Clio 16V Start weer maar rare tik in motor. HELP
Sja ik zou het wel voor je kunnen doen, maar heb voorlopig helaas geen tijd. Pas in juni/juli weer.
Kep binnenkort al een engineswap voor 2 passats op de wachtlijst staan en daarna nog een MR2 waarvan de motor eruit moet voor een deelrevisie. Dus ik heb helaas geen tijd.
Er zijn wel zat beungarages in de omgeving, je kunt Rene Hout proberen op de graafwijkstraat in Beverwijk. Zeg je dat je via mij komt (hij kent me wel als de gozer van de Grijze GTT) en of het misschien zonder bon kan.
Maar denk niet dattie erom zit te springen.
Kep binnenkort al een engineswap voor 2 passats op de wachtlijst staan en daarna nog een MR2 waarvan de motor eruit moet voor een deelrevisie. Dus ik heb helaas geen tijd.
Er zijn wel zat beungarages in de omgeving, je kunt Rene Hout proberen op de graafwijkstraat in Beverwijk. Zeg je dat je via mij komt (hij kent me wel als de gozer van de Grijze GTT) en of het misschien zonder bon kan.
Maar denk niet dattie erom zit te springen.
Autobedrijf Willemsen Floraplein 023-5324920 vragen naar Dirk heeft zelf ook een 16V en weet er genoeg van, ik ben altijd tevreden over die gasten!Bram schreef:Ik zal het helaas moeten laten doen omdat mijn kennis daar lang niet groot genoeg voor is
Ik rijd hem vanavond naar huis en breng hem volgende week wel naar een garage.. Is er iemand die een goedkope en goede garage weet in de omgeving van Haarlem e.o??
Das toch een (ex) dealer?~thijs~ schreef:Autobedrijf Willemsen Floraplein 023-5324920 vragen naar Dirk heeft zelf ook een 16V en weet er genoeg van, ik ben altijd tevreden over die gasten!Bram schreef:Ik zal het helaas moeten laten doen omdat mijn kennis daar lang niet groot genoeg voor is
Ik rijd hem vanavond naar huis en breng hem volgende week wel naar een garage.. Is er iemand die een goedkope en goede garage weet in de omgeving van Haarlem e.o??
rev it like a rental
jep, ken je ze??
Net even Rene Hout en Willemsen opgebeld. Willemsen was niet open..
Rene Hout kon het wel repareren maar dat ging minimaal 1000 euro kosten.. Hij adviseerde me opzoek te gaan naar een nieuw ( ander ) blok.. Die kunnen ze er voor 400 euro inhangen...
Ik denk dat de laatste optie het beste is..
Wat zou een nieuw motorblok ongeveer kosten?
Rene Hout kon het wel repareren maar dat ging minimaal 1000 euro kosten.. Hij adviseerde me opzoek te gaan naar een nieuw ( ander ) blok.. Die kunnen ze er voor 400 euro inhangen...
Ik denk dat de laatste optie het beste is..
Wat zou een nieuw motorblok ongeveer kosten?
Kijk eens wat rond op marktplaats, er worden zat gebruikte blokken aangeboden voor schappelijke prijzen.
maar voor je aan een ander blok gaat denken zou ik eerst even (laten) kijken wat precies de schade is, alhoewel je bij een tikkende motor de kans groot is dat 1 of meerdere krukas tappen al wel wat schade hebben. Drijfstanglagers zelf zijn de kosten niet, evenals het vervangen, een andere krukas daarentegen is wel even werk.
Succes
maar voor je aan een ander blok gaat denken zou ik eerst even (laten) kijken wat precies de schade is, alhoewel je bij een tikkende motor de kans groot is dat 1 of meerdere krukas tappen al wel wat schade hebben. Drijfstanglagers zelf zijn de kosten niet, evenals het vervangen, een andere krukas daarentegen is wel even werk.
Succes
Na lang te hebben stil gestaan en nog steeds wachtend op een blok dat wordt gereviseerd heb ik besloten om zelf eens te gaan kijken of ik de drijfstangen en krukas kan ga vervangen... Ik heb hierbij hulp van een automonteur dus ik zal er allicht weer wat van leren 
Wat zijn nog meer dingen waar ik op moet letten?

Wat zijn nog meer dingen waar ik op moet letten?
Oliepomp demonteren en nalopen. Eventueel overdrukventiel eruit halen en polijsten. Kheb eens meegemaakt bij mijn 16V dat die vastzat, en dat is niet fijn. Ding zorgt ervoor dat de oliedruk bij de koude start niet te hoog word. Tis een kleine moeite als je toch alles los gaat halen.
Succes
Succes
ff meten of er niet teveel speling tussneoliepomptandwielen en oliepomphuis zit, anders heb je zometeen te weinig druk, en kan je misschien snel weer opnieuw beginnen...Bart V schreef:Oliepomp demonteren en nalopen. Eventueel overdrukventiel eruit halen en polijsten. Kheb eens meegemaakt bij mijn 16V dat die vastzat, en dat is niet fijn. Ding zorgt ervoor dat de oliedruk bij de koude start niet te hoog word. Tis een kleine moeite als je toch alles los gaat halen.
Succes
Staalvijlsel van een vergruist lager kan idd vervelende gevolgen hebben. Maar als je toch de krukas er al uit hebt ben je zover dat je eigenlijk beter de hele motor kan reviseren. Of anders inelkgeval het onderblok. Ander gebruikt blok is in jouw geval mischien nog steeds de beste optie als je geen geld hebt voor de reparatie (revisie)Bram schreef:Oke, dank voor de tip
Kan het zijn dat er nog meer schade in mijn motorblok is door de drijfstanglagers, behalve de krukas dan?
Heb dus inmiddels de eigenaar gesproken van de donor Clio. Het gaat om een blauwe 16V met williams velgen en een voorkant die in de prak ligt.. Toen ze hem laatst wilden starten met startkabels kwamen er allemaal vonken uit ( geen idee waaruit), Weet iemand wat dat kan zijn en of dat schade aan het blok kan maken?
dynamo die niet goed aangesloten zit om de accu op te laden, los draadje ofzo, dat geeft ook een mooie vonkenregen uit de dynamo...
draadje vastzetten en klaar...
(tenminste, was bij mij het geval)
draadje vastzetten en klaar...
(tenminste, was bij mij het geval)