[Williams] Turbo project: update 8-11-03

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Maik (WOOFER) schreef:vertel je nu een geheimpje cat?? :D
Myz, Dennis en Wob, toch ?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

precies. Jasper heeft een goed geheugen (Y) (Y) .
There will be plenty of time to rest when your dead
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

jeps, het is geen primeur in nl.
Voordeel is dat er gebruik gemaakt kan worden van de al aanwezige kennis op dit gebied :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

http://www.quaife.co.uk/

Hier staat dattie niet geleverd wordt voor de JC-5 bak, je zou ze misschien toch eens kunnen contacten. Misschien hebben ze em wel voor de clio RS bak bijv. Dan neem je zo'n bak :)

Anders moet je Ro es vragen, die weet vast wel iets. Of in de rallycross wereld kijken.

Kan zo snel ff nix vinden iig...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

http://avanti-motorsport.co.uk/Special_ ... ffers.html

Renault Clio 1800 16v/ Williams ZF Limited Slip Differential NEW
£1050.00
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

hey Wob,

goed bezig (Y)
een Willie met dumpvalve :smoke:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tja,z'n avatar verrade het al een poosje,ben benieuwd naar het resultaat,een willy met een "kraantje" mmmmmmmm. :lol:
Succes ermee (Y)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Dan ken je derk zometeen lekker gaan pesten.
beetje op z'n bumper gaan sissen. :D
moet hij wel ze kraantje dicht doen :p
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

klasse Robert (Y). Ben erg benieuwd naar het resulaat! Heb je al een idee van de termijn waar binnen dit geheel gaat gebeuren? En hoe lang zou je ongeveer je auto kwijt zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Renault Clio 1800 16v/ Williams ZF Limited Slip Differential NEW
toch raar, je zou zeggen dat er verschil zit tussen een JC sper tov de JB.

£1050.00
Ik wist al dat het niet samen ging met het budget.

wellicht is het ergens anders goedkoper te krijgen?! :s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

oja, denk ook meteen aan volledige set samco als je toch alles gaat doen. Zou ik zeker voor kiezen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:klasse Robert (Y). Ben erg benieuwd naar het resulaat! Heb je al een idee van de termijn waar binnen dit geheel gaat gebeuren? En hoe lang zou je ongeveer je auto kwijt zijn
Start zal wel rond half november zijn.

vervolgens 3 maanden sleutelen.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:oja, denk ook meteen aan volledige set samco als je toch alles gaat doen. Zou ik zeker voor kiezen
Komt goed, alle slangen worden Samco's.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

beters, dat setjes slangen is iig een goede keuze. Gaat toch vrij veel tijd in zitten. Maar ja, beter in één keer goed dan 2 jaar hobby bob spelen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

das pas echt elite!!!
Don't walk the grass... smoke it
Harm
Berichten: 221
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: Renault Grand Espace
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Dat is gaaf, een Turbo op je willi. >-)

Heb je dan ook andere aandrijfassen nodig voor dat vermogen ?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Uenk schreef:Heb je dan ook andere aandrijfassen nodig voor dat vermogen ?
Nope, de standaard aandrijflijn blijft wel heel.

Net als de JC bak. Met een regelmatige oliewissel moet de bak het wel een ton of meer volhouden met dergelijke ingaande koppels. Het voordeel van deze motor met turbo is dat het maximum koppel pas wordt geleverd bij een relatief hoog toerental, dit spaart de versnellingsbak.
Paskie
Berichten: 631
Lid geworden op: vr 25 jan 2002 0:00
Locatie: Arnhem...

@Robert: kijk ook eens op deze site( http://www.dutchpowertrading.nl/ ), die heeft namelijk zeeeer schappelijke prijzen (ook voor Samco,Quaife etc etc)

succes!
en ben benieuwd naar t eindresultaat :worship: (Y)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

thanx, alle info is welkom (Y)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ook al aan een oliekoeler gedacht.
iig succes met de opbouw :worship: :foto:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ant1 schreef:ook al aan een oliekoeler gedacht.
iig succes met de opbouw :worship: :foto:
jeps, komt er ook op, incl. rvs leidingen. De K-tec versie waar nu een aantal 5-jes mee rond rijden.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Robert dB. schreef:vervolgens 3 maanden sleutelen.
ook 3 maanden fietsen? :lol:

en de hoeveelheid aanpassingen die nodig zijn hangt natuurlijk van de druk af waarop je wilt/kan rijden.

Het klinkt allemaal erg lekker, good luck (Y)

@Cat; 3 ~2.0L~ turbo's?? waarom niet 5? :wink:
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Zullen we het proberen maarten :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

catrinus schreef:Zullen we het proberen maarten :wink:
tuurlijk, the challenge must go on :lol:
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

ok. Ik stoop de mouwen al op. Zal ik met de aftrap beginnen?
There will be plenty of time to rest when your dead
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Doe dat eens :) aan jou de eer met de aftrap te beginnen :wink:
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

weer een goede reden om mijn 2e blok aan te pakken (Y) . we shall see. Back to robert decibel :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hee wob , je bent niet bang . wel gaaf !

waar gaat ie opgebouwt worden , bij je thuis :lol:

veel suc6
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Hmm, 240 pk en 320 nm koppel bij een gewicht van nog geen 1000 kilo....Moet wel serieus hard kunnen gaan... :) Succes ermee Wob!
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ehh dit is gewoon super om te horen

een 2.0 turbo hmmmm

ff een deal maken bij de banden boer
want dit vermogen ga je echt wel op de weg neerleggen :D
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Dit is echt MEGA, succes Wob >-)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

dit is zekers gaaf ik ben benieuwd. hou ons maar op de hoogte. het resultaat lijkt me echt super
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dit lees ik nu pas. :worship:

Hoe staat het met de vorderingen Wob?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Net met de tuner (JL) gesproken. Deze spec's komen van een gelijke constuctie / set-up maar dan gemeten aan de wielen!
Oftewel aan de krukas 300pk en 400Nm :lol: >-)

Wellicht een beetje overkill gezien de aandrijflijn dat geweld niet gaat weerhouden...dus dat betekend eerst met lage druk rijden (0,6 bar), wellicht in de toekomst hogere druk (lees 1 bar).
Plaats reactie