Erik (Schepjes) : EINDE Project PurpleHaze
-
- Contacteer:
echt super vet man die stoelen 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
praktisch wel in elke auto, kwestie van óf een autospecifieke stoelframe óf zoals hij deed met een universal frame, die niet verstelbaar is.André ter Velde schreef:Ik heb ze zelf gisteren even mogen aanschouwen. Moet eerlijk zeggen dat het errug heftig is! Pas zoiets nou ook in een Twingo ???
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
deze frames zijn nu niet verstelbaar he daar krijg je toch gezeik mee met de keuring want je stoel moet in minimaal twee standen te zeten zijn dacht ik.
Nou zet je er dan natuurlijk gewoon je originele terug in en ben je klaar maar is wel klote dat dat elk jaar moet
Nou zet je er dan natuurlijk gewoon je originele terug in en ben je klaar maar is wel klote dat dat elk jaar moet
Leuk broodje aap verhaalHooliead schreef:deze frames zijn nu niet verstelbaar he daar krijg je toch gezeik mee met de keuring want je stoel moet in minimaal twee standen te zeten zijn dacht ik.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Contacteer:
hoeven je stoelen dus niet te verstellen zijn? dan naaien ze me wel heel erg bij de keuringRoy schreef:Leuk broodje aap verhaalHooliead schreef:deze frames zijn nu niet verstelbaar he daar krijg je toch gezeik mee met de keuring want je stoel moet in minimaal twee standen te zeten zijn dacht ik.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoeft inderdaad niet.Hooliead schreef:hoeven je stoelen dus niet te verstellen zijn? dan naaien ze me wel heel erg bij de keuringRoy schreef:Leuk broodje aap verhaalHooliead schreef:deze frames zijn nu niet verstelbaar he daar krijg je toch gezeik mee met de keuring want je stoel moet in minimaal twee standen te zeten zijn dacht ik.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
Moet dus wel voor de keuring, heb het een keer op tv gezien dat je ze wel moet kunnen verstellen en van een paar vrienden een keer gehoord. kuipstoeltjes eruit orginele erin voor de apk, maar ja het verschilt natuurlijk per garage, hoe zij dat natuurlijk doen
Lijkt mij een beetje bullshit.volgens mij moet het zo zijn"als de stoelen te verstellen zijn,moeten ze GOED werken" en aangezien er bij een vaste kuipstoel niks te verstellen is is dat gewoon goed,Mits hij maar degelijk is bevestigd.
Rally auto's moeten ook door de keuring komen en aangezien deze stoelen FIA goedgekeurd zijn lijkt
het me sterk dat ze afgekeurd zullen worden bij de keuring.
het me sterk dat ze afgekeurd zullen worden bij de keuring.
Echt onzin. Ik heb al een aantal jaren vaste kuipstoelen in mijn auto maar er is nog nooit gezeur geweest bij de keuring. Hij word altijd bij de dealer gekeurd en heeft een keer een steekproef gehad.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Contacteer:
Ik ga het RDW nu mailen dan weten we het over 5 dagen (weet ik uit ervaring van de afgelopen weken
)

-
Mooi, dan heb ik ook weer iets nieuws geleerd
, kuipstoeltjes kunnen door de keuring, ik dacht echt dat het niet kon. Thanks

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Slaat nergens op, want de apk regels zijn hetzelfde. En elk apk-station heeft het risico om de apk-papieren kwijt te raken bij een steekproef. Mochten ze dus makkelijke en duidelijke dingen tegenkomen, dan keuren ze het heus wel af. Waarchijnlijk hebben die vrienden een andere reden gehad waarom ze de andere stoelen er weer in moesten doen.Blue Flash schreef:Moet dus wel voor de keuring, heb het een keer op tv gezien dat je ze wel moet kunnen verstellen en van een paar vrienden een keer gehoord. kuipstoeltjes eruit orginele erin voor de apk, maar ja het verschilt natuurlijk per garage, hoe zij dat natuurlijk doen
Gave stoelen hoor!!! staat erg mooi
maar had ne niet graag je slede eronder gehad?? dus alleen de rail vd GTT stoel, waar je dan je frame vd Sparco op last?
Ken je iets naar achter schuiven als je een bl*wj*b krijgt onderweg

maar had ne niet graag je slede eronder gehad?? dus alleen de rail vd GTT stoel, waar je dan je frame vd Sparco op last?

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
hahha wa een opmerking weerMrtn schreef: Ken je iets naar achter schuiven als je een bl*wj*b krijgt onderweg

EN ik heb je topic al wel misbruikt maar was vergeten te zeggen hoe vet je stoelen waren

1e punt :Als je de slede van de gtt gebruikt zit je veel te hoog en door de volle kuip dieMrtn schreef:Gave stoelen hoor!!! staat erg mooi![]()
erachter zit ist nogal een gedoe om daar ook weer een frame voor te bouwen wat er omheen past.
2e punt: waarom denk je dat de achterbank eruit is

-
- Contacteer:
antwoord op mijn mailtje naar het RDW:
Geachte heer Van Haperen,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In het Voertuigreglement, Hoofdstuk 5 Permanente eisen
Artikel 5.2.46wordt het volgende gemeld
Zitplaatsen
Keuringseisen personenauto's, carrosserie
Keuringseisen
1. De zitplaatsen van personenauto's moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. Bij personenauto's die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten:
a. verschuifbare zitplaatsen in elke mogelijke stand automatisch zijn vergrendeld,
b. verstelbare rugleuningen van zitplaatsen in elke mogelijke stand kunnen worden vergrendeld, en
c. de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, dan wel de rugleuningen van de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, in de normale stand automatisch zijn vergrendeld
Wijze van keuren
Visuele controle. Indien sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging geschiedt de controle op de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2, van de Regeling permanente eisen.
Onderdelen a en b. Visuele controle. Indien de vergrendeling in twee standen werkt blijft verdere controle achterwege.
Visuele controle. Zo nodig wordt de vergrendeling gecontroleerd tijdens een remproef.
2. Onze Minister stelt regels vast met betrekking tot de deugdelijkheid van de bevestiging, bedoeld in het eerste lid. -
De keurmeester bepaalt aan de hand van bovenstaande wetsartikel of dit goed dan wel afkeur is.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Geachte heer Van Haperen,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In het Voertuigreglement, Hoofdstuk 5 Permanente eisen
Artikel 5.2.46wordt het volgende gemeld
Zitplaatsen
Keuringseisen personenauto's, carrosserie
Keuringseisen
1. De zitplaatsen van personenauto's moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. Bij personenauto's die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten:
a. verschuifbare zitplaatsen in elke mogelijke stand automatisch zijn vergrendeld,
b. verstelbare rugleuningen van zitplaatsen in elke mogelijke stand kunnen worden vergrendeld, en
c. de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, dan wel de rugleuningen van de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, in de normale stand automatisch zijn vergrendeld
Wijze van keuren
Visuele controle. Indien sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging geschiedt de controle op de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2, van de Regeling permanente eisen.
Onderdelen a en b. Visuele controle. Indien de vergrendeling in twee standen werkt blijft verdere controle achterwege.
Visuele controle. Zo nodig wordt de vergrendeling gecontroleerd tijdens een remproef.
2. Onze Minister stelt regels vast met betrekking tot de deugdelijkheid van de bevestiging, bedoeld in het eerste lid. -
De keurmeester bepaalt aan de hand van bovenstaande wetsartikel of dit goed dan wel afkeur is.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
-
- Contacteer:
kben voorgelogen
Maar ben wel blij dat mijn stoel nu weer helemaal top is

Maar ben wel blij dat mijn stoel nu weer helemaal top is
Don't walk the grass... smoke it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mooie wagen, lelijke velgen
er staat in bloemendaal een Kever Cabrio in die purple haze kleur.... restec-p 

Immer wieder die verdammte Holländer
olijnsma schreef:mooie wagen, lelijke velgen

Mooie kar, maar als je zoveel centen aan velgen uitgeeft, koop dan ook echte velgen.
-
- Contacteer:
Volgens mij zijn die velgens geshopped...
Voorvelgen ogen kleiner en ze staan beide precies hetzelfde, alleen de voorste is een tikkeltje gedraaid.
Verder super kleurtje hoor
Voorvelgen ogen kleiner en ze staan beide precies hetzelfde, alleen de voorste is een tikkeltje gedraaid.
Verder super kleurtje hoor
* Stefan T-SPORT *
Dat ze gesoept zijn maakt de velgen echter geen steek mooier......Neobyte schreef:Volgens mij zijn die velgens geshopped...

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Die stoelen zijn

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
De kleur word jammer genoeg steeds vaker gebruikt
maaja het blijft wel mooi 

Kep vandaag mijn nieuwe stoelen binnen gekregen maar nu heb ik alvast ff een vraagje... Mijn frame (van een Clio 16v) Zit achter op de middenconsole (of hoe noem je zoiets) met iets vast wat niet schroefbaar is, moet ik dit vanonderuit de auto losschroeven ofzo???
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Onder de auto half achter je middendemper, of de plaats waar die gezeten heeftfurious_tuning schreef:Kep vandaag mijn nieuwe stoelen binnen gekregen maar nu heb ik alvast ff een vraagje... Mijn frame (van een Clio 16v) Zit achter op de middenconsole (of hoe noem je zoiets) met iets vast wat niet schroefbaar is, moet ik dit vanonderuit de auto losschroeven ofzo???

GR.FRits
Project: GTT Blue Sport
Om jullie toch maar een beetje op de hoogte te houden van mn kleine projectje even een kleine update 
Aangezien ik nogal wat beschadegingetjes aan mn auto had zoals de zijskirts achter
waar een hap uit was door de velgen toendertijd hebben we haar vanmorgen ff flink
onderhanden genomen
kortom de zijskirts zijn opnieuw gespoten en strak
gemaakt de voorbumper is voorzien van een nieuwe laklaag en jawel
de motorkap
is meegespoten in de kleur van de auto.
Ik heb een ook een poging gedaan om velgen te bestellen bij een bedrijf maar na
1,5 maand konden ze nog steeds geen leverdatum geven voor het model wat ik wilde.
Deze velgen heb ik geannuleerd en ben ik hier in de buurt opzoek gegaan naar andere.
Na enige tijd zoeken
ongeveer 15 min vond ik bij J&R in ridderkerk een erg mooi velgje,
waarna de jongen vertelde dat hij van deze velg maar een gelimiteerd aantal sets
binnen kreeg voorlopig. Dus na wat gepraat over maten heb ik eigenlijk al besloten
deze velgen te nemen.. en ik ga lekker niet zeggen welke
maar als het goed is komen ze
maandag binnen en komen ze de week erna eronder
Het is toch 17" geworden maar 7J ipv de
7,5J van mn oude/voorgaande velgen.
Zoals jullie misschien al door hebben... de foto's volgen allemaal nog
maar moest het ff kwijt..
Tot zover dit nieuwsbericht

Aangezien ik nogal wat beschadegingetjes aan mn auto had zoals de zijskirts achter
waar een hap uit was door de velgen toendertijd hebben we haar vanmorgen ff flink
onderhanden genomen

gemaakt de voorbumper is voorzien van een nieuwe laklaag en jawel

is meegespoten in de kleur van de auto.
Ik heb een ook een poging gedaan om velgen te bestellen bij een bedrijf maar na
1,5 maand konden ze nog steeds geen leverdatum geven voor het model wat ik wilde.
Deze velgen heb ik geannuleerd en ben ik hier in de buurt opzoek gegaan naar andere.
Na enige tijd zoeken

waarna de jongen vertelde dat hij van deze velg maar een gelimiteerd aantal sets
binnen kreeg voorlopig. Dus na wat gepraat over maten heb ik eigenlijk al besloten
deze velgen te nemen.. en ik ga lekker niet zeggen welke

maandag binnen en komen ze de week erna eronder

7,5J van mn oude/voorgaande velgen.
Zoals jullie misschien al door hebben... de foto's volgen allemaal nog

Tot zover dit nieuwsbericht
Beter hoor,maar kan je nu je 5 ,nog redelijk verlagen(zonder aanlopen) met die 17 inch die je neemt