[GTT] Motor dieselt na, en loopt onregelmatig, HELP!!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Zo zit het bij mij:

[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc007742.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

zo zit hij niet goed :s
oja 1 begint links...

[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/usericonboegiek.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op di 16 mar 2004 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

de twee links omdraaien
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

MAg ik mij dan diep schamen? Iemand nog een leesbril in de aanbieding? :p .

Das ff k#t. En mag die foto iets groter maik?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

tuurlijk. maar gaat hem niet posten :)

is namelijk 1024x768 :D

dus zie pm :)
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Post de link dan dan kan iedereen zelf beslissen of hij hem downt.
.:: TurboPowerr ::.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Deze foto was mijn voorbeeld, en daar zit ie toch zo als ik het nu heb.
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC00534.JPG[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Tino schreef:Post de link dan dan kan iedereen zelf beslissen of hij hem downt.

Motor Ruimte
staat btw ook in mijn gallery ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is je verdelerkap niet nat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

door die ontploffing met koelvloeistof wel ja.

Maar normaal niet. heeft 2 maand in een garage gestaan.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

loopt hij nu goed?? :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik ga nu weer te sleutelen, dus voor de middag weten jullie meer!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

En ik maar denken dat ik een beetje onozel aan het doen was met de vraag of ze wel in de goede volgorde zaten... Dat dat blok draait als je het verkeerd doet, kan er nooit goed voor zijn.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee idd is ook niet goed.. je kunt een heerlijke backfire krijgen op die manier die je turboslangen kan sloopen en je carb.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zal dat plaatje dat in het werkplaatshandboek staat eens op de scanner gooien, want dat plaatje is tenminste duidelijk...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

NOU HIJ DOET HET!!!!!!

Volgende problemen:

-Fan doet het niet
-Koelinstallatie lek(is opgelost)
-koelsysteem moet ontlucht worden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Kan 't niet doen omdat ie niet (goed) ontlucht is :wink:

anders ff relais nakijken, of even doorkoppelen om te zien of ie het uberhaupt nog doet.
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Mrtn schreef:Kan 't niet doen omdat ie niet (goed) ontlucht is :wink:

anders ff relais nakijken, of even doorkoppelen om te zien of ie het uberhaupt nog doet.
Hij is inderdaad niet goed ontlucht.! er is een ventiel lek, dus moet een nieuwe slang komen van radiateur naar waterpomp. Misschien iemand 1 liggen?

Maar de fan doet het dus niet als het systeem niet goed ontlucht is??

Leg uit!, begrijp m ff niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

controleer je thermo schakelaar in je radiator. deze meot worden doorverbonden en dan moet de fan gaan draaien..bij mij was de massa niet meer goed van het relais. ik heb toen simpel aan andere massa naar het relais getrokken.

als er te veel lucht in de radator staat werkt de thermo schakelaar simpel weg niet om dat hij niet heet word..

ik heb trouwens nog wel z'n lange radiator slang liggen niet die gene met die kronkel langs de dynamo
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Abel schreef:controleer je thermo schakelaar in je radiator. deze meot worden doorverbonden en dan moet de fan gaan draaien..bij mij was de massa niet meer goed van het relais. ik heb toen simpel aan andere massa naar het relais getrokken.

als er te veel lucht in de radator staat werkt de thermo schakelaar simpel weg niet om dat hij niet heet word..

ik heb trouwens nog wel z'n lange radiator slang liggen niet die gene met die kronkel langs de dynamo


Inmiddels is het systeem ontlucht bij een garaazje, mar fan slaat niet echt aan.


ik denk zelf dat de relais niet meer goed is, want er komt een zoemgeluidje uit, dus lijkt net een kortsluiting!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

De motor draait nu nadat ik het contact heb afgezet, hij dieselt na zeg maar. Dit is verschenen toen ik een wanhoopspoging deed om de fan te laten draaien nadat ik een draadje had doorverbonden op de dynamo. Dat was dus de eerste keer, nadat ik het draadje weer had goedgezet, sloeg de motor gewoon weer normaal uit.

Nu heb ik dus het systeem ontlucht en weer ging hij niet uit. Nu blijkt dus ook dat het relais is begonnen te gaan zoemen. :(

Ook draait de motor onregelmatig, valt op zich wel mee, maar volgens garage moet de ontsteking worden afgesteld.

Ik begin nu een beetje de hoop te verliezen zou iemand hiermee kunnen helpen????
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Niemand? :s :s
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ben vanavond weer bezig geweest en de relais die tegen het plastic hangt vervangen. Deze was een beetje gesmolten bij 1 van de contactpunten.

We hebben de auto verder nog niet getest omdat ook de accu gaar is. Zat geen 3e startpoging in. Dus kan dat morgen weer verder gaan onderzoeken.

Weet iemand toevallig of het nadieselen en onregelmatig lopen hier mee te maken kunnen hebben???
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie