Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Ik moest inderdaad weg van de plek waar hij stond, omdat die vriend van mij dit weekend verhuist.

Wat nog moet gebeuren:
- voorruit monteren
- linker buitenspiegel vervangen
- ph.1 achterbumper monteren
- wassen en poetsen
- grotere benzinepomp monteren
- motor inelkaar zetten en carburateur afstellen
- veerpootbrug monteren, spoiler erop plakken
- bleedvalve aansluiten
- APK
- ...
- linker deur en voorscherm vervangen
- oude voorschade herstellen
- laten spuiten in dezelfde kleur
- verder tunen naar de 200pk >-)

Wat al gebeurt is:
- roest weggehaald van achterklep, achterbak, bumperophangingen en wielkasten achter, vloer en voorruit
- rolkooi opnieuw gemonteerd
- oliekoeler schoongemaakt
- gereviseerde cilinderkop
- rechter fusee vervangen
- nieuwe remmen voor (Brembo + Ferodo)
- 45mm verlaagd + Koni geel voor
- nieuwe isolatiemat schutbord
- nieuwe kachelradiateur
- extra meters in middenconsole: olietemp-, turbodruk- en voltmeter
- ph.2 vloerbedekking, nette stoelen
- voorbumper voorzien van originele rode bies en ph.1 mistlampen
Matijs
Contacteer:

Nog even een mooie foto van het interieur, en twee mooie GTT op een rijtje 8) :foto:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/RTCvloermatten.jpg[/img]

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Ph2vsPh1.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Netjes zeg die phase 1 :D
Calle

Hehe, nou lijkt die van mij helemaal een terreinauto. :D Hoezo laag, en wat camoufleert die foto toch goed als het eerste commentaar is: mooi die phase een. Idd, zeer mooi model, nu de afwerking nog... (Y) (Y)
Riël
Über-Spammer

Ben jij altijd zo wazig? :p

Superwerk daar! Sjiek!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Calle

Riël schreef:Ben jij altijd zo wazig? :p

Superwerk daar! Sjiek!
Who me? Misschien af en toe wel een beetje, maar zeker weten of ik denk dat ik precies door heb wat je bedoelt te zeggen... :D
MartinGTT

Jij zal je de komende tijd niet vervelen :wink:
Ziet er netjes uit joh
Matijs
Contacteer:

Ziet er in het echt helemaal niet netjes uit, maar vermaken zal ik me wel. Zodra ik geld heb gespaard voor benzine... :s :lol:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

:lol: Eigen ervaring leert dat geldgebrek en een gtt niet samen gaan. Maar 't is wel zo verslavend :D
Matijs
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DellortoPower.jpg[/img]

Daar is 'ie dan, de Dellorto carburateur 8)
Ben nog even aan het puzzelen om een passende gaskabel te vinden/maken, maar het moment van starten nadert :)
Riël
Über-Spammer

:worship: :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Nice Matijs! (Y)
Steven
Car: M536

Whoei 8)
Matijs
Contacteer:

Alle complimenten gaan naar Robin (Blue Thunder) en John ("Sjon"), zonder wie dit absoluut niet mogelijk was geweest binnen mijn beperkte budget.
RESTEPC :worship: :worship: :worship: (F)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DellortoSpruitstuk.jpg[/img]
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

goed werk matijs (Y) zo mag ik het graag zien.......anders dan anders :D :D
Matijs
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:goed werk matijs (Y) zo mag ik het graag zien.......anders dan anders :D :D
Ja hoe was de Renault slogan vroeger ookalweer?
vive la difference! :D
Laatst gewijzigd door Matijs op di 11 mei 2004 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Contacteer:

ho ho heren ik ben ook nog met iets bezig he maar dat is nog niet klaar om een foto van te laten zien.
alle goede dingen duren lang laten we maar zeggen he. :beer:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Matijs
Contacteer:

Ja ik ben ook niet de enige hoor, en zijn mij mensen voorgegaan, met name Sander van het forum hier :wink: (Y)
Bovendien moet het allemaal nog afgesteld worden, dus eerst maar eens kijken hoe het allemaal loopt.
Als alles een beetje meezit ga ik vrijdag eens kijken of het start :)
mark 5t
Contacteer:

succes goed bezig!! (Y)
Matijs
Contacteer:

GVD, wat ik nou weer aan me fiets had hangen! |: (N) :evil:
Ik had deze week al van de man van het garagebedrijf aan de overkant van de straat vernomen dat er iemand uit de straat had zitten klagen over al die auto's die steeds maar in de straat staan (en dan met name twee GTT's, een R19 16v en een gare ouwe Peugeot). Toen was de politie gekomen, en die hadden de kentekens genoteerd. Die gasten komen verdomme niet als er echt iets aan de hand is, maar als er een paar auto's langer dan een paar dagen staan dan komen ze wel even kijken. :@
Ik dus al flink balen, want mijn auto is nog steeds geschorst, en die mag dus niet op de openbare weg staan... :~
Nou was onze overactieve wijkagent er vanmiddag dus weer, en ik heb dus echt vet mazzel gehad dat thuis was, want als hij mij niet had gesproken had hij me vol op de bon geslingerd en de auto laten wegslepen! En dan ben je dus ruim 1000 euro verder :X
Nu gaf hij met na enig overtuigen tot morgenmiddag om de auto weg te halen. Maarja waarnaartoe?!? Dus ik nog even met die agent en de eigenaar van het garagebedrijf na staan praten, en toen heb ik het kunnen regelen dat ik mijn auto bij hem op de oprit mag zetten voor een weekje. Nu dus alleen paniek om hem dan ook af te maken. Gelukkig kunnen zij hem ook voor mij keuren. Zit ik alleen nog met die stomme voorruit, maar dat ga ik morgen eens even proberen te regelen.
Ennieweej, de GTT staat nu achter slot en grendel, en ik heb de sleutel :) Goed geregeld!

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/wegvandepliesie.jpg[/img]

Morgen de kop erop gooien en de uitlaat en benzinepompen monteren, en dan vrijdag eens kijken of het gaat starten. Fingers crossed!
Robert Turbo

Jij woont in een leuke buurt. :@ :@
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Blue Thunder

Matijs schreef:GVD, wat ik nou weer aan me fiets had hangen! |: (N) :evil:
Ik had deze week al van de man van het garagebedrijf aan de overkant van de straat vernomen dat er iemand uit de straat had zitten klagen over al die auto's die steeds maar in de straat staan (en dan met name twee GTT's, een R19 16v en een gare ouwe Peugeot). Toen was de politie gekomen, en die hadden de kentekens genoteerd. Die gasten komen verd@#me niet als er echt iets aan de hand is, maar als er een paar auto's langer dan een paar dagen staan dan komen ze wel even kijken. :@
Ik dus al flink balen, want mijn auto is nog steeds geschorst, en die mag dus niet op de openbare weg staan... :~
Nou was onze overactieve wijkagent er vanmiddag dus weer, en ik heb dus echt vet mazzel gehad dat thuis was, want als hij mij niet had gesproken had hij me vol op de bon geslingerd en de auto laten wegslepen! En dan ben je dus ruim 1000 euro verder :X
Nu gaf hij met na enig overtuigen tot morgenmiddag om de auto weg te halen. Maarja waarnaartoe?!? Dus ik nog even met die agent en de eigenaar van het garagebedrijf na staan praten, en toen heb ik het kunnen regelen dat ik mijn auto bij hem op de oprit mag zetten voor een weekje. Nu dus alleen paniek om hem dan ook af te maken. Gelukkig kunnen zij hem ook voor mij keuren. Zit ik alleen nog met die stomme voorruit, maar dat ga ik morgen eens even proberen te regelen.
Ennieweej, de GTT staat nu achter slot en grendel, en ik heb de sleutel :) Goed geregeld!

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/wegvandepliesie.jpg[/img]

Morgen de kop erop gooien en de uitlaat en benzinepompen monteren, en dan vrijdag eens kijken of het gaat starten. Fingers crossed!

Haha, dat is in ieder geval een 'stimulerende factor' om hem zo snel mogelijk af te maken :wink:

Laat even weten als ie een beetje pruttelt, kunnen we de wideband er even inhangen...

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

wat een zeikers, hier op het pleintje staat een auto al 3maanden stil, niet gekeurd en rijd ook niet.

Niemand die er wat van zegt. Naja, ik hoor er i.i.g. nog niets over. (het is niet mijn auto hoor;) ).

Maarja gelukkig is alles goed geregeld (Y)..
Ollie

Tja, regels zijn regels, het is nog netjes opgelost vind ik!
Die mensen bij jou zijn die rotte Renault gewoon beu :wink:

Succes deze week, gaat wel goedkomen hoop ik!!!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Men zeurt hier ook regelmatig over dat ik de auto's daar parkeer. Kan nergens anders ook, ik woon op de hoek van een zeer druk kruispunt (zonder parkeerplaats voor de deur). Af en toe sleutel ik ook wel op die parkeerplaats. Ik sleutelde eens, was de hele parkeerplaats leeg (zijn van die verticale insteekparkeerplaatsen), kreeg ik later te horen dat een bewoner niet kon parkeren omdat ik daar bezig was :S

Vage bewoners daar. Maar ja, probeer maar eens een garagebox te vinden in deze buurt...
mark 5t
Contacteer:

zelfs ik heb al gezeik gehad van een buurman over mijn blauwe gt die te dicht bij zijn parkeerplek stond.
de eikel!!! :evil:
ik betaal gewoon wegenbelasting en verzekering dus hij heeft niks te zeuren.
heb de blauwe nu toch verkocht maarja ben ook al weer tegen een nieuwe "aangelopen" de zwarte.
huur een box en heb een garage naast huis waar 2 auto`s inkunnen en heb nog steeds ruimte gebrek. :(
eigen schuld zal ik maar zeggen moet je maar niet zo gauw weer een auto er bij kopen.
anyway na een hele discussie met die oude eikel alias buurman gehad te hebben kwam ik er achter dat die lul gewoon alvast een plekje voor zijn caravan aan het reserveren was.
praat nu niet meer tegen hem maar pest hem alleen maar meer door mijn auto`s nu af en toe eens op zijn plek te zetten.
de lul mijn plek kan niet eens is tenslotte gemeente grond.
sorry heren voor mijn taalgebruik maar ik kan gewoon slecht tegen mensen die een ander zijn hobby niet gunnen.
Douwe

Hmmm hier staat ook al 6 maanden een gare auto op de parkeerplaasts geen mens die het wat interesseerd :lol:

Zolang een ander er geen last van heeft motten ze niet zeiken :evil:
Matijs
Contacteer:

Ollie schreef:Tja, regels zijn regels, het is nog netjes opgelost vind ik!
Die mensen bij jou zijn die rotte Renault gewoon beu :wink:

Succes deze week, gaat wel goedkomen hoop ik!!!
:lol: (Y)
Dimitri2.0

Joost (DoubleYou) schreef: kreeg ik later te horen dat een bewoner niet kon parkeren omdat ik daar bezig was :S

goh jullie sleutelen nog .... bij mij ging er 1 klagen toen ik de auto dubbelparkeerde om deze goed te poetsen en te stofzuigen. Het was maar een middagje werk. Het parkeerterreintje heeft maar 4 plaatsen(ik moest daar staan anders haal ik net niet met het verlengsnoer) maar 20 meter verderop is een plein waar 10 auto's kunnen staan en deze was praktisch leeg alleen moet zij iets meer lopen. Ze plaatste de opmerking "moet je dubbel parkeren" mijn antwoord was ja!!!
Nee, ik woon in een gezellige straat.
Matijs
Contacteer:

Nederlanders kunnen zo kleinzielig zijn :(
Maarja ben lekker aan het klussen op de nieuwe locatie :)
Nu even voetpakkingen halen voor de Dellorto, en een R19 16v gaskabel, en dan ga ik de kop erop zetten 8)
Vos

wat een gezeik allemaal over die parkeerplaatsen (N) woon gelukkig buiten enschede heb ruimte zat om te sleutelen :D
Clio 16v.....
TimV

Bij mij op de parkeerplaats zijn er ook altijd plaatsen vrij ruimte zat, was me auto een keer over de Apk heen (1 of 2dagen) belde gelijk de politie vanne weghalen of anders wordt ie weggesleept :( en krijg je een boete :( ,ook een beetje een stel zeikerts hier in de buurt+nog een juut die hier om de hoek woont.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Matijs
Contacteer:

Nou ik ben in ieder geval niet de enige die door de buurt wordt belemmerd in de uitoefening van zijn hobby :lol: (Y)

Ondertussen heb ik vandaag redelijke vorderingen kunnen maken. Carburateurpakkingen hadden ze nergens, dus die komen pas zaterdag, maar verder alles geregeld.

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Cilinde ... nteerd.jpg[/img]

Ziet er goed uit 8)
Steven
Car: M536

Yoehoe... geen dikke downpipe en elbow?
Matijs
Contacteer:

Joehoe... geen geld :p
Standaard turbopipe en downpipe, RVS demperloze uitlaat met Sebring Auspuff. Voorlopig goed genoeg.
Ken niet alles hebbe jammergenoeg. Ik kan dit eigenlijk al niet betalen :s
Plaats reactie