[r19 ph2] Wat nu weer...koelingsprobleem

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Mischien ff met een aparte temp. meter kijken wat de temp is,ik weet niet wat dan de waarde moet zijn,maar als deze goed is dan weer je in iedergeval dat het aan de elktronica ligt.

Geeft die te veel aan,dan houd het voor mij weer op kwa kennis. :(
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Twister

Vraag,

Als ik start, dan hoor ik soms de koelvloeistof gaan stromen.
is dit een teken dat er lucht in mijn systeem zit ?

Ik heb zelf wel ontlucht, maar ik weet nu niet of ik de goede schroejes heb gebruikt

[img]http://home.kabelfoon.nl/~weijmon/renau ... /motor.jpg[/img]

Ik heb dus die 2 witte schroefjes open gedraaid.
Die rechter kwam koelvloeistof uit, even geknepen in slangen en weer dicht gedraaid.
Uit de linker kwam niks.

Maar ik zie nu ook een ander zitten, wat is dat dan ?
( dat andere rode 4kantje :p )
Jhaa, uhhhmmm
Tom
Moderator
Car: MB

die zwarte is er ook een. Effe alle drie open draaien (zijn er nog meer ?). en dan even de dop van je reservoir weghalen en in je vaatje blazen. Als er dan een constante stroom koelvloeistof uit komt dicht draaien. Net zolang doen totdat er bij allemaal geen lucht meer uit komt. Daarna effe op peil zetten indien nodig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert Turbo

Twister schreef:Vraag,

Als ik start, dan hoor ik soms de koelvloeistof gaan stromen.
is dit een teken dat er lucht in mijn systeem zit ?

Ik heb zelf wel ontlucht, maar ik weet nu niet of ik de goede schroejes heb gebruikt
Bij mij hoor je soms ook dat er koelvloeistof gaat stromen.
Bij mij is er niks aan de hand, temp meter blijft bij mij ook mooi laag.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Steefzz
Contacteer:

Ok sorry mensen dat ik dit topic weer omhoog kick, maar ik heb nog steeds problemen met mn koeling.
Ik heb van de week toch mijn thermostaat vervangen ook al zeiden ze dat ie goed was, hij koelt nu wel een stuk beter. De temp is nog wel ietsje hoger dan hoort maar alee. Kreeg de tip van Chris om ff olie te vervangen en nog eens te ontluchten, dan zal de temp nog wel iets lager worden.
Maar goed ik trek gisteren mn motorkap open om te nog eens te onluchten; zie ik ineens dat de bovenste slang die aan mijn rad zit helemaal vacuum is getrokken (N) ik draai de dop van mn expansievat eraf en de lucht loopt er weer in en na wat knijpen staat de slang weer normaal. Ik nogmaals ontlucht en nadat mn motor afkegoeld was, zag ik weer het zelfde. Heb er toen weer maar ff de dop afgedraaid. en er nix meer aan gedaan. Nu rij ik vanochtend weg bij mn werk en ik kijk nog ff vlug, weer vacuum getrokken, gewoon weer bij een koude motor dus.
Betekendt dit nou dat ik m toch niet goed ontlucht heb ofzo ? ? Zoniet, weet iemand hoe ik dit dan kan fixen? Alvast bedankt weer :)
Renault Clio 1.8 16v
Plaats reactie