5GTTi 'Blue Sport' Project (update 30-01-05+ foto's)

Vertel hier alles over je project.
Radar One
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 12:30
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Eindelijk weer een update :D . De motorcabine is gespoten:

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/imag ... _thumb.jpg[/img][img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/imag ... thumb2.jpg[/img]

We kunnen nu eindelijk de motor inbouwen. In de tussentijd zijn de tuningplannen wel gewijzigd... het wordt een GTi Turbo:

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/injectie.jpg[/img]

Samen met Jeroen Lubking en Speedline gaan we woensdag een plan maken hoe we dit het beste kunnen doen, omdat het ook gevolgen heeft voor het uitlaatsysteem, koeling, ophanging, remmen.

Als het goed is levert de motor na tuning 220nm en 150pk. Daarnaast heeft de motor minder last van stotteren en het starten zal ook veel beter gaan :D .

Op mijn website http://www.blue-sport.nl is in het onderdeel 'Divers Renault'hierover een artikel te lezen.
Laatst gewijzigd door Radar One op di 6 jan 2004 8:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

sooooo, lookin' gooood (Y)
genietse en succes,
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

very niceee 8)

ga zo door !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat spruitstuk hierboven is van fastchip neem ik aan?
Bij hoeveel bar ga je die 150pk halen?

Ik zit er ook over te denken als zomerproject :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

vet!! >-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Steven schreef:Dat spruitstuk hierboven is van fastchip neem ik aan?
Bij hoeveel bar ga je die 150pk halen?

Ik zit er ook over te denken als zomerproject :)
dat schijnt te halen zijn met bijna orginele druk!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ziet er goed uit. ga zo door :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

In dat stukkie van fastchip beweert ie op een dynojet 140pk aan de wielen te hebben bij 1 bar.
Radar One
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 12:30
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Abel schreef:
Steven schreef:Dat spruitstuk hierboven is van fastchip neem ik aan?
Bij hoeveel bar ga je die 150pk halen?

Ik zit er ook over te denken als zomerproject :)
dat schijnt te halen zijn met bijna orginele druk!
Klopt. We gaan overigens eerst testen met de GT van Speedline. We hebben een aantal laptops om de data van de chip te lezen en aan te passen. De bedoeling is om een paar setups te creeeren.
Laatst gewijzigd door Radar One op di 6 jan 2004 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ziet er strak uit Radar One!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Steven schreef:In dat stukkie van fastchip beweert ie op een dynojet 140pk aan de wielen te hebben bij 1 bar.
Dat is geen bewering,hij heeft de data om het te bewijzen.
[img]http://www.fastchip.nl/img/RenaultR5GTTurbodyno.jpg[/img]

Gemeten op een Dyno bank in goes,bij de importeur van dynojet.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jaja ik heb de moeite genomen om het hele stuk te lezen, ik ben altijd alleen wat sceptisch met vermogensmetingen.

Maar ok nou ken ik toevallig die gozer daar in goes, want die heeft ook motortestbanken staan en last eigen uitlaten voor 2-takt.
Weet dat ie ooit es 23pk uit een 70cc op een minarelli blok getovert heeft. (misschien is het onderhand wel meer). Wat de nodige opschudding veroorzaakte in scooterland :)

Ik vraag me alleen af met welke setup er getest gaat worden. Zelfde als bij fastchip met 16v comp + drukwaarneming en de hele reutemeteut?
En gaan jullie die chip geheel zelf schrijven of nemen jullie die van fastchip?
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Heel netjes, ik zit al lang met zo iets in mijn achterhoofd. De school wou dit niet aannemen als eindwerk omdat ze het risico dat een leerling dit financieel niet aan kon te groot was. Ze zijn wel bereid om de vermogenbank ter beschikking te stellen in het geval ik het voor mezelf doe. Maar dat wil zeggen dat ik nog maar een half jaar de tijd heb om dit uit te voeren. Veel te weinig dus.

Maar ooit komt het er van, dus ik ben wel erg geintresseerd naar de afloop.

(Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja de kennis is er al, dus je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden ;)
(kijk eens op http://www.fastchip.nl onder download).
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Steven schreef:Weet dat ie ooit es 23pk uit een 70cc op een minarelli blok getovert heeft.
euh? 328 pk per liter ????

't is onvergelijkbaar natuurlijk met auto's maar zjezus .... :worship:
there is no spoon.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

70cc tweetakt @ 14.500 rpm.

Ik moest het doen met 14-15 pk en dat ging al debiel hard :)
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

trouwens! een GTE chippen!?! waar kan je dat laten doen?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jongens stick to the topic please :) Voor chat hebben we ACT ;)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Om even iedereen uit de droom te helpen. Radar One's auto wordt op 1Bar afgeregeld. Dit zal gebeuren met een geoptimaliseerde gtt-i eprom in een Clio 16v ecu. Dit i.v.m. het maximaal meetbereik van de te gebruiken map-sensor. De fastchip afstelling was namelijk nog niet volledig optimaal. Want dat was onderhand al weer 10 jaar geleden! (S)

Even voor de duidelijkheid. JL Tuning bouwt de setup en Fastchip verzorgt de motorregeling.

Dat de man achter fastchip de elektronica verzorgt komt omdat je het wiel niet opnieuw uit moet willen vinden. Hij is ook de man achter de elektronica van enkele (Engelse) tuningprojekten. Er hoeft niemand hier sceptisch te zijn over man's capaciteiten en claims :evil:

Grtz,

Zzpeedie.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mmm... iemand beweerde laatst dat je wel erg knap moest zijn om meer uit de Fastchip ecu te halen. Dus toch niet? Op school gaan we ditzelfde ook doen met dta-systeem. Ik volg dit alles dus met grote ogen ! :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Betekent dit dat je dus toch iets leuks kan doen met je volvo 1.7i turbo blokje?
Daar ligt toch ook de computer dwars? Of blaat ik nou maar wat, omdat ik niet weet waar het over gaat ( wat heel goed mogelijk is.. :D )?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Alle kan, maar volvoblok sucks. Vind ik. :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

speedline schreef:Dat de man achter fastchip de elektronica verzorgt komt omdat je het wiel niet opnieuw uit moet willen vinden. Hij is ook de man achter de elektronica van enkele (Engelse) tuningprojekten. Er hoeft niemand hier sceptisch te zijn over man's capaciteiten en claims :evil:
Je doelt zeker op mij? Ik doelde meer op het sceptisch zijn tav. vermogensmetingen hoor.

Dat fastchip wel wat kan kun je ook prima opmaken uit de site :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

:biertjuh:

Radar One heeft hardware gedoneerd in de vorm van 2 laptops die ingezet gaan worden voor datalogging bij metingen en als basis voor diagnose apparatuur en tuningssoftware.

Hulde voor Radar One (Y)

Grtz,

Zzpeedie... (S)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Radar One schreef:Klopt. We gaan overigens eerst testen met de GT van Speedline. We hebben een aantal laptops om de data van de chip te lezen en aan te passen. De bedoeling is om een paar setups te creeeren.
Jah dat wassal bekend :)
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Alleen jammer, dat het blok dan nog steeds een ouderwets enkele onderliggende nokkenas is.

Volgens mij is Injectie niet DE oplossing, met goede grote carbs kom je ook een heel eind, alleen kun je dat nooit meer zo afgesteld krijgen dat je er ook nog een 'normale' co waarde uithaalt voor die domme APK boeren.

Idee is erg leuk, basis is erg verkeerd.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:Alleen jammer, dat het blok dan nog steeds een ouderwets enkele onderliggende nokkenas is.

Volgens mij is Injectie niet DE oplossing, met goede grote carbs kom je ook een heel eind, alleen kun je dat nooit meer zo afgesteld krijgen dat je er ook nog een 'normale' co waarde uithaalt voor die domme APK boeren.

Idee is erg leuk, basis is erg verkeerd.

Gelukkig is de basis zo goed als onvernietigbaar,

Misschien ouderwets maar ik heb de goed onderhouden blokkie`s nog niet uitelkaar zien klappen.

En dadelijk draaien we bijna 150 pk per liter cilinder inhoud.

Niet slecht voor een "verkeerde" basis uit de 40er jaren... :smoke:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Dirk (CRX) schreef:Alleen jammer, dat het blok dan nog steeds een ouderwets enkele onderliggende nokkenas is.
Zullen we het ff over onderhoudskosten hebben t.o.v. een Honda CRX? Of over de kilometerstanden die zo'n geblazen motor kan halen? Of over het verbazingwekkend aantal gtt-tjes wat je nog ziet rondrijden?
Dirk (CRX) schreef:Volgens mij is Injectie niet DE oplossing, met goede grote carbs kom je ook een heel eind, alleen kun je dat nooit meer zo afgesteld krijgen dat je er ook nog een 'normale' co waarde uithaalt voor die domme APK boeren.
Injectie is wel de oplossing. Carb sux!
Dirk (CRX) schreef:Idee is erg leuk, basis is erg verkeerd.
Post is erg leuk, redenatie is erg verkeerd.

No offence and greetz,

Zzpeedie... :evil:
Radar One
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 12:30
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Weer een update: Van sloop naar hoop tot het huwelijk.

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/sloop4.jpg[/img]
Alle bruikbare onderdelen worden van m'n oude BS afgehaald.

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/sloop5.jpg[/img][img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/sloop6.jpg[/img]
Vervolgens de ophanging. Wat een treurig gezicht.

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/sloop7.jpg[/img]
Maar gauw afvoeren. (U)

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop0.jpg[/img][img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop1.jpg[/img]

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop3a.jpg[/img][img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop2.jpg[/img]

Van sloop naar hoop. Allereerst worden alle gevoelige onderdelen zo goed mogelijk behandeld om roest te voorkomen. Sommige delen worden kaal gemaakt, omdat we toch kleine stukjes roest tegenkomen. Andere onderdelen worden volgespoten met liters tectyl. (Y)

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop4.jpg[/img][img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop6.jpg[/img]

En dan het huwelijk. Ik schiet helemaal vol (F)

[img]http://www.blue-sport.nl/5gtt/mijn/images/hoop7.jpg[/img]

Wat een lekker ding. (L)

Op m'n website http://www.blue-sport.nl zijn nog meer foto's te zien.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

(Y) (Y)

verder geen woorden
Laatst gewijzigd door Patrick RS op zo 1 feb 2004 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mooi werk hoor (Y)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

gaat de goeie kant op (Y)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Mooi project en website!

gr sander
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Gaat de juiste kant op mannen.

goed werk :) (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ja nu nog starten :wink:
Plaats reactie