Ik heb een andere fransoos... een Peugeot 106

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Tom
Moderator
Car: MB

mijn clio heet al een paar keer gegleden op een natte rotonde. Is overigens makkelijk te controleren. Gas los en wat sturen en hij is weer zo mak als een schaap. Bij mij komt het vooral door mijn banden volgens mij. Komend weekende waarschijnlijk effe nieuwe eronder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

FWD Driften ben ik erg bedreven in :)
D'r ligt hier een bochtje voor de bioscoop wat op juiste tijden erg leuk kan zijn om gillend/rokend doorheen te gaan :lol:

RWD ben ik nog mee aan het oefenen, dat ligt allemaal net ff wat gevoeliger. Maar tis wel veel leuker als je het onder de knie hebt om lang te kunnen driften.
Ivo
Über-Spammer

Ik ben zelf ook niet vies van een potke serieus driften :lol:
Wordt regelmatig even om de sleutels gevraagd aan pa... :D
Leuk hoor zo'n Mercedes met uitschakelbare ESP...
[rsi]peerke

~thijs~ schreef:Afgelopen winter ben ik 360 graadjes rond gegaan op de randweg :s
mijn max is 90 graadjes
Tom
Moderator

Ivo8hoven schreef:Ik ben zelf ook niet vies van een potke serieus driften :lol:
Wordt regelmatig even om de sleutels gevraagd aan pa... :D
Leuk hoor zo'n Mercedes met uitschakelbare ESP...
die mercedesen driften best snel met nat weer. Wel leuk als je voorwielaandrijving gewend bent 8)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Met een Clio V6 kan je op droog asfalt ook best uit de voeten, heb ik gemerkt! :D
Steven
Car: M536

Nou achterwiel is best tricky, als je em mooi wijd uitgooid ga je snel over het grensje heen.
Beetje lange powerslide is erg lastig.

Met *-taxi's kun je idd goed driften :)
200SX is helemaal uber, dan heb je tenminste ook echt power.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

2 jaar geleden zijn we met 8 vrienden met kerst naar Back2School geweest in de Ministry of Dance in R'dam. Met z'n 8'en in zo'n mongolenbussie! En het sneeuwde, dus 's ochtends om half 8 bij elk tankstation van de snelweg af, effe een paar donuts draaien in de verse sneeuw en doorscheuren met die trage diesel! :lol: Grootste lol!
Anonymous

kunt beter een topic aanmaken over driften... :wink:
Tom
Moderator

die taxi's missen een beetje power maar aan het glijden gaan ze zeker
Robke
Car: Lexus IS250

Een Honda S 2000 is ook zonder veel moeite met droog weer aan het driften te krijgen in de bocht. :D 8)
Tom
Moderator

robclio16V schreef:Een Honda S 2000 is ook zonder veel moeite met droog weer aan het driften te krijgen in de bocht. :D 8)

zo meneer, de navigatie werkt perfect.
- O ja, gelukkig. Je hebt hem toch wel goed warm gereden he jongen?
Ja tuurlijk, en de rest van mijn collega's ook :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:
~thijs~ schreef:Afgelopen winter ben ik 360 graadjes rond gegaan op de randweg :s
mijn max is 90 graadjes
ook bij mij 360 zonder dat het de bedoeling was. wel op nat wegdek.
Stefijn

In een test in een duits autoblad van een aantal jaren geleden werden 25 auto's getest op een circuit op het onderdeel "rijpret"

De auto's waren: Lamborghini Diablo, Lotus Elise, M3, M5, TVR dat soort dingen, de goedkoopste de Lotus Elise...en een 106GTI.

Van de 25 auto's werd de 106GTI VIJFDE in de algemene conclusie, waarbij dat ding zelfs in 1 bocht de hoogste snelheid haalde van al die auto's!

Niet te onderschatten auto zon 106GTI, zeker niet qua wegliggging.
Rutger205MI16

Merijn schreef:Een Clio ook, ja... Maar toch wel wat minder dan een 205, volgens mij. Ik heb een keer zonder enige aanleiding een spin van 180 graden gemaakt met een verlaagde 205. Okay, het was ietwat vochtig, maar toch... Met mijn Williams krijg ik dan echt niet voor elkaar!
En hier iemand met veel ervaring bla bla:wink: Sla diverse autotesten er maar op na, altijd wordt de achterkant van de 205 listig genoemd in vergelijking met ander GTI spul. Ik heb het twee keer ondervonden in het begin en ben nu goed gewaarschuwd. De 3de keer zal fout gaan. Je hoeft maar een tikje gas los te laten in een snelle bocht en je voelt de achterkant al.

Ach, aan de andere kant maakt 'm dat wel spannend als je t maar in je achterhoofd houdt. >-)

Groet,
Rutger
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm

te koop gevraagd: meer koppel
Plaats reactie