[DoubleYou] Express GT Turbo
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zal ik mijn verhaal dan ook maar vertellen?
Ten tijde dat Riël dat lange verhaal schreef lag ik inderdaad te pitten: in de Citroën. 't was na de Maastrichtmeeting dat ik naar huis ging, maar ik was nogal moe dat het nogal gevaarlijk zou zijn verder te rijden. Ik was maar 45 mins onderweg, en moest nog 2,5 uur verder, wat ik dus absoluut niet wakker blijvende zou halen. Eerst proberen te slapen op een parkeerplaats, was een beetje donker, dus toen maar wat verder rijden en bij een donker weggetje na afslag maar geslapen. Errug primitief op zo'n te kleine achterbank maar ik was ook zo moe.
Vandaag was het wel jammer dat het niet zo opschoot, 's ochtends gingen we naar de winkel om de koppeling te halen, die bleek pas 12 uur er te zijn. We probeerden dus de koppeling van het blok te ontdoen, was ook nogal lastig, maar alles ging uiteindelijk wel.
De Express staat nu trouwens half uit de garage zonder inhoud (ja nu met subframe), en met een verbogen spatbord. Komt omdat hij eventjes geschoven werd in plaats van getild
Komt wel goed (hoop ik).
't is toch wel een beetje een probleem, 't is goed dat we een donor-5 hebben. De slangen die in de doos zitten die hotshot heeft gegeven, zijn allemaal doorgeknipt dus niet zo fantastisch bruikbaar. Dan moet je de 5-delen pakken, maar die zitten weer zo erg superstrak vastgeschroefd
. En Riël had het dus ook over bouten en moeren die we niet hadden, en we hebben ook maar wat slangenhoudertjes gekocht.
Morgen erg hard ons best doen om hem rijdend te krijgen. Een niet-werkendn dash is niet zo erg, kan altijd later nog. Maar mocht iemand nog een dash over hebben, in de donor-5 zitten geen metertjes meer. Misschien kan ik Riëls metertjes wel nemen, maar dan is het ook aan te raden de complete kabelbook over te zetten. En daar hebben we morgen dus geen tijd voor.
De foto's die vanavond komen (of zouden komen) zijn van Riël, foto's van "before" moeten nog, maar die komen dit weekend (ergens) van MJ (via mij).
Aan het bier zitten we niet, is geen tijd voor
We zitten eerder aan de ranja, die gaat sneller op
Morgen meer! Ik zit nu eindelijk in Enschede en ga zo slaapie doen
Ten tijde dat Riël dat lange verhaal schreef lag ik inderdaad te pitten: in de Citroën. 't was na de Maastrichtmeeting dat ik naar huis ging, maar ik was nogal moe dat het nogal gevaarlijk zou zijn verder te rijden. Ik was maar 45 mins onderweg, en moest nog 2,5 uur verder, wat ik dus absoluut niet wakker blijvende zou halen. Eerst proberen te slapen op een parkeerplaats, was een beetje donker, dus toen maar wat verder rijden en bij een donker weggetje na afslag maar geslapen. Errug primitief op zo'n te kleine achterbank maar ik was ook zo moe.
Vandaag was het wel jammer dat het niet zo opschoot, 's ochtends gingen we naar de winkel om de koppeling te halen, die bleek pas 12 uur er te zijn. We probeerden dus de koppeling van het blok te ontdoen, was ook nogal lastig, maar alles ging uiteindelijk wel.
De Express staat nu trouwens half uit de garage zonder inhoud (ja nu met subframe), en met een verbogen spatbord. Komt omdat hij eventjes geschoven werd in plaats van getild

't is toch wel een beetje een probleem, 't is goed dat we een donor-5 hebben. De slangen die in de doos zitten die hotshot heeft gegeven, zijn allemaal doorgeknipt dus niet zo fantastisch bruikbaar. Dan moet je de 5-delen pakken, maar die zitten weer zo erg superstrak vastgeschroefd

Morgen erg hard ons best doen om hem rijdend te krijgen. Een niet-werkendn dash is niet zo erg, kan altijd later nog. Maar mocht iemand nog een dash over hebben, in de donor-5 zitten geen metertjes meer. Misschien kan ik Riëls metertjes wel nemen, maar dan is het ook aan te raden de complete kabelbook over te zetten. En daar hebben we morgen dus geen tijd voor.
De foto's die vanavond komen (of zouden komen) zijn van Riël, foto's van "before" moeten nog, maar die komen dit weekend (ergens) van MJ (via mij).
Aan het bier zitten we niet, is geen tijd voor

We zitten eerder aan de ranja, die gaat sneller op

Morgen meer! Ik zit nu eindelijk in Enschede en ga zo slaapie doen

Ik vind je een apart ventje Joost.. maar ik vind het echt jammer voor je dat het zo tegen zit. Meen ik serieus maar het komt vast allemaal goed met de hulp van Riel. Ik heb hier nog wel een tellerbak liggen van een GT Turbo die mag je hebben als je er wat mee kan?! Hij telt alleen de kilometers niet meer op.. Misschien kan Riel dat maken!
Iig veel succes morgen jongens!
Iig veel succes morgen jongens!
Clio 16v.....
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja, iedereen is uniek he?
Misschien dat dat wel gaat lukken met jou dash, maar dat komt echt niet morgen al. En dan zou ik morgenochtend om half 7 al bij jou langskomen, beetje vroeg niet?
Misschien dat dat wel gaat lukken met jou dash, maar dat komt echt niet morgen al. En dan zou ik morgenochtend om half 7 al bij jou langskomen, beetje vroeg niet?
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Morgen meenemen? Je gaat me toch niet vertellen dat jij naar sittard komt?Vosje schreef:Ja das wel vroeg maarja als je het echt nodig hebt! Ff serieus ik kan hem zondag wel meenemen heb je hem iig! En je hebt gelijk iedereen is uniek!
Nogmaals suc6 morgen!
Ik denk dat ik het morgen ophalen maar laat zitten, tenzij Riël iets anders zegt (vandaar post ik hier i.p.v. een pm). Want of we nog tijd hebben voor een complete kabelboom en dash morgen, kunnen we dan beter een andere keer doen. Als Riël denkt dat we dat allemaal gaan halen, wil ik morgen wel even bij je langskomen. Misschien kan je mij jou adres pmmen?
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
Heb je nog schema,s nodig ??
Anders kan ik die faxen naar je i.v.m dashboard.
groet jasper
Anders kan ik die faxen naar je i.v.m dashboard.
groet jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Niet zo fanatiek! Ik hoop dat 2 maten van me morgen al vroeg er zijn, dan kunnen we effe lekker doorratelen.
Het beste kun je voor dat dash toch het gtt dash eruit halen en bij de express inbouwen (ja eigenlijk sowieso) en dan de héle kabelboom omzetten. Kabels die naar achter lopen verwacht ik niet veel verschil in, die maar afknippen en doorverbinden ana de gtt boom. De kabelboom is verder gewoon in te pluggen op de motorkabelboom van de gtt dus dan zou 't moeten werken. Je zit nu ook met toerenteller e.d. namelijk. Morgen eerst 'm eens lekker aan't rijden krijgen. Als 't blokje er netjes in ligt is de missie toch wel voltooid, niet? Er kan nog zóveel aan gebeuren.
TOt morgen, niet té vroeg aangezien ik al weer een aantal alfa'tjes op heb en probeer te gaan slapen
MAzzel!
Het beste kun je voor dat dash toch het gtt dash eruit halen en bij de express inbouwen (ja eigenlijk sowieso) en dan de héle kabelboom omzetten. Kabels die naar achter lopen verwacht ik niet veel verschil in, die maar afknippen en doorverbinden ana de gtt boom. De kabelboom is verder gewoon in te pluggen op de motorkabelboom van de gtt dus dan zou 't moeten werken. Je zit nu ook met toerenteller e.d. namelijk. Morgen eerst 'm eens lekker aan't rijden krijgen. Als 't blokje er netjes in ligt is de missie toch wel voltooid, niet? Er kan nog zóveel aan gebeuren.
TOt morgen, niet té vroeg aangezien ik al weer een aantal alfa'tjes op heb en probeer te gaan slapen

MAzzel!
Hoezo tegen zit? ja kijk ga je maar eens met tegen de 40 graden van tien tot acht lopen sleutelen. Dan ga je echt niet rapper van hoorVosje schreef:Ik vind je een apart ventje Joost.. maar ik vind het echt jammer voor je dat het zo tegen zit. Meen ik serieus maar het komt vast allemaal goed met de hulp van Riel. Ik heb hier nog wel een tellerbak liggen van een GT Turbo die mag je hebben als je er wat mee kan?! Hij telt alleen de kilometers niet meer op.. Misschien kan Riel dat maken!
Iig veel succes morgen jongens!

Ik vind 't heel netjes gaan. Het blok is compleet opgebouwd incl. nieuwe koppeling, zit al bijna een verlaginsset onder de express, subframe is geinstalleerd dus morgen vroeg inhangen. Neu, 't zit niet zo tegen

OK
Hier komen enkele foto's. Sorry voor de brakke kwaliteit, maar we hadden geen digitale camera, dus moesten we het met een webcam doen
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251264[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251267[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251268[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251269[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251271[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251275[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251272[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251273[/img]
.
Hier komen enkele foto's. Sorry voor de brakke kwaliteit, maar we hadden geen digitale camera, dus moesten we het met een webcam doen

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251264[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251267[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251268[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251269[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251271[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251275[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251272[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251273[/img]
.
het zouden zo twee broertjes kunnen zijn als ik niet beter wistRiël schreef:OK
Hier komen enkele foto's.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251272[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251273[/img]
.




Hier nog 3 foto's:
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251530[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251534[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251537[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251530[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251534[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=251537[/img]
pas op he marco 

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
De dag is dan nog niet om, maar ze zijn buiten eventjes vezig waar ik niet bij pas: onder de auto is geen ruimte meer 
We zijn nu al geruime tijd bezig met het overzetten van het benzinefilter en pomp, maar op de express zit geen aansluiting daarvoor (logisch ook). We hebben een plaatsje gevonden, de pomp hangt nu geklemd tussen een vastgeschroefde halve klem en de benzinetank. Het filter hangt los, maar uiteindelijk gebruiken we gewoon een aantal tiewraps om de pomp beter vast te zetten en ook het filter.
Vanochtend hebben we in een kwartiertje de motor er in gehangen, en de aandrijfassen, remmen en het grotere werk zit er aan vast. De oude expresswielen gaan er niet eens op, omdat die dan tegen de remmen vast zitten (hebben we op de donor-5 getest. Die donor-5 ziet er nu ook wel cool uit, staat op een standaard (om dat filter uit te halen) maar als die weer recht staat met de express-wielen er onder maken we wel even een foto
Helaas geen rijdende express vandaag, dus ook niet morgen op de autodag. Ik moet komende week de hele week werken
dus moet Riël mijn auto afmaken. Ben benieuwd.

We zijn nu al geruime tijd bezig met het overzetten van het benzinefilter en pomp, maar op de express zit geen aansluiting daarvoor (logisch ook). We hebben een plaatsje gevonden, de pomp hangt nu geklemd tussen een vastgeschroefde halve klem en de benzinetank. Het filter hangt los, maar uiteindelijk gebruiken we gewoon een aantal tiewraps om de pomp beter vast te zetten en ook het filter.
Vanochtend hebben we in een kwartiertje de motor er in gehangen, en de aandrijfassen, remmen en het grotere werk zit er aan vast. De oude expresswielen gaan er niet eens op, omdat die dan tegen de remmen vast zitten (hebben we op de donor-5 getest. Die donor-5 ziet er nu ook wel cool uit, staat op een standaard (om dat filter uit te halen) maar als die weer recht staat met de express-wielen er onder maken we wel even een foto

Helaas geen rijdende express vandaag, dus ook niet morgen op de autodag. Ik moet komende week de hele week werken

das wel jammer, ik ben wel nieuwsgierig...
Zitten er uberhaupt nog bruikbare delen op de donor?

Zitten er uberhaupt nog bruikbare delen op de donor?

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja hoor, zat nog. Maar nadat ik alles er uit heb gehaald wat ik wil, zal ik wel een verkooppost maken. Of Riël moet het willen hebben, hij wilde namelijk ook wel een Express gtt maken, doet hij zijn 5je weg.Alleycat schreef:das wel jammer, ik ben wel nieuwsgierig...
Zitten er uberhaupt nog bruikbare delen op de donor?![]()
Ben benieuwd trouwens of hij dat daadwerkelijk doet

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn betwijfel ik het 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
vet man jullie zijn goed bezig 

-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 10 mei 2003 19:02
- Locatie: Losser (Twente)
Hoe staat 't met het project D.Y. ?
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Je hebt bovenstaande gelezen? Ik ben op het moment druk met mijn werk, Riël heeft ook werk maar werkt tussendoor ook aan de wagen. Morgen gaat hij de GTT dash overzetten (is dus waarschijnlijk over de hele breedte, anders past het niet...). Helaas ben ik er niet bij, omdat ik werk. Dus erg grote verhalen kan alleen Riël vertellen 

-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 10 mei 2003 19:02
- Locatie: Losser (Twente)
Suc6 Riel en D.Y.
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Eventjes weer een update:
Riël is vandaag bezig geweest met het overzetten van alle kabels uit de GTT naar de Express. Dit heeft hem de hele dag geduurd (geen idee hoeveel uur maar dat maakt mij niks uit, ik ben al blij genoeg dat hij het in zijn eentje ook wil doen), want eerst moest het dash er uit, kabels er uit, dash gtt er uit, kabels daar uit, over zetten, en het GTT dash (over de hele breedte) komt ook in de Express, waarschijnlijk morgen. Het gaat hier dan ook over alle kabels! Of er bijzonderheden zijn weet ik niet, Riël had nogal haast toen hij op msn kwam...
Ik hoor het wel weer, en anders post hij ook wel wat.
Riël is vandaag bezig geweest met het overzetten van alle kabels uit de GTT naar de Express. Dit heeft hem de hele dag geduurd (geen idee hoeveel uur maar dat maakt mij niks uit, ik ben al blij genoeg dat hij het in zijn eentje ook wil doen), want eerst moest het dash er uit, kabels er uit, dash gtt er uit, kabels daar uit, over zetten, en het GTT dash (over de hele breedte) komt ook in de Express, waarschijnlijk morgen. Het gaat hier dan ook over alle kabels! Of er bijzonderheden zijn weet ik niet, Riël had nogal haast toen hij op msn kwam...
Ik hoor het wel weer, en anders post hij ook wel wat.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
die riel heeft het maar druk mee
valt wel mee, ik zeg d.y. natuurlijk dat ik veel eraan doe hé 
Maar de kabels door de kokers, in 't schutbord en achter het dash zijn al vervangen door die van de gtt, nu nog de 2 boompjes naar achteren. Benzinepompaansturing en voor straks de achterruitverwarming zit dan ook al in de kabelbomen, die zit er nu niet. 't is niet echt moeilijk, maar veel werk.
Morgen het dash vastzetten, en nog pielen met de kachel (aansluitingen komen niet overeen). In elk geval is dan de hele express voorzien van de electronica van de gtt.
Nog te doen:
- uitlaat verlengen (express is langer)
- werking schakelstang kontroleren óf stang vervangen (4-bak, weet niet wat dat doet op een 5-bak)
- alle slangen van 't blok aansluiten
- misschien gtt koplampen/grille/motorkap/bumper erop ivm aansluitingen kabelboom
- bougies/luchtfilter/olie/koelvloeistof
- startuh
Doubleyou zelf
- stoelen omzetten
- eventueel achteras vervangen
- skirts
- bumpers, als ik het nog niet gedaan heb
- einddemper, als ik hem zo gauw niet passend krijg

Maar de kabels door de kokers, in 't schutbord en achter het dash zijn al vervangen door die van de gtt, nu nog de 2 boompjes naar achteren. Benzinepompaansturing en voor straks de achterruitverwarming zit dan ook al in de kabelbomen, die zit er nu niet. 't is niet echt moeilijk, maar veel werk.
Morgen het dash vastzetten, en nog pielen met de kachel (aansluitingen komen niet overeen). In elk geval is dan de hele express voorzien van de electronica van de gtt.
Nog te doen:
- uitlaat verlengen (express is langer)
- werking schakelstang kontroleren óf stang vervangen (4-bak, weet niet wat dat doet op een 5-bak)
- alle slangen van 't blok aansluiten
- misschien gtt koplampen/grille/motorkap/bumper erop ivm aansluitingen kabelboom
- bougies/luchtfilter/olie/koelvloeistof
- startuh

Doubleyou zelf
- stoelen omzetten
- eventueel achteras vervangen
- skirts
- bumpers, als ik het nog niet gedaan heb

- einddemper, als ik hem zo gauw niet passend krijg
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Mocht je jou lijst niet afkrijgen de komende 3 dagen kom ik maandag gewoon helpen hoor!Riël schreef:Nog te doen:
- uitlaat verlengen (express is langer)
- werking schakelstang kontroleren óf stang vervangen (4-bak, weet niet wat dat doet op een 5-bak)
- alle slangen van 't blok aansluiten
- misschien gtt koplampen/grille/motorkap/bumper erop ivm aansluitingen kabelboom
- bougies/luchtfilter/olie/koelvloeistof
- startuh
Doubleyou zelf
- stoelen omzetten
- eventueel achteras vervangen
- skirts
- bumpers, als ik het nog niet gedaan heb
- einddemper, als ik hem zo gauw niet passend krijg
Trouwens, stang vervangen, waarom zou dat moeten? Kan je niet het plaatje dat onder de pook zit vervangen voor een 5-dingetje? (Damn hoe leg je dat uit


Gtt koplampen, grille, motorkap, bumper: waarom zou die ook moeten? Waarom zou dat moeten omdat de aansluitingen van de kabelboom anders is? Het enige wat van die kabelboom aangesloten wordt op die dingen zijn de lampen, en daar zou je dan gewoon de standaard expressdingen voor kunnen gebruiken. Het liefst zet ik die motorkap bumper ed. zelf over, als ze overgespoten zijn. Want met zo'n stuk blauw rijden en de rest wit, ziet er niet echt uit...

Wat ik zelf moet doen: skirts: die passen niet hoor! Je hebt zelf gemerkt dat de express langer is, dus dat gaat niet lukken. Die neem ik wel mee, en gaan in de verkoop. Ik dacht er aan om mijn einddemper mee te nemen, maar ik realiseer mij dat de diameter van de buis van dat stuk te klein is... Die moet dus ook in de verkoop. Maar dat verkopen komt wel als alles duidelijk is wat verkocht moet worden.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
update met foto's zo ook weer is leuk zijn



Hé, DY,
Je kunt bij veban van die skirts kopen die langer zijn. Officieel zijn die voor een m3, maar er zijn aardig wat mensen geweest die die dingen hebben ingekort en voor de gtt hebben gebruikt. Jij hoeft ze dus niet in te korten
.
Je kunt bij veban van die skirts kopen die langer zijn. Officieel zijn die voor een m3, maar er zijn aardig wat mensen geweest die die dingen hebben ingekort en voor de gtt hebben gebruikt. Jij hoeft ze dus niet in te korten