Nee, de turbo zal wat harder moeten werken om op dezelfde druk te komen. Immers de druk blijft opbouwen totdat die waarde is bereikt waarbij de wastegate zo ver is geopend dat de druk niet meer toeneemt.Matijs schreef:Het is dus feitelijk die turbodruk die tegen de anti percolatie ventilator staat aan te blazen? Zal wel apart klinken ja, maar dat zou je dan toch ook aan je turbodruk meter moeten kunnen zien. Je zal minder druk meten omdat een deel weglekt naar buiten.FrankB schreef:Mijn allereerste GT turbo had ook dat geluid. Ik ben erg lang aan het zoeken geweest waar het geluid vandaan kwam en na bijna een jaar had ik het gevonden. Tegen je schutbord zit een non-return valve. Op dat potje zit een slang dat naar de turboslang gaat (van intercooler naar carb.) en een slang dat naar je anti percolator fan loopt. Dat potje sluit niet meer (goed) af en veroorzaakt het geluid!
Wat klinkt als een koe onder de motorkap? [GTT]
owja, duh
Remind me dat ik geen onzinnige commentaren moet geven als ik niet in staat ben helder na te denken

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
FrankB schreef:Mijn allereerste GT turbo had ook dat geluid. Ik ben erg lang aan het zoeken geweest waar het geluid vandaan kwam en na bijna een jaar had ik het gevonden. Tegen je schutbord zit een non-return valve. Op dat potje zit een slang dat naar de turboslang gaat (van intercooler naar carb.) en een slang dat naar je anti percolator fan loopt. Dat potje sluit niet meer (goed) af en veroorzaakt het geluid!

Top Tip
Die gaan we dus zo snel mogelijk vervangen!!!
Volgende vraag

Ik heb geen reserve, heeft iemand die toevallig nog liggen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je bedoelt die slang gewoon afknijpen?Abel schreef:Gewoon eerst losgooien en dicht stoppen om te testen.
Niet ergens kwalijk voor dan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok, dan knijpen we hem eerst ff af.Abel schreef:Ja afknijpen is ook goed
nee. is alleen voor antidampbel vorming..
eerdere moddellen hebben het niet eens. en ph1 heeft die klep weer niet
Thanxs!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
staat nog op de planning voor deze week.FrankB schreef:En??
?
Ben ontzettend veel dingen aan het fixxen/ maken dus tijd is veel te kort.
Kijk maar in mijn project topic.
deze klep opent gelijktijdig bij het aanslaan van de percolatiefan.
kost slechts 18 euro, had er bijna een in voorraad, maar op die dag liep er een gek op de sloop die er 50 euro voor wilde hebben, dus laten liggen.
maar die gaat nooit kapot, dus ik twijfel.
meten is weten.
kost slechts 18 euro, had er bijna een in voorraad, maar op die dag liep er een gek op de sloop die er 50 euro voor wilde hebben, dus laten liggen.
maar die gaat nooit kapot, dus ik twijfel.
meten is weten.
Voor minder gezeik pak je die slang vast en rukt er eens goed aan. Met een beetje mazzel heb je die fan dan ook nog eraan hangen 

Ah! Zo gaat dat dus daar in het zuiden!Riël schreef:Voor minder gezeik pak je die slang vast en rukt er eens goed aan. Met een beetje mazzel heb je die fan dan ook nog eraan hangen

Die fan zit trouwens op een verschrikkelijke manier gemonteerd, ik wil nog wel eens een hartig woordje spreken met degene die die beugel heeft bedacht.
Jep, zelfde gehad.... die klep+slangen weggehaald+afgedopt en weg geluid. Ik had het alleen bij hogere druk 1.2barFrankB schreef:Mijn allereerste GT turbo had ook dat geluid. Ik ben erg lang aan het zoeken geweest waar het geluid vandaan kwam en na bijna een jaar had ik het gevonden. Tegen je schutbord zit een non-return valve. Op dat potje zit een slang dat naar de turboslang gaat (van intercooler naar carb.) en een slang dat naar je anti percolator fan loopt. Dat potje sluit niet meer (goed) af en veroorzaakt het geluid!
Zag de nut van dit ding niet in dus weg ermee...
eerst schroef onderaan de beugel losdraaien, is moeilijk te zien.Calle schreef:Ah! Zo gaat dat dus daar in het zuiden!Riël schreef:Voor minder gezeik pak je die slang vast en rukt er eens goed aan. Met een beetje mazzel heb je die fan dan ook nog eraan hangenOf leren ze je dat op de PTH?
![]()
Die fan zit trouwens op een verschrikkelijke manier gemonteerd, ik wil nog wel eens een hartig woordje spreken met degene die die beugel heeft bedacht.
Ik heb het een paar keer mogen doen, maar die beugel er aan de ene kant inhaken en dan aan het ander uiteinde vastschroeven is gewoon een biiiiatch.pierre schreef:eerst schroef onderaan de beugel losdraaien, is moeilijk te zien.Calle schreef:Ah! Zo gaat dat dus daar in het zuiden!Riël schreef:Voor minder gezeik pak je die slang vast en rukt er eens goed aan. Met een beetje mazzel heb je die fan dan ook nog eraan hangenOf leren ze je dat op de PTH?
![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tis een Bailey'sGiovanni schreef:Erik,
Die dumpvalve klinkt wel netjes![]()
Van welk merk is die?
'k Hou van dat fluitend geluidje op het einde van iedere PSSSS
-
- Über-Spammer
Giovanni schreef:Hey Erik,
Leuk dumpvalveje, mag ik vrage wat merk dat is?
Ben namelijk op zoek naar een iets meer "fluitend" model zoals die van jou.
Alvast bedankt!

Welja gewoon blijven proberen he, domme belgen ook 
BAILEYS, dat zit erop bij Erik
En zoals ik hiervboven ookal gemeld heb, je moet even je motorkapbekleding eruit halen, dan hoor je em ook beter, voordat je een andere zoekt.

En zoals ik hiervboven ookal gemeld heb, je moet even je motorkapbekleding eruit halen, dan hoor je em ook beter, voordat je een andere zoekt.
-
- Über-Spammer
Giovanni schreef:Hey Erik,
Leuk geluidje dat je dumpvalve maakt.
Van welk merk is die?
Ben namelijk op zoek naar 1tje die ook zo een mooi fluitend geluid maakt.
Groetjes,
Giovanni
probeer deze er maar eens op te zetten
[img]http://www.wagnerur.hu/itallap/pia11/baileys.jpg[/img]
Gabri schreef:Giovanni schreef:Hey Erik,
Leuk geluidje dat je dumpvalve maakt.
Van welk merk is die?
Ben namelijk op zoek naar 1tje die ook zo een mooi fluitend geluid maakt.
Groetjes,
Giovanni
probeer deze er maar eens op te zetten
[img]http://www.wagnerur.hu/itallap/pia11/baileys.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het werkt idd welSteven schreef:Welja gewoon blijven proberen he, domme belgen ook

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Om maar even een oude koe uit de sloot te halen
Vorige week het bewuste potje vervangen, en sindsdien heb ik geen koe meer gehoord.
Dus moet het hem hierin hebben gezeten. Van het weekend uitgebreid getest, en het is over

Vorige week het bewuste potje vervangen, en sindsdien heb ik geen koe meer gehoord.
Dus moet het hem hierin hebben gezeten. Van het weekend uitgebreid getest, en het is over

-
- Über-Spammer
- Contacteer: