Twingo motorisch TUNEN

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

mischien als je dan verder gaat kan je de koppaking vervangen en de turbo inwisselen voor een hybride turbo,1 van de zwaarste turbo's voor de gtt is dacht ik 4 bar,nou is dat wel extreem,maar als je een tussenmaat neemt krijg je er nog meer pk's uit het blok.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

speedline schreef:Voor € 2500,- kun je zelf op een goede manier een gebruikt GTT C1J blok reviseren met een pakket mechanische tuning (balanceren draaiend gedeelte, uitwegen zuigers + drijfstangen, kopbewerking). En dan hou je nog geld over voor het onderstel en de remmen. En dat zijn nou net de onderdelen waar het om draait bij een Twingo. Want met standaard onderstel en remmen icm 120+pk ? :D

Makkelijkste is om een donor GT te zoeken voor remmen, gedeelte ophanging, en blok/ bak. Ben je voor het minste geld klaar. Twingo ombouw met GT blok is door verschillende personen met succes volbracht.

En last but not least heb je minimaal zo'n 115pk en 165Nm ipv 80pk en ca. 140Nm.Dat is bijna 50% meer vermogen en maar liefst 20% meer koppel ! En dan hebben we het nog niet eens gehad over 1bar conversies van een GT blok >-) (150pk/ 200Nm ?)
gemeten onder of boven de gasklep?
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

chris-r19 schreef:mischien als je dan verder gaat kan je de koppaking vervangen en de turbo inwisselen voor een hybride turbo,1 van de zwaarste turbo's voor de gtt is dacht ik 4 bar,nou is dat wel extreem,maar als je een tussenmaat neemt krijg je er nog meer pk's uit het blok.
We hebben het hier over een compleet pakket tuning, niet over €2,5K voor 1 Turbo :lol:
-Ray- schreef:gemeten onder of boven de gasklep?
Kom op man, gezeik in de marge. Ik probeer bij benadering de verschillen aan te geven zonder in details te verdwalen en jij begint over drukmeting onder of boven de gasklep ???

Ik ga er dan gemakshalve ook maar even van uit dat "het" goede motor betreft.

Ergens bovenaan dit topic stond toch een vraag hoe een Twingo aan meer aansprekende prestaties te helpen ?

Met vriendelijke groet,

Zpeedie...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

only asking arie :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie