Project GTT
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
nog even een overzichtje van prijzen bij verschillende leveranciers:
http://www.gttuning.com
Piston / Liner Sets
Best quality as used on all our cars. Maintains standard compression. Four pistons, four liners, four gudgeon pins, four ring sets and four seals.
(P014a) set of 4 £379 + VAT.
http://www.k-tecracing.com
PISTON AND LINER SET
Retains the standard compression ratio. As used in all the fastest 5's in the country....
£279.00+vat (Set of 4)
http://www.bbperformance.co.uk£225.00 (was £250.00)
Had a cheaper quote for this Product? Let us know and we'll do our best to beat it!
Includes:- 4 pistons, 4 liners, 4 gudgeon pins and 4 sets of piston rings. The best quality available at less cost than Renault !!
http://www.mecaparts.com
Set of 4 liners and pistons ¢ 76 original type 263.00
Iemand enig idee waar ik de prijzen kan vinden van de Mahle set?
http://www.gttuning.com
Piston / Liner Sets
Best quality as used on all our cars. Maintains standard compression. Four pistons, four liners, four gudgeon pins, four ring sets and four seals.
(P014a) set of 4 £379 + VAT.
http://www.k-tecracing.com
PISTON AND LINER SET
Retains the standard compression ratio. As used in all the fastest 5's in the country....
£279.00+vat (Set of 4)
http://www.bbperformance.co.uk£225.00 (was £250.00)
Had a cheaper quote for this Product? Let us know and we'll do our best to beat it!
Includes:- 4 pistons, 4 liners, 4 gudgeon pins and 4 sets of piston rings. The best quality available at less cost than Renault !!
http://www.mecaparts.com
Set of 4 liners and pistons ¢ 76 original type 263.00
Iemand enig idee waar ik de prijzen kan vinden van de Mahle set?
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
K-tec en ik zelf ook gebruiken tarabusi zuigers en bussen,deze zijn zelfs gebruikt in de motor van de demowagen van k-tec en in de auto`s van de hun personeel die er stuk voor stuk allemaal 200+pk uit persen,zelfs nog 300+pk
Ik kan je een set van 4 zuigers en 4 bussen van tarabusi leveren voor 545,- exc btw.
Ik heb nog geen belang gehad bij zwaardere of sterkere bussen en gesmede zuigers.Ze hebben het nog nooit opgegeven of echt problemen mee gehad.
Mijn eigen gtt met al men zelfgemaakte onderdelen (en na 3 jaar sleutelen) gaf op de rollenbank (dynojet) 218pk aan de krukas met ongeveer 290nm met bijna 2 bar druk.
Dit was zelfs nog met standaard zuigers en bussen en 169.000 km op de klok.Maar wel met een kleine revisie
kwa lagers end.OOk geen standaard koppakking en de rest was ook aangepast,maar das een hele waslijst.
Maar iig waren bijna alle draaiende onderdelen in het blok nog origineel!!
Ik kan je een set van 4 zuigers en 4 bussen van tarabusi leveren voor 545,- exc btw.
Ik heb nog geen belang gehad bij zwaardere of sterkere bussen en gesmede zuigers.Ze hebben het nog nooit opgegeven of echt problemen mee gehad.
Mijn eigen gtt met al men zelfgemaakte onderdelen (en na 3 jaar sleutelen) gaf op de rollenbank (dynojet) 218pk aan de krukas met ongeveer 290nm met bijna 2 bar druk.
Dit was zelfs nog met standaard zuigers en bussen en 169.000 km op de klok.Maar wel met een kleine revisie
kwa lagers end.OOk geen standaard koppakking en de rest was ook aangepast,maar das een hele waslijst.
Maar iig waren bijna alle draaiende onderdelen in het blok nog origineel!!
Die hebben geen set voor een GTT dan moet je en set kopen van een gewone 1.4Erik de Bruijn schreef:Iemand enig idee waar ik de prijzen kan vinden van de Mahle set?
Je kunt het beste voor Tarabusi gaan, niet zo duur en een goede kwaliteit. Gewoon bij Jeroen kopen want ik heb ze nog niet zo goed koop gevonden ergens andres.
S

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Okee, bedankt
. De eerste keuze is gemaakt. het worden Tarabusi zuigers+bussen.
De volgende vraag.
. Zouden jullie een intercoolere nieuw kopen of tweedehands.
En op welke auto's zitten er goede (lees groooote
) intercoolers

De volgende vraag.

En op welke auto's zitten er goede (lees groooote

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat is dat nou voor een vraag?
Nieuw natuurlijk!
Maar dat ligt helemaal aan je budget.
Volgens mij kun je ook prima een 2e handsje nemen.
Gewoon effe goed schoonmaken enzo.
Er heeft iemand een GTT met de intercooler van een of andere Ford Cossworth.(die blauwe gt die "lager dan zn grootmoeders' tepels ligt"
)
Dat is zo'n front mounted gevalletje die dus aanzienlijk groter is dan standaard.
Dat schijnt dus (MET AANPASSINGEN, natuurlijk) goed te passen.
Ik zou verder niet weten welke 2e hands ic's je kunt gebruiken.
Volgens mij kun je vrijwel alles erin knallen.
Zolang je de boel maar aanpast.
Nieuw natuurlijk!

Maar dat ligt helemaal aan je budget.
Volgens mij kun je ook prima een 2e handsje nemen.
Gewoon effe goed schoonmaken enzo.
Er heeft iemand een GTT met de intercooler van een of andere Ford Cossworth.(die blauwe gt die "lager dan zn grootmoeders' tepels ligt"

Dat is zo'n front mounted gevalletje die dus aanzienlijk groter is dan standaard.
Dat schijnt dus (MET AANPASSINGEN, natuurlijk) goed te passen.
Ik zou verder niet weten welke 2e hands ic's je kunt gebruiken.
Volgens mij kun je vrijwel alles erin knallen.
Zolang je de boel maar aanpast.
Als je zoveel uitgeeft aan zuigers en bussen en er echt een topper van gaat maken zou ik niet voor een 2e hands intercooler gaan.
(ketting is zo sterk als de zwakste schakel)
(ketting is zo sterk als de zwakste schakel)
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Ik heb inderdaad ook wel wat gelezen over die Cosworth intercooler. Maar is denk ik vrij moeilijk aan te komen.
En van de tdi'tjes(vanaf 110pk),bmwTD,mercedes D, zijn deze intercoolers een stuk groter dan die van een gtturbo.?
Twee intercoolers koppelen werkt zeker niet goed i.v.m. het vullen van de intercoolers + slangen.
En van de tdi'tjes(vanaf 110pk),bmwTD,mercedes D, zijn deze intercoolers een stuk groter dan die van een gtturbo.?
Twee intercoolers koppelen werkt zeker niet goed i.v.m. het vullen van de intercoolers + slangen.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik denk dat 2 ic's niet echt bevordelijk is voor de algehele flow van inlaatlucht.
Wat je turbogat dus ook zeker niet ten goede zal gaan komen.
Een grote ic zoals die cossworth zorgen al voor een behoorlijk gat volgens mij.
Ic's van tdi's zijn volgens mij allemaal wel iets groter dan het kleine dingetje dat in de GTT zit.
Maar zoals ik zeg.
Alles is passend te maken denk ik.
Al heb je natuurlijk genoeg IC's die EN groter zijn En passend voor een gtt zijn gemaakt.
IMO een stuk makkelijker...
Wat je turbogat dus ook zeker niet ten goede zal gaan komen.
Een grote ic zoals die cossworth zorgen al voor een behoorlijk gat volgens mij.
Ic's van tdi's zijn volgens mij allemaal wel iets groter dan het kleine dingetje dat in de GTT zit.
Maar zoals ik zeg.
Alles is passend te maken denk ik.
Al heb je natuurlijk genoeg IC's die EN groter zijn En passend voor een gtt zijn gemaakt.
IMO een stuk makkelijker...

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
ja daar heb je gelijk in Spiral. Wat heb jij zelf voor intercooler?
Hier op de sloop liggen intercoolers van mercedes busjes etc van die cdi's. Groot genoeg, bouwjaar 2000, lijkt me net zo goed als een nieuwe, voor zo'n 150 euro.Erik de Bruijn schreef:Ik heb inderdaad ook wel wat gelezen over die Cosworth intercooler. Maar is denk ik vrij moeilijk aan te komen.
En van de tdi'tjes(vanaf 110pk),bmwTD,mercedes D, zijn deze intercoolers een stuk groter dan die van een gtturbo.?
Twee intercoolers koppelen werkt zeker niet goed i.v.m. het vullen van de intercoolers + slangen.
Ik had een intercooler alla menno. 40 euro kostte die. Ik hoefde eerst niet te betalen omdat het onze buurman was en mij wel kende. Maar hij bleek lek te zijn dus had hem terug gebracht. No problemo. Die intercooler kwam uit een dodge bestel busje.
There will be plenty of time to rest when your dead
[img]http://www.renault-tuning.com/common/ga ... 0043.6.jpg[/img]
Past met wat kleine aanpassingen ook in een 5 gtt. ik heb het gepast.
Past met wat kleine aanpassingen ook in een 5 gtt. ik heb het gepast.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Kheb nu nog het standaard gevalletje.
Maar de vervanging van K-tec is onderweg.
Dit is dus de ic op de standaard plek alleen dan volledig alu met grotere koelcapaciteit. Niet front mounted.
Dat vind ik voorlopig wel weer even genoeg.
Dure grappies die IC's...
Het gaat er vooral om dat het standaard dingetje van die "mooie" plastic kappen boven en onder heeft zitten.
Die knallen bij een bepaalde druk (1,1/1,2?) van het alu gedeelte af.
Wat veel doen is het "strappen" van de ic(extra banden om de ic heen binden) om dit te voorkomen, maar extra koeling kan je ook wel gebruiken als je zoveel druk gaat rijden.
Zo'n front mounted ding is natuurlijk te gek.
Maar het kost (2e hands ook waarschijnlijk) een goeie berg duiten.
Maar de vervanging van K-tec is onderweg.
Dit is dus de ic op de standaard plek alleen dan volledig alu met grotere koelcapaciteit. Niet front mounted.
Dat vind ik voorlopig wel weer even genoeg.
Dure grappies die IC's...

Het gaat er vooral om dat het standaard dingetje van die "mooie" plastic kappen boven en onder heeft zitten.
Die knallen bij een bepaalde druk (1,1/1,2?) van het alu gedeelte af.
Wat veel doen is het "strappen" van de ic(extra banden om de ic heen binden) om dit te voorkomen, maar extra koeling kan je ook wel gebruiken als je zoveel druk gaat rijden.
Zo'n front mounted ding is natuurlijk te gek.
Maar het kost (2e hands ook waarschijnlijk) een goeie berg duiten.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Dat is inderdaad interessant.Ga binnenkort eens op de sloop kijken.
Ik denk dat ik daar wel wat kan vinden.
Wat is de maximale druk wat de meeste intercoolers kunnen hebben?
Ik denk dat ik daar wel wat kan vinden.

Wat is de maximale druk wat de meeste intercoolers kunnen hebben?
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
hmm, ik denk dat toch niet voldoende zou zijn
.
Ga denk ik opzoek naar een intercooler van een Cosworth, vind deze er wel erg goed uitzien. Heb al even een PM gestuurd naar extremegttuning deze heeft er ook 1 gevonden.

Ga denk ik opzoek naar een intercooler van een Cosworth, vind deze er wel erg goed uitzien. Heb al even een PM gestuurd naar extremegttuning deze heeft er ook 1 gevonden.

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
hoezit het trouwens met intercoolers van vrachtwagentjes. Of zijn deze veel te groot.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
de mercedes benz sprinter heeft een hele mooie intercooler betje k-tec style
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Kijken of ik daar een plaatje van kan vinden.
Hieronder heb ik een link waar wat intercoolers staan met daarbij de grote en onder welke motorkap ze liggen
Hier een linkje met een ford focus met een intercooler van een mercedes sprinter:
http://www.ffoc.co.uk/featurecar/junefeaturecar.htm
Hieronder heb ik een link waar wat intercoolers staan met daarbij de grote en onder welke motorkap ze liggen
Hier een linkje met een ford focus met een intercooler van een mercedes sprinter:
http://www.ffoc.co.uk/featurecar/junefeaturecar.htm
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
aha toch nog 1tje gevonden waar hij beter zichtbaar is. Is inderdaad een erg mooie intercooler(lekker groot).
Is nog te koop ook
http://www.vwrijders.nl/__For_Sale/__for_sale.html
Is nog te koop ook

http://www.vwrijders.nl/__For_Sale/__for_sale.html
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
mercedes TN (model voor de sprinter)heeft trouwens ook een hele mooie olie koeler
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Krijg je geen problemen met je koeling van je motor als je zo'n intercooler gaat plaatsen voor je radiateur?
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
dan zou je dat met zo'n k-tek cooler dat ook moeten krijgen
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
volgens mij zitten die dingen van k-tec ONDER(!) je radiateur.
Maar je moet daarvoor wel je bumper aanpassen.
Of ook de bijbehorende bumper aanschaffen.
Die er dan weer niet uitziet zonder de bijbehorende skirts, achterbumper en vleugel....
$$$$$$$$
Lijkt mij niet heel erg goed als je hem recht voor je Rad. plaatst...
Je moet immers ook nog ergens een oliekoeler kwijt...
TOCH?!?!?!?!?!

Maar je moet daarvoor wel je bumper aanpassen.
Of ook de bijbehorende bumper aanschaffen.
Die er dan weer niet uitziet zonder de bijbehorende skirts, achterbumper en vleugel....
$$$$$$$$

Lijkt mij niet heel erg goed als je hem recht voor je Rad. plaatst...
Je moet immers ook nog ergens een oliekoeler kwijt...
TOCH?!?!?!?!?!

Gewoon zo iets kopen:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_interkoeler4.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_interkoeler3.jpg[/img]
Dat past gewoon op de zelfde plek.
Wat is i vet mannn!!!
S
ndr
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_interkoeler4.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_interkoeler3.jpg[/img]
Dat past gewoon op de zelfde plek.
Wat is i vet mannn!!!


S

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Ja dat is inderdaad opzich wel zo handig. Maar ik vind zo'n front cooler wel er fraai
In de onderstaande link staat een intercooler die ik denk in de onderkant van je bumper past en dus niet compleet voor je radiateur valt.
http://www.forgemotorsport.com/tun.asp? ... t=FMINT104
Maar hoe kan je de inhoud van een intercooler berekenen ( is dit gewoon het volume?)

In de onderstaande link staat een intercooler die ik denk in de onderkant van je bumper past en dus niet compleet voor je radiateur valt.
http://www.forgemotorsport.com/tun.asp? ... t=FMINT104
Maar hoe kan je de inhoud van een intercooler berekenen ( is dit gewoon het volume?)
Die verkopen ze ook hier in Nederland >>>> KLIKErik de Bruijn schreef:Ja dat is inderdaad opzich wel zo handig. Maar ik vind zo'n front cooler wel er fraai![]()
In de onderstaande link staat een intercooler die ik denk in de onderkant van je bumper past en dus niet compleet voor je radiateur valt.
http://www.forgemotorsport.com/tun.asp? ... t=FMINT104
Maar hoe kan je de inhoud van een intercooler berekenen ( is dit gewoon het volume?)
Als hij zo zichtbaar is ben ik altijd bang dat er mensen zijn die hem slopen/lek prikken. (Renault haters b.v.) En volume=l*b*h maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
S

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Maar is het niet belangrijk dat de intercooler als het ware een platte dunne plaat is.(groot wind vangend oppervlak) En niet zo als standaard een beetje vierkant.