Groepskoop? Siliconen slangen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Nick (germanstyle)

iq-parts schreef:Ben het Helemaal eens met "Vibe" als het echt zo was dan had ik hier nu niet gezeten maar zat ik men mijn kont op Malibu !
Ach er gaan altijd van die cowboy-verhalen de rondte.
De bedrijven weten wel beter.
jeroen.k

Ik heb eventueel wel intresse in een complete set voor een R19 16v ph2, maar dan wil ik natuurlijk wel eerst prijzen weten! :)
rasit..

slangen voor de rs ook leverbaar? :)
Tijn
Contacteer:

Even een vraagje aan IQparts...

op je site staan prijzen van de siliconen slangensets, 238 euro voor de turboset excl. btw. = 283 euro

als ik kijk bij k-tec op de site (in nl geleverd voor ongeveer dezelfde prijzen door JL tuning) dan kom ik op 116.33 pond * 1.6 = 186 euro

Kan iemand dit verschil voor mij verklaren ? 100 euro is een best verschil als je bedenkt dat er ook bij K-tec niet filantropisch geleverd word. Ik neem aan dat iedereen het toch gewoon bij sfs zelf haalt ?
Ik geloof dat ik voor mijn set Bij ASP (delft) ook niet meer dan 200 euro betaald heb destijds.....
Daaf (Davy)

Oh even voor de duidelijkheid. De slangen zijn dus van SFS en niet van Samco.

Ik ben er nog steeds mee bezig. Naar mijn mening wordt er hier in NL dus veel te veel geld voor een paar slangetjes gevraagd. maar das mijn mening. Het kan iig goedkoper....:D
Jeroen Lubking
Contacteer:

Kom maar eens op met dat lijstje,

Ik wil wel eens zien wie hier intresse in heeft en hoeveel er daadwerkelijk ook besteld wordt.

Ik wil iig de moeite wel nemen om een totaal prijs te maken voor het geheel.Mits het aantal daar dan ook interresant voor is.Ik denk dat ik ook wel een mooie prijs kan maken hiervoor.

mvg jeroen lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Anonymous

het kwaliteits verschil zit in de afwerking en opbouw van de slang, zie verhaal van peter (iqparts)
en de levertijd is veeeeeele korter dan samco
wij zelf zijn ook overgestapt op sfs omdat samco te lange levertijden heeft en vaak niks op voorraad heeft :( en de garantiebepalingen is ook niet simpel met die mannekes... weet ik uit ervaring. (turbo slang. 6maanden discuseren.)

wij verkopen dus ook nog enkel sfs en hebben samco aan de kant gezet. wij gaan voor kwaliteit, duurzaamheid en snellere leveringtijden en dat is ook een aantal euro waard. (onze mening)
Anonymous

Wat een ieder vergeet is dat wanneer je spullen importeert er in ieder geval ook nog eens 19% BTW bijkomt en transport kosten !, 1 zending vanuit Engeland ligt al gauw op de 50 Euro !! :D !!. Dan nog eens het volgende, service !! :foto: !!, onlangs bestelde een klant slangen voor een turbo, toen bleek er toch olie in de slangen te komen, eigenlijk niet onze fout omdat de klant de slangen zelf had uitgekozen. Wij hebben hem kosteloos slangen met een Fluorsilicone laag( is oliebestendig ) geleverd. terwijl deze slangen bijna 2x zo duur zijn !!!. Service van de zaak !. Heb je een slang over en hij is niet beschadigd nemen we hem voor 100% retour >-) . Heb je wat fout besteld :( wij nemen hem terug
Natuurlijk, wanneer je een keer in Engeland bent en een shop binnenloopt en je kan op de retour weg zonder problemen door de dounane, tja dan heb je een voordeel !
rasit..

niet lullen maar prijzen geven :D :D
Anonymous

Ook ik ben het eens met een ieder dat er in veel gevallen soms teveel geld wordt gevraagd voor Sommige producten. Zelf doen wij ook veel in de watersport en verhuren wij onze boot http://www.powerboatcity.nl dit een eigen schepsel en ontwerp waar deze winter 2 nieuwe 8 cilinders van 385 PK zijn ingebouwd. Als ik deze motoren in Nederland moest kopen volgens mijn wensen (holley, MSD etc. was ik bijna 12.000 Euro per motor kwijtgeweest (ex BTW). nu compleet geimporteerd uit Amerika ( 4 weken levertijd zeevracht ) 4.000 Euro met alles erop en eraan !!!. nog een V.B. wij als handelaar kopen voor deze marine blokken krukas waterpompen van Johnson. In de handel in Nederland kosten deze pompen 385,-- Euro ex. - 30% handels korting. in Amerika kosten deze pompen $ 92,-- :) , het gevolg ! ik verkoop deze pompen nu aan de officiele importeur van Johnson pompen ! goedkoper dan hij ze bij Johnson kan kopen, tja het is te gek voor woorden maar waar. Iedereen kent het verhaal grilgaas wel !, overal wordt het aangeboden in ALUMINIUM voor prijzen tussen de 20-30 Euro. Wij leveren RVS 304 (sterker en onderhoudsvrij) voor de prijs van 20,-- !, dus betere kwaliteit voor reele prijs ! Het is maar net wat iemand wil en waar hij of zijn voorkeuren voor heeft.
Michiel

Leuk verhaal; maar wat rasit al zei: Prijzen; iedereen wil silicone slangen, maar het gaat tenslotte om de prijs wat er voor betaald moet worden!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Robert dB.

jeps, ik wil ook 'n setje :D
Anonymous

Jullie willen prijzen ?, die staan op de website.

Jullie willen betere prijzen ? , kom maar ! welke slangen (sets) en aantallen !!! :worship:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er staan alleen prijzen voor slangensets voor de GT Turbo. Heb je ook (richt)prijzen voor een Clio Williams/16V?
Daaf (Davy)

iq-parts schreef:Wat een ieder vergeet is dat wanneer je spullen importeert er in ieder geval ook nog eens 19% BTW bijkomt en transport kosten !, 1 zending vanuit Engeland ligt al gauw op de 50 Euro !! :D !!.
BTW hoef je niet te betalen. Ik ben geen bedrijf dus wordt er Engelse BTW berekent...en laat die nou net 17,5% zijn :D
iq-parts schreef:Natuurlijk, wanneer je een keer in Engeland bent en een shop binnenloopt en je kan op de retour weg zonder problemen door de dounane, tja dan heb je een voordeel !
Douane, dat heb je dan toch echt niet begrepen. We zitten tegenwoordig in de EU, voordeel daarvan is dat er vrij verkeer van goederen is en er geen invoerrechten betaald hoeven te worden :D

Oh en even nog iets. Dit is GEEN chattopic. Ik probeer voor wat mensen goedkoper aan siliconen slangen te komen. Als ik de prijzen hier neer zet en jullie kunnen eronder gaan zitten, prima! Maar hou het tot die tijd een beetje schoon.
Tijn
Contacteer:

iq-parts schreef: 1 zending vanuit Engeland ligt al gauw op de 50 Euro !! :D !!.
Wat ik daar nog even aan toe wil voegen is dat grote zendingen VEEL goedkoper zijn om te verzenden.

50 euro per zending geeft gelijk een groot probleem met siliconen in NL aan: niemand kan het maken om dit spul groot op voorraad te nemen. Bedrijven durven voor dit soort sets vaak geen risico meer te nemen dat ze de investering snel genoeg terugkrijgen en verleggen daardoor de portokosten naar de klant (verkapt in de verkoopprijs) en bestellen alleen 1op1 door naar bijvoorbeeld SFS.

Een groepsaankoop zal daardoor al snel goedkoop uitvallen als je het bij de bron haalt (volgens mij kan je het ook rechtstreeks bij sfs bestellen) omdat je porto schrikbarend lager uitkomt per set.
Marcel J.

Tijn schreef:
iq-parts schreef: 1 zending vanuit Engeland ligt al gauw op de 50 Euro !! :D !!.
Wat ik daar nog even aan toe wil voegen is dat grote zendingen VEEL goedkoper zijn om te verzenden.

50 euro per zending geeft gelijk een groot probleem met siliconen in NL aan: niemand kan het maken om dit spul groot op voorraad te nemen. Bedrijven durven voor dit soort sets vaak geen risico meer te nemen dat ze de investering snel genoeg terugkrijgen en verleggen daardoor de portokosten naar de klant (verkapt in de verkoopprijs) en bestellen alleen 1op1 door naar bijvoorbeeld SFS.

Een groepsaankoop zal daardoor al snel goedkoop uitvallen als je het bij de bron haalt (volgens mij kan je het ook rechtstreeks bij sfs bestellen) omdat je porto schrikbarend lager uitkomt per set.
BTW verzendkosten zullen zowiezo wel meevallen....als we het via DHL zouden versturen...das gratis :D
Anonymous

jullie denken af en toe dat het wel heel makkelijk is he :D

als wij iets invoeren moeten wij nog wel daadwerkelijk 19% btw vragen, jullie zijn toch in nedereland. dus ja

importeurs/handelaars doen veel grote risicos nemen in de toch al niet al te stabiele tuning wereld. om voorraad te leggen van bepaalde produkten en iedereen heeft daar gelukkig zijn eigen mening over dus heeft iedereen van iets anders een voorraad

maar als het gaat over de gtt is het altijd een veel groter risico dan bv voor een golf 2 / 3 daar is de afname veel groter voor.

wat er ook nog bijkomt is dat wij op bv gtt rodukten minder korting krijgen als voor bv golf produkten omdat die veel grootschaliger gemaakt worden dus de produktiekosten liggen lager.

ik heb mijn aanbod al gedaan bij ray voor jullie silicone slangen setjes

de rest is aan jullie.
michel 16v
Contacteer:

iq-parts schreef: Iedereen kent het verhaal grilgaas wel !, overal wordt het aangeboden in ALUMINIUM voor prijzen tussen de 20-30 Euro. Wij leveren RVS 304 (sterker en onderhoudsvrij) voor de prijs van 20,-- !, dus betere kwaliteit voor reele prijs ! Het is maar net wat iemand wil en waar hij of zijn voorkeuren voor heeft.
en het is dan nog veels te duur! (N)

en die staalproducenten maar lachen, mensen die 20 euro voor een halve 4kante-meter uitgeven, terwijl ze voor het zelfde geld 3 4kante verkopen en dan hoef je nog niet eens zoveel in te kopen om op die prijs te zitten
Tijn
Contacteer:

Vibe schreef:jullie denken af en toe dat het wel heel makkelijk is he :D

als wij iets invoeren moeten wij nog wel daadwerkelijk 19% btw vragen, jullie zijn toch in nedereland.
maar in tegenstelling tot ons koop je het als bedrijf in de UK dan wel weer in voor het EX btw bedrag... dat scheelt dan weer 17.5 % (btw verleggen enzo) vraag je accountant maar eens
Tijn
Contacteer:

michel 16v schreef:
iq-parts schreef: Iedereen kent het verhaal grilgaas wel !, overal wordt het aangeboden in ALUMINIUM voor prijzen tussen de 20-30 Euro. Wij leveren RVS 304 (sterker en onderhoudsvrij) voor de prijs van 20,-- !, dus betere kwaliteit voor reele prijs ! Het is maar net wat iemand wil en waar hij of zijn voorkeuren voor heeft.
en het is dan nog veels te duur! (N)

en die staalproducenten maar lachen, mensen die 20 euro voor een halve 4kante-meter uitgeven, terwijl ze voor het zelfde geld 3 4kante verkopen en dan hoef je nog niet eens zoveel in te kopen om op die prijs te zitten
en RVS 304 corrodeert... niet snel, maar dat doet alu ook niet... maar na 2 jaar is onbehandeld rvs 304 zo netjes niet meer.

Raceland e.d. biedt overigens chromeplated of geanodiseerd alu gaas voor 15 euro hoor..
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Racegaas is geweest, man... ;)
Arjen

GEEN CHAT SVP!
Plaats reactie