ACT: Stalling

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Matijs
Contacteer:

Alleycat schreef:Ik heb daar wel interesse in, kunnen jullie mij meer info verschaffen? Of het eventueel mogelijk is een kaal chassis met een hele lading onderdelen te stallen voor twee jaar?
Beter laat dan nooit... Had je reply niet gelezen. Had me even gemaild... Laat maar even weten als je met die gasten in contact wilt treden.
Bart V

Frank M schreef:Omdat ik een nieuw huis/bouwval ga kopen kan ik de Williams ff minimaal een jaartje niet betalen, tot ik afgestudeerd ben.
Nu wil ik 'm dus verkopen. Mocht 'ie voor november niet verkocht zijn wil ik 'm dus schorsen en ergens stallen.

Nu lijkt het me niet echt bevordelijk om een auto een jaar stil te zetten. Kan iemand me tips geven mbt. het stallen in een onverwardme garage? afdekken? waarmee? vloeistoffen er uit? er in laten zitten? banden? op bokken zetten? accu? af en toe een keer starten? etc.
1000x dank
Vloeistoffen kunnen er wel inblijven. Zorg wel dat alles vorstbestendigd is. Auto op bokken is ook wel verstandig. Accu kan je er het beste gewoon uithalen, en af en toe even belasten en doorladen, anders gaat hij hard achterruit in een jaar. Verder is een vochtvreter in je auto ook geen overbodige luxe. Toen ik mijn auto kocht na een poos stilstaan stond er ook zo'n ding in, zodoende kwam ik op het idee. Verder kan je van die mooie afdekhoezen kopen voor over de auto. Als je hem voor je hem wegzet netjes wast en eventueel poetst komt hij straks weer netjes naar buiten.

Verder denk ik dat het ook verstandig is om de auto af en toe even te laten lopen. De klepstoters lopen anders helemaal leeg, en er bestaat ook een kans dat de injectoren vast gaan zitten.
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:
Frank M schreef:Omdat ik een nieuw huis/bouwval ga kopen kan ik de Williams ff minimaal een jaartje niet betalen, tot ik afgestudeerd ben.
Nu wil ik 'm dus verkopen. Mocht 'ie voor november niet verkocht zijn wil ik 'm dus schorsen en ergens stallen.

Nu lijkt het me niet echt bevordelijk om een auto een jaar stil te zetten. Kan iemand me tips geven mbt. het stallen in een onverwardme garage? afdekken? waarmee? vloeistoffen er uit? er in laten zitten? banden? op bokken zetten? accu? af en toe een keer starten? etc.
1000x dank
Vloeistoffen kunnen er wel inblijven. Zorg wel dat alles vorstbestendigd is. Auto op bokken is ook wel verstandig. Accu kan je er het beste gewoon uithalen, en af en toe even belasten en doorladen, anders gaat hij hard achterruit in een jaar. Verder is een vochtvreter in je auto ook geen overbodige luxe. Toen ik mijn auto kocht na een poos stilstaan stond er ook zo'n ding in, zodoende kwam ik op het idee. Verder kan je van die mooie afdekhoezen kopen voor over de auto. Als je hem voor je hem wegzet netjes wast en eventueel poetst komt hij straks weer netjes naar buiten.

Verder denk ik dat het ook verstandig is om de auto af en toe even te laten lopen. De klepstoters lopen anders helemaal leeg, en er bestaat ook een kans dat de injectoren vast gaan zitten.

dit laatste moet je echt doen...cilinderwanden of kleppen/zetels KUNNEN onherstelbaar beschadigen tijdens een jaar stilstaan...denk er maar eens over na...van één of twee cilinders staan de in- en uitlaatkleppen niet dicht... oxidatie/roest...meer hoef ik niet te zeggen toch???
:)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

HMZ, ik vrees dat ik binnekort maar eens een GTT warm moet gaan rijden, staat al ruim 2 jaar stil..:lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
frank_williams

PtrGte schreef:
Bart V schreef:

1000x dank

dit laatste moet je echt doen...cilinderwanden of kleppen/zetels KUNNEN onherstelbaar beschadigen tijdens een jaar stilstaan...denk er maar eens over na...van één of twee cilinders staan de in- en uitlaatkleppen niet dicht... oxidatie/roest...meer hoef ik niet te zeggen toch???
dus voor de duidelijkheid, een jaar stil laten staan en niet starten is het advies?

@matijs, ik heb je een pm gestuurd.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

PtrGte schreef: dit laatste moet je echt doen...cilinderwanden of kleppen/zetels KUNNEN onherstelbaar beschadigen tijdens een jaar stilstaan...denk er maar eens over na...van één of twee cilinders staan de in- en uitlaatkleppen niet dicht... oxidatie/roest...meer hoef ik niet te zeggen toch???
hoe zou je het dan moeten doen als je je auto gaat stallen en 1 of meerdere jaren niet start?? diesel in de cilinders heb ik wel eens gehoord. maar of dat goed is weet ik ook niet.
Calle

Johan schreef:
PtrGte schreef: dit laatste moet je echt doen...cilinderwanden of kleppen/zetels KUNNEN onherstelbaar beschadigen tijdens een jaar stilstaan...denk er maar eens over na...van één of twee cilinders staan de in- en uitlaatkleppen niet dicht... oxidatie/roest...meer hoef ik niet te zeggen toch???
hoe zou je het dan moeten doen als je je auto gaat stallen en 1 of meerdere jaren niet start?? diesel in de cilinders heb ik wel eens gehoord. maar of dat goed is weet ik ook niet.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je een grote schoonmaakbeurt moet doen naderhand en nieuwe bougies nodig hebt (al zal dat toch wel het geval zijn). Ik heb een tijdje geleden meegereden met een 11 turbo waar wat diesel in de benzine gemengd was en dat is niet echt een fijne aangelegenheid, hij wilde eerst echt niet lopen.
Matijs
Contacteer:

Frank M schreef: @matijs, ik heb je een pm gestuurd.
Ik ben net terug van een lang weekend. Zal het telefoonnummer een dezer dagen even opzoeken. Je hoort nog van mij (Y)
Riël
Über-Spammer

Johan schreef:
??
Volgens mij een beetje onzin. Dat beetje roest wat er eventueel zou KUNNEN komen is na 1x starten helemaal weg. Ik ben van mening dat je de auto probleemloos een jaartje kan laten staan, en vooral de vloeistoffen ERIN laten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Goed ik zoek ook een stalling, ik wil mijn GTT ook gana opknappen en ondertussen lekker in iets goedkoops rondkarren.

Weet eigenlijk dat deze oproep ws. niet uitbrengt, maarja nooit geschoten...

Ik zoek een stalling in de omgeving Beverwijk, hoeft niet direct in Beverwijk te zijn, maar veel meer als 10 km ver moet het niet echt gaan worden.

Liefst wel electrische voorziening en de mogelijkheid om te kunnen sleutelen (alle shit heb ik zelf wel).

Stomtoevallig iemand die iets weet? Trouwens als het voor meerdere auto's is, graag... ik ken nog wel wat RTC-ers en vrienden die een stalling willen. :)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Inderdaad, aangezien er meerdere RTC-ers stalling willen :) hier een aanbod.

Ik heb een caravanstalling in Haaksbergen (nabij Enschede) gevonden die ook bereid is auto's te stallen. Het is enkel stalling dus niet sleutelen, en je betaalt 35 euro per strekkende meter (max breedte 2m30). Vanwege de regels voor caravanstalling die zij hanteren zit er ook maximaal 2 keer ophalen per jaar bij, mocht je even de auto willen gebruiken of iets dergelijk. Voor meer dan 2 keer ophalen moet betaald worden. Het kan dus mooi gebruikt worden voor een auto waar je bepaalde tijd niets mee kan / wil doen, en hem toch geschorst wil hebben. Het is overdekt, niet verwarmd maar wel vorstvrij.

Mocht iemand interesse hebben pm me even.
ed_pret

lui,

om gelijk met de deur in huis te vallen :
ik heb een gtt zonder apk en deze moet van de openbare weg af!

Omdat ik al geruime tijd in geldnood zit kan ik het momenteel niet betalen om de apk werkzaamheden af te maken.

Maar ik kan de auto niet op de openbare weg laten staan, ik heb ook overleg gehad met de wijkagent maar het duurt allemaal te lang en ik zie geen mogelijkheid dat er binnekort een keuring kan plaatsvinden.

Dus hierbij een verzoek aan jullie: Waar in de omgeving van Den Haag kan ik een auto stallen tegen redelijke kosten. Ik ken wel een parkeergarage in den haag maar dat is rond de 70 euro per maand, dat is in feite al teveel.

Alle info betreffende stallingsmogelijkheden zijn welkom!!!Ook als je een schuur hebt en nog plek over en een leuk bedragje per maand wilt ontvangen laat van je horen.

Ik heb al zoveel tijd en moeite in de gtt gestoken dat ik deze niet wil wegdoen.

de bedoeling is dat de auto geschorst wordt en vervolgens voor een periode van minimaal 3 maanden gestaldt wordt.

Ik moet iets verzinnen voor komend weekend anders moet de gtt weg en dat wil ik echt niet laten gebeuren!!

Bedank Calle voor je snelle reactie.

Ik zal Cliorally een pm sturen over die spot in delft, tevens heb ik net op internet een site fevonden maar die is ook niet zo maar misschien voor iemand : http://www.stianduijvelaar.nl/stalling/
je kan op de site je kosten berekenen.

mail me als je iets weet in den haag e.o.
NielsT

Hallo allemaal,

Ik heb stallingsruimte te huur, het betreft een overdekte schuur regen en wind dicht. Het is in de Noordoostpolder (vlakbij emmeloord).

Enkel stallingsruimte en niet om te sleutelen.

Kosten per auto E35.- per maand.

Reactie per mail.

Groeten,

Niels
Plaats reactie