Probleem GTE Vosje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
GTT__Geert

Ik kan je alleen vertellen wat ik regelmatig inspuit:

1. Verdelerkap
2. Bougiekabels (loshalen en inspuiten)
3. Stekkers die bevestigt zitten op de
ontstekinsmodule
4. Grote stekker bij je linkerkoplamp
5 Af en toe ook bij de bougies zelf
don't be a fool, wrap your tool
Vos

volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
Clio 16v.....
GTE 16v
Contacteer:

Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
moet je die grote stekker bij de linker koplamp ff na kijken! die is van de startmotor!
GTE 16v
Contacteer:

oh jah! hiero nog ff een foto van de bobine(onstekingsmodule)

[img]http://members.lycos.nl/leov3/1.7%20Mul ... 0_0025.JPG[/img]

sorry! voor de erg grote foto!! weet niet hoe ik hem moet verkleinen :(
Vos

LE-Man schreef:
Vosje schreef:volgensmij maakt de startmotor kortsluiting.... het enige wat hij gister als laatste deed was klik als ik de sleutel omdraaide....
moet je die grote stekker bij de linker koplamp ff na kijken! die is van de startmotor!
foto?
Clio 16v.....
Bart V

Of de accu is bijna leeg (te weinig stroom) of de startmotor is stuk, of 1 van de kabels maakt geen goed contact, maar het zal vast geen kortsluiting zijn....Die klik daz het relais, en dat gedeelte functioneert dus gewoon.
Vos

accu is nieuw en zekers goed....
Clio 16v.....
Bart V

Hou je dus nog 2 mogelijkheden over.
Vos

als ik hem wil starten en hij doet het niet word de pool van de accu ook warm....
Clio 16v.....
Calle

Is bij mij ook geweest, maar dat is meestal te lage spanning van de accu. Volgens mij gaat de startmotor pas draaien als die het tandwieltje op de starterkrans heeft geduwd, misschien is het alleen de servo van het tandwieltje wat niet meer wil. Toen ik mijn blok net gehoond had en die dus nogal stroef ging en mijn accu een beetje leeg was hielp het om de auto in de versnelling een beetje verder te duwen (zodat de motor niet mweer in het dode punt stond) en dan nog eens te proberen.

Succes!
Vos

al geprobeerd helpt niet toch bedankt :)
Clio 16v.....
Calle

Heb je al een multimeter op je startmotor gezet om te kijken hoeveel weerstand deze heeft (aangezien hij zoveel stroom trekt zonder iets te doen dat je accupool er warm van wordt).

een startmotor trekt als hij draait serieus veel stroom (als in meer dan 150 A), dus dat je accupool warm wordt is niet zo vreemd.
Bart V

Als de pool warm word zit startmotor waarschijnlijk vast....Gaat dan heel veel stroom trekken omdat hij niet draait.

ff paar klappen erop geven, anders ff andere startmotor proberen, zit simpel bij een gte.

Succes
Mrtn
Car: R5GTT

Controleer anders even of de 2 + kabels er nog goed opzitten :) Als de moer iets is losgetrilt krijg je ook overgangsweerstand (warmte)
Mrtn = Maarten
Vos

startmotor is kapot :( .... zit op een kutplek maar tis zeker vanaf de bovenkant te doen heb net de startmotor eraf gehaald :)
Clio 16v.....
Plaats reactie