Foto's: Mégane Coupé + Twingo!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Je hebt gelijk Geert, maar het is echt een SUPER strakke bak! Zeer goed onderhouden mag ik wel zeggen. Ik weet niet van wie die geweest is, maar het was een liefhebber in ieder geval.

Is het al zaterdag??????????????

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Rik Hamberg

Oh ja, ik wil ook nog even melden dat m'n vriendin vandaag haar Twingo heeft opgehaald.

Ze hadden haar Daihatsu Cuore "total loss" gereden, en zodoende moesten we op zoek naar een andere auto. Zie dit draadje: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=optimaal

Het is dus een Twingo :D geworden!! Nadat ze ook naar een Ford Ka en Fiat Seicento gekeken had. Ik praatte haar natuurlijk een mooie Renault aan, maar dat wilde ze toen nog niet. Totdat........... ze er een proefrit mee gemaakt had. Ze was verkocht :D !!! En ik blij natuurlijk :wink: !!!!!

Het is een zwarte Twingo 1.2 Helios met elektrisch glazen panorama dak geworden. Bouwjaar 1999, met 67.000 km, alles elektrisch, cv met afstandbediening, metallic lak, 6 CD wisselaar erin (dat heb ik niet eens!!!), mistlampen, meegespoten bumbers en 13 inch lichtmetalen Renault-velgen.

Kortom een SUPER mooie, complete en strakke Twingo (Y) !

Groeten,

Rik
Tom
Moderator
Car: MB

netjes hoor. Ka is ook wel leuk vind ik zelf (dan wel een nieuwe met leuke velgjes en alles mee gespoten). Seicento ziet er wel leuk uit maar rijd klote. Wij hebben er hier ook een thuis en het rijd ech niet lekker (kleine pedalen, trapt iedere keer mis, klote remmen, stoel veel te hoog, onhandig dash, trage motor,........). Ka rijd ook wel redelijk moet ik zeggen. Maar heb je geen 16v gekocht? Die rijden wel beter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rik Hamberg

Nee, geen 1.2 16V, das ook weer een stukkie duurder hè!

En inderdaad die Seicento (bj 2002 met nog geen 8000 km!!) rijdt echt beroerd!! Hobbel de hobbel met dat ding!! Die Twingo rijdt vele malen beter, maar goed het is ook een Renault hè :wink: .

Groeten,

Rik
Tom
Moderator
Car: MB

ach, deze is ook leuk. En vooral ruim, dat zijn die tinwgo's echt enorm!!!

Seicento hobbelt iid ook nogal ja. Is zowat stugger als mijn 4 cm verlaagde clio (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Thierry

En ga je die Twingo ook nog een beetje aanpassen dan? :p
Stefan T-SPORT
Contacteer:

And another Twingo in the club....And counting :wink:

Lekker bakkie man, ziet er al heel strak uit (vooral die velgen) :worship:
* Stefan T-SPORT *
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Tom schreef:ach, deze is ook leuk. En vooral ruim, dat zijn die tinwgo's echt enorm!!!
KIJK! En dat is de kracht van de Postb...eeuh Twingo :D
* Stefan T-SPORT *
Peter @ Malta
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:En inderdaad die Seicento (bj 2002 met nog geen 8000 km!!) rijdt echt beroerd!! Hobbel de hobbel met dat ding!! Die Twingo rijdt vele malen beter, maar goed het is ook een Renault hè :wink: .
De Sceicento scoort ook bedroevend slecht bij de crash test/ Daar zou ik mijn vrouw ook niet in hebben rijden. (Ze rijdt een Ka en ik zit haar warm te maken voor een Mégane CC.)

- Peter
Rik Hamberg

Een CC voor jou?? Of voor haarzelf?? Ik kan niet anders zeggen, dan dat het een goede keus zou zijn!!

Die Twingo blijft eerst maar eens eventjes standaard. Hij is van m'n vriendin, en die is geen lid van de Club. Het kan zijn dat m'n 15 inch Borbet "E" velgen met 195/50/15 banden eronder gaan, als ik die 17 inchers van Elia eronder koop. Maar m'n vader heeft me ook al laten weten dat hij die velgen zou willen hebben (HEBBEN???, KOPEN!!! :lol: ).

Ohw, ik heb zo'n zin aan morgen. Dan staan er twee zwart metallic Renaults bij ons op de oprit, heerlijk gewoon: samenwonen en elk een mooie Renault in ons bezit, kan het beter??

Groeten,

Rik
EricvH

Is niet standaard. Bij een 1.6 zijn ook vaste achterruiten geleverd.

Het probleem van die achterruit motoren is bekend maar helaas niets aan te doen. (toch wel een prijzig foutje à 125 euro per motor)

Gr.Frits
Wist ik niet, weer wat geleerd :wink:
Ik heb ergens gelezen (op het forum van de rmcc denk ik) dat het probleem op te lossen is door de contactpuntjes van de motortjes vast te solderen. Zou dit kunnen of is het probleem dat ze gewoon doorfikken?
Rik Hamberg

Kom ik toch nog een foto tegen van een Coupé met de Elia RS-R velgen!

[img]http://www.meganecoupe.pl/galeria/phase2/phase2_65.jpg[/img]

Groeten,

Rik
Stefan T-SPORT
Contacteer:

kwijl kwijl....ofniet?! :D
* Stefan T-SPORT *
Ivar

Ik kan me vergissen maar volgens mij is een Twingo geen zwart Metallic, maar "gewoon" zwart

Mazzels Ivar
Rik Hamberg

Neobyte schreef:kwijl kwijl....ofniet?! :D
Kwijl kwijl, inderdaad!! :kwijl:
Maar zo gaat ie er wel uitzien binnenkort!

Lijkt het nu zo dat de velgen op de bovenste foto groter zijn, of heb ik dat mis! Ik denk gezichtsbedrog.

En metallic lak is als extra te krijgen op de Twingo voor EUR. 254,- dacht ik.

Groeten,

Rik
Stefan S.

Voor zover weet is het idd geen metallic lak, maar een 2 componentenlak
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

EricvH schreef:
Is niet standaard. Bij een 1.6 zijn ook vaste achterruiten geleverd.

Het probleem van die achterruit motoren is bekend maar helaas niets aan te doen. (toch wel een prijzig foutje à 125 euro per motor)

Gr.Frits
Wist ik niet, weer wat geleerd :wink:
Ik heb ergens gelezen (op het forum van de rmcc denk ik) dat het probleem op te lossen is door de contactpuntjes van de motortjes vast te solderen. Zou dit kunnen of is het probleem dat ze gewoon doorfikken?
Heb zelf (helaas) geen megane, maar door te lezen kan je nog wel eens wat te weten komen. Solderen kan je proberen. Maar als het werkt zou ik ze lekker laten zitten. Het is een *** werk om ze er netjes uit te halen.

Anders probeer die optie van sven eens. staat hier boven. Misschien werkt dat ook wel. Of doe ze allebei en je bent er vanaf.

Gr.Frits
Rik Hamberg

:evil: FUCK :(
(N) (N) (N) (N)

Ik kan m'n Coupé maandag pas ophalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Was ik net zaterdag vrij, hoefde niet te voetballen namelijk, het wordt mooi weer in het weekend, en dus dacht ik, SUPER weekend dus!!!!!!!!!!!!!!!!!

:@ :@ :@ Niet dus.......... :@ :@ :@

Een Slopel Sintra gooit mij nu roet in het eten, die reparatie moest en zou vandaag klaar zijn!!!

Groeten,

Rik (die nu errug BAALT!!!!)
Ollie

Arme gozer, kan het me helemaal voorstellen dat je nu baalt als een stekker.
Maar je kunt er nog lang genoeg van genieten, die 2 dagen redden je ook niet meer :wink:
Rik Hamberg

Je hebt gelijk, want het is nu alweer maandag :D !!!

Ik kan haar dus ophalen, yesss. Om 16:45 ga ik erheen. Een supergevoel heb ik gewoon (Y) !

Groeten,

Rik
Mrtn
Car: R5GTT

voor die Daihatsu :wink:

Verzekeraars strenger voor total loss gereden auto's

DEN HAAG - Het Verbond van Verzekeraars scherpt de regels voor total loss gereden auto's aan. De verzekeraars willen fraude met de wrakken voorkomen door te verbieden de auto's zonder meer door te verkopen, zei een woordvoerder van het verbond dinsdag.

Met de nieuwe regels willen de verzekeraars voorkomen dat de identiteit van een auto, bijvoorbeeld het chassisnummer, die economisch total loss is, wordt gebruikt voor een andere auto. Dit is geen ongebruikelijke praktijk bij gestolen auto's, aldus de zegsman. Hoe vaak het precies voorkomt kan hij echter niet zeggen.

Het komt jaarlijks tienduizenden keren voor dat een voertuig economisch total loss wordt verklaard. Dit betekent dat de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde van de auto. Nu kan de eigenaar een zwaar beschadigde auto nog doorverkopen aan iemand anders, die hem behalve voor de onderdelen dus ook voor heel andere, dubieuze, doeleinden kan gebruiken.

In de toekomst is daarvoor eerst een keuring van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) nodig. Die constateert of de auto nog veilig genoeg is en of het daadwerkelijk de auto is die bij de papieren hoort. Als dat niet het geval is, worden de papieren en het chassisnummer ongeldig verklaard. Dezelfde systematiek geldt al wel voor auto's die technisch total loss en dus helemaal niet meer te repareren zijn. (25 juni 2002)
©Nederlands Dagblad
Mrtn = Maarten
Rik Hamberg

In één woord FANTASTISCH!!!!!!!! :D

Echt, wat een mooie, lekkere rijeigenschappen, en wat is ze stil ten opzichte van m'n ex-Mégane 1.9D.

Ja, het is echt super om even wat vermogen over te hebben :p . Dat was ik dus zelf niet gewoon met m'n ex-65PK dieseltje.

Wauw, en qua interieur is ie echt retegoed onderhouden (Y) , ik zou er zo in willen wonen, bij wijze van spreken.

Nu is het eventjes sparen voor de verdere modificaties (sportuitlaat, verlagen en 17 inch velgen).

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Rik (die heel veel, en dan zeg ik hééééééél erg veel plezierige kilometers gaat rijden in de toekomst ;)!)
Robert dB.

Mooi, veel rij-plezier Rik!
bartuitlauwe
Contacteer:

Drive safely rik.

veel plezier ermee
Jeroen
Contacteer:

Hier kan ik ze wel zien Rik.

Mooie auto man.

Mooi interieur, zeker met die half lederen stoelen (Y)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Goed bezig Rik, je hebt je velgen over laten zetten naar je coupe zo te zien :)
* Stefan T-SPORT *
Ollie

Ziet er goed uit, complimenten. Daar ga je zeker veel plezier van hebben (beide!)
Thierry

Ziet er toppie uit hoor (Y)
Rik Hamberg

Neobyte schreef:Goed bezig Rik, je hebt je velgen over laten zetten naar je coupe zo te zien :)
Dat klopt!

Er zitten origineel dus die 10-spaaks Renault-velgen op, met 185/60/15 banden. Ik had er zelf 195/50/15 banden op zitten en Borbet "E"-velgen.

M'n eigen velgen vind ik mooier staan, dus vandaar, en bovendien zaten er ook mindere banden op die originele Renault-velgen.

Maar ik denk dat ik de Elia RS-R 17 inch velgen er na de jaarwisseling onder ga doen, met 205 of 215/40/17 banden, zoals je hier in dit topic op de foto's kunt zien.

Groeten,

Rik
Plaats reactie