar :worship: echt mooi!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Thanx voor de reacties.


Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan zoiets...
Heb er nu al behoorlijk wat uurtjes inzitten.
En het is af en toe echt priegel- en kromme tenenwerk om alles in de juiste vorm te krijgen.

Om dit in een spel te verwerken is weer heel iets anders.
Ten eerste heb je in spellen niet al te veel "ruimte" voor zwaar gedetailleerde modellen.
Dan wordt het te "zwaar".
Dus dan zou je het weer moeten vereenvoudigen (minder polygonen, dus minder details)

Maar verder zou het moeten kunnen.
De modellen voor elk racespel worden in principe op deze manier gemaakt.

Sideskirt te breed/diep?
Waar precies. Dan pas ik dat aan.
Of issie helemaal te breed?

En die deur sluit idd wel erg realistisch nu... :lol:
was niet helemaal mn bedoeling.


to be continued...
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik bedoelde de voorste wielkastverbreder zeg maar.

Riel bedoelt denk ik de hele sideskrit die is aan de royale kant.

Nog 1 kleinigheidje (probeer je alleen te helpen want ik heb diep respect) de achter bumper klopt niet helemaal die is iets rond aan de zijkanten onder en volgns mij dit model niet.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

erg mooi.
Ik zou de skirts en spatbordranden los van elkaar maken. Die rondingen in je model zitten er in werkelijkheid niet.
rev it like a rental
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmmm..ok, die rondingen tussen skirt en spatbordverbreder zijn idd niet ok.
Ik zal es kijken hoe ik dat kan oplossen.

En de bumpers?
Zijn ook nog niet helemaal naar mijn smaak.
Nog maar weinig aan gedaan.

De verbredingsstukken aan de voorzijde (wielkasten) ben ik ook nog niet tevreden over.

Bedankt voor de feedback.
Ik zie dat alleen maar als hulp.
Als je zo lang aan iets werkt moet je het af en toe gewoon effe aan andere mensen laten zien.
Die zien altijd weer andere dingen als jezelf.


Hier nog een plaatje van de wireframe.
Zo zie je misschien iets duidelijker hoe zoiets is opgebouwd.
En het ziet er gewoon ook vrij indrukwekkend uit... :p
Elk vierkant/rechthoek/driehoek vormt een polygoon.


[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAdA!AV ... 8_wire.jpg[/img]


[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAoA!EV ... 9_wire.jpg[/img]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Man netjes!!! :worship:
Is dat wireframe (of de wagen) ook te exporteren tot iets dergelijks als SolidWorks ofzo? Dan kan je leuke dingen doen (voorbeeld: op de UT hebben we een mooie 3d-plotter :p )
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Geen idee wat SolidWorks is en doet...

maar het is te exporteren.

Ligt eraan wat SolidWorks kan Importeren...
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:worship: ziet er echt super uit zo'n wire-frame!
En ben ook blij dat je de opmerkingen niet verkeerd opvat!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Solidworks is een CAD programma, ik kan ff niet zo snel vinden wat die allemaal kan importeren, maar het is wel veel :)

Heb het niet zelf op m'n computer staan namelijk.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hooliead schreef::worship: ziet er echt super uit zo'n wire-frame!
En ben ook blij dat je de opmerkingen niet verkeerd opvat!
Ik denk dat ie juist blij is met die opmerkingen. Daarmee kun je het model verder mee perfectioneren
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Exporteren naar SolidWorks zal moeilijk gaan. 3D Studio is een surface modelling pakket, en dat is altijd moeilijk netjes te converteren naar een Solids-pakket als SolidWorks of ProEngineer. Het zal waarschijnlijk het best gaan als je in 3D Studio exporteerd als IGES bestand.

Vraagje voor Krijn: Waarom is de mesh zo dicht langs de randen van het dak? Verder laten de vormen van de bumpers inderdaad nog wat te wensen over, maar dat komt wel goed. De basis vorm en verhoudingen van de auto zien er in ieder geval wel goed uit, dus dan komt het uiteindelijk allemaal wel goed denk ik. Het is nu een kwestie van volhouden. De laatste details duren het langst. (Y) Oja en de motorkap moet aan de voorkant natuurlijk wel het hoekje om hè.
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Ik ben dat 3d max even aan het..ehm...'kopen' :D
Ben wel benieuwd of het wat is :)
NOS
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 14 jan 2005 19:15

ik weet dat het een alweer ouder topic is ,maar ik heb ff een vraag .
het leek mij ook leuk om autoŽs te maken met een 3D programma .
het programma wat ik heb heet zanoza modeler 2.0.3 , nu heb ik al een boel lijnen gemaakt ( polygon) , ik heb nu een voor /zij/boven/achter aanzicht van een auto, al ziet dit er nog niet bepaald mooi uit.
maar het probleem is , als ik nu een 3d aanzicht wil zien van wat ik heb , worden de aanzichten niet 1 geheel , maar zie ik alles los van elkaar .

is er iemand die mij hiermee kan helpen ?
NOS
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 14 jan 2005 19:15

niemand die me kan helpen ?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb nu ook 3D Studoio Max 7.0...

Nog geen idee hoe het allemaal werkt, heb al een begin gemaakt met de tutorials...als iemand nog meer beginnerstips heeft hoor ik het graag, wil er alles over leren...beetje een soort LOI-thuiscursusje :lol:
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

MartijnG schreef:Heb nu ook 3D Studoio Max 7.0...

Nog geen idee hoe het allemaal werkt, heb al een begin gemaakt met de tutorials...als iemand nog meer beginnerstips heeft hoor ik het graag, wil er alles over leren...beetje een soort LOI-thuiscursusje :lol:
Als het goed is zit er een vrij uitgebreide en duidelijke tutorial bij die je een eind op weg kan helpen. Werken met dat pakket is een vak opzich, ik word er in ieder geval goed voor betaald. :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:


wow cool!
Eerste 3d GTT die ik zie!

En hij is voor NFS?!?!
vet.
Ziet er goed uit (plaatje dan...)


NOS-> zanoza modeler 2.0.3 dit programma ken ik niet. kan ik je dus ook weinig mee helpen.


Voor hulp bij max....
DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!!! :)
En op internet is behoorlijk veel te vinden aan tutorials etc.

heb zelf trouwens geen updates...
Mn 3D-gtt begint een beetje stoffig te worden....

Helemaal geen tijd meer voor...
Komt wel weer.


krijn.
NOS
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 14 jan 2005 19:15

jah dat zmodeler werd dus helemaal niks.
nu heb ik ook 3ds max , daar ga ik binnekort ook maar is wat mee proberen.
ik kan nog niet eens de polygon tool vinden met 3d max. :lol:
maar goed ik ga het is een beetje proberen.
NOS
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 14 jan 2005 19:15

MartijnG schreef:Heb nu ook 3D Studoio Max 7.0...

Nog geen idee hoe het allemaal werkt, heb al een begin gemaakt met de tutorials...als iemand nog meer beginnerstips heeft hoor ik het graag, wil er alles over leren...beetje een soort LOI-thuiscursusje :lol:
waar heb jij die 3d max vandaan ? heb je die gekocht of um :D ......
ik heb nu namelijk zo een trial versie , maar ik wil de echte hebben.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Z modeler is een gratis te downloaden programma waarmee je allelei formaten van voor spelletjes gemaakte modellen in kan lezen. Ik heb ermee zitten spelen toen ik mijn GTA Vice City set aan het aanpassen was. Als pakket om in te modeleren lijkt me het niet fijn.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Plaats reactie