[5GTE] Hoe vervang ik mijn aandrijfashoezen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Volgens de database van Van Heck is hetzelfde.
Suc6 ! met de operatie!
Suc6 ! met de operatie!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Danke vermoeden had ik al.olijnsma schreef:Volgens de database van Van Heck is hetzelfde.
Suc6 ! met de operatie!
(wat kost zo'n pak remleidingen ongeveer?
Als dat nie duur is neem ik er gewoom mee en kijk ik of zelf maken te doen is
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C01355.JPG[/img]
spullen zijn er al weer dus misschien vanavond al wat doen en anders morgen.
Gaat goed komen
spullen zijn er al weer dus misschien vanavond al wat doen en anders morgen.
Gaat goed komen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Wat was je kwijt aan onderdelen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
fusee-, stuurkogel en gun gum 45olijnsma schreef:Wat was je kwijt aan onderdelen?

kreeg leuke korting (25%)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
indiocatie: ik heb laatst bij mij ook een fusee kogel vervangen en ik had het ook nog nooit gedaan. 45 minuten later had ik mijn gereedschap weer in de kast liggen. Gewoon op de oprit gedaan maar is goed te doen hoor. Stuurkogeltje is ook half uurtje ofzo.
voor je fuseekogel moet je wellicht wel even een scherpe beitel of schroevendraaier hebben. Je kunt je fusee dan iets "openslaan" zodat de kogel eruit valt. Dat schiet anders niet op
voor je fuseekogel moet je wellicht wel even een scherpe beitel of schroevendraaier hebben. Je kunt je fusee dan iets "openslaan" zodat de kogel eruit valt. Dat schiet anders niet op
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee hij heeft hier de complete. De kogel zit hier al in. Jij bedoelt het borgboutje en het de spiebaantjes bovenop.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hij heeft wel de complete maar dat had ik ook. Toch moest ik met een schroeien draaier even die kier wat groter maken in het fusee (gaat maar om een fractie van een mm). Deze trek je dan weer aan met de nieuwe bout als de nieuwe fuseekogel gemonteerd zit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ik heb er alweer het volste vertrouwen in. Tis dat het regent wanders zouk nu zijn begonnen.
Nu alleen even kijken voor de remmen hoe erg ze geroest zijn. of nieuw of schuren en tektiel
Nu alleen even kijken voor de remmen hoe erg ze geroest zijn. of nieuw of schuren en tektiel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
en wel ff weer uitlijnen! anders rijd het zo beroerd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
leuk heh GTE...
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
ja da was ik wel van planolijnsma schreef:en wel ff weer uitlijnen! anders rijd het zo beroerd.

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Stuurkogel en fuseekogel zitten nieuwe in.
Alleen de andere stuurkogel is ok slecht dus die ga ik maandag ook maar ff vervangen. en dan in 1 keer uit laten lijnen. anders sta ik over een maand weer.
De tankband was ehct helemaal weggerot miste gewoon een stuk van 2 cm!
Daar heb ik dus ook even een nieuwe alluminium voor gemaakt.
En de remlijdingen heb ik ff gekeken maar kon zo snel niets slechts zien. dus maandag ff vragen waar ze nou zo slecht zijn
Skirts heb ik er ook nog ff afgehaald en de dorpels zijn echt nog helemaal super.aan 1 kant is 1 klein plaatje ingelast de rest is nog helemaal KEI hard.
Ik kan van edwin en lisa achterlichten en velgen lenen dus dat is ook al geregeld.
Nu alleen nog ff afwachten met de remmen en die adnere kleine dingen en dan opnieuw
Alleen de andere stuurkogel is ok slecht dus die ga ik maandag ook maar ff vervangen. en dan in 1 keer uit laten lijnen. anders sta ik over een maand weer.
De tankband was ehct helemaal weggerot miste gewoon een stuk van 2 cm!
Daar heb ik dus ook even een nieuwe alluminium voor gemaakt.
En de remlijdingen heb ik ff gekeken maar kon zo snel niets slechts zien. dus maandag ff vragen waar ze nou zo slecht zijn
Skirts heb ik er ook nog ff afgehaald en de dorpels zijn echt nog helemaal super.aan 1 kant is 1 klein plaatje ingelast de rest is nog helemaal KEI hard.
Ik kan van edwin en lisa achterlichten en velgen lenen dus dat is ook al geregeld.
Nu alleen nog ff afwachten met de remmen en die adnere kleine dingen en dan opnieuw
mijn 5 is vorige week ook afgekeurd op onder andere 3 remleidingen. het bleek dat de voorste 2 helemaal niet slecht waren (geen echte putjes) maar aangezien alles schuren en tectyleren ook veel werk is toch vandaag maar nieuwe opgezet.
De meeste automateriaal zaken hebben remleiding gewoon op rol en kost ongeveer 5 a 10 euro de meter. Als je de oude leidingen meeneemt kunnen zij voor een paar euro de wartels eraan zetten, het vervolgens opmaat buigen kan je zelf. (heel gemakkelijk, gewoon met de hand)
voor 2 leidingen voor en 1 achter heb je ongeveer 2,5 meter leiding nodig dus 25 euro + 10 euro wartels = hoogstens 35 euro totaal.
succes!
De meeste automateriaal zaken hebben remleiding gewoon op rol en kost ongeveer 5 a 10 euro de meter. Als je de oude leidingen meeneemt kunnen zij voor een paar euro de wartels eraan zetten, het vervolgens opmaat buigen kan je zelf. (heel gemakkelijk, gewoon met de hand)
voor 2 leidingen voor en 1 achter heb je ongeveer 2,5 meter leiding nodig dus 25 euro + 10 euro wartels = hoogstens 35 euro totaal.
succes!
tip:
zoek een nieuwe APK garage
dit verhaal lijkt sterk op mijn situatie. auto voorgekeurd door een Renault monteur -> conclusie is goed.
APK geeft waslijst aan onzinnige problemen, zelfs enkele die onwaar zijn! koplampen stellen, Co gehalte 4%, speling op fusee kogel meer dan 1 mm, remleidingen putjes. Al deze problemen bleken na hercontrole niet te bestaan.. koplampen en Co waren zelfs perfect afgesteld..
zoek een nieuwe APK garage

APK geeft waslijst aan onzinnige problemen, zelfs enkele die onwaar zijn! koplampen stellen, Co gehalte 4%, speling op fusee kogel meer dan 1 mm, remleidingen putjes. Al deze problemen bleken na hercontrole niet te bestaan.. koplampen en Co waren zelfs perfect afgesteld..
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Ja leidingen lijkt me ook sterk dus ga maandag ff langst mag hij het aanwijzen
de rest was wel echt zo dusja.
alleen die sunband vink onzin maarja
de rest was wel echt zo dusja.
alleen die sunband vink onzin maarja
geef je auto maar aan mij, keur ik hem wel ff 
Dacht het dus even niet heBart V schreef: helaas zo werkt het niet. Als je auto ergens afgekeurd is MOET hij bij hetzelfde keurstation alsnog goedgekeurd en afgemeld worden.

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Volgens mij is dat ook niet hoor
waarom liet je hem dan meteen voor de keuring gaan dan! laat dan eerst ff een inspectie doen!! heb ik ook laten doen! bij me werk man, pff.. kijken ze naar de auto.. jah ziet er leuk uit.. afmelden!!
nee, maar zonder gein.. ze zijn niet moeilijk bij mij! das wel beter, EN kost me maar 4,50

nee, maar zonder gein.. ze zijn niet moeilijk bij mij! das wel beter, EN kost me maar 4,50

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
bijna alles is nu gedaan alleen nog even een setje velgen lenen en hij kan weer voor de keuring op.
Vandaag remleidingen laten leggen koste 150 euro zonder bon. 2 lange en 1 korte koperen leidingen ontluchten etc.
Ook ff twee achterlichten meegenomen bij die garage moest er 5 euro voor hebben
Vandaag remleidingen laten leggen koste 150 euro zonder bon. 2 lange en 1 korte koperen leidingen ontluchten etc.
Ook ff twee achterlichten meegenomen bij die garage moest er 5 euro voor hebben

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
weet toevallig iemand of het verplicht is twee stoelen te hebben bij de apk?
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
hmm kort maar krachtig.timmy schreef:Ja
Kut dus
Nog een APK vraagje. moeten je voor-aangedrevenwielen hetzelfde profiel hebben?
nee, als ze maar niet meer gesleten zijn dan de slijtindicatoren.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
waaaaar heb je dat ideote idee vandaan???Bart V schreef:helaas zo werkt het niet. Als je auto ergens afgekeurd is MOET hij bij hetzelfde keurstation alsnog goedgekeurd en afgemeld worden.LE-Man schreef:geef je auto maar aan mij, keur ik hem wel ff
als garage a de auto afkeurt kan je na het ophalen gelijk naar garage b gaan om de auto daar te laten keuren
mischien letten die niet goed op en keuren die hem wel goed
ik ben zelf keurmeester he
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de voor wielen moeten van het zelfde profiel soort zijn
dus beiden diagonaal banden
of de een nu streepjes heeft in profiel en de ander v vorm maakt niet uit
een band heeft meerdere hoofdgroeven daar moet het profiel minimaal 1.6 milimeter diep zijn
dit wordt gemeten met een profieldieptemeter en een speciale meetkaart voor de meet breedte waarbinnen gemeten moet worden
verder mag een band geen breuken vertonen en mag er geen canvas zichtbaar zijn
dus beiden diagonaal banden
of de een nu streepjes heeft in profiel en de ander v vorm maakt niet uit
een band heeft meerdere hoofdgroeven daar moet het profiel minimaal 1.6 milimeter diep zijn
dit wordt gemeten met een profieldieptemeter en een speciale meetkaart voor de meet breedte waarbinnen gemeten moet worden
verder mag een band geen breuken vertonen en mag er geen canvas zichtbaar zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de slijtage indicator van de band staat trouwens op een ca 2 milimeter dit hoefd dus nog geen afkeur te betekenen
je krijgt wel een aantekening op je keurings raport dat de banden onder de 2.5 mm profiel hebben maar nog boven de 1.6 dus de minimale waarde is
verdere advies punten zijn:
speling op een stuur of fusee kogel.
lekkage van een schokbreker.
roest vorming tussen de 1.5 en 2 E of meer als 15%.
(E staat voor een roest gradatie norm per onder deel staat een vaste E waarde hiervan maxje tot een E waarde van 2 E roest hebben)
zichtbare veregaande slijtage van onderdelen van het remsysteem.
dit zo ff uit me hoofd
je krijgt wel een aantekening op je keurings raport dat de banden onder de 2.5 mm profiel hebben maar nog boven de 1.6 dus de minimale waarde is
verdere advies punten zijn:
speling op een stuur of fusee kogel.
lekkage van een schokbreker.
roest vorming tussen de 1.5 en 2 E of meer als 15%.
(E staat voor een roest gradatie norm per onder deel staat een vaste E waarde hiervan maxje tot een E waarde van 2 E roest hebben)
zichtbare veregaande slijtage van onderdelen van het remsysteem.
dit zo ff uit me hoofd

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Kijk bedankt daar hebbe we wa aan (y)
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Eindelijk goedgekeurd
En hoe streng hij vorige keer was hoe hij me dit keer gematst heeft. Hij heeft hem er nie doorheen gedouwd hijs dus wel goed maar heeft me erg met de kosten gematst.
Hij heeft de uitlaat gelast,
koplampen afgesteld,
aandrijfashoezen gelijmt, (waren toch nog lek)
en twee nieuwe banden + balanceren. (was verschillend profiel en er zaten gladden stukken op wat ik eigenlijk al wel wist maar gewoon geprobeerd heb)
voor 35,-
Denk dat dat niet te duur is.

En hoe streng hij vorige keer was hoe hij me dit keer gematst heeft. Hij heeft hem er nie doorheen gedouwd hijs dus wel goed maar heeft me erg met de kosten gematst.
Hij heeft de uitlaat gelast,
koplampen afgesteld,
aandrijfashoezen gelijmt, (waren toch nog lek)
en twee nieuwe banden + balanceren. (was verschillend profiel en er zaten gladden stukken op wat ik eigenlijk al wel wist maar gewoon geprobeerd heb)
voor 35,-
Denk dat dat niet te duur is.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Nu zijn mijn aandrijfashoezen wel gelijmt maar dit is natuurlijk maar tijdelijk.
Ik wil deze gewoon vervangen zien.
Nu zei mijn garage dat ik dat beter niet door hem kon laten doen omdat het dan duur werd.
Nu wil ik het dus zelf doen maar hoe?
Bakolie aftappen en assen eruit halen?
hoe doe ik dat?
Ik wil deze gewoon vervangen zien.
Nu zei mijn garage dat ik dat beter niet door hem kon laten doen omdat het dan duur werd.
Nu wil ik het dus zelf doen maar hoe?
Bakolie aftappen en assen eruit halen?
hoe doe ik dat?
bij de universele garage van mijn kameraad doen ze het met een speciaal ding en scuiven ze de hoezen er zo overheen.
behalve als het rubber aan de bak zijde defect is dan halen ze wel de complete as er uit.
is ook goed zelf te doen maar kost je wel heel veel tijd.
behalve als het rubber aan de bak zijde defect is dan halen ze wel de complete as er uit.
is ook goed zelf te doen maar kost je wel heel veel tijd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
tijd is geen probleem maar meer het HOE.
Het zijn de hoezen aan naast de schijfremmen zeg maar
Het zijn de hoezen aan naast de schijfremmen zeg maar
ja er zijn gewoon meerdre manieren om het te doen .
gewoon beginnen zou ik zo zeggen.
gewoon beginnen zou ik zo zeggen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl